×œ×™×ž×•× ×™ פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 בטח כולכם שמתם לב לערפל שהיה אתמול, לא יודע אם הוא היה בכל הארץ אבל כאן במרכז לא ראו כלום כשחזרתי אתמול הביתה הצצתי בסרבאינפו בדרך למקלחת כדי לראות את הMETAR, הוא היה מעודכן אם אני לא טועה ל3 בלילה זמן מקומי, והיה כתוב בסיס ענן 200FT שמונה שמיניות... אני זכרתי שהמינימה ב12 היא 212 אבל לא הייתי בטוח אז הסתכלתי בדפית וראיתי שזה אפילו יותר גרוע- 312 רגל המממ.... אז רגע... נתב"ג לא פעל כל הלילה? פתחתי את לוח הנחיתות באתר של נתב"ג ובאמת כל הטיסות שהיו אמורות לנחות במשך הלילה נדחו לסביבות 5-6 בבוקר הערפל הזה הוא לא משהו כזה נדיר אצלנו, יש את זה אולי 5 פעמים בשנה משהו כזה? אם כל אחד כזה סוגר את השער כניסה הראשי של ישראל ללילה שלם, למה לא מתקינים כבר איזה CATIII עסיסי אצלנו? לא חבל להם על כל הכסף שמתבזבז כשהשדה סגור? או שזה סתם עניין של בירוקרטיה..? מה אתם אומרים? יומטוב דרך אגב, כשהסתכלתי אתמול הסרבאינפו נתן נתונים על הRVR של מסלולים 12,26,30 ו08. אפשר לדעת מאיפה לעזאזל הוא מביא את הנתונים האלה פתאום ואיך לא ידעתי על זה קודם?? עכשיו כשמגיע החורף וזה נהיה יותר רלוונטי, פקחים יקרים- אם תתנו את הנתונים האלה בATIS ולא רק מסלולים בשימוש זה יהיה מאוד נחמד :wink:
Itai Ganor פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 גם אני הסתכלתי בסביבות 2 בלילה וראיתי שהרבה טיסות נדחו זה היה מאוד מוזר :?
Boeing744 פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12. לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום
Ran Bonfil פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה) צריך ב30, וב08.
hagay פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום היית צריך לנחות בשדה חלופי, (עובדה).
Oren Geva פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום אם אני לא טועה, נחיתות אוטומטיות אסורות בנתב"ג. אם כך, מה המשמעות ה-CATII אצלינו בכלל?
×œ×™×ž×•× ×™ פורסם ספטמבר 30, 2004 מחבר דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום אם אני לא טועה, נחיתות אוטומטיות אסורות בנתב"ג. אם כך, מה המשמעות ה-CATII אצלינו בכלל? אני לא יודע אם יש אישור ספציפי בנתב"ג אבל CATII אפשר לעשות אוטומטית, אבל במקרה הזה זה לא כל כך משנה, הפואנטה היא שבכל מקרה את המסלול לא היה אפשר לראות מהמינימה אז אי אפשר לנחות גם אם דרדסבא מנחית את המטוס
E.Z פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 ILS 12 מוגדר כ- CAT1 משופר טכנית ניתן לבצע עלי אוטומאט אבל אסור לעשות זאת בגלל מקבלות דיוק של המערכת
Amir Paz פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה)צריך ב30, וב08. רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי.... 08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד.
Gal פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 Ran Bonfil אהבתי מה שאמרת שכדי לשים ILS על 08 כ26 סגור. דבר שני בנתב"ג אין ILS CATII יש רק CATI משופר (לכל מי שהיה באירוע בחוף יודע על מה אני מדבר).
Itay Zecharia פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 Ran Bonfil אהבתי מה שאמרת שכדי לשים ILS על 08 כ26 סגור.דבר שני בנתב"ג אין ILS CATII יש רק CATI משופר (לכל מי שהיה באירוע בחוף יודע על מה אני מדבר). תזכיר לנו?
Gal פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 כשהינו בכנס בחוף הנכים בסוף החופש 26/27 לאוגוסט. הטיס של ה737 (משהו מרגליט אני זוכר נדמה לי) אמר של12 יש ILS CATI אבל משופר וכדי שיהיה CATII צריך עוד כמה דברים שעולים המון כסף וגם התחזוקה שלהם יקרה ובשביל יום יומיים של ערפל לא שווה להחזיק אותם בנתב"ג.
Or Netzer פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה)צריך ב30, וב08. רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי.... 08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד. 03\21 הקיצר צריך עוד מסלול בבן גוריון ודחוף חשבתי על משהו כמו עוד מסלול מצפון לדרום או משהו ארוך לCAT3 .... נשמע טוב לא? הבעיה שהוא יחצה את כל המסלולים
Jonathan Perelmuter פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 היינו בILS אז אני ערן,ירדן ואביב גלעדי וחברה הערפל היה כבד!!!! ירדן יצא לנקות את השמשות ברגע שהוא ניקה חצי אוטו ועבר לצד שני החלון הראשון כבר התלכלך מחדש.... אבל היה מדהים!!! ראינו את זרמי האוויר בקצות הכנפיים בנחיתות וראינו 47-200 של ק.א.ל (ICL) ממריא ואת ה777 של קונטיננטל ממריא גם אך זה היה מדהים.... ולח!!!
Oren Geva פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 כשהינו בכנס בחוף הנכים בסוף החופש 26/27 לאוגוסט.הטיס של ה737 (משהו מרגליט אני זוכר נדמה לי) אמר של12 יש ILS CATI אבל משופר וכדי שיהיה CATII צריך עוד כמה דברים שעולים המון כסף וגם התחזוקה שלהם יקרה ובשביל יום יומיים של ערפל לא שווה להחזיק אותם בנתב"ג. מקובל וגם מסביר את הסוגייה. אבל שיתקנו את השילוט לעזאזל!
Oren Geva פורסם ספטמבר 30, 2004 דיווח פורסם ספטמבר 30, 2004 נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה)צריך ב30, וב08. רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי.... 08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד. שיזיזו את פלמחים. סדר העדיפויות במדינה הזאת עקום לגמרי.
Ilan Jonas פורסם אוקטובר 1, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 1, 2004 ההבדל בין הILS בקטגוריות השונות נובע בעיקר (אם לא רק) משיפורים באמינות: למשל גיבוי של מערכת החשמל, מערכות RVR ועוד. זה לא כלכלי לשים את זה בבן גוריון בשביל כמה רגעים בשנה. בכל מקרה, הILS בבן גוריון מאפשר נחיתה אוטומטית בלי שום בעיה, רק לא במזג אויר אמיתי! כלומר, אין בעיה לתרגל נחיתה אוטומטית (ואלעל עושה את זה קבוע כדי לשמור על כשירות המטוס לזה), רק מותר לעשות את זה בתרגול ולא כשמזג האויר מחייב את זה ולא רואים החוצה. אגב, כדי לנחות בערפל כמו אתמול לא מספיק CATII וגם לא CATIIIA - כבר צריך CAT3B וזה בוודאי מיותר לנו.
Ilan Jonas פורסם אוקטובר 1, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 1, 2004 ספרות רומיות: CATI=CAT1 CATII=CAT2 CATIII=CAT3
Danm פורסם אוקטובר 1, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 1, 2004 נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה)צריך ב30, וב08. רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי.... 08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד. 03\21 הקיצר צריך עוד מסלול בבן גוריון ודחוף חשבתי על משהו כמו עוד מסלול מצפון לדרום או משהו ארוך לCAT3 .... נשמע טוב לא? הבעיה שהוא יחצה את כל המסלולים אגב לא זוכר מאיפה אני יודע את זה אבל זה מכאן איפשהוא שהפקחים רצו להאריך את 21/03 ולתקוע שם ILS לא יודע למה זה לא יצא לפועל
ronenec פורסם אוקטובר 1, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 1, 2004 טיסת ארקיע מדבלין נחתה בעובדה בגלל הערפל... וחיכו שם 3-4 שעות עד שנגמר הערפל... לשמחתי לא הייתי על הטיסה הזאת... :wink:
Or Netzer פורסם אוקטובר 1, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 1, 2004 נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה)צריך ב30, וב08. רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי.... 08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד. 03\21 הקיצר צריך עוד מסלול בבן גוריון ודחוף חשבתי על משהו כמו עוד מסלול מצפון לדרום או משהו ארוך לCAT3 .... נשמע טוב לא? הבעיה שהוא יחצה את כל המסלולים אגב לא זוכר מאיפה אני יודע את זה אבל זה מכאן איפשהוא שהפקחים רצו להאריך את 21/03 ולתקוע שם ILS לא יודע למה זה לא יצא לפועל כי זה דורס קצת את העמדת כיבוי וחלק מהJ וחלק מהG וחלק בטרמינל 3 ובצפון זה דורס מקומות עבודה (בסיס צבאי לא?) את הV (החניה מצפון ל26) הקיצר צריך שדה חדש כבר נסתדר בלי26 נסתדר בלי ILS לפעמים כמו שהסתדרנו עד היום מה לעשות האא או שאפשר להעיף את ההרים :wink: