עבור לתוכן
Zeev Bucki

טיסה הלילה בבן גוריון!

Recommended Posts

פורסם

אני מחכה לכם  ב 21.00 בשדה בבן גוריון ברחבת הJ6 עם ה744.משם נמריא לטיסת מכשירים IFR בלילה שכנראה יהיה גשום ועם רוחות.נתיב הטיסה:המראה לפי SID NAT מהמסלול שיקבע בהתאם לרוחות כמובן.ומשם לIRM מעל ירושליים SIVAK TALMI SALAM J17 BGNאני מקווה לראות הרבה מטוסים בואינגים וססנות וכל מה שיש .בואו בהמוניכם על מנת לתקן את הרושם הרע שהיה בשבת באירוע השבועי שהפעילות בו היתה ממש דלה.

בוקי זאב:4X-MJB

פורסם

מצטרף לבוקי - הערב משמרת ריענון לפקח גישה מהטובים שהיו כאן  :diablo:  - בואו לאתגר וליצור תנועה.

 

חברים עם השגחות - תפסו משגיחים להערב, ומי שלא - בואו לעשות תנועה.

פורסם

לכבוד השייגעצ המקורי,

אשמח להעלות לחיים את מגדל עובדה, לטובת "אימוני כבדים".

 

הבעיה היא שאני בשיא תקופת הבחינות ולכן לא ארשם ביורובוק.

אעדכן סופית בהמשך היום, לקראת הערב.

הכל תלוי אם אספיק ללמוד את החומר שהתכוונתי ללמוד היום.

 

יום טוב

פורסם

היה כיף ונחמד מאוד, תודה לכל מי שהגיע.

ככה צריכה להראות משמרת אמצע שבוע רגילה :)

 

ראינו היום כולנו את חשיבות הכנסת ה BOOKING - פקחים, שימו לב להכניס את המשמרת כמה שיותר מוקדם מראש ואז התנועה מובטחת.

 

טייסים, שימו לב להתעוררות, אנחנו רוצים לראות אתכם מגיעים בכל המתארים - פנים ארצי, בינלאומי, מסוקים וכדורים פורחים.

פורסם

חבר'ה,

היה כיף (!), אני ממשיך להסיר חלודה וחוזר להרגיש כמו פעם, וואלה לפעמים אני גם מרגיש בדיוק כמו במגדלים האמיתיים :bad:

 

פיקוח דרום זה משהו מיוחד. לתפעל נתיב אחד יוצר קונפליקט תמידי, מה שלא משאיר רגע דל ודורש פיתרון קונפליקטים (גם הכי פשוטים) בצורה יצירתית.

 

לבינתיים, להלן כמה נקודות לתחקור:

  • קשב לקשר [הערה חוזרת]- כשרואים/שומעים שיש מטוס מתיישר/מיושר על המסלול, אין סיבה לבקש להתיישר. תקשיבו לקשר, תבינו מי לפניכם ותחסכו דיבור סרק.
    אחרי שהתנועה לפניכם המריאה תבקשו מה שבא לכם, ככה תחסכו מעצמכם שידור שידוע מראש שידחה, וככה תחסכו מהפקח את ההוראה שאוסרת עליכם להתיישר.
    ושוב, אלו דברים "קטנים" שהם הבסיס לתעבורה אווירית/קרקעית ויכולים להיות ההבדל בין סדר לבלגן בדגש על רגעים עמוסים.
  • J10D- אותו נתיב קיצור ממצדה לצופר ולהפך. מי שיקרא את מפת הATS יראה שהנתיב הוא באישור פקח בלבד (by ATC), ועל כן זאת טעות לרשום אותו אוטומטית בתוכנית הטיסה. ובאם באמת חפצה נפשכם לקצר, טרם המראה (בתנאי שינה בקרה) בקשו זאת, או שתבקשו בזמן אמת כשאתם תחת הבקרה הרלוונטית.
  • סוג גישת מכשירים- במיוחד באילת [אבל תקף גם לכלל שדות הIFR], באם אין אטיס מוגדר, בהצטרפות לאילת מומלץ להודיע לפקח על סוג הגישה אותה תרצו לבצע (VOR, visual, rnav וכו').
    אני שגיתי בכך שלא הגדרתי בATIS חגב סוג גישה לאילת וכך יצאתי נדב"ר סרק שבו שאלתי כל תנועה לסוג הגישה.
    כמו כן
  • ביטול טיסת IFR- אם חשקה נפשכם לבטל טיסת מכשירים בהצטרפות לשדה תעופה, מומלץ לבטלה כבר בהצטרפות כדי לא להדחק לקצה הנתיב ולהסתכן בבלבול או הוראה מאוחרת שתכניס אתכם לאזור צפוף.
  • טיסות כטר"מ תחת פלוטו כשיש עומס בנתיבי IFR- בניגוד לעולם האמיתי, ברשת לרוב ישנו פקח מרחבי אחד שמתפקד גם כפקח וכבקר של כמה סוגי טיסה. ועל כן, אני מעדיף "להזניח" את הכטר"מ ולנהל אותם כטיסת כט"מ (VFR) בה הפקח הינו יותר כ"ממליץ" (Advaisory) ועל כן סדר הפעולות שלי כלפי אותם טייסים הוא:
  1. אישור תוכנית טיסה וקוד זיהוי.
  2. הוראה להסיעה עצמאית, לחץ במרחב ולהודיעה מוכן עזיבה.
  3. אישור עזיבה, הוראה לנווט עצמאית לפי תוכנית ונקודת דיווח הבאה.
  4. בקשה להודיע על קשר עין עם השדה.
  5. אישור נחיתה ודיווח על הקרקע.
  • שפות נדב"ר- באירוע כמו זה, של שילוב סוגי טיסות ומעט עומס/קונפליקטים, ברגע שזיהיתי מעט "קושי" מצד כמה טייסים עם הנדב"ר (ו/או האנגלית) הייתי צריך להקל עליהם, ולשלב שפות, כאשר אותם "מתקשים" יקבלו הוראות בעברית וכך יוקל עליהם התפעול וממני יסחך הנדב"ר החוזר.

 

זהו, היה לי הכבוד לפקח על כולכם ולהתמודד עם קונפליקטים מיוחדים, הן מכשירית והן ראיה.

זה תמיד מעלה בי זכרונות טובים של ימים יפים יותר בחיפה/אילת/עובדה, אבל אני תמיד אומר לעצמי (מהנסיון המר):

"אם לעסוק בתחביב שהוא הרבה יותר מזה, אז לעסוק בו בחברת כאלו שגם אוהבים את אותו התחביב ולהפיק את מירב ההנראה שבנויה גם מהשאיפה התמידית להגשמה (שאולי אפילו עדיפה על ההגשמה עצמה)"

 

שבוע טוב לכולנו

ובהצלחה בבחינות :D

פורסם

שלומי למי שלא יודע הוא היה פקח במציאות באילת ועובדה. ולכן הפיקוח שלו איכותי והוא שלח אותי לעובדה במקום אילת ששם 744 לא מורשה לנחות במציאות.נחתתי במסלול 03L ששם זה אתגר בגלל הקירבה של הגבעות וצריך מאוד לדייק בנחיתה.

אבל שלומי פה זה מדבר אין בתי מלון  ואין איפוא  לישון עם הדיילת אז בגללך אני צריך לישון עם אשתי... :sorry:

מחר אני שוב טס מבן גוריון לאילת ב21.00 בלילה כולכם מוזמנים להצטרף אלי.

פורסם

ועוד משהו- לכל הטסים  חזרה מעיר השמש העולה- אילת, התוכנית טיסה הנכונה:

samar J10 BGN'  ולא הדבר הבא:

samar J10 SIVAK BGN אין שום המשך ישיר מסיווק לבן גוריון אלא אם זה באישור פקח בזמן אמת, וגם פקחים שנותנים קלירנס לזה שוגים. !

ביון סיווק ל VOR עוברות עוד כמה נקודות, ולא תמיד נוח לקצר אותכם .

 

מי ששמע פקח חלוד- ומגמגם, אסף בחצי שעה של ריענון קראש ניסה להסיר לי חלודה של שנה וחצי (+-) ,, הצליח לא רע- תודה ! ותודה לאמיר על העזרה בריענון שימוש על ES

 

את הבוקינג שמתי לדעתי כמעט 3 ימים לפני שעת היעד- וככה צריך, בעיקר לצעירים תלמדו לתכנן את הזמן קצת יותר מ -3 וחצי שניות קדימה וזה ישתלם (גם בעוד דברים בחיים), ממליץ לכולם לשים בוקינג יום - יום וחצי לפני המשמרת , זה יישתלם

פורסם

היה תענוג!

נחתתי בJFK התנתקתי והתחברתי מחדש בנתב"ג כדי לעזור לזיירמן להוריד חלודה :)

403 לאילת יחד עם איתי (401) על הJ10 ופינוי מסלול באילת שאיתי בעם הרוח...

 

בהחלט אחד הערבים המהנים לאחרונה

פורסם

היה אחלה, הגעתי כMD-11 של פדאקס מאתונה ואחלה פיקוח

שוב מצעטר כלפי פקח הקרקע שהתנתקתי אחרי פינוי (ההסעה לעבודה חיכתה לי כבר)

פורסם

חבר

 

ועוד משהו- לכל הטסים  חזרה מעיר השמש העולה- אילת, התוכנית טיסה הנכונה:

samar J10 BGN'  ולא הדבר הבא:

samar J10 SIVAK BGN אין שום המשך ישיר מסיווק לבן גוריון אלא אם זה באישור פקח בזמן אמת, וגם פקחים שנותנים קלירנס לזה שוגים. !

ביון סיווק ל VOR עוברות עוד כמה נקודות, ולא תמיד נוח לקצר אותכם .

 

מי ששמע פקח חלוד- ומגמגם, אסף בחצי שעה של ריענון קראש ניסה להסיר לי חלודה של שנה וחצי (+-) ,, הצליח לא רע- תודה ! ותודה לאמיר על העזרה בריענון שימוש על ES

 

את הבוקינג שמתי לדעתי כמעט 3 ימים לפני שעת היעד- וככה צריך, בעיקר לצעירים תלמדו לתכנן את הזמן קצת יותר מ -3 וחצי שניות קדימה וזה ישתלם (גם בעוד דברים בחיים), ממליץ לכולם לשים בוקינג יום - יום וחצי לפני המשמרת , זה יישתלם

שלום אלעד, 

כנראה הנתיב שאמרת נכון אבל רוב האנשים לוקחים את הנתיב מVROUTE ..

כנראה אולי שווה לעדכן שם 

פורסם

חבר

 

שלום אלעד, 

כנראה הנתיב שאמרת נכון אבל רוב האנשים לוקחים את הנתיב מVROUTE ..

כנראה אולי שווה לעדכן שם 

זה לא תירוץ VROUTE זה סך הכל מאגר מידע, שאנשים כמוניו וכמוך הכניסו לשם נתיב, אין שם שום סינון, באחיותך של טייס לשלוח תוכנית טיסה תקינה  ואחריות פקח שנותן קלירנס גם לבדוק אותה ולשנות,

את הנתיבים ב VROUTE כל אחד יכול לתקן.

פורסם

זה לא תירוץ VROUTE זה סך הכל מאגר מידע, שאנשים כמוניו וכמוך הכניסו לשם נתיב, אין שם שום סינון, באחיותך של טייס לשלוח תוכנית טיסה תקינה  ואחריות פקח שנותן קלירנס גם לבדוק אותה ולשנות,

את הנתיבים ב VROUTE כל אחד יכול לתקן.

אוקיי אבל עם מישהו יסדר את זה לא יהיו טעויות כאלה ...

פורסם

אוקיי אבל עם מישהו יסדר את זה לא יהיו טעויות כאלה ...

 

זאת לא אחריותו של אף אחד "לסדר" תוכניות טיסה שיתופיות.

זה כמו "לסדר" טוקבקים עם שגיאות כתיב, זאת לא בעיה של אף אחד כי זה לא משהו רשמי.

 

אני אחזק את דברי אלעד (שהם אבן יסוד לטיסה): אחריות הטייס לתכנן נתיב טיסה עפ"י ההגבלות הנוכחיות.

(מה שאומר, שגם אם קיבלת תוכנית טיסה, מחובתך לעבור על הנתיב ולראות שהוא לא יוצר סטירה עם איזו הגבלה או notam חדש שיצא בדיוק לפני שעה).

הליך דומה מתבצע בכל טיסת אירליינר, שבה למרות שהטייס (לפעמים) מקבל את התוכנית טיסה השמורה בFMC, הוא מחוייב לעבור נקודה נקודה ולראות שהכל תקין תוך התחשבות בהגבלות עליהן קרא בתדריך הטיסה לפני.

פורסם

זאת לא אחריותו של אף אחד "לסדר" תוכניות טיסה שיתופיות.

זה כמו "לסדר" טוקבקים עם שגיאות כתיב, זאת לא בעיה של אף אחד כי זה לא משהו רשמי.

 

אני אחזק את דברי אלעד (שהם אבן יסוד לטיסה): אחריות הטייס לתכנן נתיב טיסה עפ"י ההגבלות הנוכחיות.

(מה שאומר, שגם אם קיבלת תוכנית טיסה, מחובתך לעבור על הנתיב ולראות שהוא לא יוצר סטירה עם איזו הגבלה או notam חדש שיצא בדיוק לפני שעה).

הליך דומה מתבצע בכל טיסת אירליינר, שבה למרות שהטייס (לפעמים) מקבל את התוכנית טיסה השמורה בFMC, הוא מחוייב לעבור נקודה נקודה ולראות שהכל תקין תוך התחשבות בהגבלות עליהן קרא בתדריך הטיסה לפני.

 

אתה צודק לגמרי וגם אתה אלעד !!

אני לא בא להתווכח עם אף אחד או משהו פשוט זה מה שקורה לרוב הטייסים אז אני חושף אתזה בפניכם ...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...