עבור לתוכן
avigm

טיסה ב - VATSIM מחוץ למרחב הישראלי

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם,

לאחרונה אני מבלה את רוב זמני ברשת בטיסה במדינות אירופה כאשר אני מזדהה באות הקריאה הרגיל שלי: 4X-CAM, כך שדגל ישארל מתנוסס ליד שמי.

יצא לי לראות המון טייסים ישראלים טסים גם הם באירופה, רובם תחת ELY אבל יש גם מספר מטוסים של ארקיע, ישראיר ו 4X וזה נהדר!. אבל...

מכעיס אותי (כן - מכעיס) לראות שמספר טייסים אינם מקפידים על הכללים הבסיסיים ביותר הנהוגים ב VATSIM. כמה דוגמאות:

1. הגשת תוכנית טיסה עם שדה מוצא ויעד בלבד, ללא פירוט הנתיב

2. הגשת תוכנית עם שדות שלא היו ולא נבראו (LGVA, LCKK, LIMV)

3. הגשת תוכנית טיסה ואי הקפדה על טיסה על פי התוכנית (העיקר SID ו STAR)

4. אי דיווח ב UNICOM באופן שיטתי (שמעתי אותם מדווחים ברשתות אחרות, פרטיות...)

5. דו-שיח עם פקחים איזוריים שהוא פשוט...תת-רמה (סליחה על הביטוי)

חברים: כאשר אתם מתחברים לרשת אתם קודם כל מייצגים את VATIL ואת ישראל. החטיבה שלנו משקיעה מאמצים עצומים בראש ובראשונה בחינוך החברים שלה. יש קורסים, מאמרים, פורומים ובעיקר, אנשים נפלאים שמוכנים לשתף את כל הידע שלהם במטרה להכשיר, לחנך ולהעצים את ההנאה במשחק/תחביב שלנו.

יתרה מזו, VATSIM עצמה מספקת טונות של מידע הודות הכללים ברשת, חומר לימוד, דפיות, לינקים למידע וכו', כך שאינפורמציה לא חסרה.

אני מבקש בכל לשון של בקשה לעמוד בכלל אחד מאד פשוט: תכנן את הטיסה וטוס את התיכנון

תכנן = דע במדויק את כל מה שאתה אמור לדעת מרגע ההתחברות לרשת ועד לרגע הניתוק: איפה אמור להיות המטוס, איך מגישים תוכנית, איך מדווחים, איך מטיסים לפי הנתיב המדווח, מתי להפעיל תוכי, הכל!

אם למישהו לא בא להשקיע מעט מחשבה, אז בבקשה, שיטוס Off-Line ויהנה! (זה גם כייף!)

אבל, אם מישהו רוצה לטוס תחת שם החטיבה שלנו. ותחת דגל המדינה שלנו, אז שילמד, יתרגל, ישאל, יתרגל, ינסה, יתרגל, וכן הלאה.

תודה על הקריאה. אם מישהו רוצה ללמוד, לשאול, להתיעץ, שישלח לי מייל.

חג שמח!

פורסם

בקשר לשדות של נבראו..

זה קרה לי לא אחת לפעמים קורה שלוחצים במקלדת על האות ליד האות שרצית כמו ב-LCKK האות K במקלדת ליד האות L וכנראה הבנאדם התבלבל (LCLK)

וכנל LIMV זה מילאן (LIMC ) האות V נמצאת ליד C קורה שמתבלבלים אפשר להגיד לבנאדם והוא ישלח שוב תוכנית.

כל שאר ההערות נכונות.

פורסם

ברשותך, שתי הערות:

1. לגבי קודים וכו - הכל נכון ואפשרי לצערנו. תשומת לב, הכנה מסודרת וריכוז ייפתרו את זה.

לגבי נדב"ר - נו, מה לעשות זה עניין של צבירת נסיון ושליטה באנגלית.

2. לגבי שימוש בקוד 4X בחו"ל - למיטב ידיעתי ונסיוני, השימוש אפשרי רק בתחומי המרחב

האוירי הישראלי ולא בחו"ל בטיסות בינלאומיות. אם למישהו יש מידע מבוסס שונה, אשמח להתעדכן.

פורסם
- למיטב ידיעתי ונסיוני, השימוש אפשרי רק בתחומי המרחב

האוירי הישראלי ולא בחו"ל בטיסות בינלאומיות. אם למישהו יש מידע מבוסס שונה, אשמח להתעדכן.

בהחלט מותר.

איך לדעתך טסות הססנות בארץ מחיפה ללרנקה? :wink:

פורסם
- למיטב ידיעתי ונסיוני, השימוש אפשרי רק בתחומי המרחב

האוירי הישראלי ולא בחו"ל בטיסות בינלאומיות. אם למישהו יש מידע מבוסס שונה, אשמח להתעדכן.

בהחלט מותר.

איך לדעתך טסות הססנות בארץ מחיפה ללרנקה? :wink:

1. תודה על העדכון.

2. לא מעניין אותי איך הססנות טסות מחיפה ללרנקה. זו דעתי אם דווקא התעקשת לדעת...... :mrgreen: .

פורסם
- למיטב ידיעתי ונסיוני, השימוש אפשרי רק בתחומי המרחב

האוירי הישראלי ולא בחו"ל בטיסות בינלאומיות. אם למישהו יש מידע מבוסס שונה, אשמח להתעדכן.

בהחלט מותר.

איך לדעתך טסות הססנות בארץ מחיפה ללרנקה? :wink:

2. לא מעניין אותי איך הססנות טסות מחיפה ללרנקה. זו דעתי אם דווקא התעקשת לדעת...... :mrgreen: .

המטרה של השאלה היתה להבהיר שמטוסים ישראלים כן רשאים לבקר במרחב החיצוני.

פורסם

מטוסים ישראלים יכולים לבקר עד כמה שידוע לי בכל מרחב שיחפצו בו כל עוד אינם עוברים על החוק במרחב אותו הם מבקרים .

בנושא האות קריאה .

עד כמה שידוע לי בדר"כ בהגשת המרשה ובההתנהלות הראשונה מול הפקח מכניסים לאות קריאה גם את קוד המדינה (4X ) במקרה שלנו ולרוב אחר כך הוא מקצר אותו לטובת התנהלות יותר שוטפת בקשר .

פורסם
מטוסים ישראלים יכולים לבקר עד כמה שידוע לי בכל מרחב שיחפצו בו כל עוד אינם עוברים על החוק במרחב אותו הם מבקרים .

בנושא האות קריאה .

עד כמה שידוע לי בדר"כ בהגשת המרשה ובההתנהלות הראשונה מול הפקח מכניסים לאות קריאה גם את קוד המדינה (4X ) במקרה שלנו ולרוב אחר כך הוא מקצר אותו לטובת התנהלות יותר שוטפת בקשר .

בישראל כן,בעולם לא.

בדרך כלל בחול אם הקולסיין שלך הוא למשל 4X-CHF אז הפקח יקצר ל4HF או ל 4CHF ולא בשיטה שאתה מכיר שמורידים את קידומת המדינה.

פורסם

השימוש בסימון -4X כאות קריאה אפשרי ומקובל.

ברשותך, שתי הערות:

1. לגבי קודים וכו - הכל נכון ואפשרי לצערנו. תשומת לב, הכנה מסודרת וריכוז ייפתרו את זה.

לגבי נדב"ר - נו, מה לעשות זה עניין של צבירת נסיון ושליטה באנגלית.

2. לגבי שימוש בקוד 4X בחו"ל - למיטב ידיעתי ונסיוני, השימוש אפשרי רק בתחומי המרחב

האוירי הישראלי ולא בחו"ל בטיסות בינלאומיות. אם למישהו יש מידע מבוסס שונה, אשמח להתעדכן.

פורסם
בקשר לשדות של נבראו..

זה קרה לי לא אחת לפעמים קורה שלוחצים במקלדת על האות ליד האות שרצית כמו ב-LCKK האות K במקלדת ליד האות L וכנראה הבנאדם התבלבל (LCLK)

וכנל LIMV זה מילאן (LIMC ) האות V נמצאת ליד C קורה שמתבלבלים אפשר להגיד לבנאדם והוא ישלח שוב תוכנית.

כל שאר ההערות נכונות.

זה מזכיר לי שכפתור שיגור טילים נמצא ליד כפתור צילום במטוסים רבים. טייס מבצע תרגילי צילום אוויר או קרב אוויר שבהם היעד הינו להביא צילום כוונת / HUD מיוצב שניה על גוף בן הזוג לגיחה המשמש באותו קטע כמטרה. הוא רצה להביא צילום בכדי לזכות בהפלת אימונים, אך הצליח מעל למשוער. לחץ על כפתור סמוך בטעות והפיל את בן זוגו על אמת.

מסקנה, יש לבצע בד"ח לפני טיסה:

לפני היציאה למטוס- מסיכת חמצן תקינה ולחיץ מוח בפנים

ג'י-סוט רכוס.

כסא מפלט- מאובטח עד גמר הכניסה לתא והתיישבות בו.

פס צבירה חשיבה- מחובר.

עיניים- מופעלות.

ידיים- מהודקות לתקע מוח.

בוחר תמונה אווירית- מופעל במצב טיסה.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...