עבור לתוכן
Opher Ben Peretz

אימוץ גישה מקצועית כגישה לתעופה

Recommended Posts

פורסם

לימוני,

השאלה איפה עובר הקו היא שאלה קשה.

לפעמים זה מאוד מאוד אישי - ואני יכול להעיד על עצמי שהקווים שלי השתנו בחודשים האחרונים.

אבל בן אדם שאין לו מושג איפה עומדת השאלה שלו ביחס לעולם הגדול צריך לקבל כתשובה הפניה למקורות וללכת, ללמוד ולחזור עם שאלות יותר רלוונטיות - אם צריך. אני לא חושב שעופר דיבר על אנשים כאלה.

אנחנו רואים את זה מאנשים שנמצאים כאן זמן רב.

ואין לו שום זכות לצפות שמישהו יהפוך עולמות וילווה אותו מאפס. אם מישהו עושה את זה, אז הוא קיבל את זה בחסד, ולא בזכות.

ושוב - אנחנו פשוט חוזרים לנושא הגישה.

פורסם
רק להבהיר דבר אחד,

שלא ישתמע ח"ו שאני לא מעריך את עופר והתרומה שלו, אדרבה הוא עזר לי כמה פעמים אפילו בלי להרגיש.

ולגבי הודעות כגון "חחחחחחח" במובן החיובי כמובן.

לדעתי זה דווקא מגבש, כמובן שלא נגזים בעיניין אבל בהחלט זה גורם להיות יותר "סחבאק"

(מותר לכתוב מילה כזו :wink: ) עם השני.

נ.ב.

מה לעשות אני תמיד מתנצל כי יש לי פחד כזה שמא פגעתי באחר. :)

אתה תהיה "סחבאק" שלי הרבה יותר חגי, אם כשאני יפקח עליך במגדל ב"ג אתה תעשה את הסיד כמו שצריך (בכלל לא מכוון אליך רק העיקרון).

בהחלט מה השאלה זה א ב לעשות סיד, ולהיות סחבאק זה בכלל לא קשור לרמה המיקצועית,

אני יכול לא להיות טייס ועדיין להיות סחבאק (נתפסה לי המילה :roll: ).

פורסם

אז אחרי שכל אחד כתב כאן את דעתו בנושא ורבו הדעות בעינין אז הבאתי דוגמא איך כמעט כל בעלי הדעות כאן שיתפו פעולה בנושא שפתחתי כנסו תראו דוגמא שם תמצאו דעות מענינות תקראו עד הסוף ותבינו איזה שיתוף פעולה יש כאן.

תודה אילן כהן.

http://vatil.org/vatil/board/viewtopic. ... sc&start=0

פורסם

תודה לעופר שעורר את הנושא של מקצועיות הטייסים ורמתם האישית גם בנושאים שלא כל-כך קשורים לתעופה

בשנים האחרונות התוכנה המוכרת לנו לטובה התפתחה פלאים והביאה למצב בו הטיסה מוגשת ל"חובב" על מגש של כסף, כל מה שה"חובב" צריך לעשות הוא להתיישר על מסלול 26 ללחוץ F4 (מצערת קדימה) ב777 המפלצתי להרים תאף ללחוץ על הטייס האוטומתי ולחזור למחשב אחרי 11 שעות ולהנחית את המטוס בניו-יורק, האם לזה התכוון המשורר שפיתח את התוכנה המופלאה הזו???, לא נראה לי .

מהלך הטיסה עצמה לדעתי הוא חלק קטן בכל ההגדרה למליה "אוייראות", טיסה בנויה מהרבה גורמים נוספים שלא מוגדשת להם תשומת לב מאותם "טייסי טייס אוטומתי", איפה ההכנות לטיסה נעלמו, לאן נעלמו הדפיות , ולמה לא תרגלו VOR APP לפני, כי זו הגישה שקיבלת מהפקח , ואותו טייס אוטומתי מגיע לנחיתה בניו יורק "הכי מקצועי בעולם" (בכל זאת הוא קפטן על 777) והפקח מפנה אותו להנמחת VOR ואז נדלקת הנורה, מה זה הנמכת VOR שואל את עצמו ה"טייס האוטומתי", את זה אפשר ללמוד חברים לפני הטיסה.

וממש ברגעים אלו בזמן שאני כותב את ההודעה הזו אני מטיס את הבואינג 767 PIC, מציריך לארץ.

בתמונה מספר 1 אתם רואים את מחשב הטיסה של המטוס:

norm_A08A9350EBF44D4FB0C15EC3F861153D.JPG

ובתמונה מספר 2 אתם רואים את דפית היציאה מציריך ואת הספר של הFMC של המטוס

norm_D7CB405E2FB845F99E8136E6DD915A81.JPG

למה אני מראה לכם את זה?

מכיוון שאני רוצה להראות שגם אחרי 11 שנים שאני בFS אני עדיין רוצה שזה יהיה הכי מקצועי שאפשר , וכן אני עדיין לומד כל יום משהו חדש וזאת הסיבה שאני יושב בזמן הטיסה עם הספר FMC בעובי של 108 עמודי A4 רק בכדי ללמוד עוד איזה משהו חדש וגם אם הוא הכי מזערי שיהיה, וכן הדפית מולי גם כן במהלך הטיסה כי לא אני ולא אף אחד יכול לזכור דפיות בע"פ.

ח'ברה רוצים לשחק לכו שחקו SIMCITY רוצים לטוס , זה המקום

פורסם
תודה לעופר שעורר את הנושא של מקצועיות הטייסים ורמתם האישית גם בנושאים שלא כל-כך קשורים לתעופה

בשנים האחרונות התוכנה המוכרת לנו לטובה התפתחה פלאים והביאה למצב בו הטיסה מוגשת ל"חובב" על מגש של כסף, כל מה שה"חובב" צריך לעשות הוא להתיישר על מסלול 26 ללחוץ F4 (מצערת קדימה) ב777 המפלצתי להרים תאף ללחוץ על הטייס האוטומתי ולחזור למחשב אחרי 11 שעות ולהנחית את המטוס בניו-יורק, האם לזה התכוון המשורר שפיתח את התוכנה המופלאה הזו???, לא נראה לי .

מהלך הטיסה עצמה לדעתי הוא חלק קטן בכל ההגדרה למליה "אוייראות", טיסה בנויה מהרבה גורמים נוספים שלא מוגדשת להם תשומת לב מאותם "טייסי טייס אוטומתי", איפה ההכנות לטיסה נעלמו, לאן נעלמו הדפיות , ולמה לא תרגלו VOR APP לפני, כי זו הגישה שקיבלת מהפקח , ואותו טייס אוטומתי מגיע לנחיתה בניו יורק "הכי מקצועי בעולם" (בכל זאת הוא קפטן על 777) והפקח מפנה אותו להנמחת VOR ואז נדלקת הנורה, מה זה הנמכת VOR שואל את עצמו ה"טייס האוטומתי", את זה אפשר ללמוד חברים לפני הטיסה.

וממש ברגעים אלו בזמן שאני כותב את ההודעה הזו אני מטיס את הבואינג 767 PIC, מציריך לארץ.

בתמונה מספר 1 אתם רואים את מחשב הטיסה של המטוס:

norm_A08A9350EBF44D4FB0C15EC3F861153D.JPG

ובתמונה מספר 2 אתם רואים את דפית היציאה מציריך ואת הספר של הFMC של המטוס

norm_D7CB405E2FB845F99E8136E6DD915A81.JPG

למה אני מראה לכם את זה?

מכיוון שאני רוצה להראות שגם אחרי 11 שנים שאני בFS אני עדיין רוצה שזה יהיה הכי מקצועי שאפשר , וכן אני עדיין לומד כל יום משהו חדש וזאת הסיבה שאני יושב בזמן הטיסה עם הספר FMC בעובי של 108 עמודי A4 רק בכדי ללמוד עוד איזה משהו חדש וגם אם הוא הכי מזערי שיהיה, וכן הדפית מולי גם כן במהלך הטיסה כי לא אני ולא אף אחד יכול לזכור דפיות בע"פ.

ח'ברה רוצים לשחק לכו שחקו SIMCITY רוצים לטוס , זה המקום

ככה זה צריך להיות!!! :!: :idea:

פורסם

Ilan - VATIL1 כתב

והנה בכל זאת אתם לוקחים את זה אישית למרות מה שכתבתי.

כמה נקודות ספציפיות:

קודם כל לגולן: עופר לא ביקש שכולם יהיו מקצועיים כמוהו וכו'. הוא כתב שהגיע הזמן ללמוד! אנשים לא קוראים README, אנשים לא קוראים מידע ומקצרים דרך כל הזמן. מה שאתה עושה הוא דוגמא לזה: "אם הרוב חושבים ככה אני אפרוש מהחטיבה". חשבת אולי לנסות להבין מה כתוב בהודעה לפני שכתבת תגובה?

הביקורת היא על חוסר הרצון ללמוד ולא על חוסר הידע. זה הבדל עצום!

אף אחד לא מבקר מישהו שלא יכול, רק מישהו שלא רוצה. לעולה חדש או ללקוי למידה אף אחד לא יעיר על שימוש בעברית. אם אתה נמנה על הקבוצה הזו, אין לך שום סיבה להתייחס לביקורת הזו כי היא לא מופנית אליך!

לעומת זאת אם אתה סתם לא מדבר עברית, זה אכן מביש. עופר ציין שזה לקח לחיים בכלל ולא רק לכאן: רק לתשומת ליבכם, אני מקבל כל הזמן קורות חים מאנשים (שכמובן רוצים עבודה במשרה ניהולית, ישראלים לא חושבים להתחיל מלמטה) שלא יודעים לכתוב, וקורות החיים נגרסות על-ידי מיד. עברית היא השפה שלכם, הראי שלכם, התרבות שלכם, שפת אבותיכם. אל תזלזלו בזה, נסו להפנים את זה (קחו ספר ר"ל).

אילן, תביט שוב בהודעה של עופר ותבין, ניתן להעביר מסרים בצורה פחות בוטה מזאת שעופר הציג, אני לא מכיר את עופר ולא מושיקו, אבל אני לא חושב שיש למישהו זכות וככל שיהיה חשוב ונכבד להעיר לגבי שם של מישהו (מן הסתם אני מאמין שזה שמו הרבה לפני שהצטרף לחטיבה), ולהזכירך אילן, מסרים שנכתבו פה בצורה הרבה פחות בוטה, נשללו על-ידך על הסף ואף זכו באיומים של הרחקה מהחטיבה.

לסיכום - אני לא חושב שהעברית הרהוטה של עופר ומקצועיותו ככל שתהיה, מקנה לו את הזכות להעביר מסרים בצורה בוטה כזו, ובוא נסכים שנינו על זה,אם לא היית חושב כמוני, מן הסתם לא היית רץ ונמהר לכתוב שורת הערה/ הבהרה מתחת להודעה של עופר, שהרי ידעת שהודעה זו תעורר הדים ותיגרור לשרשרת תגובות.

פורסם

הכול כבר נאמר לדעתי ,אך אני רוצה להעלות נושא קטן.

יש לנו בחטיבה לא מעט ילדים בן 12 עד 14 שלהגיד להם לכו לקרא מדריכים באנגלית או באתר החטיבה יש את כול המדריכים שאתם צריכים ,לא בטוח שהם ימצאו כי אני שיש לי אח בן 12 אני יודע שהאנגלית שלו כאנגלית ממוצעת שקיבל מבית ספר, לא תעזור לו למצא באתר החטיבה שום דבר וכך גם כול ילד בגילאים האלה.

אם תגידו שיש לנו צעירים מקצוענים לדוגמא אלמוג שלמרות צעירותו הוא יודע דברים שאנשים מבוגרים ממנו בהרבה כולל אני לא יודעים ,אך זה לא חוכמה כי אלמוג צמח יחד עם החטיבה ,אני בטוח שעזרו לו אנשים בוגרים ממנו כולל אחיו שהיה טס כאן לפי מה ששמעתי.

לכן אם מישהו בא אליך בפורום או במסנגר ושואל אותך שאלה שנראת ממש טיפשית ולהגיד שאם הוא היה קורא את המדריכים שלרוב באנגלית אז היה לו תשובה לשאלה זה טעות כי בהכרח אם זה אדם צעיר הוא בכלל לא יודע שיש חומר שצריך לקרא , ובטח שאם זה באנגלית אין סיכוי שידע על זה משהו או שהיה מנסה ללמוד לבד ואז לבוא לשאול.

לכן לדעתי אם בא מישהו ושואל איך טסים ? איך אני עושה ככה וככה ? ושאלות כמו איך אני בוחר להתחיל בחניה אז לדעת שזה לא בהכרח אדם בן 15 16 שיודע כמה דברים על החיים . ולא צריך להתעצבן עליו ולהגיד לו תעשה חיפש קודם או תרשם כדי שנדע מי אתה ,כי לא בהכרח שהוא יודע שיש דבר כזה שנקרא חיפוש או רישום.

אל תשכחו אנחנו נמצאים בקהילה רב גוונית עם הפרש גילאים גדול ושיש אנשים שצריך לעזור להם בצורה יותר אישית.

*** דרך אגב יש גם צעירים מאוד שאני מכיר והם דיי חדשים והם באים אם גישה ללמוד ואם תתן להם איזה כיון איפה להתחיל אם יחזרו אליך תוך יום וידעו לדקלם את החומר אז הכול זה שאלה של לתת להם את הכיון ממנו אפשר להתחיל ובטוח שדבר ראשון הם ישאלו בפורום זה איך לטוס ודברים בצורה כללית וזה יראה כאילו הם לא ניסו למצא לבד את התשובה אך זה לא בהכרח חוסר רצון ללמוד. מי שלא רוצה ללמוד לא שואל בדרך כלל.

תודה(דרך אגב לכול שאלה אפשר לפנות אלי במסנגר ואני ינסה לעזור לך בכול דרך )

פורסם

נכון אלירן.

הגיל הוא לא מדד לכלום, ואילן יהיה הראשון שיגיד לך את זה (הוא גם אמר זאת מספר פעמים).

לראיה אנשים כמו אלמוג או יונתן.

אלמוג לא רכש את הידע שלו כי עזרו לו מבוגרים.

אלמוג רכש את הידע שלו כי הוא השקיע ולמד. ותאמין לי שאם הוא לא ידע אנגלית קודם, עכשיו הוא יודע.

אתה צודק שיש ילדים בני 12 שאם תיתן להם כיוון הם יתחילו ללמוד ויתקדמו.

כמו שיש אנשים מבוגרים יותר שלא יעשו זאת.

אף אחד כאן לא דיבר על גיל.

רק על גישה.

פורסם

זה ממש לא עניין של גיל זה עניין של מנטליות תסתכלו את אלמוג ואת ערן רגנסטריף (ככה כותבים?) ואת רמת הידע שלהם.

ו

את נמרוד לדוגמא שעם כל הידע שיש לו בא ולקח מימני את המדריך של ה- FMC בכל מקרה.

כבר טענתי את זה בעבר ואני אטען את שוב יש כאן קבוצה של אנשים שפשוט לא מעונינת לילמוד וחושבת שאפשר לכסת"ח את הדברים הכי בסיסיים ועדות לכך היא בשרשור- 3 תקריות מעל SAMAR בפורום תחקירים שאני מגלה שאני עולים על ה- J-10 בלי לדעת ניווט VOR ואיך ליירט רדיאלים. והרי ההתחלה של יציאת תלמי בכלל מבוצעת בעזרת יירוט רדיאל מאוד ראשית שעדיף בכלל לבצע אותה ידנית מאשר עם FSNAV או מחשב טיסה.

ובינינו מה זה לילמוד לנווט VOR להיכנס למרכז הדרכה שך FS הכל שם מפורט ומצוייר עם הסברים וסרטוני וישדאו שממחישים חצי שעה עד שעה של למידת החומר התיאורתי ועוד שעתיים של תרגול פרקטי באוויר והרגתם כאן בעיה שלמה לדורות..

אם לא היה לאנשים כאן אמצעים ותשתית מעבר לאנשים שישבו איתם ויאכילו אותם בכפית הייתי עובר על זה אבל יש כאן תשתית מעולה החל ממדריכים באינטרנט לכל בורג במטוס והחל מהפלייט סימולטור שמעבר לזה שהוא מציג יפה מאוד את כלבו שלום ואת עזריאלי הוא יודע גם להסביר יפה מאוד איך לבצע ריתוקים את זה ראיתי אחרי שעשיתי אימון ריענון בביצוע ידני של ריתוקים ללא עזר של מחשב כל שהו

לא ייעזור כלום

תפנימו יהיה לכם רק טוב מזה

פורסם

למה בכלל אתם מתעסקים ב-FMC ובנתיבי NAT לפני שאתם יודעים ליירט רדיאל? או להיכנס ל"עם הרוח שמאלית מסלול 03"?

אם אתה סתם משתעשעים בזה, אז למה אונליין לכל הרוחות?

נכון, הקפות בהרצליה זה פחות סקסי מטיסה לניו יורק.

אבל גם את רומא לא בנו ביום אחד!

פורסם
למה בכלל אתם מתעסקים ב-FMC ובנתיבי NAT לפני שאתם יודעים ליירט רדיאל? או להיכנס ל"עם הרוח שמאלית מסלול 03"?

אם אתה סתם משתעשעים בזה, אז למה אונליין לכל הרוחות?

נכון, הקפות בהרצליה זה פחות סקסי מטיסה לניו יורק.

אבל גם את רומא לא בנו ביום אחד!

מה שנקרא, בול פגיעה !!

פורסם

אני קורא את כל השרשור הזה, ואני ממש נגעל.

לא יכול לשים את האצבע על מקור הגועל לצערי...

בשבועות האחרונים, הפכו מי שהפכו, את הפורום הנפלא הזה, ואת החברות העמוקה שנוצרה בין אנשים, למעין תחרות של מי ירשום הודעה יותר דפוקה מהשני.

אתם הופכים את כל התחביב והחוויה לדביק ומגעיל.

אך לפני כמה חודשים, היה כיף להיכנס לכאן, להחכים, לדבר, להתייעץ.

אבל לאחרונה, עושה רושם שכל הודעה שעולה, בכל נושא שהוא, היא מעין חומר נפץ, שזה נעשה ברור שמישהו יסיט את הנושא לוויכוח.

זה נעשה מגמתי:

הודעה - חילוקי דעות - התקפות מילוליות, ולוקח כמה דקןת עד שהנושא נעל.

אז נכון שלא בידיוק זה מה שקורה בשרשור זה, אבל זו השלכה ישירה למה שקורה כאן בשבועות האחרונים.

זה פשוט נמאס, במקום להיכנס לפורום ולראות מה חדש בעלם הקטן שיצרנו לנו, אנחנו בחוסר ברירה מוצאים עעצמנו מעיינים בנושא שננעל.

זה פשוט לא יכול להימשך ככה.

אני מדבר עם אילן ושאדי רבות על הנושא, ואני אומר לכולכם, יש להם סבלנות שלא ראיתי כמוה.

אך יחד עם זאת, גם לסבלנות שלהם יש סף, ולא רחוק היום, שמישהו ימצא עצמו טס אופליין במשך חודש, אם חושבים על זה, זה יעשה לו רק טוב, הוא יטוס אופליין, יקדיש זמן ללמידה, ויחזור אלינו מנוסה יותר, קצת יותר.

וזה לא תקדים, יש חבר בחטיבה, שספג השעיה לחודש, והיום אי אפשר לעצור אותו בדרך לCTR!

פשוט די עם השתלכויות האלו אחד בשני, החטיבה, בגלל אותם ליצנים, מתחילה להראות כמו דיון בכנסת.

אני אומר את זה בכנות, אך יותר בכאב, אני מתגעגע לימים בהם היינו נהנים לדבר ולענות אחד לשני.

אתם מבינים כמה פשוט?

לענות אחד לשני. בצורה מכובדת.

אל תחיו באשליה, אף אחד לא ייתן לכם להרוס את מה שבנינו כאן. אף אחד.

פורסם

אני אומר את זה בכנות, אך יותר בכאב, אני מתגעגע לימים בהם היינו נהנים לדבר ולענות אחד לשני.

אתם מבינים כמה פשוט?

לענות אחד לשני. בצורה מכובדת.

אל תחיו באשליה, אף אחד לא ייתן לכם להרוס את מה שבנינו כאן. אף אחד.

אתה פשוט צודק אין לי מה להגיד..

לפני שאתם מפרסמים הודעה.. תעצרו שניה תקראו אותה שוב.. תבדקו אם זה לא פוגע במישהו לא יעצבן מישהו ורק לא יכניס למישהו רעיון להתחיל בוויכוח כי זה לא אחד מתחיל את זה .. זה שרשרת שמתפתחת וצוברת תאוצה!

יום טוב ולרגיעה להשמע

פורסם

כל האלה שבאים פה עם שאלות של עצלנים צריכים להגיד תודה שחלק עוזרים להם אני וערן איך למדנו ??

קראנו מדריכים שעות של הקשבה בקשר כי בקושי היו מדריכים אני אישית דגרתי שעות על הסימולטור ללמוד את הכל ולא היו כל כך הרבה אנשים לשאול אותם שאלות ....

הפורום הזה נהיה מגעיל אני ממש מסכים עם קובי כל נושא שני נעול כל שאלה שניה זה שאלה של עצלנים שלא קראו מדריכים שאנשים באים ושואלים איך עובדים עם FMC מה זה

ואחרי יומיים מה זה ZFW ואם הם היו קוראים את המדריך לFMC טוב טוב הם היו יודעים מה זה ZFW .

כל העסק הזה נהיה כזה שחושבים שכל מי שעושה טיסה לשדה עמוס יותר הוא חושב שהוא נהיה מקצועי וכל מי שרושם בהערות שלו SEL CAL שאפילו לא יודע מה זה ואין לו את התוכנה חושב שזה מה שיעשה אותו מקצועי .

מגיעים אלי טייסים "XXX מבקשים טיסה לאילת על פי תוכנית רות עבור" מה זה פה תחנת מוניות?! ושוב פעם תקשיבו בקשר תתרגלו אוף ליין ותגיעו חזרה כמו חדשים

פורסם

דבר ראשון מה שאמרו עליי פה זה יותר גרוע מ"חחחחחחחח"

אני לא הייתי חושב עד עכשיו שעופר מסוגל ככה לכתוב יותר נכון מסוגל לתת דוגמא! ועלייייייי!!!!!!!!!!!!!

ממש לא בסדר :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

ועופר עם לא היית יכול להתאפק וחייב דווקא לתת דוגמא אז היית יכול לחפש שם שלא נמצא בפורום.......

פורסם

עם אורן, ברק , קובי וכל השאר שתומכים בהם וכמובן עופר

אני אתכם!

פשוט חבל לראות את החטיבה מדרדרת כך ואני חושב שהאנשים שלא קוראים מדריכים לא יגיעו רחוק מהסיבה הפשוטה שהם לא רוצים לעשות את זה AS REAL AS IT GETS

ואני חושב שזה דבילי מצידיהם להתחבר ולבצע דברים שהם לא יודעים ולהרוס לאלה שכן יודעים

אני חושב שצריך קודם כל לתכנן, לבדוק , לאמת לפני שעושים דברים שבכלל לא יודעים ולצפות שהעזרה תבוא כמובן מאליו. אין דבר העומד בפני הרצון, מי שרוצה להגיע לרמה מסויימת אז בלי להתעצל תתחיל לקרוא מי שלא כנראה שזה לא מעניין מספיק אז תפסיקו אם השאלות האלה כי הדיון הזה די מסביר שנמאס לנו מההודעות האלה ואין להם מקום כאן. באשר לאלה שלא מסכימים איתי מסיבות אלה ואחרות אז אני מתנצל כך אני רואה תדברים.

ואלה שבאמת מודים בזה שהם רואים את זה כתחביב קטן ולא יותר אז סבבה אבל תפסיקו לשאול שאלות שסתם מתעצבנים מהן ובכלל אין להם מקום תחפשו חברה במסנג'ר או משהו שיסבירו לכם אין להם מקום בפורום !. כי אני יכול להגיד שאומנם אני בתחום התעופה שנתיים ואמנם

נכשלתי ביום שישי כפקח קרקע אבל אני עדיין גאה בזה שאת כל הידע שלי צברתי לבד בלי להציק לאנשים וכך אני אמשיך להתקדם קחו את זה כחומר למחשבה.

[b/]

מי שנפגע אני מתנצל, שוב, כך אני רואה את הדברים.

פורסם

וואי, התאפקתי אבל נשברתי הייתי חייב להוסיף דברים.

אני בהחלט בהחלט מסכים לגבי ה-"גישה" שעופר דיבר עלייה באמת זה נכון!

ואני מסכים עם כולם פה לגבי הגישה הנכונה, אבל צר לי, ואני ממש ממש! לא מסכים עם כמה דברים שהועלו פה.

ראשית העניין של הקריאה באנגלית, כמדומני כמו שאלירן כתב בחור בן 12 ,13 לא הסתדר עם המדריכים באנגלית , כי מה שהוא קיבל זה אנגלית בית ספרית, לכן צריך לתת לו להנות מהספק שאנחנו לא יודעים אם הוא לא קרא מדריך מתוך עצלנות או האם הוא קרא מדריך ולא הבין ולכן לדעתי חובתנו כחברה מסגרתית לעזור אחד לשני.

דבר שני , עופר הכרתי אותך רק אתמול ואתה באמת נשמע בנאדם עם הרבה ניסיון וחוכמה, אבל לדעתי אין צורך להקניט על שגיאות כתיב בפורום, ניתן ליצור תשומת לב לגבי שגיאה ע"י הודעה פרטית, לכל אחד יש את הזכות להביע דעה, גם אם הוא כותב בעברית שגוייה.

ועוד דבר, עופר סלח לי שוב לגביך, העניין עם השם של מושיקו, ההורים שלו בחרו לו את השם.

וכמו שבמדינה דמוקרטית , הזכויות שוות לא הבדל דת, גזע, או מין אז מן הסתם מן הסתם כל אחד יכול ליהיות טייס במיוחד אם שמו שונה , אני חושב שמושיקו נפגע קצת כי זאת הערה -לדעתי- לא במקום בכל מקרה זאת זכותך לחשוב כך, ולרשום כך.

אבל באמת תודה על כל הקטע עם הגישה למדתי ממך משהו!

חברה דיי עם הוויכוחים הקטנוניים עד עכשיו גדולתינו התאפיינה בחיבור בין כל שכבות הגילאים כמו שהתבטא יפה כשאלמוג עם עוד כבודו (סלח לי לא זוכר את שמך) הופיעו בטלוויזיה,

שבוע טוב!

פורסם

שלום לכולם, לא ציפיתי לתגובות כאלה, אשר אמנם רובן היו ענייניות וטובות גם אם לא עלו בקנה אחד עם דעתי. כי היו גם תגובות אחרות, חלקן נסערות, חלקן מחמיץ את כוונותי. קלטתי בחלק קטן מאוד מהתגובות גם אווירה לא תומכת, דבר שאינו לרוחי, ומחטיא את כוונותי.

לאלו שמכירים אותי יהיה קשה לדעתי לחשוב שאני מנסה לחסוך זמן ומאמץ ולא מעוניין לעזור. לו זה היה המצב, לא הייתי כותב כלל. יום אחד ביקש ממני מפקד חיל האוויר, אלוף דוד עברי, להישאר שנה שלישית כמפקד מגמת מסוקים בביה"ס לטיסה 12, מגמה שאני הקמתי ב- 1977. מדוע מפקד חיל האוויר מצא לנכון לבקש? מכיוון שעם כל ההערכה לתפקיד ההדרכה בחיל, טייסים מעדיפים לטוס מבצעית בטייסות, והוא ציפה שלא אסכים עקב כך. אני הסכמתי מיד ונשארתי בתפקיד 3 שנים, אורך שירות בתפקיד פיקודי בבית הספר לטיסה ללא תקדים. מדוע הסכמתי? מכיוון שראיתי מאז ומתמיד את הכשרת הנוער שלנו ללוחמים באוויר כתרומה החשובה ביותר שלי לחיל ולמדינה. עוד אומר כי בבית הספר לטיסה שירתתי, מעבר לשנתיים קורס טייס, עוד 3 פעמים בתפקידי מפקד קורס, מפקד טייסת ומפקד מגמה. מי שכך בוחר, עושה זאת מתוך גישה שעיקרה עזרה לאחרים.

הדברים שכתבתי הבוקר, ובהודעות פורום קודמות, היוו מאמץ לתמצת ניסיון אישי שלי בתחומי תעופה וחלל צבאיים ואזרחיים, שצברתי לאורך עשרות שנים, ולחלוק אותו עמכם, בתקווה שיעזור לכם.

למדתי בתעופה פתיחות לשמוע ויכולת לקבל ביקורת. זו ההזדמנות של הפחות מנוסים ללמוד מניסיונם של קודמיהם ובכך להימנע מטעויות מיותרות.

באשר להצטרפות לשדה דב, לארז:

א. כאשר עולה השאלה, צריך קודם לבחון האם בטיסת IFR, או VFR, ובמקרה השני האם ההצטרפות הנה בתנאי מז"א המתאימים לטיסת ראיה או לא, כלומר 3 אפשרויות עיקריות מבחינת כללי הצטרפות.

ב. לגבי אפשרות א' התשובה בעמוד שדה דב 12 עדכון 13 בפמ"ת, באמצע העמוד. אם תמשיך לחפש בפמ"ת, תוכל למצוא גם את יתר התשובות, ואם לא- נא פנה אישית ואסייע בשמחה. :wink:

שלום עופר.

בקשר לגישה מהים לשדה דוב.תמצא לי דפית אחת או מקום אחד שזה כתוב!אני הסתכלתי בדפיות והדבר היחידי שראיתי שיש שם גישה זה לטוס ל VOR NAT וזה נראה לי קצת לא הגיוני.

אז לא ביקשתי שיאכילו אותי אבל חיפשתי,ולא מצאתי אז שאלתי.

פורסם

עופר? למה להעביר דעות על אחרים?

זה מראה לפי מה שכתבת כאילו אתה מושלם והאחרים צריכים לתקן את הפאקים בהם!

סלח לי כל אחד שווה פה לאחד......

אפילו לא התנצלת למרות שאני ממש לא רוצה התנצלות אבל בתור בנאדם שחיי בעולם הזה אחרחי כל התגובות ומה שכתבו עליי ומה שהגבתי אפילו להגיד מושיקו סליחה כל כך קשה????

ואני יכול להבין למה נתת את הדוגמא עליי?

השם מושיקו ממש לא נפוץ ומה אתה חושב שהשם עושה את הבנאדם????? ממש לא

יש את האנשים שעוסקים בכל מיני דברים ולא שווים בכלל ומצליחים בגדול אבל למה ? בגלל ה"שם" ויש אנשים באותה רמה צנועים ובאותה רמה

אז זה חשוב מה יש בשכל זה לא חשוב השם.....

אז במקום לחפש את הפאקים אצל אחרים קודם למצוא פאקים אצל הבנאדם שמדבר על אחר

בוא נגיד ככה עם עכשיו הייתי בא אלייך הייתי מתחיל לחפש את הפאקים עלייך מה היית חושב? שאני איזה אחד שרב מעביר ביקורת אבל על עצמי אף פעם לא מסתכל!

וההפך זה מה שעשית!!!!!

ועוד כתבת "משהו יותר חריף" הוא אה איזה בעייתייייי! תאמין לי עופר את השורה האחרונה היית יכול לנצל על בעיות שיש לך עם טייסים.

ואני בטוח שעם אני הייתי כותב עלייך ככה בפורום (למרות שממש לא) ודווקא כתבתי עלייך לטובה באחד מהאשכולים אז אני בטוח שהיו מגיבים לרעה..... :!:

אז תחשוב לפני שאתה אומר דברים כאלה.....

ולא לא נפגעתי .......

פורסם
עופר? למה להעביר דעות על אחרים?

זה מראה לפי מה שכתבת כאילו אתה מושלם והאחרים צריכים לתקן את הפאקים בהם!

סלח לי כל אחד שווה פה לאחד......

אפילו לא התנצלת למרות שאני ממש לא רוצה התנצלות אבל בתור בנאדם שחיי בעולם הזה אחרחי כל התגובות ומה שכתבו עליי ומה שהגבתי אפילו להגיד מושיקו סליחה כל כך קשה????

ואני יכול להבין למה נתת את הדוגמא עליי?

השם מושיקו ממש לא נפוץ ומה אתה חושב שהשם עושה את הבנאדם????? ממש לא

יש את האנשים שעוסקים בכל מיני דברים ולא שווים בכלל ומצליחים בגדול אבל למה ? בגלל ה"שם" ויש אנשים באותה רמה צנועים ובאותה רמה

אז זה חשוב מה יש בשכל זה לא חשוב השם.....

אז במקום לחפש את הפאקים אצל אחרים קודם למצוא פאקים אצל הבנאדם שמדבר על אחר

בוא נגיד ככה עם עכשיו הייתי בא אלייך הייתי מתחיל לחפש את הפאקים עלייך מה היית חושב? שאני איזה אחד שרב מעביר ביקורת אבל על עצמי אף פעם לא מסתכל!

וההפך זה מה שעשית!!!!!

ועוד כתבת "משהו יותר חריף" הוא אה איזה בעייתייייי! תאמין לי עופר את השורה האחרונה היית יכול לנצל על בעיות שיש לך עם טייסים.

ואני בטוח שעם אני הייתי כותב עלייך ככה בפורום (למרות שממש לא) ודווקא כתבתי עלייך לטובה באחד מהאשכולים אז אני בטוח שהיו מגיבים לרעה..... :!:

אז תחשוב לפני שאתה אומר דברים כאלה.....

ולא לא נפגעתי .......

טוב עכשיו אני רוצה להגיב

מושיקו שים לב שעופר כתב המבין יבין וכנראה שאתה לא הבנת את הכוונה!

מה שהולך פה בחטיבה זה דבר ממש מגעיל!

עופר אורן אלעד וברק אתם צודקים ב100 אחוז במה שאתם אומרים

אנשים תפסיקו לבקש עזרה על דבר כללי שכזה כמו למשל FMC לפני שאתם יודעים מה זה הקפה.

אז חברה באמת לכו ללמוד קצת דיי להיות עצלנים, עצה לחיים!

ואלעד זה רגנשטרייף עם עוד י :lol:

פורסם

טוב אם עוד לא נעלו אז מותר להגיב

יש מוסר השכל שהולך ככה:

אם תביא לאיש עני דג - היה לו מה לאכול בערב

אם תלמד איש עני לדוג - היה לו מה לאכול כל החיים

ובהשלכה לחטיבה האיש העני הוא מי ששואל את השאלה

הדג זה המידע והידע

מי שמלמד זה אנחנו

והאוכל זה בעצם הטיסה השלמה

אז במקום לצעוק שאנשים שאולים שאלות טיפשיות ושמשתמשים בשפה העברית בצורה לא תקינה

אפשר להסתכל מהצד השני ולראות שהאנשים האלה באמת באים ללמוד ולהשתפר להתפתח ולהחכים, לדעת לטוס על פי כל הכללים והנוהלים

הפורום בערך כמו שקובי אומר - נהפך להיות מקום של "מלחמות" ושל התנגשויות ובמקום לענות על השאלה מסתובבים סביבה,

הפורום לא נהפך להיות ככה בגלל אנשים חדשים שבאים ושואלים שאלות אלא בגללנו אנחנו - נונתים את הדג, במקרה הטוב - אבל לא מלמדים

ובמקרה הרע מתחילים להתעמת ול"הלחם" ולא עונים על השאלה - והאיש העני, החדש, השאר ללא מענה וללא תשובה ואז כעוסים עליו גם הפקחים כי הוא אינו יודע לבצע את הגישה נכון.

אז במקום לא לתת לאיש העני כלום, נלמד אותו לדוג, נגרום לאווירה טובה יותר, והפורום יחזור להיות מקום שקט, נוח, ומקום שכיף לחזור אליו לפני אחרי ובאמצע כל טיסה

ללמוד אותו לדוג, לטוס, אין זה אומר רק לטוס וזהו זה אומר גם עברית תקינה, וגם אנגלית תקינה, גם להיות בן-אדם, וגם ללמד אחרים להיות כאלה

בתקווה ובברכה לימים טובים,

עומר

נ.ב

אם ישנן שגיאות כתיב בתוך המילים הן נובעות מכתיב מהירה ולא מחוזר ידע בשפה בעברית

תודה על ההבנה,

(שוב) עומר

פורסם
עופר? למה להעביר דעות על אחרים?

זה מראה לפי מה שכתבת כאילו אתה מושלם והאחרים צריכים לתקן את הפאקים בהם!

סלח לי כל אחד שווה פה לאחד......

אפילו לא התנצלת למרות שאני ממש לא רוצה התנצלות אבל בתור בנאדם שחיי בעולם הזה אחרחי כל התגובות ומה שכתבו עליי ומה שהגבתי אפילו להגיד מושיקו סליחה כל כך קשה????

ואני יכול להבין למה נתת את הדוגמא עליי?

השם מושיקו ממש לא נפוץ ומה אתה חושב שהשם עושה את הבנאדם????? ממש לא

יש את האנשים שעוסקים בכל מיני דברים ולא שווים בכלל ומצליחים בגדול אבל למה ? בגלל ה"שם" ויש אנשים באותה רמה צנועים ובאותה רמה

אז זה חשוב מה יש בשכל זה לא חשוב השם.....

אז במקום לחפש את הפאקים אצל אחרים קודם למצוא פאקים אצל הבנאדם שמדבר על אחר

בוא נגיד ככה עם עכשיו הייתי בא אלייך הייתי מתחיל לחפש את הפאקים עלייך מה היית חושב? שאני איזה אחד שרב מעביר ביקורת אבל על עצמי אף פעם לא מסתכל!

וההפך זה מה שעשית!!!!!

ועוד כתבת "משהו יותר חריף" הוא אה איזה בעייתייייי! תאמין לי עופר את השורה האחרונה היית יכול לנצל על בעיות שיש לך עם טייסים.

ואני בטוח שעם אני הייתי כותב עלייך ככה בפורום (למרות שממש לא) ודווקא כתבתי עלייך לטובה באחד מהאשכולים אז אני בטוח שהיו מגיבים לרעה..... :!:

אז תחשוב לפני שאתה אומר דברים כאלה.....

ולא לא נפגעתי .......

טוב עכשיו אני רוצה להגיב

מושיקו שים לב שעופר כתב המבין יבין וכנראה שאתה לא הבנת את הכוונה!

מה שהולך פה בחטיבה זה דבר ממש מגעיל!

עופר אורן אלעד וברק אתם צודקים ב100 אחוז במה שאתם אומרים

אנשים תפסיקו לבקש עזרה על דבר כללי שכזה כמו למשל FMC לפני שאתם יודעים מה זה הקפה.

אז חברה באמת לכו ללמוד קצת דיי להיות עצלנים, עצה לחיים!

ואלעד זה רגנשטרייף עם עוד י :lol:

מסכים איתך ערן ב100% עוד פעם מגיע אלי טייס אני אומר לו המראה מ30 הקפות על 12 ביום עמוס הוא מתחיל לשאול איך עושים הקפה אני רוצה על זה אני לא למדתי על ההוא לא עשיתי זה ואז הוא חושב שהוא מלך השמיים ומתעצבן ואני אומר לו קצת הקשבה בקשר תלמד לעשות הקפה נדב"ר ואז תבוא לטוס ואחרי כמה ימים בתור OBS אני רואה את הבנאדם עושה הקפות דרומית לגבולות הTMA!

עוד דוגמא מהרצליה הרבה טייסים עוברים את פסי הרבת מ29 אם הם היו עוברים נכון על המפות הם היו יודעים ואחר כך הם אומרים תלמד אותי את זה את ההוא

פורסם

שלום,

לאחר קריאת התכתובות והתגובות לדבריו של עופר, ולאחר שעיכלתי את רובן, הגעתי למסקנה שיש לי כמה דברים לומר כאן, להלן:

1. אומרים ש"הטון עושה את המוזיקה". רבותיי, האופן בו רובכם מתבטאים מצביע על גישתכם לתחביב שלנו. למי שעדיין לא יודע, טייס וטיסה - אפילו וירטואלים - הינם עדיין מקצועות מורכבים הדורשים מיומנות ויידע מקצועי. מי שלא מסוגל להפנים את זה, שיילך לעסוק בתחביבים אחרים או לחילופין, לפחות לא יפריע לאחרים ברשת ומחוצה לה.

2. מאחוריי כ-20 שנות וותק בסימולטורים למיניהן ומעולם לא עליתי לאויר עם מטוס כלשהו לפני שפעלתי לפי הכלל הבסיסי הקרוי: RTFM . למי שלא מכיר, נא לפנות אליי ישירות וייקבל הסבר מעמיק.

3. עובדה בסיסית נוספת כתזכורת: חברות בחטיבה עדיין לא מעניקה לחברים בה תואר של "מחנך הדור" ואף אחד לא יכול או צריך להתהדר בתואר הזה. לצערי, גם כצבר שנולד וחונך כאן, אני כואב את כאבה של השפה העברית ומה שמעוללים לה כיום, ואני לא מציע לאף אחד מהחברים לנסות ולתקן את העולם. בשביל זה יש בתי-ספר ואנשי חינוך, בתקווה שיצליחו בעבודתם.

4. אני אישית מאד שמח להיווכח שהתחביב שלנו צובר תאוצה ומספר החברים בחטיבה גדל בקצב משביע רצון. אני גם מודע לכך שככל שגדל מספר המשתמשים בשירותי החטיבה, גדל גם העומס על המערכת שמאחוריה, והאמינו לי - אילן עושה לילות כימים בקטע הזה וכמוהו רוב חברי הצוות, למען פיתוחה וקידומה של החטיבה. מידה מסויימת של פרופורציה לא תזיק לאף אחד, ולפני שבאים בטענות ובתלונות, אני מאד ממליץ לקחת נשימה עמוקה ולספור עד 10 . קשה (במיוחד לנו הישראלים), אבל בהחלט ניתן לביצוע. ותחשבו על זה.......

שבוע טוב ושקט.

פורסם

אתם לוקחים את העניין יותר מידי ברצינות לדעתי.

חבר'ה-שוב אני אומר, אנחנו צריכים לתמוך אחד בשני ולעזור.

בניגוד לכל מה שכולם אמרו בשרשור הזה, היחיד שאני מסכים איתו ב-100% זה אלירן, ובנוסף גם עומר.

ישנם חדשים, וגם וותיקים שאינם יודעים דברים מסויימים, לא רוצים לפתוח דיון חדש בפורום, אז פשוט שואלים במסנג'ר.

חלק מן האנשים כאן נהיו פשוט מגעילים.

אני בחודש אוקטובר ממלא שנה אחת שלמה ברשת VATSIM.

עם כל ה"וותק" הזה של השנה, שלדעתי זה לא נחשב בכלל, עדיין יש לי ים של שאלות, וזה לגיטימי.

אני רוצה להתוודות שאני אישית לא ידעתי מזה ZFW ומזה GW וכדומה.

גם RTFM אני לא יודע, וזו לא בושה לשאול.

ועכשיו גילתי שזה: READ THE FUCKIN MANUAL!!!!!!!! :lol::lol:

כי אם הייתי יודע היכן למצוא חומר בנושא, הייתי מחפש, מוצא וקורא.

אבל כשמנפנפים אותך מול העיניים, אין יותר גועלי מזה.

לא ידעתי! ואני לא מ-ת-ב-י-י-ש בזה בכלל!

אבל בושה לאותם אנשים שיודעים לנפנף אותך מול העיניים שלהם.

פניתי ל-***** וגם ל-***בבקשה שיסבירו לי מזה.

ומה קיבלתי בפרצוף? לך תקרא מדריכים!!!

וזו בכלל לא הפעם הראשונה.

אני רוצה להגיד לכולם שבזכות עופר, אני יודע לקרוא דפיות כמו טייס מקצועי אמיתי, שיש לו וותק של 30 שנים בתעופה.

מהאיש הזה לא קיבלתי נפנוף של "לך תקרא מדריכים!!!".

אלא הוא ישב איתי למעלה משעה, בנוגע לדברים רבים, והסביר לי רבות על נושאים שונים, מגוונים ומעניינים.

יצא לנו גם לשוחח שיחות שלמות בשפה האנגלית ללא כל קשיים, וזה מורה על התייחסות מכל הלב.

אולי אני זה שהרסתי לכם את הפורום, ואתם כועסים, ובצדק. התנצלתי וראיתם שזה לא חזר יותר.

הנעילה של הדיונים בעתיד כבר לא תהיה הסיבה שאני כתבתי הודעה לא במקום.

אני אכן חייב להודות שיש לאילן ושאדי סבלנות מדהימה, וממש כל הכבוד להם.

כי לעומת כולם כאן, הם כן הבינו אותי.

אתם לא משתנים ולא מוכנים לשנות את הגישה שלכם.

אבל אני אהיה שונה מכם.

עכשיו כשחבר חדש יבוא לחטיבה, אני בטוח שהוא יידע למי לפנות.

עדיף ללמוד ממישהו עם גישה חיובית ומעט ידע, מאשר מישהו שינפנף אותך מול העיניים שלו ויגיד לך "לך תקרא מדריכים!!!", עם גישה שלילית וטונות של ידע.

לכן אני אישית אמשיך לבקש עזרה מאחרים, ועכשיו אדע טוב מאוד אל מי לפנות.

בנוסף אלמד במקביל, ולא אהסס לעולם לשאול שאלות.

אני מקווה שלפחות כמה אנשים כאן, לא כולם, רק חלק מהם ישנו את הגישה שלהם כלפי אחרים.

אסור להשוויץ בחכמה וידע.

למי שיש קצת מוסר וטעם מהיהדות-"כי המתגאה בליבו על הבריות, מורד הוא במלכות שמים...

ובמה יתגאה לב האדם? אם בעושר, ה' מוריש ומעשיר. ואם בכבוד, הלא לאלוקים הוא, שנאמר: והעושר והכבוד מלפניך, ואיך מתפאר בכבוד קונו. ואם מתפאר בחכמה, מסיר שפה לנאמנים. וטעם זקנים יקח. נמצא הכל שווה לפני המקום. כי באפו משפיל גאים וברצונו מגביה שפלים."

אחד מבין בנושא הזה, והשני מבין בנושא ההוא.

וכאן כל אחד חושב שהוא יודע יותר טוב מהשני.

אני מקווה שתפנימו חבר'ה, זה לא יזיק לאף אחד.

וכך החטיבה שלנו רק תהיה טובה יותר.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...