moshe elbaz פורסם מרץ 24, 2012 דיווח פורסם מרץ 24, 2012 מישהו יכול להסביר מה אומר פרק 13 לתקנות הפעלה?? או להסביר לי מה מיוחד בשדה דב צריך לעשות תאוריה מיוחדת בשבילו. (אני מדבר על החלק של הגבלות כניסה)
Amir Paz פורסם מרץ 24, 2012 דיווח פורסם מרץ 24, 2012 אהה זה מאוד פשוט: במקום לפרק את השחיטות שיש בעמק הדרכת הטיסה בישראל, שמים קצפת על החרא ובשביל למנוע אירועים כמו בחורה שנכנסת פיינל 21 מול ארנון, מגבילים ל 100 שעות מפקד ומבחן. בשביל לכסות את המצפון, מישהו ברת"א כנראה העלה את הטענה שזה בסדר להסמיך טייס לשדה מסויים כי "ככה גם עושים באינסבורק למשל". רק שהם שוכחים את ההבדל הקטן, שכאן טייס ממוצע בישראל מסתבך כאשר הוא מצטרף להקפה ב 95 קשר בתנאי VFR , לעומת אוסטריה שאנחנו מדברים על 200 נוסעים בקבנינה בגישה ב 210 קשר. אבל זה אותו הדבר בארץ... בדיוק כמו שאותו עובד ברכבת מדליק את הפנס של המירס בשביל לבדוק נזילה בבלמים. מעצבן ברמות על, ואני אפילו לא טס בארץ. מקצת השעות שכן טסתי בארץ עם כמה מדריכים, תמיד שנכנסים לשדה דב המדריך דרוך יתר על המידה וזה בד"כ מסתיים בזה שהמדריך לוקח קשר והחניך רק מטיס - ככה לא לומדים. חניך PPL בארץ צריך להכנס לב"ג ב 3 בצהריים ביום שישי ולחצות את ה CTR ב VFR. בלי טבילת אש גם במגידו טייסים יסתבכו.
moshe elbaz פורסם מרץ 24, 2012 מחבר דיווח פורסם מרץ 24, 2012 האבסורד הוא שחניך שלומד בשדה דב מתחילת הרשיון מותר לו לטוס רק בהרצליה (שהרבה יותר מסובך) סולו. מה קורה עכשיו אם אין לי 100 שעות אבל טסתי בשדה דב יותר מפעם אחת בחצי שנה
moti פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 לפחות הפעם זה מופיע בפמ"ת. לא מעט פעמים המגדל החליט על דעת עצמו וללא גיבוי בנוטאם להגביל כל מיני סוגי פעילויות ל-GA. חזרה מתל יונה להרצליה ובקשה לטאצ' אנד גו על 03 (עם מדריך טיסה ותיק ובכיסא שמאל טייס פרטי) נענתה בשלילי. למה? ככה. בטיסה מעל השדה ראינו שלא היה מטוס/מסוק מונע אחד בכל השטח והתדר היה שקט לחלוטין. יש דברים שנשגבים מבינתי. שלא נדבר על כך שחצייה דרומה מהרצליה דרך שדה דב יכולה לעכב אותך על הקרקע אפילו 10 דקות לפני המראה בגלל "עומס" בשדה דב (לרוב, ארקיע ממריא ו-GA נכנס מדרום - ממש בלאגן ב-CTR...). מישהו צריך לעשות סדר ולהכניס קצת יותר היגיון בהגבלות הטיסה שם. להגיד "אסור" "אסור" ו"אסור" על כל פעולה אווירית בשדה דב כדי למנוע תקריות זה לא תעופה חכמה ומתקדמת. התעופה הבטוחה ביותר היא פשוט לא לטוס, ובקצב הזה, אנחנו לא רחוקים מלא להמריא לשום מקום בארץ. מוטי
אורח פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 אם יש סיבה למה לא עשיתי רשיון טיסה עד היום, זו הסיבה. בקרוב ישאר ל GA לטוס בסימולטור של מיקרוסופט, אלה אם רת"א יתחילו להוציא נוטמי סגירה והגבלה גם שם.
moti פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 רן, להיות טייס כאן זה לפעמים מתסכל. עשיתי את הרישיון בארץ בידיעה שיהיו גם רגעים של תסכול. עד לפני כמה חודשים, שדה דב הייתה אלטרנטיבה קרובה להקפות בימי שישי, כשלא ניתן להקיף בהרצליה. היה חלון זמן של כמה שעות בו יכולת לתאם שעה של הקפות (לבד, בלי עוד מקיפים). כיום, מי שלא יכול לטוס באמצע שבוע בגלל אילוצי עבודה או לימודים וחייב לטוס ולעשות הקפות בימי שישי, נאלץ לטוס מהרצליה למגידו להקפות, או לחיפה, כשמתאפשר. קשה מאוד לשמור כך על כשירות. במקום שההגבלות יגבירו את הבטיחות והמקצועיות של הטייסים, מתקבלת התוצאה ההפוכה.
moshe elbaz פורסם מרץ 27, 2012 מחבר דיווח פורסם מרץ 27, 2012 מה שלא מפורט בפמת זה טייס שרוצה לחצות דרומה, מארשף לתל יונה, צריך לעשות את כל הפרוצדורה, והאלטרנט של הרצליה זה חיפה ( לטייס פרטי) , ונגיד יש חניך סולו הקפות בהרצליה עם תקלת מדפים או שהרצליה נסגר מכל סיבה ,חניך בסולו הקפות שלא ניווט אף פעם צריך לטוס לחיפה, נשמע הזוי :shock:
Ben Cohen פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 מישהו מוכן להסביר לי למה יקיימות ההגבלות הללו בעצם? מה כ"כ מיוחד בש"ד?
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 כשטסתי בו יומית, 1972-74, היו בשדה זה יותר תנועות מאשר בכל שדה אחר במדינה (למעט חצרים עקב ביס"ט, בי"ס שלי לבדו ביצע 190 גיחות ביממה). אני מניח שכיום טסים יותר וחונים פי כמה. בנוסף לכמות התעבורה, המרחב האווירי של ש"ד קטן, צר מאוד, תקרתו נמוכה ולכן הפרשי הגבהים בנתיבים אליו וממנו מתחת לתקן תעופתי, קרבתו למרכז צפוף אוכלוסין, לתחנת הכוח ולתעבורת נתב"ג, כולם ביחד יוצרים לחץ פעילות ומקטינים מרחב טעות אפשרי, עובדה המקשה על נטולי הכשרה וניסיון מתאימים. ראיתי בו כמצב שבשגרה 5 מטוסים באוויר באותה הקפה. הגיוני להגביל שדות מסוג זה לטייסים מנוסים יותר מאשר אדם שצבר 25 שעות לאורך שנתיים מאז קיבל רישיון. שבת אחת באתי מיד לאחר זריחה מג'יפטליק לנחיתה באלואט 2 וראיתי בו התרסקות של טייס מנוסה, עקב שיקול מוטעה שלו כשביקש להמריא בערפל, ושל המגדל שאישר לו, בפייפר קאב. הזדקר אחרי המראה והתרסק. המטוס שהתקפל היה אז שייך לבעלי אל על דהיום. היום האדם מומחה עיתון "הארץ" לענייני ביטחון. בשדה אחר, תל נוף בו היה בשעתו מסלול סילוני יחיד, כחניך באמצע ראשוני פוגה שלחו אותי סביב 3 פעמים. בשביל למנוע זאת נמצא כשיש סוליסטים מדריך מהטייסת במגדל. אצלי נדלקה מנורת דלק מזערי, בחור עם מעט פחות יוזמה היה גומר דלק.
moti פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 גם הרצליה, כשדה עם מסלול צר וקצר, הקפה עמוסה ועומס רב על הקשר ותיחומי גבהים מתחת לתקן הסטנדרטי הוא שדה לא פשוט עבור טייסים צעירים. אולי זו רק ההרגשה שלי, אבל תמיד הרגשתי נוח יותר בשדה דב מאשר בהרצליה, למרות שאת רוב הניסיון המועט שלי צברתי בהרצליה, שהיה שדה הבית שלי ואותו הכרתי היטב. העומס על הקשר ובהקפה בשדה דב תמיד היה פחות מזה שבהרצליה והמסלול הארוך והרחב תמיד היו עדיפים על המסלול בהרצליה. לגבי ניהול התעבורה עבור הפקחים, אני אכן מסכים שהם תחת הרבה מגבלות ולכן, זה שחיל האויר מקצה פקחים צעירים ובעלי ניסיון מועט במקום כזה, במקום פקחים ותיקים ומנוסים יותר, זה כבר עניין פנימי של המב"ס ורת"א שצריכים לתת את השירות הטוב ביותר עבור משתמשי השדה. כטייס, אני לא רוצה להיות מוגבל בגלל עומס קבוע על פקחים. המציאות הזאת לוקחת את התעופה בארץ אחורה, לא קדימה.
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 ח"א תמיד ישלח את פקחיו הטובים ביותר למקום בו מהירות הנחיתה 150 קשר, מסיבות טובות שאין לי כעת הזמן לפרטן. אם בהרצליה עמוס יותר, קשה להבין זאת מתוקף הרכב המרחב ונהליו. פקח עמוס מאיט את הקצב, כך צריך להיות. אחרת אין לו אפשרות לחשוב, לשקול ולתכנן פעולותיו.
moshe elbaz פורסם מרץ 27, 2012 מחבר דיווח פורסם מרץ 27, 2012 ברור שהרצליה הרבה יותר מסוכן תעבורתית, הפרדה של 300 רגל לנכנסים מבצרה וליוצאים ממנו, במקביל הכניסה היא ב45 מעלות לשדה גם מהקנטרי גם מגני עם וגם מבצרה כולם באותו גובה, בשדה דב יש נתיב מסודר מצפון לדרום ועוד אחד ממזרח, בהפרדות מסודרות עם מסלול ארוך ורחב, לצורך העניין בארצות הברית חניך טייס עושה סולו לשדה בגודל של בן גוריון, שדה כמו שדה דב לא בטוח שיהיה לו מגדל
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 27, 2012 דיווח פורסם מרץ 27, 2012 כל שצריך בכדי לסדר את הכניסה להרצליה הוא להכניס מטוסים רק לצלע מת (ממערב- לעם הרוח גבוה ומשם לצלע מת. כך גם תהיה הפרדה רוחבית מ/ אל בצרה.
Ittai Arnon פורסם מרץ 29, 2012 דיווח פורסם מרץ 29, 2012 עשיתי היום במרכז תפעול שדה דב את מבחן התאוריה. מה אני אומר לכם, אני דווקא מבסוט. קודם כל זה עם AIP פתוח ככה שלא צריך לזכור כלום, רק לעבור על החומר. אולי זה ירענן קצת את הנהלים ואני לא אראה אורות נחיתה מולי פעם הבאה בפיינל....
Almog Atar פורסם מרץ 29, 2012 דיווח פורסם מרץ 29, 2012 עשיתי היום במרכז תפעול שדה דב את מבחן התאוריה.מה אני אומר לכם, אני דווקא מבסוט. קודם כל זה עם AIP פתוח ככה שלא צריך לזכור כלום, רק לעבור על החומר. אולי זה ירענן קצת את הנהלים ואני לא אראה אורות נחיתה מולי פעם הבאה בפיינל.... לא היית רחוק מזה, לא בשדה דוב לפחות :drinking: עופר, לא בהכרח נכון שאת הפקחים הטובים שולחים למקומות האלה, כיום לפחות לדעתי שדה דוב הוא בין המגדלים המקצועיים בחיל, המגדל כמובן לא אשם בכל ההגבלות המוזרות והסגירות הפתאומיות הטענות צריכות להיות מופנות למקומות אחרים ולא למגדל.
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 30, 2012 דיווח פורסם מרץ 30, 2012 לא בהכרח, אך זו העדיפות, כמו כל ארגון ראוי, ח"א ישים את האנשים הטובים במקומות החיוניים על נתיב הצלחת המשימות העיקריות שלו. הנתיב להצלחת משימות עיקריות כולל את החוליות החלשות בכל טור שלו. לשדה דב היה מאז ומתמיד מגדל ראוי. גם האוכל בו היה הטוב ביותר בחיל.
moshe elbaz פורסם מרץ 30, 2012 מחבר דיווח פורסם מרץ 30, 2012 עשיתי היום במרכז תפעול שדה דב את מבחן התאוריה.מה אני אומר לכם, אני דווקא מבסוט. קודם כל זה עם AIP פתוח ככה שלא צריך לזכור כלום, רק לעבור על החומר. אולי זה ירענן קצת את הנהלים ואני לא אראה אורות נחיתה מולי פעם הבאה בפיינל.... יש אגרה?
Ittai Arnon פורסם מרץ 30, 2012 דיווח פורסם מרץ 30, 2012 עשיתי היום במרכז תפעול שדה דב את מבחן התאוריה.מה אני אומר לכם, אני דווקא מבסוט. קודם כל זה עם AIP פתוח ככה שלא צריך לזכור כלום, רק לעבור על החומר. אולי זה ירענן קצת את הנהלים ואני לא אראה אורות נחיתה מולי פעם הבאה בפיינל.... יש אגרה? לא, לשם שינוי מבחן חינמי.
Ran Ben Shmuel פורסם מרץ 30, 2012 דיווח פורסם מרץ 30, 2012 עשיתי היום במרכז תפעול שדה דב את מבחן התאוריה.מה אני אומר לכם, אני דווקא מבסוט. קודם כל זה עם AIP פתוח ככה שלא צריך לזכור כלום, רק לעבור על החומר. אולי זה ירענן קצת את הנהלים ואני לא אראה אורות נחיתה מולי פעם הבאה בפיינל.... לא ראיתי שבגלל קברניט א"ל שחצה מסלול בזמן שמטוס היה בריצת המראה ב JFK עשו שם איזושהי מגבלה. או בגלל טייסי שנחתו על המסלול הלא נכון בנתב"ג. או כל מיני דברים אחרים שביצעו טייסים עם ATPL שמהם לא מצופה לבצע דברים כאלה. אבל כשמישהי צעירה עשתה טעות אז מענישים את כל ציבור הטייסים הצעירים. מדהים ורק בישראל.
Opher Ben Peretz פורסם מרץ 30, 2012 דיווח פורסם מרץ 30, 2012 בעבודת חקירת התאונות בארץ ובעולם (אני חוקר מוסמך מטעם הרשות), אין היבט של ענישה, אלא אך ורק של צעדים למניעת הישנות המקרה. מאוד מקפידים על כך כי רק שיתוף פעולה מלא של הנוגעים בדבר יכול לאפשר גישה למידע הקריטי לחקירה. בארץ לא תראה בדו"ח החקירה פרטי צוות מזהים. בארה"ב חופש המידע המוגדר בחוקה מחייב הצגת מידע זה בדו"ח. אתן דוגמא מפעילותי: קברניט בכיר של B744 באל על ביצע תאונה שחקרתי במטוס זעיר עקב התרשלות. בין השאר נשלל רשיונו למטוס זעיר לתקופת מה. לו רצה ראש המינהל להענישו, היה יכול לשלול את כלל רשיונותיו שהרי הבחור פשוט המריא במנחת קצר עם רוח גב ערה לתוך מטוס שהסיע על המסלול., דבר שיכול להצביע על חוסר שיקול דעת ללא קשר לנסיבות. אם נפלה החלטה הנוגעת לפורום מסוים, הסיבה לכך הינה היות אותה קבוצה חלק מהסיכון שיש למנוע. איני רואה בכך עונש אלא הגנה של אותו פורום, של נוסעיהם, ושל כלל החברה. בכלל רן, אין להשוות כלל את חומרת העונש שיקבל טייס עבריין בישראל לעומת ארה"ב, בריטניה, קנדה וכו' (שוב- העונש אינו מטעם הרשות המפקחת אלא מטעם מערכת אכיפת החוק שזו חובתה בהגנתה על האוכלוסיה). באחרונות פשוט יגמרו לו את הקריירה. בארץ, בטעות, מקלים ומביאים בכך להתרבות הבעיות, בניגוד למינהל תקין. רק אתמול קראתי על נהג עם 204 קמ"ש ומספר דומה של הרשעות. שייך אולי לחלק מהעולם השלישי לו אנו משתייכים תרבותית אם נרצה או לא, אך אין דבר כזה במערב. אגב זה לא ממש נורא- בצד השני של האגוז, במזרח, כשרוצים לחסל יריבה פוליטית (טימושנקו), מכניסים אותה לכלא בבידוד, ואחרי שנה מצרפים לתאה רוצחת. נרחיב זאת לעוד צד- בהיותי בשליחות בארה"ב הנשיא רייגן ביטל את איגוד הפקחים ופיטר את כולם תוך שלילת זכותם להיות אי פעם עובדי מדינה. כל זאת כי שבתו בניגוד לתקנות. בארץ, חברת החשמל תשלם לעובדיה כמה שהועד יקבע, אם צריך גם עם סגירת שלטר, ומנהל בכל דרג שיפצה פה יעוף מיד מתפקידו. גם ביבי ניסה לשנות זאת, קרה מאז משהו?
moshe elbaz פורסם מרץ 30, 2012 מחבר דיווח פורסם מרץ 30, 2012 עופר נחתתי בבולטימור בוגאס, טסתי בניו יורק ובלוס אנגלס, מילת המפתח זה אדיבות, של הפקחים והטייסים כאחד , אני יכול לעשות שבעה תאוריות כולל גלי רדיו שיוצאים מהסטטוספרה וחוזרים חזרה , אבל השיעור הכי חשוב היה כשאתגרו אותי והכריחו אותי לחשוב
Tomer Haim פורסם אפריל 5, 2012 דיווח פורסם אפריל 5, 2012 ההגדלות שפורסמו ב AIP בוטלו בינתיים בזכות התערבות ההמונים. כנראה שיש תועלת ברשת החברתית.
אורח פורסם אפריל 5, 2012 דיווח פורסם אפריל 5, 2012 לא ראיתי שבגלל קברניט א"ל שחצה מסלול בזמן שמטוס היה בריצת המראה ב JFK עשו שם איזושהי מגבלה. או בגלל טייסי שנחתו על המסלול הלא נכון בנתב"ג. או כל מיני דברים אחרים שביצעו טייסים עם ATPL שמהם לא מצופה לבצע דברים כאלה. אבל כשמישהי צעירה עשתה טעות אז מענישים את כל ציבור הטייסים הצעירים. מדהים ורק בישראל. לא ניראה לי יאה ולא ראוי לפרסם שם של בנאדם שמעורב בארוע. בגלל אותו ארוע ב JFK כמעט וכל החברות הישראליות הועפו מ JFK. אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר .
Ran Ben Shmuel פורסם אפריל 5, 2012 דיווח פורסם אפריל 5, 2012 לא ראיתי שבגלל קברניט א"ל שחצה מסלול בזמן שמטוס היה בריצת המראה ב JFK עשו שם איזושהי מגבלה. או בגלל טייסי שנחתו על המסלול הלא נכון בנתב"ג. או כל מיני דברים אחרים שביצעו טייסים עם ATPL שמהם לא מצופה לבצע דברים כאלה. אבל כשמישהי צעירה עשתה טעות אז מענישים את כל ציבור הטייסים הצעירים. מדהים ורק בישראל. לא ניראה לי יאה ולא ראוי לפרסם שם של בנאדם שמעורב בארוע. בגלל אותו ארוע ב JFK כמעט וכל החברות הישראליות הועפו מ JFK. אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר . רן, השם של הקברניט פורסם שחור על גבי לבן בכתבה ב YNET, ולכן אני לא מחדש כאן כלום. בכל מקרה אני מקבל את הערתך, ערכתי את ההודעות והורדתי את השם. שתי החברות הישראליות היחידות שטסו ל JFK זה אלעל וישראייר, ולהטיל סנקציות על ישראייר בעקבות אירוע שהייתה מעורבת בו זו פעולה הגיונית. מה שאני כתבתי שלא הוטלו מגבלות על JFK עצמו, כלומר אף אחד לא חשב למנוע מקהילה שלמה של טייסים שלא היו מעורבים באירוע לנחות ב JFK.