Elad Zeierman פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 גם שגיא וגם רן אתם לא צודקים, עושה הרושם שעם היוק בא האגו מהכיוון השני וזה עצוב, דרגת הפיקוח שלי גבוהה משל שניכם וגם מזאת של מנהל מחלקת הדרכה, לא פיקחתי למעלה משנה וחצי למרות שמירה על פעילות שוטפת כטייס, כולל בתוך המרחב הישראלי, גם אני נכנסתי ל"רשימה", לא הרגשתי לרגע שאני מוריד מכבודי שאסף "הפישר" יושב איתי ומרענן אותי ותאמינו לי הייתה חלודה שיכולה להשבית 3 מטוסי 744, וטייס ג'נג'י, להיפך הריענון שירת אותי ועזר עם השימוש הכלים הישנים והחדשים, ואגב יש הבדל בין לנחות SILIN1B כטייס ברשת, לבין להקצות אותו או תהליך אחר לטיס שבא לנחיתה בב"ג אחרי שהיית רגיל לפני זה לדקלם רימון 6, סירון 5 ל 12, בסוף הריענון שכלל בתוכו משמרת על גישה שאלתי את האסף אם לדעתו אני כשיר לחזור לפיקוח עצמאי, ותאמינו לי אם היה רוצה עוד "סיבוב" של הטפת מוסר לא הייתי נעלב, מתנגד, שובר את הכלים ורץ לבכות על הכרית, סך הכל זה אינטרס שלו כנציג הצוות (וגם תפקידו) כדי שיהיו כאן כמה שיותר פקחים כשירים. קיצר רוצים לפקח שבו עם נציג מחלקת הדרכה "הזוטר" לריענון ותחזרו לפקח, אם זה המיכשול למה לא לפקח , וזאת הדוגמא שהחבר'ה הצעירים מקבלים כאן אפשר כבר להגיד קדיש על החטיבה.
Izik Bakshi פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 איציק, שם בצד תפעול תוכנה. VRC באמצע הלילה כל אחד יכול להפעיל אותה בלי יותר מידי דרמות. ES מורכב יותר, 10 דקות גג וחזרה לכשירות בסיסית + מספקת לניהול תעבורה. יקח אולי עוד כמה דקות איפוס כללי ובמקרים הקשים תמיד יש את VRC. תאחלס רענון צריך להיות על שינויים במרחב, שינוי בהליכים , נהלי עבודה וכו'. את העבודה אנחנו יודעים. אחד שבעברו יש קצת שעות הדרכה וקצת שעות חניכה וקצת שעות בחינה, לא צריך להסביר לך את זה. אני מהדור שחונך ללמוד לבד. לא זקוק שיחזיקו לי את היד. קצת כבוד לזקני השבט, לא יזיק ואין פה שום עניין של אגו. יש פה רק טעם נפגם של יחס לא ראוי לאנשים שנתנו פה הרבה מאוד מזמנם ולצערם בזמן האחרון, כל אחד מסיבותיו הוא, לא היה זמן לתת לפיקוח. אם אתה יכול ללמוד לבד אז אפשר לסגור את זה ממש מהר, בו נשב את ה-10 דקות האלה ב TS. תקבע את השעה, תאריך ונעלה. אומר לך את הרגשתי האישית כאחד שרצה בעבר ליישם כזה נוהל, לא הרגשתי טעם רע שפורסם הנוהל, להיפך זה יותר מקצועי בעיני.
Sagi Yanay פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 אסף - אני ארשה לעצמי לדבר גם בשם רן. קרא רגע את מה שאתה בעצמך כתבת בסעיף ג'. עכשיו שים את עצמך בתוך נעליים של אלו שתרמו טיפ טיפונת מעצמם כדי שבכלל יהיה דבר כזה שנקרא VATIL. שלימים גם יהפוך לכזה שצריך בו VATIL3... והאמת - זאת בדיוק הבעיה. VATIL הפכה להיות משהו מוחשי, משהו מוגדר. כזה משהו שאפשר להחזיק אותו ביד. כזה משהו שכדי להיות שייך עליו צריך שעות, צריך לדעת "חומר תאורטי". צריך מספר VATIL... אני, ורן וגם איציק וגם אלעד וגם איתי וגם אמיר פז ועוד המון אחרים מבינים את VATIL בצורה קצת אחרת. לצערי או לשמחתי, לVATIL יש, או לפחות היתה, גם נשמה. וכן, אין מה לעשות, היום יש הרבה מאד אגו ותחרותיות. ואין בכלל נשמה...
Izik Bakshi פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 עכשיו שים את עצמך בתוך נעליים של אלו שתרמו טיפ טיפונת מעצמם כדי שבכלל יהיה דבר כזה שנקרא VATIL. שלימים גם יהפוך לכזה שצריך בו VATIL3... שגיא, מאוד מאוד צורם לי לקרוא את המשפט הזה (כל השאר זו הרגשה שלך אישית) כי זה פשוט לא נכון בעליל, ואני יודע כי זכיתי להיות בהרבה צמתים בחטיבה הזו. אסף כבר החליף כמה נעליים והוא תרם לא טיפ טיפונת אלה הרבה מאוד כדי שבכלל יהיה דבר כזה שנקרא IFS, יחסי ציבור VATIL, ומחלקת הדרכה של היום. לבוא ולהגיד לו לשים את עצמו בנעליים שכאלה שתרמו טיפ טיפונת מראה שאתה לא מבין מי הבן אדם ומה הוא עשה כדי שיהיה דבר כזה שנקרא VATIL. ואני שואל את עצמי, למה בכלל צריכים להיכנס פה לתרומה של כל אחד למען החטיבה כאשר מדובר על נושא מקצועי של שמירה על כשירות.
Sagi Yanay פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 אני חייב להודות שלרגע הרגשתי בדברייך שאני לא עשיתי שומדבר בשביל VATIL.... מי כמוך יודע, איציק, שפעם, שאתה בעצמך לימדת אותי דבר או שניים על פיקוח לא היו IFS, לא היו כשירויות ולא מספרי VATIL.... אז נכון, המציאות היתה טיפה שונה. לא היה PAYPAL ולא היה יח"ץ. היה רק את הסוברו ג'סטי של אמיר שאיתו סחבנו מסכים ועוד כמה בורקסים ופיצות... ונדחסנו כולנו לאיזה מתרף אי שם במערב ראשון. ועשינו חדבים. והיו גם את הלילות ב ILS של 12... והניידות משטרה. אבל וואלה - היה גם את הברק הזה בעיניים... התלהבות כזו תמימה. כייפית. אז היום יש מציאות אחרת. בסדר. יש נהלים, יש IFS, יש יח"ץ וכן יש גם מספרי VATIL. ויש כסף ויש הוצאות ויש אגו. וצריך למלא טבלה כל שבוע כדי "להציל" את האירוע השבועי... ולרגע לא מזלזל בכל תרומה, של כל אדם בחטיבה. אסף הוא אדם יקר שתורם הרבה ועושה הרבה. וכמותו יש עוד הרבה אחרים. דבר אחד בטוח - עם עובדות אי אפשר להתווכח: באיזה חלק של ה Timeline התחילו כל הוויכוחים וכל הטופיקים כדוגמת זה?? ואני לא מתבייש להגיד שלי, כבר אין את הברק הזה בעיניים ולכן אני גם לא ממהר כל כך לחזור לפקח... Ran Finkels הגיבו לזה 1
Izik Bakshi פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 שגיא, קודם כל אומר שלא התכוונתי שתרגיש שלא עשית שום דבר למען החטיבה, גם לא כתבתי זאת באף אחת מההודעות שלי, להיפך יש לי הערכה אליך ולכן חשוב לי לנסות להחזיר אותך לכשירות. התרעמתי על כך שנכתבו דברים כאלה על אסף, ומאחר ו-"אין הנחתום מעיד על עיסתו" אז כתבתי מה שכתבתי. לגבי שאר הדברים, אני מבין את המקום שממנו אתה כותב את זה, ואני אומר בו ננסה להעלות רעיונות איך אפשר להחזיר את הברק בעיניים. אבל חשוב גם לבצע סוג של הפרדה, כי יש דברים ש-VATIL היתה חייבת (לפחות בעיני) להתקדם אליהם, סוג של התקדמות טכלונוגית כי הסביבה בה אתה מתקיים מכתיבה את זה (לדוגמא - עמוד פייסבוק), וסיבות אחרות שנובעות גם מסוג של תחרות עם רשתות מקבילות או חטיבות שכנות. עברו 10 שנים מהתקופה עם התמימות שעליה אתה מדבר, הדאגות שהיו לנו אז שונות מהיום, וזה כמו להשוות ילד תמים בן שנתיים לילד בן 12 שיודע מה זה מותר ואסור. אז ההינו בחטיבה משהו כמו 20-30 חבר'ה ואף אחד בכלל לא שמע על VATIL וזו היתה קבוצה יחסית סגורה, אבל עם השנים שהמקום הזה גדל וגדל היה מתחייב להכניס את כל הנהלים כדי לשמור על הסדר. ולמה אנחנו נאבקים על מצבת פקחים באירוע השבועי? כי בשלב מסויים החטיבה נכנסה למין רוטינה של הכשרת פקחים צעירים לגישה ותל אביב ואיבוד הפעילות שלהם עם הגיוס לצה"ל (והיום גם איבוד לחטיבות זרות), וזה הגלגל שצריך לשבור אותו, המצב האבסורדי הזה שהכשרנו פה כל כך הרבה פקחים והם פשוט נעלמו לצבא ומשם לחיים האזרחיים. מדובר על אובדן של המון המון שעות הדרכה. הויכוחים כדוגמת טופיק זה היו מראשית החטיבה, זה הזיכרון שלנו קצר מידי ואנו נוטים לשכוח. דווקא הטופיק הזה מתנהל בצורה עניינית באופן יחסי לשנים קודמות.
Nir Gonen פורסם מרץ 11, 2013 דיווח פורסם מרץ 11, 2013 חבריםאני קצת חושש להגיב לדיון הזה מכיוון ש-אני חלק מואטיל רק 4 שנים (פלוס מינוס)-אני לא מבין יותר מדי בנושא הפיקוח ו/או ההדרכה-אני לא מעוניין להתחיל להיכנס לוויכוחים-אני מאמין שכל אחד יעשה מה שטוב לו כראות עיניוובכל זאת, הנה השני סנט שלי...אני מבין חברי חטיבה שנמצאים פה כבר 10 שנים ותרמו דם יזע ודמעות לחטיבה, והם בעלי ידע רחב בנושא, שאומרים שהם לא צריכים מישהו זוטר מהם (עם פחות שעות או דרגת פיקוח או מה שזה לא יהיה) שיעביר להם ריענןן, באמת שאני מבין.אבל לי אישית זה מזכיר קצת קפטנים עתיקים כאלה שמסתכלים בנוסטלגיה אחורה ואומרים איך פעם הם יכלו לטוס איך שבא להם והם לא היו צריכים קצין ראשון צעיר על הראש, הרי איך מישהו עם כל כך מעט ניסיון יכול להגיד לי ! הקפטן הותיק והמנוסה מה לעשות.אז אתם יודעים לפעמים הם צודקים, ולפעמים הקצין הראשון הצעיר שלהם יגיד משהו מטומטם, או יעשה טעות, או יתפקשש לו איזה נוהל, ולפעמים הקצין הראשון הזה גם יציל את החיים שלהם כי הוא קלט משהו שהטייס השני לא קלט.אם היינו משליכים את זה על המציאות לדוגמא בבדיקת חידוש הרישיון שלי בסימולטורמב קורה אם לבוחן שלנו יש פחות ניסיון או שעות מהקפטן שאותו הוא בוחן? מה הקפטן יגיד? אתה לא יכול לבחון אותי כי אני קפטן כבר עשר שנים ואתה קפטן רק חמש שנים? ואני כתבתי את הספר נהלים של החברה ואתה לא? ולכן אתה לא ראוי לבחון אותי?כמובן שזה לא היה קורה.אני מנסה לחשוב על עצמי, אם הייתי אוהב לטוס בסימולטור כ-ל כ-ך! כמו שהרבה חבר׳ה פה אוהבים לטוס או לפקח, וואטיל היו אומרים לי, תשמע ניר, בשביל לעלות לטוס עם ה NGX אתה צריך לעלות לטיסת מבחן עם אחד מחברי החטיבה שיבדוק אותך, או לעבור איתו שיחת רענון בטימספיק הייתי אומר יאללה בכיף! אני מת על מטוס ומת על תעופה מה אכפת לי לעלות לטוס עם מישהו שיבדוק אותי או לעבור עם מישהו על נושאים תפעוליים בטימספיק, אם זה מה שצריך לעשות בשביל לעלות לטוס ברשת אז בכיף!מי יודע אולי אפילו אני אלמד משהו (כן, אני באמת ובתמים מאמין שאני יכול ללמוד משהו על ה 737 מחברי החטיבה)אני לא חושב שזה היה מפריע לי שמי שבודק אותי נמצא בואטיל רק שנה שנתיים או חודשיים.בכל מקרה.זה כל מה שרציתי להגידאני מכבד כל חבר חטיבה ובסופו של דבר כל אחד מאיתנו יעשה מה שטוב לו ומה שמתאים לואם מישהו רוצה לפקח וצריך לעבור רענון שיעשה רענוןמי שזה לא מתאים לו אז באמת שחבל וזה עצוב שנאבד פקחים מוכשרים וטובים ובעלי ידע שהם יכולים להעביר לפקחים צעירים יותר אבל זו בחירתם וזה מה שהם מרגישים ולכן זכותם לפעול כראות עיניהםלילה טוב לכולנו ושאלה יהיו הצרות שלנו בחיים Jonathan Friedman, Zeev Bucki וגם Itamar Shai הגיבו לזה 3
Zeev Bucki פורסם מרץ 12, 2013 דיווח פורסם מרץ 12, 2013 חברים אני בדעתם של זיירמן וניר גונן. מבחן כשרות לפקחים או לטייסים זה לא מילה מגונה. אם אנו רוצים לשמור על מצויינות ולא להיות רדודים כמו ארגונים אחרים בטיסה שאנו מכירים אז מחובתנו לבצע זאת.אני כבר כתבתי מספר פעמים שחבל שלא מיישמים זאת גם לטייסים. ולכן רן ושגיא ממה אתם מפחדים. אם באמת אתם כל כך טובים ובעלי ידע בהילכות הפיקוח מה שאני בטוח בכך כמותכם אז בואו לבחינת ריענון.ויש דבר נוסף שהוא הפגנת נוכחות באירוע השבועי אשר תתרום לחטיבה וגם לכם להסרת חלודה אשר צברתם עקב היעדרותכם הרבה . ושגיא בקשר לנשמה כדברייך שהיתה פעם בוואטיל וכעת נעלמה אז אני חולק עלייך בגדול.אני זוכר טוב מאוד את האווירה הלא נעימה שהיתה כאן בטיסה כאשר מספר פקחים היו יורדים בקשר על טייסים חדשים כמוני שלא טסו כראוי והיו מעליבים אותם בפרהסייה וממש גרמו להם להתנתק מהרשת בשפה בוטה ותוקפנית.הרבה טייסים אז פשוט פחדו לעלות לרשת ואף עזבו את וואטיל.ואילו כיום האווירה שונה לחלוטין.אף פקח לא יעיז לעשות כך אלא מדברים לחדשים בכבוד וגם אם טייס שוגה מסבירים לו והאווירה בטיסה היא נינוחה ולכן היום אני רואה את הנשמה בוואטיל בניגוד לתקופות העבר האפלות.היום גם יש את המשוב שבו אפשר להתלונן בשקט על התנהגות לא נאותה או טעות מקצועית של פקח מה שלא היה קיים אז. אז באמת שגיא ורן עזבו את השטויות בואו לפקח.וואטיל זקוקה לאנשים כמותכם ואני מצפה לראותכם בקרוב באירוע השבועי.
Elad Zeierman פורסם מרץ 12, 2013 דיווח פורסם מרץ 12, 2013 שגיא ממה שאתה כותב, אני מבין בדיוק איך מגיעים לכאן פישרים שנמצאים כאן יומיים , ושמבקשים מהם להדריך ב IFS, כמו מפלגה קטנה שמרכיבה ממשלה באים בדרישות של" אם אני לא מנכ"ל" אז לא תקבלו כלום, והיה כאן אחד כזה לא מזמן. כמו שכתבתי בפוסט הקודם ....עצוב, זה שאיבדת את "הברק בעיניים" לא אומר שצריך לכופף כאן נהלים שבאים לעשות סדר והיגיון, מה שאז לא היה , וגם היה חסר ברמות שאין לך מושג. לי במשך שנה וחצי התחשק לפתוח ES כמו שמתחשק לי להתחיל לסרוג סוודרים, וואללה אם כל זה שהחטיבה לחוצה על שעות פיקוח בעיקר של הוותיקים והבכירים, לא הצבתי שום תנאים הוא בקשה לכיפוף נהלים, ולא הייתה לי בעיה לעשת את זה את החשבון שלך תעשב לבד ומה שטוב לך.
Itamar Shai פורסם מרץ 12, 2013 דיווח פורסם מרץ 12, 2013 שגיא, יש לי משהו שאולי יחזיר לך את הברק לעיניים... אני רק מקווה כמובן, אני לא מכיר אותך, אתה לא מכיר אותי. אתה אומר שאין פה נשמה, שכבר אין לך את הברק הזה בעיניים, אז תן לי להראות לך משהו: אחרי כמעט 10 שנות פעילות, VATIL עדיין חייה ונושמת. אולי לא כמו שאתה זוכר, אבל היא עוד קיימת. ועוד יש אנשים, כמוני, והחברים לקורס שהייתי בו, והחבר'ה הנחמדים מקורס 26, והחבר'ה החדשים מקורס 27, והחבר'ה מקורס 24 שהתחיל לפני הקורס שלי - כעמט כל מי שהיה שם עוד יחסית פעיל, אם לא מאוד. ולכל מי שיוצא לי לדבר איתו, יצא לדבר, ואני מקווה שיצא לי בעתיד לדבר איתו, יש את הברק הזה בעיניים. יש פה טענה שאנשים באים למקום מוגמר, וגמור, ורוצים לעשות הכל בקלות. אני מבין שתמיד יש מה לשפר, ואני יותר מרוצה לעזור. כשאני מספר לאנשים על VATIL, אני מרגיש שאני יכול לדבר שעות רק על זה - אני מצטט עכשיו ידידה שלי כשסיפרתי לה על VATIL פעם ראשונה - "וואו, זה נשמע אדיר... זה מדהים איך העיניים שלך מתחילות להבריק כשאתה מדבר על זה...". זה היה ציטוט, תאמין או לא, מדויק. אז VATIL היא לא כמו שאתה זוכר, מה כן? אם תגיד לי שיש דבר אחד שלא השתנה ב10 שנים האחרונות, אני אקרא לך משוגע, או חולם בהקיץ. דברים משתנים, ככה זה בחיים. והתפקיד שלנו זה לראות איך אנחנו מוצאים את עצמנו בזה. אולי עצם העובדה שאחרי כל השנים האלה, הפרוייקט הזה ממשיך לתפקד ולעבוד, שאנשים, מבוגרים וצעירים, לפני ואחרי צבא, טסים ביחד בשמיים וירטואלים, יזכיר לך את הדבר העצום שקורה פה. אם תסתכל על זה שנייה מבחוץ, תראה: אם היית אומר למישהו לפני לא כל כך הרבה שנים, שנער בן 15 לימד פנסיונר בן 67 לטוס, בחינם, בלי שאף אחד מהם יצטרך לקום מהכיסא של המחשב, הוא היה כנראה קורא לך משוגע ומזמין אמבולנס לבדוק אם יש לך זעזוע מוח. אבל היום אתה רואה תיכוניסטים מלמדים טיס ופיקוח. אתה רואה שמיים וירטואלים מלאים בטייסים שלמדו ממש כמו במציאות. העובדה שאנשים באים לפה עם ברק בעיניים, המון רצון ללמוד, ללמד, לבנות, לפתח, לפקח וכמובן כמובן כמובן - לטוס. אולי זה יחזיר לך את הברק בעיניים, הברק שאומר לך "יש פה משהו מדהים שקורה, ואני חלק מזה!". הברק התמים הזה, כנראה כבר לא יחזור. כי אנשים מתבגרים. אבל יש עוד כל כך הרבה דברים שיכולים להצית את הברק הזה מחדש. אולי זה יעזור לך לחשוב על VATIL מחדש, ואולי זה מה שיחזיר לך את "הברק בעיניים". אבל מצד שני מי אני, חבר זוטר שכולה סיים קורס טיס לפני חצי שניה, אגיד לחבר חטיבה וותיק מה לחשוב ולעשות. Zeev Bucki, Jonathan Friedman וגם Yuval Erez הגיבו לזה 3
Noy Farhi פורסם מרץ 13, 2013 דיווח פורסם מרץ 13, 2013 איתמר, על VATIL וכמו על כל *החטיבות בעולם* אתה יכול להגיד ״שזו קהילה שמתעסקת בתעופה וירטואלית ובנושא הדרכת טיסה ופיקוח״. שאתה מכניס שטסים ברשת עולמית ויש טייסים מכל העולם ומכל המינים וטסים על מגוונים מטוסים וטיסות שונות הכוללת פקחים אתה כבר מתכוון לרשת העולמית VATSIM. שמתחת לשורה הזאת יש חץ למטה שמכניס קטגוריה של החטיבות העולמיות אך אין קשר כלל בין השניים. (לא מדבר ספציפי על חטיבה מסויימת..על כלל החטיבות הנמצאות בעולם) אגב המבנה מערב הזה שווה לכל דבר שבלעדיו משהו לא מתקיים.
Zeev Bucki פורסם מרץ 13, 2013 דיווח פורסם מרץ 13, 2013 " הברק התמים הזה, כנראה כבר לא יחזור. כי אנשים מתבגרים. אבל יש עוד כל כך הרבה דברים שיכולים להצית את הברק הזה מחדש" לאיתמר היקר! הברק הזה בעיניים אכן קיים ובעוצמה רבה יותר דווקא אצל מבוגרים כמוני פנסיונרים שעוסקים בכך.זה אולי מקום לדיון נוסף על תחומי התענינות לפנסיונרים. וזאת משום שהבעיה של רובנו היא חוסר תעסוקה ותחומי התענינות ושיעמום. אני כבן 64 רואה את חברי מסביבי מבזבזים את זמנם לבטלה בישיבה חסרת תוחלת בבתי קפה וכל הזמן דיבורים על מחלות והמוח שלהם מתנוון. ואילו אני שעוסק בטיסה זה מעסיק אותי שעות רבות של הנאה ולימוד חומר ומדריכים מהעולם האמיתי וגם פותח לי את המוח לחשיבה יוצרת ונותן לי תחושה של סיפוק מהישגי. סיפור מהחיים:בשנת 2000 שיצאתי לפנסיה לאחר 30 שנה כנהג אוטובוס והתחלתי עם הססנות בסימולטור בטיסה בהרצליה להתאמן בהקפות.אני מקבל טלפון מהסדרן שאומר לי כך: בוקי נהג אחד חולה חסר לי היום בוא תעשה טור בקו 400 לירושליים אוטובוס חדש ממש עם הניילונים מחכה לך בתחנה. אני הייתי באותו רגע בהקפות בסימולטור בהרצליה ואמרתי לסדרן רק רגע ומיד השבתי לפקח :עם הרוח 800 אני מספר1 אקרא לך פיינל.הסדרן כמובן שמע את זה ואז אמרתי לסדרן כי אני לא מעוניין לבוא משום שאני עסוק בטיסה.בקיצור הסדרן שלא מבין מאומה בטיסה הלך ואמר לכל הנהגים בתחנה מסכן בוקי הוא השתגע מאז שיצא לפנסייה מהשיעמום התחיל לדבר עם רוחות תאמינו לי אני שמעתי אותו בטלפון שהוא מדבר עם הרוח... והשמועה עברה כך בין כל הנהגים. שאני שמעתי את זה אז אני הזמנתי את הסדרן וכמה נהגים אלי הביתה ונתתי להם הצגת תכלית בסימולטור ואז הם הבינו מה זה: עם הרוח .ומאז הם עושים לי כבוד רב ומעריכים אותי. אבל את העיקר שכחתי חברים:במקום לחשוב על מחלות אני חושב כל היום על דיילות...
Itamar Shai פורסם מרץ 13, 2013 דיווח פורסם מרץ 13, 2013 איתמר, על VATIL וכמו על כל *החטיבות בעולם* אתה יכול להגיד ״שזו קהילה שמתעסקת בתעופה וירטואלית ובנושא הדרכת טיסה ופיקוח״. שאתה מכניס שטסים ברשת עולמית ויש טייסים מכל העולם ומכל המינים וטסים על מגוונים מטוסים וטיסות שונות הכוללת פקחים אתה כבר מתכוון לרשת העולמית VATSIM. שמתחת לשורה הזאת יש חץ למטה שמכניס קטגוריה של החטיבות העולמיות אך אין קשר כלל בין השניים. (לא מדבר ספציפי על חטיבה מסויימת..על כלל החטיבות הנמצאות בעולם) אגב המבנה מערב הזה שווה לכל דבר שבלעדיו משהו לא מתקיים. אבל נוי, לא דיברתי על חטיבות אחרות. לא עשיתי שום השוואה what so ever בין VATIL לבין חטיבות אחרות. לא דיברתי על זה, וזאת לא הייתה הפואנטה של מה שאמרתי. אם תקרא שוב, אולי תבין.
Zeev Bucki פורסם מרץ 13, 2013 דיווח פורסם מרץ 13, 2013 איתמר, על VATIL וכמו על כל *החטיבות בעולם* אתה יכול להגיד ״שזו קהילה שמתעסקת בתעופה וירטואלית ובנושא הדרכת טיסה ופיקוח״. שאתה מכניס שטסים ברשת עולמית ויש טייסים מכל העולם ומכל המינים וטסים על מגוונים מטוסים וטיסות שונות הכוללת פקחים אתה כבר מתכוון לרשת העולמית VATSIM. שמתחת לשורה הזאת יש חץ למטה שמכניס קטגוריה של החטיבות העולמיות אך אין קשר כלל בין השניים. (לא מדבר ספציפי על חטיבה מסויימת..על כלל החטיבות הנמצאות בעולם) אגב המבנה מערב הזה שווה לכל דבר שבלעדיו משהו לא מתקיים. לפרחי: מה רצית להגיד פה לא מובן בכלל ומה הקשר לדברים של איתמר?
Yuval Erez פורסם מרץ 14, 2013 דיווח פורסם מרץ 14, 2013 לפרחי: מה רצית להגיד פה לא מובן בכלל ומה הקשר לדברים של איתמר? תחלס אין שום קשר בין מה שאיתמר רשם ובין מה שאתה זה כמו שbosis 1c לא מתאים לנחיתה על מסלול 22 Zeev Bucki הגיבו לזה 1