עבור לתוכן
itzik friedman

לימודי תואר ראשון 744 ;)

Recommended Posts

שלום חברים,

 

אני אסביר את הכותרת הבומבאסטית:)

 

אני טייס פעיל ברשת, מכל מיני סיבות לא התאפשר לי ללמוד בIFS אבל למדתי הכל ולבד בכל מיני דרכים,

התחלתי מססנה, דרך קלים מהירים יותר, עבור במנהלים סילוניים קטנים, עד שהתייצבתי על PMDG737NG ו LEVEL-D767 בעיקר תחת אלעל וירטואל.

 

הייתי רוצה להמשיך לפסגה הלא היא ה'מלכה' [744] אבל מצאתי את המטוס המדהים הזה קצת יותר מורכב מאחיו במשפחת ה7,

ואני לא טיפוס של 'חפיפניק' גם אם לא ממש עד לרמה של הבורג...

 

 

החלטתי שיכול להיות משתלם לפתוח בקשה כאן בפורום בה אני פונה לכל מי שטס ברצינות על הג'מבו, אם למישהו כזה יש את הזמן ללמד אותי גם, או בטימספיק, או בסקייפ, וכדו'

אני אשמח:)

 

בתודה מראש,

איציק פרידמן

ELY531

קישור לתוכן
Share on other sites

לא צריך לעשות מיזה פרוייקט, ברגע שלמדת גלאס קוקפיט אחד למדת את כולם לקרוא קצת על המערכות חשמל ,הידראוליקה וודלק, כלהשאר  פחות או יותר אותו הדבר..מבחינת תפעול, קצת להתרגל בהקפות להתרגל להציף אותו ואתה מוכן.

קישור לתוכן
Share on other sites

בכלל לא נכון 747-400 לפחות היא חיה אחרת לגמרי מהקטנים יותר ויש צורך בצומת לב להרבה דברים קטנים

 

 המלכה היא לא סתם מלכה :D

 

אתה כמו משווה בין נהיגה על טוסטוס לאוטובוס בערך

קישור לתוכן
Share on other sites

מהמעט שניסיתי אני נוטה להסכים עם מר כהן,

אמנם הבסיס לכל מנוע סילוני הוא אותו בסיס, חשמל אויר דלק, ה747 שונה מכל בואינג אחר...

 

וחשוב לי גם כל הNORMAL PROCEDURES בתפעול של 4 מנועים...

קישור לתוכן
Share on other sites

מהמעט שניסיתי אני נוטה להסכים עם מר כהן,

אמנם הבסיס לכל מנוע סילוני הוא אותו בסיס, חשמל אויר דלק, ה747 שונה מכל בואינג אחר...

 

וחשוב לי גם כל הNORMAL PROCEDURES בתפעול של 4 מנועים...

שמעון בבקשה :D מר כהן זה אבא שלי חחחחח.....

קישור לתוכן
Share on other sites

בכלל לא נכון 747-400 לפחות היא חיה אחרת לגמרי מהקטנים יותר ויש צורך בצומת לב להרבה דברים קטנים

 

 המלכה היא לא סתם מלכה :D

שימעון יקירי,

עברתי על כולם לא מעט שעות ממיטב הגלאס שיצרני התוספים  נותנים לנו, הכל אותו שיט, הערך המוסף היחיד שיש ל 744 הוא נושא מערכת הדלק ש10 דקות קריאה עליה, +טיסת ניסיון מסכמת את הנושא, זה בסופו של יום ללמוד תהליכים שבלונים, שזהים  בין מטוסי ה 7x7 , אז נכון בזה יש 3 מערכות הידראוליות בשני 4, תפתח FCTM של 737, ושל 747 תראה שחלק מציורים אותו הדבר. LNAV,  אותו LNAV ה CDU פחות או יותר זהה, אז זה קצת יותר גדול,

אגב 4 מנועים אם כבר לא מסבך את העסק אלא נותן ייתירות שאין לך בדו מנועי,

שוב למדת אחד למדת את כולם רק לעבור על הספר לזהות את ההבדלים הנקודתיים ולצאת לסיבוב בהנחה שאת הקודם למדת כמו שצריך, במציאות ... ההסבות מ 737  ן 767 ך 747 במונחי  החיים האמיתיים מאוד קצרה לעומת הכשרת בסיס...

קישור לתוכן
Share on other sites

אלעד חברי היקר 

אם זו דעתך לבריאות דעתי שונה אך אין בי החשק להיכנס לוויכוח בעניין בסוף היום טוס אך שבא לך ידידי ותהנה :good:

 

שימעון יקירי,

עברתי על כולם לא מעט שעות ממיטב הגלאס שיצרני התוספים  נותנים לנו, הכל אותו שיט, הערך המוסף היחיד שיש ל 744 הוא נושא מערכת הדלק ש10 דקות קריאה עליה, +טיסת ניסיון מסכמת את הנושא, זה בסופו של יום ללמוד תהליכים שבלונים, שזהים  בין מטוסי ה 7x7 , אז נכון בזה יש 3 מערכות הידראוליות בשני 4, תפתח FCTM של 737, ושל 747 תראה שחלק מציורים אותו הדבר. LNAV,  אותו LNAV ה CDU פחות או יותר זהה, אז זה קצת יותר גדול,

אגב 4 מנועים אם כבר לא מסבך את העסק אלא נותן ייתירות שאין לך בדו מנועי,

שוב למדת אחד למדת את כולם רק לעבור על הספר לזהות את ההבדלים הנקודתיים ולצאת לסיבוב בהנחה שאת הקודם למדת כמו שצריך, במציאות ... ההסבות מ 737  ן 767 ך 747 במונחי  החיים האמיתיים מאוד קצרה לעומת הכשרת בסיס...

קישור לתוכן
Share on other sites

שימעון יקירי,

עברתי על כולם לא מעט שעות ממיטב הגלאס שיצרני התוספים  נותנים לנו, הכל אותו שיט, הערך המוסף היחיד שיש ל 744 הוא נושא מערכת הדלק ש10 דקות קריאה עליה, +טיסת ניסיון מסכמת את הנושא, זה בסופו של יום ללמוד תהליכים שבלונים, שזהים  בין מטוסי ה 7x7 , אז נכון בזה יש 3 מערכות הידראוליות בשני 4, תפתח FCTM של 737, ושל 747 תראה שחלק מציורים אותו הדבר. LNAV,  אותו LNAV ה CDU פחות או יותר זהה, אז זה קצת יותר גדול,

אגב 4 מנועים אם כבר לא מסבך את העסק אלא נותן ייתירות שאין לך בדו מנועי,

שוב למדת אחד למדת את כולם רק לעבור על הספר לזהות את ההבדלים הנקודתיים ולצאת לסיבוב בהנחה שאת הקודם למדת כמו שצריך, במציאות ... ההסבות מ 737  ן 767 ך 747 במונחי  החיים האמיתיים מאוד קצרה לעומת הכשרת בסיס...

לאלעד ולכולם שלום!

בסופו של דבר לאחר שלמדת את כל המערכות ואם אתה אפילו מצטיין בכך זה בפירוש לא מספיק .אנחנו לא טסים בספר כפי שכתב אלעד!!! שטסים ברשת באוויר אז חייבים לחוש את המטוס הכבד הזה וה"לא סלחני" בידיים ולדעת איך להתמודד ולצאת מכל מיני מצבים  של הזדקרות בפיינל הסופי למשל או באיבוד מהירות בפניות או בגישת ראייה בלי LNAV VNAV AP ILS.שלא לדבר על ביצוע TOUCH AND GO ואני כמובן הטסתי את כל שאר הבואינגים למיניהם ואצלם אתה בקלות יוצא מהמצבים המסוכנים הללו ומרגיש מטוס קל בידיים.לא כך ב744 אתה מרגיש ממש את כובד המטוס בטיסה  ואתה יכול להתרסק במהירות.ועל מנת לשלוט עליו אתה צריך ניסיון רב ועוד טיפים  ואת זה משיגים בהרבה זיעה ותרגול באוויר.

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

בוקי על דיעה אין מה להתווכח אבל...בו תסביר לנו בבקשה איך הייתירות שיש לך במטוס 4 מנועים  הופכת את העסק ליותר מסובך מוד מנועי,,?

באיזה אופן  שונה ה T&G בין ה 744 ל 737 שזה "כזה" מסוכן ומסובך? באיזה אופן  מסובך מהותית אתה יוצא  מהזדקרות?   איפה המטוס לא סלחני  ביחס לאחיו הקטנים? באיזה אופן שונה מהותית מ 737 אתה מונע איבוד מהירות בפניות או בפיינל עצמו?

קישור לתוכן
Share on other sites

אני אסביר לך אלעד : הפעולות לשם יציאה למשל מהזדקרות  בגובה נמוך היא מבחינה תיאורטית כמו בכל מטוס אחר כלומר להקטין את זווית התקיפה שהיא הזווית שבין הרוח לכנף ולמטוס וזה משיגים באמצעות הורדת אף המטוס והוספת כוח למנוע באמצעות הטרוטלים עד שהמטוס מתייצב.אבל השאלה באיזה מהירות ובכמה כוח ובכמהPITCH בשעון הPFD . במטוסים הקטנים מה744 אתה יכול לא לדייק כל כך וגם אם תוריד את האף ביותר מFPM 1000 ואם נתת פחות מידי כוח למנוע אתה יכול בקלות למשוך את ההגה ולתקן ולהרים את אף המטוס והוא מיד התייצב לך ואתה תמשיך בטיסה.ואילו ב744 הכבד אתה במצב כזה לא תוכל לתקן אלא המטוס יצלול לך לקרקע  כמו סלע כבד ואתה מרגיש את זה באחיזה ביוק שהמחשב צועק לך SINK RATEוהתרסק.לכן אמרתי שזה"מטוס לא סלחני". וכך אתה חייב לדייק בכל הפרמטרים  והביצועים של הטיסה  ולהביט במדוייק בשעונים.

עכשיו איך תדע את המינון הנכון בביצוע בכל אחד מהתמרונים השונים  כמו  TOUCH AND GOטיסת ראייה  ונחיתה ללא AP AT ILS LNAV VNAV.  זה אתה תרגיש לא מקריאה בספר או הבנה תיאורטית של פעולה מסוימת במוד מסויים אלא רק ע"י הטסה  יידנית של המטוס.

לכן קח את ה744 יידנית למשל מקו החוף בגובה 2000 תנתק את ה AP LNAV VNAV AT ILS  דרך אגב אני עושה את זה כמו בBAW בעולם האמיתי מגובה FL200...

 יד שמאל על היוק שהאגודל על כפתור הקיזוז ותרים או תוריד את אף המטוס בהתאם לצורך יד ימין על הטרוטלים להוסיף או להוריד כוח למנועים כנ"ל ורק כך תחוש ותלמד את השוני בין המטוס הנפלא הזה לבין שאר ה"ססנות"

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

איך מלכתחילה מגיעים למצב של הזדקרות בפיינל?

לבר רודי התכוונתי בעיקר להזדקרות בגובה נמוך כי בגובה גבוה יש לך זמן רב לתקן את הבעיה.אבל גם בפיינל זה אפשרי אם לקחת את ה744 יידנית בפיינל ולא הקפדת על כוח מנוע נכון  אוPITCH או FPM אז המטוס הכבד והלא סלחני הזה יתרסק לך על המסלול. זה לא ססנה או 767...

בוק זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

לבר רודי התכוונתי בעיקר להזדקרות בגובה נמוך כי בגובה גבוה יש לך זמן רב לתקן את הבעיה.אבל גם בפיינל זה אפשרי אם לקחת את ה744 יידנית בפיינל ולא הקפדת על כוח מנוע נכון  אוPITCH או FPM אז המטוס הכבד והלא סלחני הזה יתרסק לך על המסלול. זה לא ססנה או 767...

בוק זאב:4X-MJB

כל הזדקרות בגובה נמוך היא קריטית, גם בססנה וגם ב767.ברור שאם תטוס במהירות נמוכה מדי את בסכנת הזדקרות... אתה מציין כאן טכניקות טיסה בסיסיות שרלוונטיות לכל מטוס.

קישור לתוכן
Share on other sites

מעניין לנסות 'לצאת' מהדיון ולהביט עם פרספקטיבה של צופה מהצד...

 

כולכם מסכימים על הכל, וכל אחד חייב לחדד עוד 'שפיץ' רק כדי להראות שהוא יודע משהו יותר;) וזאת כמובן בלי לפגוע באף אחד, רק ציינתי את הפן המשעשע בשירשור פה.

 

 

בוקי לא טוען נגד בר ואלעד ש744 זה מעבורת חלל עם מערכות שלא נודעו בעולם האוויוניקה מעולם, 

בסך הכל אומר שטעויות שקל לתקן במטוס קטן וקל יחסית -לא יהיה אפשר לתקן במטוס כמו ה744, אפילו אם בספר יהיו כתובים אותם הליכי חירום [במדדים משתנים בהתאם, כמובן].

 

אין ויכוח על כך שלא מגיעים להזדקרות בפיינל, אם שומרים על... ועל... ועל...

ובכל זאת היו מקרים מעולם.

 

 

 

 

* אני שוב אציין כמה שכיף להכנס ולראות דיון כזה, לא משנה מה הביא להתחלתו...מזכיר את ואטיל של פעם משהו:)

קישור לתוכן
Share on other sites

אין ויכוח על כך שלא מגיעים להזדקרות בפיינל, אם שומרים על... ועל... ועל...

ובכל זאת היו מקרים מעולם.

לאיציק  יש עוד תופעות במטוס שגורמים להזדקרות בפיינל אבל זה קשור בהסבר אחר ...חהחהחהחהח

תתקשר אלי בפרטי ואעזור לך ברצון. :yahoo:

בוקי זאב:4X-MJB

קישור לתוכן
Share on other sites

בקיצור מיג'ור בוקי

כתבת הרבה דברים  ויצרת להם הקשר שהוא לא נכון בעליל מטוס-גדול =לא סלחן\קשה להטסה -קשקוש מוחלט, (הגודל לא קבוע , במקומות אחרים כן ט.ל.ח)

ואם לא דיי בכך תשאל את החוקר תאונות הראשי של משרד התחבורה עד כמה האצטק (שבטוח יותר גדול מהמלכה) שלקח לנו את גרשוני, סלחן כאשר הוא פספס את ה VMC ב 4 קשר (אם אני זוכר היטב).

צא מהשבלונה של ה T&G, תאמין לי לא משקף היכרות עם המטוס, זה נחמד  נחדשב החלק היותר אקטיבי בהטסת המטוסים האלה, אבל יש עוד מעבר לשבלונה הזאת 300 פעם עם אותו מטוס

 

 

איציק - אם היית אומר שמבואינג אתה רוצה לילמוד אייירבאס, הייתי אומר שב תלמד, מדובר בקונספט שונה בתיפעול המטוס והטסתו, אבל בין 737-747-767-7x7  ברוב המיקרים זה קצת מספרים שונים  וקצת יותר או פחות כפתורים לילחוץ עליהם, לא מעבר

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...