עבור לתוכן
Raz Gueta

מגרש הגרוטאות של התעשייה האוירית....

Recommended Posts

פורסם

אני לא בטוח אם זה של התעשייה האוירית או של לא יודע מי....

אבל פשוט עכשיו נזכרתי שיש איזה איזור כזה צפונים ל26 בנתב"ג שיש שם מלא מטוסים שבורים מתים וזרוקים שרוקנו מהם את רוב תכולתם...

אני אל יודע למי שייך כל העסק, אבל נראה לי שלתעשייה האוירית.

השאלה שלי היא אם אני רוצה לקנות שלד עתיק של איזה מטוס שזרוק שם...

למי לפנות? מה סדר גודל של מחירים, האם זה הולך לפי מכרז...רו המטוסים שם זרוקים על הצד שלהם ואין להם גלגלים בכלל..

?

פורסם

אני חושב שהוא התכוון מזרחית לקו 26, כי באמת בכמה ביקורים שלי שם ראיתי שורה של מטוסים זרוקים שבוודאות לא בשימוש.

היה כואב לראות הרקולס חצוי :cry:

פורסם

בחנייה של ה 707 של חיל האוויר יש לפעמים גם 6 מטוסים ולפעמים 2...אם לא היה סיווג הייתי שואל לאן הם טסים או מה עושים איתם?

ובמטוסים הזרוקים שאתם רואים ליד ה 03 בנתב"ג יש לאו דווקא מטוסים שבורים אלא גם כמה ששמישים לטיסה- אולי הם לא נראים ככה אבל יש שם כמה שמסוגלים לטוס

פורסם

אני חושב שהוא לא מדבר על החניות בתוך שטח השדה, יש באמת בצד שמאל של הכביש אם באים מכיוון פתח תקווה, מלא מטוסים זרוקים ומפורקים

קת לפני הכיכר עם התחנת דלק, זה יוצא מתחת לפיינל של 30 למרות שקשה להבין את זה מכזה גובה

פורסם

חבר'ה, לפני שמישהו מפרסם תגובה או תמונה, אל תשכחו את הדבר החשוב והבסיסי ביותר שהוא מגבלות בטחון שדה (ב"ש, ולא בט"ש כמו שרבים קוראים לו פה). כל תמונה שמפורסמת כאן מתוך השטח האווירי, ובעיקר כלי טיס חה"א מכילה נתונים שחלקם מסווגים. שום צביעה חדשה או מטוס מעניין לא שווה את הסיכון שתפרסמו תמונה שמכילה בין השאר גם התקנות מסווגות. בעיקר שרוב המצלמים כאן לא יודעים בדיוק מה הם מצלמים. :!:

לכן, לדעתי, כל המחזיקים בתמונות כלי טיס של חה"א או בסמיכות לבסיסי חה"א ישמרו את התמונות לעצמם, או יעבירו באופן דיסקרטי בינהם (וגם מומלץ שלא), ולא יפרסמו באתר. תנו לקציני המודיעין של המדינות האויבות עוד קצת עבודה, אין צורך לעזור להם.

זה לא שאני קצין בטחון שדה או משהו, אבל בתור אחד עם רקע בנושא, היו פה תמונות שפשוט התפלצתי לראות... יש אנשים שעושים שמיניות באוויר כדי לשמור על פיתוחים חדשים, ואחד עם מצלמה בעשרים דולר הורס שעות/ימים/שנים של עבודה.

קחו לתשומת ליבכם.

אסף.

:idea:

דרך אגב, בט"ש זה בטחון שוטף (סיורי גבול, הפגנת נוכחות וכו').

פורסם
חבר'ה, לפני שמישהו מפרסם תגובה או תמונה, אל תשכחו את הדבר החשוב והבסיסי ביותר שהוא מגבלות בטחון שדה (ב"ש, ולא בט"ש כמו שרבים קוראים לו פה). כל תמונה שמפורסמת כאן מתוך השטח האווירי, ובעיקר כלי טיס חה"א מכילה נתונים שחלקם מסווגים. שום צביעה חדשה או מטוס מעניין לא שווה את הסיכון שתפרסמו תמונה שמכילה בין השאר גם התקנות מסווגות. בעיקר שרוב המצלמים כאן לא יודעים בדיוק מה הם מצלמים. :!:

לכן, לדעתי, כל המחזיקים בתמונות כלי טיס של חה"א או בסמיכות לבסיסי חה"א ישמרו את התמונות לעצמם, או יעבירו באופן דיסקרטי בינהם (וגם מומלץ שלא), ולא יפרסמו באתר. תנו לקציני המודיעין של המדינות האויבות עוד קצת עבודה, אין צורך לעזור להם.

זה לא שאני קצין בטחון שדה או משהו, אבל בתור אחד עם רקע בנושא, היו פה תמונות שפשוט התפלצתי לראות... יש אנשים שעושים שמיניות באוויר כדי לשמור על פיתוחים חדשים, ואחד עם מצלמה בעשרים דולר הורס שעות/ימים/שנים של עבודה.

קחו לתשומת ליבכם.

אסף.

:idea:

דרך אגב, בט"ש זה בטחון שוטף (סיורי גבול, הפגנת נוכחות וכו').

מה שצריך להסתיר המדינה יודעת להסתיר.

מה שרואים דרך הגדר, אפשר לצלם גם אם יש שלט "אסור לצלם".

עד כמה שזכור לי שלט הוא לא חוק בישראל.

פורסם
חבר'ה, לפני שמישהו מפרסם תגובה או תמונה, אל תשכחו את הדבר החשוב והבסיסי ביותר שהוא מגבלות בטחון שדה (ב"ש, ולא בט"ש כמו שרבים קוראים לו פה). כל תמונה שמפורסמת כאן מתוך השטח האווירי, ובעיקר כלי טיס חה"א מכילה נתונים שחלקם מסווגים. שום צביעה חדשה או מטוס מעניין לא שווה את הסיכון שתפרסמו תמונה שמכילה בין השאר גם התקנות מסווגות. בעיקר שרוב המצלמים כאן לא יודעים בדיוק מה הם מצלמים. :!:

לכן, לדעתי, כל המחזיקים בתמונות כלי טיס של חה"א או בסמיכות לבסיסי חה"א ישמרו את התמונות לעצמם, או יעבירו באופן דיסקרטי בינהם (וגם מומלץ שלא), ולא יפרסמו באתר. תנו לקציני המודיעין של המדינות האויבות עוד קצת עבודה, אין צורך לעזור להם.

זה לא שאני קצין בטחון שדה או משהו, אבל בתור אחד עם רקע בנושא, היו פה תמונות שפשוט התפלצתי לראות... יש אנשים שעושים שמיניות באוויר כדי לשמור על פיתוחים חדשים, ואחד עם מצלמה בעשרים דולר הורס שעות/ימים/שנים של עבודה.

קחו לתשומת ליבכם.

אסף.

:idea:

דרך אגב, בט"ש זה בטחון שוטף (סיורי גבול, הפגנת נוכחות וכו').

מה שצריך להסתיר המדינה יודעת להסתיר.

מה שרואים דרך הגדר, אפשר לצלם גם אם יש שלט "אסור לצלם".

עד כמה שזכור לי שלט הוא לא חוק בישראל.

בתור אחד גם עם רקע בנושא וגם שחי בנושא שאתה מדבר עליו ועם מגבלות אדירות שלו(אגב קוראים לזה היום ב"מ- בטחון מידע) אני מחזק את דבריו של אורן...זה שאלפי מכוניות עוברות ליד המקום עם האפשרות להסתכל ולצלם ותאמין לי שאם זה היה מפריע למישהו או מסכן מישהו או משהו כבר היו עושים משהו בנדון, אם זה היה ממש חשוב... כנראה שלא...

פורסם

אם הייתם צודקים, הייתי הראשון שישמח לפרסם ולהראות. אבל אתם לא.

בפועל, פורסמו פה תמונות (לא מזמן) של מטוסים עם התקנות מיוחדות, שאותם מסתירים כבר הרבה זמן, ועם הרבה מאמצים (בטח שלא רק שלטים).

לצלם תמונות בפיינל זה לא תמונות מתוך הבסיס או מתוך השטח האווירי, ויבין מי שיבין.

מאחר ורבים מאתנו לא יודעים בדיוק מה הם רואים או מצלמים (גם ה"זקנים" 8) ) - פשוט לא צריך להראות. שיקול דעת זה הדבר הכי בסיסי להפעיל- אם אתה מצלם מטוס מוזר / מיקום מוזר - זה כנראה משהו שלא צריך לפרסם בAIRLINER. מאוד פשוט.

פורסם

מצטער אבל אסף צודק

המון דברים אסור לפרסם ומפרסמים

מה לעשות צה"ל לא יכול לתפוס את כל ה"פסיכים" כמונו שמצלמים ומפרסמים

זה מפי בכיר בצבא שאם אני יספר לכם מי זה אני צריך לירות בכם :wink:

הקיצר המון דברים אסור לפרסם

ומפרסמים ואין מה לעשות

מה שבטוח אורן צודק בחלק מדבריו שמה שבאמת חשוב שלא יראו לא מראים!

יש תמונות של אנשי צוות קרקע \ אוויר במטוסים ומצנזרים את המטוס (במידה והוא מסווג)

ולא משנה איך קוראים לזה בט"ש ב"ש ב"מ

עדיין אסור להראות את הדברים האלה...

תמונות של מטוסים מפורקים באמת שאין מה להסתיר... ואם מסתירים אז כנראה שזה לא חשוב כי השמירה על זה גרועה :lol:

פורסם
עדיף לנסוע למג'ובה אריזונה הבית הקברות של המטוסים לגנוב איזה חלק קטן.

חחח!! אחי זה מדבר מוהאבי לא מג'ובה! נכון שכותבים את זה Mojave אבל לא מבטאים את הג'יי... וזה גם נמצא בקליפורניה ולא אירזונה!

פורסם

חברה, אני חניך טייס חדש וכאחד כזה אני פותח פמ"ת של נתב"ג מעודכן ל-13.5.05 ובסעיף 17 הגבלות ואיסורים, לא מוזכר כלום על איסור הצילום. לעומת זאת כאשר אני פותח פמ"ת של שדה דב, שם יש סעיף האוסר את הצילום בשדה. מסקנה (לדעתי) שבנתב"ג אין איסור צילום, ואפשר לצלם חופשי. תקנו אותי אם אני טועה.

פורסם

אתה לא טועה, אבל אתה טועה (ממש שמעון פרס נהייתי).

בנתב"ג, עקרונית, ניתן לצלם. אבל מרחק גדר מצ'וקמקת קיים בסיס חה"א, ומטר הצידה תעשייה אווירית וכו' וכו' וכו'. לכן - עקרונית, תמונות של איירלינרים למינהם לא בעייתיות. אבל, מטוסים רבים שנוחתים בנתב"ג ממשיכים לבח"א או לתע"א, ואותם אסור לגמרי לצלם (או בפועל, להציג באתרים פומביים). גם אם חושבים שאין עליהם אף התקנות מיוחדות - רובנו לא יודעים מה בדיוק יש.

שדה דב/חיפה וכו' הם מסלולים בתוך בסיסי חה"א, לכן מופיעות האזהרות בדפיות שלהם.

ואם אנחנו בקטע של ססמאות, אז "אם יש ספק - אין ספק". מי שלא הבין, שיפנה באישי :)

שנה טובה,

אסף.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...