עבור לתוכן
Amir Paz

חדשות תעופה אמיתית

Recommended Posts

פורסם

בעקבות כניסת אל על לקו נתב"ג-אילת ברשות שדות התעופה ריאליים: נמל התעופה אילת לא יכול להכיל שלושה מטוסים גדולים באותו הזמן (הכוונה למצב בו ישנם B753 ארקיע, B73G אל על, A320 ישראייר באותו הזמן )

http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 55,00.html

עוד עבודה למרכז תיאום.....

הבעיה אינה שהחנייה אינה יכולה להכיל מצב זה (ישנן תמונות בהן רואים כי ישנם בחניה B752,B753,A320 באותו הזמן) אלא שהטרמינל אינו יכול לקבל כמות כה גדולה של נוסעים באותו הזמן....

בתור אילתי ופעיל בנמל התעופה באילת אני יכול לאמר כי הטרמינל באילת בימי ריאשון,חמישי ומוצ"ש נמצא בקריסה טוטאלית....שילוב של A320 (בסביבות 180 נוסעים) עם 753 (265 נוסעים) ו3 ATRים (50-72 נוסעים כל אחד) שצריכים לצאת בהפרשים של 5 דקות (וכמובן כולם מלאים) מביאים לכך (בפעולה מתמטית פשוטה ) כי 640 איש בקירוב צריכים לעבור דרך הטרמינל הקטנצ'יק הזה באותו הזמן.כמובן שרוב הבלאגן הינו בהמתנה בתור לביטחון..תור שלא פעם השתרך אל מחוץ לתחומי הטרמינל... (יש לציין שרק כמחצית משטח הטרמינל מנוצל לתור הביטחון....ביזבוז).

כמובן שהוספת 73G רק תגביר את העומס.....

פורסם

לא צריך להתרגש מפרסום של עיתונאים שלא מבינים הרבה בתחום, גם שיקוליהם אינם ממוקדים בטובת קהל הקוראים אלא בעיקר בהכנסת גורם התקשורת בו הם פועלים.

מסוק הינו כלי בו הרכיבים החשובים ביותר סובבים. רכיבים סובבים שאינם מאוזנים באופן מוחלט רועדים ועקב כך מתעייפים. על להב ראשי ביסעור פועל עומס בן כ- 80 טון בטיסה. האבק שמרים מסוק כזה בנחיתה במדבר שוחק את המנוע כך שבתוך 5-20 דקות יש להורידו לשיפוץ. ליסעור מסנני אוויר למנוע המאריכים את משך חייו, אך לא לכל מסוק ציוד יעיל כזה. ליסעור לוח אזהרות בן 3 טורים ובכל טור כ-20 נורות. כאשר במערכת חשובה נוצרת תקלה, הטייס יכול בעת הצורך להמשיך עם מערכות הגיבוי הקיימות, אך ביכלתו לשקול בהתאם לנסיבות לנחות בסביבתו ולדאוג לתיקונה. זהו מסוק אמין.

כך למשל, במבצע מסווג פגע בלילה עוף גדול בקידמת המסוק, שגרם לכביית מנוע ובתא הטייס חור גדול בשמשה קדמית. המסוק טס במנוע אחד כארבע שעות בחזרה לבסיסו כמתוכנן, במנוע אחד. לאחר נחיתה הטייס כיבס את סרבלו מדם ונוצות העוף בביתו שבבסיס.

רומניה: שני מסוקי צה"ל ביצעו נחיתת חירום:

http://news.walla.co.il/?w=/2/1717589&m=1&mid=97196

פורסם
בוטלו הזמנות ל 26 מטוסים מסוג בויאנג

מי יודע למה? והאם במקום בואינג יש העדפה לחברה אחרת?

http://www.themarker.com/tmc/article.jh ... 0100807_04

עוד ברווז עיתונאי!

מצד אחד, אכן התעופה האזרחית ספגה מכה מהמשבר הכלכלי, אך כבר מתאוששת יפה. בנוסף בואינג מאחרת בסיום פיתוח B787 בכשנתיים, וממשיכה להתמודד עם קשיים טכניים בנושא.

כל ביטול הזמנה הינו דבר בלתי רצוי, אך לא בטוח כי היה בלתי רווחי. בכל חוזה הזמנת מטוסים קיימים סעיפי הגנה על הצדדים, למשל תשלום פיצוי על ביטול הזמנה וגם על איחור במסירה. יתכן למשל כי הכנסתה מביטולים אלה היא בסדר גודל של ביליון דולר.

ישנו קרב מתמשך על העובדה ש-EADS (איירבאס) מתחרה בהזמנות מטוסים עם בואינג. הראשונה מקבלת תמיכה ממשלתית ולכן מחיריה יכולים להיות נמוכים, בואינג טוענת כי זו אינה תחרות הוגנת ולפני כשנתיים בוטלה השתתפות EADS במכרז מיכליות של חא"א בסכום 135 ביליון דולר.

אבל צריך לראות דברים כהוויתם ובפרופורציה:

Boeing Company (NYSE:BA) is the world's largest aerospace and defense company. In 1997, it merged with McDonnell Douglas. The company operates in over 90 countries and claims the title of America's largest exporter. Its has three divisions: commercial airplanes (49.86% of revenue), Integrated Defense Systems (IDS) (49.29%), and Boeing Capital Corporation (BCC) (0.96%)[1]. In 2009, the firm generated $60.9 billion in revenue and $2.7 billion in net income.

Of the three divisions, the most prominent is the commercial airplane section. This division faces intense competition from EADS NV (EADSY) and its Airbus line of planes. However, the introduction of the 787 Dreamliner may tip the scales in Boeing's favor. This new plane has a lightweight composite material design which Boeing claims will give it a 20% increase in fuel efficiency. This is particularly attractive to airlines that are struggling with record high oil prices. For example, in 1Q08, United attributed an average of nearly 60% of total operating expenses to fuel. Given the extreme volatility of jet fuel, the airline industry must increase its focus on cutting costs as it operates under historically low margins. Boeing's order book for the Dreamliner has seen its backlog rise to unprecedented levels: $349 billion.

פורסם

מתוך YNET

מסוק התהפך על הקרקע באימון בדרום; אין נפגעים

מסוק צה"ל מסוג "בל" נפגע במהלך אימון של התעשייה האווירית במתקן צבאי בנגב, איש לא נפגע אך נזק נגרם לכלי הטיס. התקרית ארעה במהלך אימון שיגרתי, המסוק שהיה על הקרקע התהפך מעוצמת ההדף של מטוס מסוג "כפיר" שהנמיך טוס.

בתעשייה האווירית חוקרים את האירוע.

אורח
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • יצירת חדש...