Dvir Shany פורסם אוקטובר 23, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 23, 2012 שלום, אני לא יודע אם רבים מכם שמעו, אך מתכננים לעשות שדה תעופה חדש בתימנה (ליד אילת) שהוא יהיה שדה תעופה בינלאומי שינחתו בו מטוסים גדולים, ואורך מסלולו הגדול כ-3400 מ'. אני חושב שזה רעיון מצוין ומתרגש לראות את השדה תעופה החדש כבר. מה איתכם?
Noy Farhi פורסם אוקטובר 24, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 אני חושב שזה יהיה מצויין. גם יותר טיסות לישראל (במציאות) וגם שדה חלופי למקרה ויש מזג / תקלה בשדה התעופה BGN. בנוסף שמתי לב שהם בונים אותו בצורה מאוד דומה לשדה התעופה OVD (מסלול מקביל) אולי יהיה כמו ארה"ב שני מטוסים בפיינל על שני מסלולים. (עוד 70 שנה בערך הוא יהיה מוכן ואז אולי יהיה בקרת LLTM_APP)
Dvir Shany פורסם אוקטובר 24, 2012 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 כן, הבנתי שיעשו מסלולים מקבילים שזה נשמע מצוין וכיף, מקווה שיהיה מוכן כמה שיותר מהר...
Rami Arbili פורסם אוקטובר 24, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 בזבוז כסף... יש את עובדה. מצד אחד אבל מצד שני, הבנייה תייצר תעסוקה והכנסה לדברים אחרים. (חברות, פרטיים ושכירים) עד כאן כלכלה בגרוש.... אגב, 70 שנה אולי לבנייה, אבל הלוואי ויהיה כזה עומס שיצריך גישה במקביל
Bar Rodoy פורסם אוקטובר 24, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 מצד אחד אבל מצד שני, הבנייה תייצר תעסוקה והכנסה לדברים אחרים. (חברות, פרטיים ושכירים) עד כאן כלכלה בגרוש.... אגב, 70 שנה אולי לבנייה, אבל הלוואי ויהיה כזה עומס שיצריך גישה במקביל מצד אחד אבל מצד שני, הבנייה תייצר תעסוקה והכנסה לדברים אחרים. (חברות, פרטיים ושכירים) עד כאן כלכלה בגרוש.... אגב, 70 שנה אולי לבנייה, אבל הלוואי ויהיה כזה עומס שיצריך גישה במקביל ומצד שני תדפוק שמורת טבע.
Rami Arbili פורסם אוקטובר 24, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 אם זה אני לא מתווכח. למרות שבהשקעה נכונה אפשר גם למזער את הנזק. (זה כמובן מכפיל את הסכומים, לא עוזר ב-100% וכיו"ב)....
Shlomlux2 פורסם אוקטובר 24, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 כאחד שנחשף לסוג העניינים כבר לפני שנתיים, מצד אחד: סגירת אילת היה ברכה לא רק לעיר, אלא גם לשמה הטוב של התעופה בישראל על אחת כמה וכמה כשטיסות חו"ל משתמשות (לצערי) בשדה. לא בגלל נקמה חלילה, אלא בגלל שהוא בנוי תלאים תלאים, מה שיצר עם הזמן תשתית די עגומה ומכוערת, צפיפות איומה ועבודה מאולתרת של כלל העובדים בשדה. מצד שני: למרות שראיתי את תוכניותיו המפורטות של השדה החדש, ובמיוחד את המגדל הבנתי שזאת תהיה ברכה לתעופה הישראלית אבל קללה למעט טבע שנשאר טבעי בארץ, שכן השדה יגזול שטח רב מאד משומרת טבע ייחודית. יש מספיק שדות תעופה בדרום שיכולים לאכלס את אותה כמות טיסות, ואחד מהם, עובדה, כבר מתפקד בחלקו כשדה אזרחי עם טרמינל ואפילו דיוטיפרי. לצערנו הרב, התעופה הפנים ארצית בארץ גוססת, שלא לדבר על התעופה המסחרית, ככה שטיסות מסחריות פנים ארציות אל/מאילת, לדעתי, על זמן שאול. המחשבה להצפין את ייעדן יהפוך אותן לפחות רלוונטיות במיוחד לקווים מהמרכז (להמתין לטיסה+בורדינג=שעה, לטוס=שעה, לנחות עד יציאה מהשדה=חצי שעה, ואני מקצץ בגסות. אל מול נסיעה על כביש 6 וישר לאילת אשר תסתכם באותו תווך זמנים ובעלות הרבה יותר נמוכה, ועוד לא דיברנו על אוטובוס ציבורי). הרי תשתיות תעופתיות יש בשפע, רק צריך ליצור קשרי צבא-אזרח טובים (וגם ככה המנהלים מאחורי אותם פרוייקטים הם יוצאי צבא). אז למה צריך להוציא המון כסף, להרוס טבע ובסוף עוד לגלות שלא שינו הרבה? Ido Rosenthal וגם Almog Atar הגיבו לזה 2
Rami Arbili פורסם אוקטובר 24, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 24, 2012 הבנתי שזאת תהיה ברכה לתעופה הישראלית אבל קללה למעט טבע שנשאר טבעי בארץ, שכן השדה יגזול שטח רב מאד משומרת טבע ייחודית. הרי תשתיות תעופתיות יש בשפע, רק צריך ליצור קשרי צבא-אזרח טובים (וגם ככה המנהלים מאחורי אותם פרוייקטים הם יוצאי צבא). אז למה צריך להוציא המון כסף, להרוס טבע ובסוף עוד לגלות שלא שינו הרבה? כמה שאתה צודק, אבל זה לא רק בתחום התעופה. כמה שטח של חוף ים פתוח לציבור בארץ? כמה מגרשים שווים הון מאוכלסים ע"י בסיסים צבאיים (שחלקם נטושים אגב)? כמה יחידות דיור היו יכולות להיות שם? ועוד ועוד ועוד... העניין הוא שכאן, במשך שנים, הצבא היה מעל הכל והכל היה מותר לו. ייקח עוד הרבה זמן עד שיישתנו דברים.. התחילו לזוז כמה דברים, אבל בקצב איטי מאוד מאוד...
Etai Charit פורסם אוקטובר 25, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 25, 2012 לדעתי היו יכולים לסדר קו רכבת מהיר/פרברי אילת-עובדה (רכבת מהירה יכולה לעשות את זה בשעה), ושאטלים לתחנת אוטובוס בכביש הערבה (למשל לצ.קטורה שם ניתן לארגן תחנת אוטובוס רצינית עם איזה בית קפה). ולשפצ"ר את עובדה כשדה אזרחי בינ"ל. קו הרכבת הנ"ל יכול להיות מתוכנן בעתיד הרחוק להתחבר עד לבאר שבע ובכך ליצור רצף לרכבת ישראל, בין היתר לבן גוריון. כך אפשר ליצור תשתית תחבורה שפועלת במקביל ובהרמוניה תוך ייעול פנימי. במקום זה הולכים עם ראש בקיר. לדעתי הלא מושכלת.
Ido Rosenthal פורסם אוקטובר 26, 2012 דיווח פורסם אוקטובר 26, 2012 לדעתי היו יכולים לסדר קו רכבת מהיר/פרברי אילת-עובדה (רכבת מהירה יכולה לעשות את זה בשעה), ושאטלים לתחנת אוטובוס בכביש הערבה (למשל לצ.קטורה שם ניתן לארגן תחנת אוטובוס רצינית עם איזה בית קפה). ולשפצ"ר את עובדה כשדה אזרחי בינ"ל. קו הרכבת הנ"ל יכול להיות מתוכנן בעתיד הרחוק להתחבר עד לבאר שבע ובכך ליצור רצף לרכבת ישראל, בין היתר לבן גוריון. כך אפשר ליצור תשתית תחבורה שפועלת במקביל ובהרמוניה תוך ייעול פנימי. במקום זה הולכים עם ראש בקיר. לדעתי הלא מושכלת. נראה לי שהגזמת קצת עם השעה אבל גם אם זה יהיה חצי שעה אני חושב ששלומי צודק. המהלך הזה יוביל לירידה משמעותית בקו תל אביב - אילת, לקחת מונית לשדה תעופה ואז טיסה ואז לרכבת ואז מונית מהרכבת ליעד באילת, יותר מדי טרטור, אנשים כבר יעדיפו לסוע ברכב - זה כנראה יצא זול יותר ובהפרש זמנים זניח.
Dvir Shany פורסם אוקטובר 26, 2012 מחבר דיווח פורסם אוקטובר 26, 2012 לדעתי היו יכולים לסדר קו רכבת מהיר/פרברי אילת-עובדה (רכבת מהירה יכולה לעשות את זה בשעה), ושאטלים לתחנת אוטובוס בכביש הערבה (למשל לצ.קטורה שם ניתן לארגן תחנת אוטובוס רצינית עם איזה בית קפה). ולשפצ"ר את עובדה כשדה אזרחי בינ"ל. קו הרכבת הנ"ל יכול להיות מתוכנן בעתיד הרחוק להתחבר עד לבאר שבע ובכך ליצור רצף לרכבת ישראל, בין היתר לבן גוריון. כך אפשר ליצור תשתית תחבורה שפועלת במקביל ובהרמוניה תוך ייעול פנימי. במקום זה הולכים עם ראש בקיר. לדעתי הלא מושכלת. לדעתי הרעיון הזה כלכך טוב, שצריך להציע אותו. תודה.
Bar Rodoy פורסם נובמבר 1, 2012 דיווח פורסם נובמבר 1, 2012 לדעתי היו יכולים לסדר קו רכבת מהיר/פרברי אילת-עובדה (רכבת מהירה יכולה לעשות את זה בשעה), ושאטלים לתחנת אוטובוס בכביש הערבה (למשל לצ.קטורה שם ניתן לארגן תחנת אוטובוס רצינית עם איזה בית קפה). ולשפצ"ר את עובדה כשדה אזרחי בינ"ל. קו הרכבת הנ"ל יכול להיות מתוכנן בעתיד הרחוק להתחבר עד לבאר שבע ובכך ליצור רצף לרכבת ישראל, בין היתר לבן גוריון. כך אפשר ליצור תשתית תחבורה שפועלת במקביל ובהרמוניה תוך ייעול פנימי. במקום זה הולכים עם ראש בקיר. לדעתי הלא מושכלת. צודק. ואפשר בנוסף לשפץ את כביש הערבה שיהפוך לכביש נורמלי ולא לכביש באורך 200 ק"מ עם הגבלת מהירות 90 קמש. מחפשים כאן כל היום לבנות ולבנות בלי לחפש חלופות ריאליות וזולות שיפגעו פחות בסביבה בסןף כל המדינה תהפוך לגוש ענק של בניינים כי בכל חור בונים משהו חדש.
Etai Charit פורסם נובמבר 2, 2012 דיווח פורסם נובמבר 2, 2012 מעניין באמת לראות את תכנית התחבורה הארוכת טווח. יכול להיות (ואפילו סביר להניח) שמי שמחבר את התכניות האלה יותר חכם מכולנו, מעניין באמת מה רוקחים שם למעלה, ואם לא רוקחים, או שמה שהצענו כאן פחות ראלי, אז למה לא. מישהו מכיר קצת מידע?
Shlomlux2 פורסם נובמבר 2, 2012 דיווח פורסם נובמבר 2, 2012 לדעתי היו יכולים לסדר קו רכבת מהיר/פרברי אילת-עובדה הקו הוא חלק מבניית השדה תעופה, אבל שוב: עד שתעלה לרכבת, ועוד (נפרגן) חצי שעה נסיעה... ונעשה סדר זמנים מסודר לטיסה מנתב"ג לאילת: 1 שעה- מהבידוק להמראה. 1 שעה- טיסה 30 דק'- מנחיתה לתחנת הרכבת 30 דק'- נסיעה ברכבת/שאטל בחשבון פשוט: 3 שעות (וזה לפני שחישבתי נסיעה לנתב"ג והסיכוי שלא יהיה צורך להמתין לרכבת) ויסכימו איתי רבים, שבימינו עם כביש 6 והשיפוץ שעובר כביש הערבה זה בערך הזמן נסיעה ברכב לאילת אהה... איך יכולתי לשכוח את תרבות הליסינג-דלק חינם שיש ללא מעט אנשים (במיוחד אלו שיכולים להרשות לעצמם טיסה). ושוב הגענו לעניין הקונפליקט לגבי חוסר כדאיות. בתוכניות רש"ת יש את הסעיף המדובר על "חוסר כדאיות" שנראה שהם מעט מתעלמים ממנו, ולכן השדה מיועד, ברובו, לשמש כשדה בינ"ל ובמיוחד כשדה תובלה המקשר בין המזרח למערב. בקשר לנוסעים בינ"ל, תלוי בעונה ולא נראה לי אפקטיבי ליצור שדה חדש במיוחד לזה, בקשר לתובלה, אני מאמין שעשו שיעורי בית והגיעו לכדאיות בתחום. אבל שוב (ושוב ושוב), החשבון פשוט, לנוסע הממוצע כנראה יהיה יעיל יותר להגיע רכוב ולא מוטס, עם או בלי רכבת מקשרת. נ"ב, אפרופו רכבת, בראיה לרחוק ישנם דיבורים על קו רכבת ב"ש-אילת (דיבורים כמו חול, אבל מתישהו זה יקרה), ואז בכלל, עם או בלי אילת/ש"ד, התעופה המסחרית הפנים ארצית תקרוס סופית. אז לבנות ש"ד גדול לתקופה קצרה? ככה זה שאתה שולט בברז שמזרים אליך את הכסף...
moshe elbaz פורסם נובמבר 2, 2012 דיווח פורסם נובמבר 2, 2012 תאכלס תמנע שדה מתבקש, השדה באילת לא מתאים לכמות התנועה, מה גם שהמון טיסות מפריז ומוסקבה הם טיסות קונקשן לאילת. הטיסות פנים ארציות הם חלק שולי ביותר, אני משווה את זה לנסיעה בן לוס אנגלס לוגאס, כביש מהיר הרבה תחנות עצירה, נסיעה של ארבע וחצי שעות ועדיין ישה4 טיסות בשעה מגלקסי לוגאס
Etai Charit פורסם נובמבר 4, 2012 דיווח פורסם נובמבר 4, 2012 אם עתיד מצב התחבורה לפנות את מקום הטיסות נתב"ג-אילת לטובת פתרונות נוחים יותר כמו רכבת או אוטובוסים, שיהיה כך. בסוף מי שיהנה מזה הם הצרכנים, וספקי השירות יצטרכו לחשוב על פתרונות טובים יותר. בסוף, התעופה תמצא דרך לייעל את הטיסות הפנים ארציות כך שיוכלו להתחרות ברכבת (שעדיין אינה קיימת) או שלא, וזה בסדר. בנוסף, בכפר הגלובלי שהולך ומתהווה לו, התעצמות ההתיישבות בגוש דן וסביב נתב"ג, והדרישה לדיור בשאר חלקי הארץ, יעלה גם הביקוש לשדה דרומי. אם משרד התחבורה לא ישכיל להתאים את עצמו למגמות רב שנתיות לא רק בתחום התחבורה אלא גם בתחום הדמוגרפיה, כרגיל נמצא את עצמנו מכבים שריפות במקום לפתח תחומים במקביל. למשל, איך יוכל הדרום להמשיך להתפתח ללא רכבת ותעופה אזרחית סדירה ובמחיר סביר? תחבורה שתתפתח תתן זינוק גם לדמוגרפיה ולכלכלה בדרום. בסוף, נתב"ג, שקטן בהרבה משדות בינ"ל גדולים, ימצא את עצמו לא מסוגל גאוגרפית להתפתח מספיק על מנת להתאים את עצמו לנפחי התנועה, ולכן תהיה דרישה להעביר חלק מהעומס לדרום הרחוק, בין אם תעבורת נוסעים (שבשעתיים-שלוש נסיעה ברכבת מהירה יגיעו מאיזור עובדה למרכז, זמן נסיעה סביר בהחלט יחסית למקומות רבים בעולם. רק אנחנו הישראליםהתרגלנו למרחקים הקצרים ולא מסוגלים לשבת בשקט יותר מחצי שעה) ובין אם לתעבורת מטען - גם אם היעד הסופי מיועד למרכז או לצפון - ישראל מדינה קטנה. וכך הרכבת המהירה, במקום שתחסל את רעיון השדה החדש (או המחודש - עובדה?) בדרום, תחזק אותו ותגרום לו להיות יעיל לטווח ארוך השנים, וכך במקום תחרות בין הרכבת לבין התעופה האזרחית, נקבל חיזוק הדדי שיתבטא בפריחה והתעצמות. לפני 10 שנים, להשאיר את הרכב בתחנת הרכבת בבנימינה (שלא נדבר על נהרייה) ולנסוע עם המזוודות עד למבנה הטרמינל עצמו, היה בגדר הגיגים של חבורת מעשני ירוק. היום זה ישים, הגיוני, יעיל וזול. מה יביא איתו חזון השדה הבינ"ל בדרום, המוגבל הרבה פחות בנהלי רעש וביכולת התפתחות גאוגרפית?