עבור לתוכן
Itai Ganor

מסלול 08/26 בבן גוריון נסגר לחצי שנה

Recommended Posts

פורסם
אבל למה סוגרים אותו בכלל?הבנתי שזה שיפוצים אבל מה עושים בפועל למסלול...

מאריכים אותו?סוללים מחדש?מה עושים?

ארז

איספולט מה שנקרא

סוללים מחדש שלא יהיו חורים \ מעמורות \ שחיקות

וכשהוא יסיים הוא יהיה בצבע אחיד :lol:

פורסם
ההבדל בשעות מקשה\מקל על ההמראות רק בגלל הטמפרטורה בתכלס כי רוחות לא קבועות אף פעם עכשיו זה לא כזה הבדל רציני הבדל של 5 מעלות לא עושה הבדל ושאמרתי שהכשל מתבצע התכוונתי בV1 אין לך מה להתווכח 747 כבד לניו יורק שהמהירות ניתוק שלו היא בסביבות 165 או יותר לא יוכל לעצור

דן, V1 בהגדרה היא המהירות שבה למטוס נשאר מספיק מסלול כדי להגיע לעצירה מלאה, ומספיק מסלול כדי להאיץ עם מנוע אחד לא פעיל למהירות שממנה הוא יכול לטפס במצב הזה וגם יעבור את קצה המסלול בגובה של 35 ft (אם אני זוכר נכון)

פורסם

בישראל שורר משטר קבוע של מערכות מזג אוויר, כולל כיווני ועצמת רוחות. משטר זה משמש בין השאר לקביעת כיווני המסלולים בבניית שדות תעופה.

מעתה אתייחס לנתב"ג. בנתב"ג מרבית ימי השנה (מעל 300 יום), הרוח בזריחה הנה דרום מזרחית קלה, לאחר זריחה חגה למערבית קלה המתגברת אחר הצהריים לעצמה בת 10-15 קשר בכיוונים צפון מערבית עד דרום מערבית. לאחר שקיעה היא נחלשת בהדרגה, ובחצות הרוח הינה משתנית קלה ועד ל- 5 קשר. לפני זריחה הינה דרומית עד דרום מזרחית חרישית, עם אינברסיה.

בחורף האיזור מושפע לפרקים משקעים קפריסאיים, מורידי גשם. מעבר שקע כזה מאופיין תחילה במעבר חזית חמה בה הרוח הינה מזרחית עד 20 קשר וטמפרטורה גבוהה מהממוצע, לאחריה מעבר חזית קרה בה הרוח 15-20 קשר דרום מערבית עם גשם ולפרקים סופות רעמים, ומיד עם מעברה הגשם נפסק והרוח חגה לצפון מערבית בעצמה זהה. בממוצע שקעים קפריסאיים שוררים אצלנו כ- 10 פעמים בחורף למשך כ- 3 ימים כל אחד. נתב"ג הנו אחד המקומות בהם נרשמים שיאי טמפרטורה נמוכה למישור החוף והשפלה, עד מינוס 3 מעלות, בתחילת דצמבר. בקיצור, יש סדר כלשהו במזג האוויר בארצנו.

המראות לילה נהנות מירידת טמפרטורה (של כ- 5 מעלות), אך תרומת החלשות הרוח הפוכה ומשמעותית יותר, כך שלא קיים יתרון אורך מסלול בהמראות חצות . מבחינת קשיי הטסה וטכניקת הטסה, בלילה תמיד קשה יותר מאשר ביום עקב אבדן משמעותי של עזרי ראיה היקפית, נהייה משמעותי ביותר במצבי חירום כגון הפסקת המראה.

ההבדל בשעות מקשה\מקל על ההמראות רק בגלל הטמפרטורה בתכלס כי רוחות לא קבועות אף פעם עכשיו זה לא כזה הבדל רציני הבדל של 5 מעלות לא עושה הבדל ושאמרתי שהכשל מתבצע התכוונתי בV1 אין לך מה להתווכח 747 כבד לניו יורק שהמהירות ניתוק שלו היא בסביבות 165 או יותר לא יוכל לעצור
פורסם

מסלול מתוכנן לעבור שיפוצים כל מספר שנים, וכן בעת התעוררות בעיות במצבו. שחיקה הוא נושא אחד אך יכולות להתעורר שורה של בעיות כגון תזוזה בתשתית והיפערות בורות, סדקי ציפוי, סחיפת שוליים וכו'.

לפני ביצוע שיפוץ נעשית עבודת הערכת מצבו ולפיה נקבעים נושאי השיפוץ ומשכו. במסלול כגון 26 החיוני לתעבורה, נהוג לבצע את העבודות לאורך כל שעות היממה בכדי להחזירו לפעולה מהר ככל הניתן.

שיפוץ המתוכנן לחצי שנה אינו החלפת ציפוי עליון!

נזכרתי בעוד משהו. למסלולים שאני זוכר בנתב"ג טרם סלילת מסלול 30 בשנות ה- 60, נא להוסיף את מסלול 32. מישהו יודע היכן הוא? BRAVO.

כמו כן היה 03 בשימוש אך היה קצר וצר מאשר כיום. הוסיפו את 29 אותו כבר הזכרתי, וכך נראו מסלולי נתב"ג בקום המדינה, למיטב ידיעתי. באם מישהו יכול לאתר תצלומי אוויר או תיעוד היסטורי אחר, יהיה מעניין לראות.

אבל למה סוגרים אותו בכלל?הבנתי שזה שיפוצים אבל מה עושים בפועל למסלול...

מאריכים אותו?סוללים מחדש?מה עושים?

ארז

איספולט מה שנקרא

סוללים מחדש שלא יהיו חורים \ מעמורות \ שחיקות

וכשהוא יסיים הוא יהיה בצבע אחיד :lol:

פורסם

אז הולכים לבנות ממש את המסלול מחדש?

גם זה לידעתי לא לוקח יותר מדיי..

עופר מה בדיוק עושים?

אולי מפתיעים אותנו בעוד במסלול חדש גם? :wink:

פורסם
אז הולכים לבנות ממש את המסלול מחדש?

גם זה לידעתי לא לוקח יותר מדיי..

עופר מה בדיוק עושים?

אולי מפתיעים אותנו בעוד במסלול חדש גם? :wink:

חצי שנה זה קצת מעט מידי בשביל מסלול חדש...

אתם יודעים שבאנטליה לא גומרים את המסלול החדש בגלל איזה זקנה שגרה שם ולא מוכנה למכור את השטח... חחח...

פורסם

בקשר למה שעופר אמר, אחרי בערך חצי שעה של חיפושים הצלחתי למצוא איזה אתר שזכרתי שפעם ביקרתי בו, שמראה תצלומי אוויר של נתב"ג בשלבים היותר מוקדמים

4is_bengurion_080670_04.jpg

עוד תמונות אפשר למצוא כאן:

http://www.globalsecurity.org/military/ ... el/lod.htm

פורסם

יחסתי לאחד שהמריא די הרבה בחיים שלו (וירטואלית) מ - 30

אני יכול להגיד לכם שזה לא כזה קריטי להמריא מ 30 עם מטען ודלק כמו שאמור להיות בטיסות טרנס-אטלנטיות, אבל יש כמה דברים שבטוח לא תצליחו לעשות גם אם מאוד תרצו...

ראשית לעניינו של דן , לא תמריא גם אחרי 165 קשרים , אתה לוקח מינימום 34000 גאלונים של דלק , אין סיכוי להמריא מינימום לפני 170 על מסלול יבש , אתה מסכן את הזנב הגבוה של ה 747 ועלול להביא לסיום חייו הנפלאים 8)

לכל הדיאלוג של vuv ו netman :

בהקשר למה שעניתי לדן , ג'מבו בהמראה , לא יכול לא לחצות את ציר מסלול 08/26 כאשר הוא עם משקל גבוה כל כך כמו שאמור להיות בטיסות לארה"ב ולכן השימוש ב DEENA 1F יהיה טיפה בעייתי , 1FS מאפשר חצייה של ציר מסלול דרך אגב , וגורס כי אתה אמור לבצע פנייה לטובת SIX אחרי מייל וחצי מ BGV VOR. ויהיה ה SID הכי מתאים ויותר נכון כמעט הבלתי נמנע עבור מטוסים ביעדים טרנסאטלנטיים

אין צורך להרים את המטוס הרבה לפני , עדיף לבצע המראה בטוחה ולהמריא על 1FS

בנוסף להערתו של עופר לגבי דן .... (באם ה 747 היו חייבים את 26 תמיד)

אז אולי אני יזכיר לעופר משהו , שהוא מן הסתם בטוח זוכר

בעבר , אינני זוכר באיזה מלחמה , היו מנחיתים טייסי אלעל 747 בחצור ללא שום בעיה וגם ממריאים משם מן הסתם , אז קחו לתשומת לבכם...

לגבי לימוני :

V1 היא היננה מהירות אשר מציינת מהירות אוירית פעילה / לפניה אפשר לבטל המראה..

אתה גלשת בלי לשים לב ל V2 בלי בכלל אפילו להזכיר את VR

VR - המהירות בה מתבצעת רוטציה של גוף המטוס בציר העלרוד והמטוס מקבל זווית עלרוד אשר מביא להתנתקות ובעצם לטיפוס מן המסלול.

V2 - מהירות תמרון בטוחה אשר נתנת להכרזה מקסימום מעל 35 רגל מעל המסלול והינה מאשפרת לך טיפוס בטוח ותמרון בטוח מן המסלול

דרך אגב- בנתב"ג בדרך כלל V2 מצויין בתוספת של 15 קשרים כמהירות תמרון בטוחה לאחר המראה...

לגבי נבו :

767 ממריא בד"כ עם 94-96 אחוז מנוע N1 בהמראה סדירה לחלוטין , ואין דבר כזה לאמץ את המנוע בהמראה כי מה שהרבה פה לא יודעים הוא שלאחר המראה צריך להחזיק במהירות של 200 עד 220 קשר עד 3000 רגל...

הסתכלו במדריכים של בואינג ותווכחו לדעת , אז אין צורך להלחץ מה 94-96 אחוז

זה נגמר די מהר...

יום טוב

איתמר

נשיא אלעל - נתיבי אוויר וירטואליים לישראל

פורסם

לעניין המראות B747-400, בכדי שנדייק צירפתי את טבלת מהירויות המראה ונחיתה שלו למשקלים עיקריים. V2 למשקל מירבי הינה 181 קשר.

מישהו יכול להסביר ולנמק את הקשר בין מהירות 170 למסלול יבש ולפגיעת זנב במסלול? יש טכניקת המראה אחת במטוס כבד, והיא כוללת הרמת אף לזווית שנקבעה עבור מטוס זה במהירות VR. ביצוע נכון מונע פגיעת זנב, וכן בעיות אחרות, כמו אבדן הסמכה.

פרופיל ראשוני של נסיקה והגדלת המהירות אחרי V2 הנו בדרך כלל ספציפי לסוג מטוס ו' או נהלי חברת התעופה ולא חלק מתהליך SID . SID יכול לכלול הגבלת מהירות בקטע הראשון כאשר מתוכננות פניות,שלא מתייחסת ל- V2 אלא לנתון מכשירי קבוע (למשל בציריך 190 קשר) עם התייחסות אפשרית לקטגוריות מטוס.

באשר להתייחסות לדחף ההמראה של מטוסים כבדים, הנה מעט מידע שיבהיר לכם את העניינים: לכל מנוע יש מגבלות הפעלה הכוללות מספר סטים של טמפרטורות עבודה ומשכי פעולה. הפעלת מנוע לפי מגבלות אלה מאפשרת לו לפעול באופן תקין את כל אורך החיים המתוכנן, למנועים כאלה יכול להיות בין 5000 ל- 25000 שעות פעולה. מכיוון שביקורת ראשית של מנוע יקרה מאוד, שואפים מפעילים להשתמש בדחף נמוך יותר מהמותר על ידי היצרן, דבר שמאריך את חייו ומוזיל את הוצאות האחזקה כאמור. כלומר שימוש בדחף מירבי הנו בהחלט במגבלות היצרן, ואין מה להתרגש אם הטייס ינצל את הדחף המירבי, מכיוון שהמנוע מתוכנן לפעול כך כפי שהסברתי.

לא שמעתי על נחיתת מטוס נוסעים אזרחי כלשהו בחצור, לא במלחמה ולא במצב אחר. נתב"ג היה פתוח בכל המלחמות לפעולת אל על שמופעלת בעת חרום כטייסת חיל האוויר לכל דבר. מטוס נוסעים צריך בשדה תעופה כל מיני עזרים כמו מתקני ביטחון, ביקורת גבולות, מכס, מדרגות, יחידת אספקת כוח קרקעית, טרקטור לגרירה, ואין כאלה בחצור, גם לא היו למיטב ידיעתי. בעבר היה בסיס רמת דוד משני לנתב"ג, ואחרי פתיחת עובדה משימה זו עברה דרומה. בשנת 1973 הונחת בואינג 727 לבנוני שיורט אחרי המראה מבירות על ידי מטוסי ח"א ברמת דוד. סיבת היירוט הייתה כוונת מעצר רב מחבלים על סמך מודיעין מוקדם, (לא עלה על הטיסה).

לענין מהו V2, זו מהירות מזערית לשליטה במטוס בעת כביית מנוע קריטי (חיצוני). שום קשר לכל נושא שליטה ותמרון אחר במטוס.

אם תקראו הודעה קודמת שלי בעניין סגירת מסלול 26 תראו שכל ההערות בענין DEENA1F לא רלבנטיות.

אני ממליץ לאנשים שרוצים שאחרים יתייחסו לדבריהם ברצינות, ללמוד נושא לעומק לפני פרסום הודעות או קביעת עמדה.

MTOW MLW NTOW NLW

V1 151 136 149 133

Vr 171 146 159 143

V2 181 166 179 163

Vs 206 189 205 186

Vso 158 141 157 138

VrefFlp30 156 139 150 136

VrefFlp20 166 149 160 146

VrefFlp10 186 169 180 166

VrefFlp5 198 179 190 176

VrefFlpUP 236 219 230 216

Vmc 256 239 250 236

MTOW Maximum Take Off Weight (362,873 KG.)

MLW Maximum Landing Weight (297,5 m.t.)

NTOW Normal Take Off Weight* (380 m.t.)

NLW Normal Landing Weight* (280 m.t.)

*(Normal situation and desired optimum performance weight situation. Weights are the BASIC weight as in

specifications, and landing with approx. 30.000 kgs fuel and are from real aviation figures, and testing in

flightsimulator. Figures can vary with models!)

יחסתי לאחד שהמריא די הרבה בחיים שלו (וירטואלית) מ - 30

אני יכול להגיד לכם שזה לא כזה קריטי להמריא מ 30 עם מטען ודלק כמו שאמור להיות בטיסות טרנס-אטלנטיות, אבל יש כמה דברים שבטוח לא תצליחו לעשות גם אם מאוד תרצו...

ראשית לעניינו של דן , לא תמריא גם אחרי 165 קשרים , אתה לוקח מינימום 34000 גאלונים של דלק , אין סיכוי להמריא מינימום לפני 170 על מסלול יבש , אתה מסכן את הזנב הגבוה של ה 747 ועלול להביא לסיום חייו הנפלאים 8)

לכל הדיאלוג של vuv ו netman :

בהקשר למה שעניתי לדן , ג'מבו בהמראה , לא יכול לא לחצות את ציר מסלול 08/26 כאשר הוא עם משקל גבוה כל כך כמו שאמור להיות בטיסות לארה"ב ולכן השימוש ב DEENA 1F יהיה טיפה בעייתי , 1FS מאפשר חצייה של ציר מסלול דרך אגב , וגורס כי אתה אמור לבצע פנייה לטובת SIX אחרי מייל וחצי מ BGV VOR. ויהיה ה SID הכי מתאים ויותר נכון כמעט הבלתי נמנע עבור מטוסים ביעדים טרנסאטלנטיים

אין צורך להרים את המטוס הרבה לפני , עדיף לבצע המראה בטוחה ולהמריא על 1FS

בנוסף להערתו של עופר לגבי דן .... (באם ה 747 היו חייבים את 26 תמיד)

אז אולי אני יזכיר לעופר משהו , שהוא מן הסתם בטוח זוכר

בעבר , אינני זוכר באיזה מלחמה , היו מנחיתים טייסי אלעל 747 בחצור ללא שום בעיה וגם ממריאים משם מן הסתם , אז קחו לתשומת לבכם...

לגבי לימוני :

V1 היא היננה מהירות אשר מציינת מהירות אוירית פעילה / לפניה אפשר לבטל המראה..

אתה גלשת בלי לשים לב ל V2 בלי בכלל אפילו להזכיר את VR

VR - המהירות בה מתבצעת רוטציה של גוף המטוס בציר העלרוד והמטוס מקבל זווית עלרוד אשר מביא להתנתקות ובעצם לטיפוס מן המסלול.

V2 - מהירות תמרון בטוחה אשר נתנת להכרזה מקסימום מעל 35 רגל מעל המסלול והינה מאשפרת לך טיפוס בטוח ותמרון בטוח מן המסלול

דרך אגב- בנתב"ג בדרך כלל V2 מצויין בתוספת של 15 קשרים כמהירות תמרון בטוחה לאחר המראה...

לגבי נבו :

767 ממריא בד"כ עם 94-96 אחוז מנוע N1 בהמראה סדירה לחלוטין , ואין דבר כזה לאמץ את המנוע בהמראה כי מה שהרבה פה לא יודעים הוא שלאחר המראה צריך להחזיק במהירות של 200 עד 220 קשר עד 3000 רגל...

הסתכלו במדריכים של בואינג ותווכחו לדעת , אז אין צורך להלחץ מה 94-96 אחוז

זה נגמר די מהר...

יום טוב

איתמר

נשיא אלעל - נתיבי אוויר וירטואליים לישראל

פורסם

להלן 2 NOTAMs שפורסמו היום. אפשר להבין מהם כי התוכנית לביצוע השיפוץ המתוכנן החל ב- 15 לאוקטובר לא השתנתה, אולם אני רק מצטט את ממשלת ארה"ב, המסקנות שלי בלבד.

A0754/04 - RWY 12/30 CLSD DUE WIP. IN CASE OF EMERG AVBL IN 2 MIN. 13 OCT 06:30 UNTIL 13 OCT 09:30

A0755/04 - RWY 08/26 CLSD DUE WIP. IN CASE OF EMERG AVBL IN 2 MIN 11 OCT 08:00 UNTIL 11 OCT 11:00

לענין התצ"א שלימוני פרסם, רואים בו יפה את:

עבודות עפר על תוואי מסלול 26. מי שחשב ש- 30 חדש יותר, שיתבונן היטב.

מסלול 03 הישן, אינו סלול בקטעו הצפוני עד רחבת המתנה לתחילת 26, אך מתמשך עד להנגר 747 של אל על, כיום LIMA.

מסלול 29, מכביש נתב"ג - צומת יהוד עד מערבית למגדל של היום, GOLF

מסלול 32, כיום BRAVO UNIFORM NOVEMBER.

לחדי עין, מסלול 23, מרחבת בדק ועד אמצע JULIET של היום.

על פי מצב המסלולים אני מעריך את תאריך הצילום בסביבות 1980.

בקשר למה שעופר אמר, אחרי בערך חצי שעה של חיפושים הצלחתי למצוא איזה אתר שזכרתי שפעם ביקרתי בו, שמראה תצלומי אוויר של נתב"ג בשלבים היותר מוקדמים

4is_bengurion_080670_04.jpg

עוד תמונות אפשר למצוא כאן:

http://www.globalsecurity.org/military/ ... el/lod.htm[/quote

]

פורסם
אם איני טועה, 8-26 הוא הראשון!!!(הוא המסלול הצפוני, לא?)

תגיד, אתה בכלל קורא את מה שרושמים כאן?

כן, וכבר אמרתי את זה ועופר תמיד סתר אותי

פורסם
נראה כי יואב קורא אך לא מבין את התצ"א.
אם איני טועה, 8-26 הוא הראשון!!!(הוא המסלול הצפוני, לא?)

תגיד, אתה בכלל קורא את מה שרושמים כאן?

כן, וכבר אמרתי את זה ועופר תמיד סתר אותי

אז אפשר לקבל הסבר מחדש בדרך כלשהיא??? :oops:

פורסם
מה קשה לקלוט?! 30\12 הוא מהראשונים 08\26 הוא צעיר!!! קטן חדש!

זה הכל

עכשיו הבנתי... לא צריך להתעצבן, פשוט זה בשחור לבן ולא הבנתי כלכך טוב את ההסבר...סליחה!!
פורסם
לענין התצ"א שלימוני פרסם, רואים בו יפה את:

עבודות עפר על תוואי מסלול 26. מי שחשב ש- 30 חדש יותר, שיתבונן היטב.

מסלול 03 הישן, אינו סלול בקטעו הצפוני עד רחבת המתנה לתחילת 26, אך מתמשך עד להנגר 747 של אל על, כיום LIMA.

מסלול 29, מכביש נתב"ג - צומת יהוד עד מערבית למגדל של היום, GOLF

מסלול 32, כיום BRAVO UNIFORM NOVEMBER.

לחדי עין, מסלול 23, מרחבת בדק ועד אמצע JULIET של היום.

על פי מצב המסלולים אני מעריך את תאריך הצילום בסביבות 1980.

אוקיי, מאחר ונושאי היסטוריה (בעיקר צבאית, ישראלית) די מעניינים אותי, ערכתי השוואה בעזרת פוטושופ בין התצ"א (תודה, לימוני) לדפית המעודכנת של נתב"ג. והרי הממצאים:

בתמונה זו אפשר לראות את התצ"א הבסיסית, ועליה סימונים גסים בצבע אדום של המסלולים הפעילים (?) / קיימים בנתב"ג הישן (אך לא ה"עתיק").

dapitlow.jpg

בתצ"א הבאה מודגשים המסלולים העתיקים, כפי שעופר הזכיר כאן, בצבע ירוק: מסלול 32 ("דורך" על B,U), ומסלול מוצלב 23 אשר לא ממש קל לזיהוי.. 8), (שכיום עומד עליו טרמינל 1 וחלק מה-J, בערך).

dapitoldold.jpg

נמשיך:

כאן כבר הדפית קצת יותר ברורה, וניתן להבחין שמסלול 29 (הישן) אכן הוא יסוד ה-Golf עד אגרסקו והלאה לכביש הראשי (מסומן באדום). כמו כן, 03 הישן הוא אכן, כפי שעופר כתב מהאנגר אל-על , לאורך ה-Lima ונכנס לבסיס חה"א (חניות, טמינל 4 וכו'). אבל (תיקון קל לדברי עופר), מסלול 03, כפי שאנו מכירים היום, כלל לא סלול! (לתשומת לב חלק מהמשתתפים בשרשיר... :wink: ).

dapitmid.jpg

ולסיום:

dapithigh.jpg

כאן ניתן לראות כבר את הדפית המעודכנת, סתם לצורך השוואה....

סיכום:

המסלולים, שכפי הנראה הם הותיקים ביותר בשדה הם 32 ומסלול 23 שמצטלב איתו. אין בידי יותר נתונים כרגע, אבל ככל הנראה הם המסלולים האורגינליים שהוקמו בסוף שנות השלושים ומאוד מזכירים מבנה של שד"ת בריטי, (ראו מבנה שד"ת חיפה, שד"ב ועוד). ע"ע נתב"ג ה"עתיק" 8) .

המסלולים 29 ו-03 (הישן), חדשים יותר, ויתכן שהוקמו מאוחר יותר כדי להתאימם לכיווני הרוח בשדה (הערכה בלבד, לא מבוסס על מקורות מוסמכים). להלן, נתב"ג ה"ישן".

מסלול 30 המוכר לנו כיום הוא הצעיר ביותר ברשימת ה"זקנים" וזאת, להערכתי, לאור אורכו, איכותו, רוחבו וכו' כפי שניתן להתרשם בתצ"א.

:idea: כמו כן, מסלול נוסף קיים בחלקו הצפוני של השדה, היכן שכיום בערך חניית ה-V. (עופר, אם קיימים פרטים מזכרונך, אשמח לדעת :!: ).

לסיכום סופי למתקשים: סדר הופעת המסלולים הקיימים כיום בנתב"ג (מהותיק לצעיר):

1. 30/12

2. 26/08

3. 03/21 (בתוואי החדש).

מקווה שהמבולבלים התיישרו,

וכמובן שמחת תורה שמח :lol: .

אסף.

פורסם

אגב סתם חידה קטנה בקשר למסלול 26 הדבר מיועד יותר לצעירים הוויתקים רוב הסיכוי של שיודעים את התשובה- מהו הכינוי של מסלול 26 ומדוע הוא נקרא ככה?

פורסם
אגב סתם חידה קטנה בקשר למסלול 26 הדבר מיועד יותר לצעירים הוויתקים רוב הסיכוי של שיודעים את התשובה- מהו הכינוי של מסלול 26 ומדוע הוא נקרא ככה?

אני יודע

מסלול 26 ידוע כ"מסלול השקט" מכיוון שמטוסים שממריאים ממנו נדרשים לבצע פחות תמרונים.

פורסם

אותי מעניין הצד הבטיחותי.

בגלל אורכו, מסלול 26 משמש לנחיתות חירום כשל טכני/מכני.

מעניין לדעת איזו אלטרנטיבה הכינו במנהל התעופה למצב כזה (בטוח שיש תוכנית)

אם אני לא טועה, אין בארץ מסלול ארוך כמו 26.

בנבטים יש את 26C/8C שמגיע ל 1.8 מייל.

כנל גם לגבי 20L/2R בעובדה, בהנחה שזה חירום לא יודע כמה השדות האלו רלוונטיים בגלל המרחק...

התחלופה הכי טובה ומהירה זה ירדן.

אלעד - נסה לברר עם ברוש לגבי זה.

פורסם

עופר לגבי המהירויות שפרסמת של ה 744 , אתה בטוח במה שאתה אומר ?

כי אם כן , אז כנראה כל הסימולטור טיפה מזייף , כי כל FDE שניסיתי עם משקל מלא כשאני ציין , משקל מלא , זה הרבה יותר ממה שדורשת טיסה טרנסאטלנטית , לא מצליח להמריא לפני 200 קשרים.

הנתונים שאתה נותן שם , הם טיפה מוזרים , 181 זה מהירות V2 נמוכה מדי עבור ג'מבו

אבל מי אני שאתווכח עם נתונים , כנראה הסימולטור מזייף טיפה בנוגע ל FDE שלו...

לגבי ההגדרה של V2 תודה רבה על ההסבר היותר מפורט לגביה , לא ידעתי שזה כרוך בכשל מנוע , אז אני מודה לך על ההסבר.

בנוגע למסלול היבש שרשמתי, זה היה רק בהקשר למהירות , כי אני יודע שכאשר המסלול לא יבש , יש מהירות המראה יותר גבוהה, כמהירות בטחון ...

בתודה

איתמר ארג'ואן

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...