עבור לתוכן
אורח

שאלה מעניינת על פנל המצערות של ה 777/767

Recommended Posts

פורסם

זו שאלה למביני דבר ....

שימו לב לתמונה הבאה:

http://www.airliners.net/open.file/455398/M/

בצד שמאל ישנן שתי ידיות, על אחת כתוב Pitch ועל השניה כתוב Trim.

עד היום ידעתי שזה אותו הדבר, כלומר מקזז את העלרוד של המטוס (מעלה \ מטה ).

השאלה, מדוע שתי ידיות ? הם לכל מאזנת ידית משלה, כלומר שליטה על כל צד ?

תודה לכל פותרי התעלומה.

פורסם

וואלה רן זאת שאלה שהציקה לי גם הרבה זמן ושכחתי מזה בכלל

אבל אני לא יודע אם מה שאני כן יודע על זה זה מהשערות או שמאיזה סרט שראיתי או משהו, בכל מקרה אני חושב, לא סגור על זה, שאחד קשור למערכת הזאת שב737 היא נראית כמו גלגל לוטו שמסתובב מידי פעם באמצע הטיסה, זאת שאחראית על זה שהמטוס ישאר במצב הרצוי גם כשמרכז הכובד במטוס זז כשאנשים מטיילים או תוך כדי השריפה של הדלק או מה שזה לא יהיה..

והידית השניה היא בשביל הטייס כמו בכל מטוס אחר

... או שאולי לא :?

פורסם

לא תשובה של יודע דבר (במובן התעופתי):

פעולת ה TRIM שולטת בזווית המטוס (אף למעלה/למטה) ללא שינוי בגובה .

שינוי ב-PITCH גורם לשינוי זווית+שינוי גובה (קיזוז?).

את הנ"ל אני מייבא מעולם הצוללות (כך זה עובד שם בערך), נראה לי שזה הרעיון.

אשמח לדעת מיודעי דבר... :roll:

אסף.

פורסם
לא תשובה של יודע דבר (במובן התעופתי):

פעולת ה TRIM שולטת בזווית המטוס (אף למעלה/למטה) ללא שינוי בגובה .

שינוי ב-PITCH גורם לשינוי זווית+שינוי גובה (קיזוז?).

את הנ"ל אני מייבא מעולם הצוללות (כך זה עובד שם בערך), נראה לי שזה הרעיון.

אשמח לדעת מיודעי דבר... :roll:

אסף.

הדרך היחידה בא תוכל לשנות את זווית אף המטוס מבלי לשנות את הגובה זה לשנות את המהירות, וזה חל רק כלפי מעלה, ברגע שהזווית הופכת מפלוס למינוס המטוס ינמיך ולא יהיה שום דבר שאפשר לעשות לגבי זה...

שני הידיות משמשות לאותה מטרה, ידית אחת משמשת כ-ALTN(חילופי), למקרה שהידית האלקטרונית לא מתפקדת - זה לפי המדריכים של ה-767PIC

פורסם

I have included below the system description from the B763 manual

(similar system logic to B777), it explains system operation clearly.

First, remember that main stab trim is provided using electric switches on both pilot yokes, left seat on left yoke side, right seat on right yoke side, so they can use the other hand for the throttles.

Now, when the main stab trim is turned off by the pilot due to a system runaway, the left pilot uses these two handles, provided for alternate elevator trim using hydraulic power, the left handle controls the left hydraulic system circuit, and the right handle controls the center hydraulic system circuit.

STABILIZER TRIM

The stabilizer trim system is used to trim out control forces on the elevators

during flight. This system uses hydraulic power from the left and center

hydraulic systems. The current trim setting is indicated on the pedestal using

two identical gauges on opposite sides of the throttle quadrant.

Both the pilot and the autopilot use the stabilizer trim during normal flight.

The pilot moves the trim using the trim switch on the yoke or keyboard. The

autopilot automatically trims the elevator when in CMD mode.

If the stabilizer is being moved without a command from the pilot or autopilot

an “unscheduled stab trim” caution message on the EICAS is generated. If the

trim is moving without input from the pilot (called a runaway trim) the pilot

can cut out the stab trim using the two stab trim cut-out switches on the

pedestal. Use of these switches cuts off hydraulic power to the stabilizer trim.

If normal control of the stabilizer trim system is lost, there is an alternate

control on the pedestal. The two levers labelled STAB and TRIM, to the left of

the throttle, move the stab trim using mechanical signals. However, hydraulic

power is still required for the stab trim to actually move.

זו שאלה למביני דבר ....

שימו לב לתמונה הבאה:

http://www.airliners.net/open.file/455398/M/

בצד שמאל ישנן שתי ידיות, על אחת כתוב Pitch ועל השניה כתוב Trim.

עד היום ידעתי שזה אותו הדבר, כלומר מקזז את העלרוד של המטוס (מעלה \ מטה ).

השאלה, מדוע שתי ידיות ? הם לכל מאזנת ידית משלה, כלומר שליטה על כל צד ?

תודה לכל פותרי התעלומה.

פורסם
I have included below the system description from the B763 manual

(similar system logic to B777), it explains system operation clearly.

First, remember that main stab trim is provided using electric switches on both pilot yokes, left seat on left yoke side, right seat on right yoke side, so they can use the other hand for the throttles.

Now, when the main stab trim is turned off by the pilot due to a system runaway, the left pilot uses these two handles, provided for alternate elevator trim using hydraulic power, the left handle controls the left hydraulic system circuit, and the right handle controls the center hydraulic system circuit.

STABILIZER TRIM

The stabilizer trim system is used to trim out control forces on the elevators

during flight. This system uses hydraulic power from the left and center

hydraulic systems. The current trim setting is indicated on the pedestal using

two identical gauges on opposite sides of the throttle quadrant.

Both the pilot and the autopilot use the stabilizer trim during normal flight.

The pilot moves the trim using the trim switch on the yoke or keyboard. The

autopilot automatically trims the elevator when in CMD mode.

If the stabilizer is being moved without a command from the pilot or autopilot

an “unscheduled stab trim” caution message on the EICAS is generated. If the

trim is moving without input from the pilot (called a runaway trim) the pilot

can cut out the stab trim using the two stab trim cut-out switches on the

pedestal. Use of these switches cuts off hydraulic power to the stabilizer trim.

If normal control of the stabilizer trim system is lost, there is an alternate

control on the pedestal. The two levers labelled STAB and TRIM, to the left of

the throttle, move the stab trim using mechanical signals. However, hydraulic

power is still required for the stab trim to actually move.

זו שאלה למביני דבר ....

שימו לב לתמונה הבאה:

http://www.airliners.net/open.file/455398/M/

בצד שמאל ישנן שתי ידיות, על אחת כתוב Pitch ועל השניה כתוב Trim.

עד היום ידעתי שזה אותו הדבר, כלומר מקזז את העלרוד של המטוס (מעלה \ מטה ).

השאלה, מדוע שתי ידיות ? הם לכל מאזנת ידית משלה, כלומר שליטה על כל צד ?

תודה לכל פותרי התעלומה.

חיכיתי לזה :wink: תודה עופר

פורסם
עופרחבל שאתה לא יכול לכתוב באנגלית, עכשיו יהיו הרבה שיפסידו.

Sorry, but something went wrong, on my computer apparently, and I can't type Hebrew properly, only on this forum by the way.

כן אני מודע לבעיה שלך במחשב, רק שחבל שאנחנו מפסידים, בכל אופן תודה.

פורסם

בעברית + הידע שלי + הספרים שלי: השימוש הרגיל במקזז הוא באמצעות הסוויצ'ים החשמליים שעל היוק (וגם שם יש שניים!). הידיות הן הגיבוי הידני בדגמים הישנים יותר של 757 ו767. ידית אחת שולטת דרך המערכת ההידראולית השמאלית והשניה דרך המערכת המרכזית (מתוך 3 מערכות). את הידיות מזיזים רק יחד, אלא אם יש תקלה באחת המערכות ההידראוליות.

בדגמים החדשים יותר גם בקונסולת המצערת יש שני מפסקים ולא שתי ידיות.

פורסם

משיקו אתה יודע מה ההבדל בין 80 ל83?

כי זה כמו שהייתי אומר שה747 אתה אמרת שזה לא נכון כי זה 747-200 בדיוק אותו דבר MD80 זה לא רק סוג של אלה גם משפחה והMD83 הוא בדיוק אותו דבר רק עם פחות/יותר שורה של נוסעים לא הבדל רציני אבל המטוסים בגדול ובקטן בנויים אותו דבר

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...