עבור לתוכן
לימוני

הערפל שהיה אתמול

Recommended Posts

פורסם

בטח כולכם שמתם לב לערפל שהיה אתמול, לא יודע אם הוא היה בכל הארץ אבל כאן במרכז לא ראו כלום

כשחזרתי אתמול הביתה הצצתי בסרבאינפו בדרך למקלחת כדי לראות את הMETAR, הוא היה מעודכן אם אני לא טועה ל3 בלילה זמן מקומי, והיה כתוב בסיס ענן 200FT שמונה שמיניות...

אני זכרתי שהמינימה ב12 היא 212 אבל לא הייתי בטוח אז הסתכלתי בדפית וראיתי שזה אפילו יותר גרוע- 312 רגל

המממ.... אז רגע... נתב"ג לא פעל כל הלילה? פתחתי את לוח הנחיתות באתר של נתב"ג ובאמת כל הטיסות שהיו אמורות לנחות במשך הלילה נדחו לסביבות 5-6 בבוקר

הערפל הזה הוא לא משהו כזה נדיר אצלנו, יש את זה אולי 5 פעמים בשנה משהו כזה? אם כל אחד כזה סוגר את השער כניסה הראשי של ישראל ללילה שלם, למה לא מתקינים כבר איזה CATIII עסיסי אצלנו? לא חבל להם על כל הכסף שמתבזבז כשהשדה סגור? או שזה סתם עניין של בירוקרטיה..? מה אתם אומרים?

יומטוב

דרך אגב, כשהסתכלתי אתמול הסרבאינפו נתן נתונים על הRVR של מסלולים 12,26,30 ו08. אפשר לדעת מאיפה לעזאזל הוא מביא את הנתונים האלה פתאום ואיך לא ידעתי על זה קודם?? עכשיו כשמגיע החורף וזה נהיה יותר רלוונטי, פקחים יקרים- אם תתנו את הנתונים האלה בATIS ולא רק מסלולים בשימוש זה יהיה מאוד נחמד :wink:

פורסם

אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.

לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום

פורסם
אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.

לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום

היית צריך לנחות בשדה חלופי, (עובדה).

פורסם
אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.

לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום

אם אני לא טועה, נחיתות אוטומטיות אסורות בנתב"ג.

אם כך, מה המשמעות ה-CATII אצלינו בכלל?

פורסם
אתמול אני חזרתי בלילה מפראג, ובגלל השעה המאוחרת, נאלצתי לנחות, לא משנה מה. בהתחלה הלכתי סביב, כי חשבתי שהאקטיב סקאי עובד עלי, אבל, בסופו של דבר הפעלתי נחיתה אוטומטית מליאה ישר עד לנגיעה במסלול 12.

לא היה נעים לנחות, אבל הכל עבר בשלום

אם אני לא טועה, נחיתות אוטומטיות אסורות בנתב"ג.

אם כך, מה המשמעות ה-CATII אצלינו בכלל?

אני לא יודע אם יש אישור ספציפי בנתב"ג אבל CATII אפשר לעשות אוטומטית, אבל במקרה הזה זה לא כל כך משנה, הפואנטה היא שבכל מקרה את המסלול לא היה אפשר לראות מהמינימה אז אי אפשר לנחות גם אם דרדסבא מנחית את המטוס

פורסם
נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה;))

צריך ב30, וב08.

רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי....

08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד.

פורסם

Ran Bonfil אהבתי מה שאמרת שכדי לשים ILS על 08 כ26 סגור.

דבר שני בנתב"ג אין ILS CATII יש רק CATI משופר (לכל מי שהיה באירוע בחוף יודע על מה אני מדבר).

פורסם

כשהינו בכנס בחוף הנכים בסוף החופש 26/27 לאוגוסט.

הטיס של ה737 (משהו מרגליט אני זוכר נדמה לי) אמר של12 יש ILS CATI אבל משופר וכדי שיהיה CATII צריך עוד כמה דברים שעולים המון כסף וגם התחזוקה שלהם יקרה ובשביל יום יומיים של ערפל לא שווה להחזיק אותם בנתב"ג.

פורסם
נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה;))

צריך ב30, וב08.

רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי....

08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד.

03\21 :lol:

הקיצר צריך עוד מסלול בבן גוריון ודחוף :)

חשבתי על משהו כמו עוד מסלול מצפון לדרום או משהו ארוך לCAT3 ....

נשמע טוב לא?

הבעיה שהוא יחצה את כל המסלולים

פורסם

היינו בILS אז אני ערן,ירדן ואביב גלעדי וחברה הערפל היה כבד!!!!

ירדן יצא לנקות את השמשות ברגע שהוא ניקה חצי אוטו ועבר לצד שני החלון הראשון כבר התלכלך מחדש....

אבל היה מדהים!!! ראינו את זרמי האוויר בקצות הכנפיים בנחיתות וראינו 47-200 של ק.א.ל (ICL) ממריא ואת ה777 של קונטיננטל ממריא גם אך זה היה מדהים.... ולח!!!

פורסם
כשהינו בכנס בחוף הנכים בסוף החופש 26/27 לאוגוסט.

הטיס של ה737 (משהו מרגליט אני זוכר נדמה לי) אמר של12 יש ILS CATI אבל משופר וכדי שיהיה CATII צריך עוד כמה דברים שעולים המון כסף וגם התחזוקה שלהם יקרה ובשביל יום יומיים של ערפל לא שווה להחזיק אותם בנתב"ג.

מקובל וגם מסביר את הסוגייה.

אבל שיתקנו את השילוט לעזאזל!

פורסם
נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה;))

צריך ב30, וב08.

רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי....

08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד.

שיזיזו את פלמחים.

סדר העדיפויות במדינה הזאת עקום לגמרי.

פורסם

ההבדל בין הILS בקטגוריות השונות נובע בעיקר (אם לא רק) משיפורים באמינות: למשל גיבוי של מערכת החשמל, מערכות RVR ועוד. זה לא כלכלי לשים את זה בבן גוריון בשביל כמה רגעים בשנה.

בכל מקרה, הILS בבן גוריון מאפשר נחיתה אוטומטית בלי שום בעיה, רק לא במזג אויר אמיתי! כלומר, אין בעיה לתרגל נחיתה אוטומטית (ואלעל עושה את זה קבוע כדי לשמור על כשירות המטוס לזה), רק מותר לעשות את זה בתרגול ולא כשמזג האויר מחייב את זה ולא רואים החוצה.

אגב, כדי לנחות בערפל כמו אתמול לא מספיק CATII וגם לא CATIIIA - כבר צריך CAT3B וזה בוודאי מיותר לנו.

פורסם
נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה;))

צריך ב30, וב08.

רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי....

08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד.

03\21 :lol:

הקיצר צריך עוד מסלול בבן גוריון ודחוף :)

חשבתי על משהו כמו עוד מסלול מצפון לדרום או משהו ארוך לCAT3 ....

נשמע טוב לא?

הבעיה שהוא יחצה את כל המסלולים

אגב לא זוכר מאיפה אני יודע את זה אבל זה מכאן איפשהוא שהפקחים רצו להאריך את 21/03 ולתקוע שם ILS לא יודע למה זה לא יצא לפועל

פורסם
נתב"ג צריך לשים ILS בכל המסלולים (מה יעזור ILS ב26, הרי ממילא לא נוחתים שם, תקנו אותי אם אני טועה;))

צריך ב30, וב08.

רצו לשים ILS על 30 אבל הקרן פוגעת בהרים וזה בעייתי....

08?---קח 12 מייל מ 08 תראה לאן תגיע.... פלמחים לא יוכל לעבוד.

03\21 :lol:

הקיצר צריך עוד מסלול בבן גוריון ודחוף :)

חשבתי על משהו כמו עוד מסלול מצפון לדרום או משהו ארוך לCAT3 ....

נשמע טוב לא?

הבעיה שהוא יחצה את כל המסלולים

אגב לא זוכר מאיפה אני יודע את זה אבל זה מכאן איפשהוא שהפקחים רצו להאריך את 21/03 ולתקוע שם ILS לא יודע למה זה לא יצא לפועל

כי זה דורס קצת את העמדת כיבוי וחלק מהJ וחלק מהG וחלק בטרמינל 3 ובצפון זה דורס מקומות עבודה (בסיס צבאי לא?) את הV (החניה מצפון ל26) הקיצר צריך שדה חדש כבר :)

נסתדר בלי26 נסתדר בלי ILS לפעמים כמו שהסתדרנו עד היום

מה לעשות

האא או שאפשר להעיף את ההרים :wink:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...