עבור לתוכן
Yarden Ben-Dor

22-23.8 אירוע לילה לבן - FNO של החטיבה האמריקאית מגיע לארץ! **נוסף סיכום בעמוד 4**

Recommended Posts

פורסם

שלום, כולם,

אני לא מרבה להתערב בנעשה בחטיבה, אבל הפעם החלטתי להוסיף כמה מילים.

 

ראשית, תודה לכל מי שתורם להרמת האירוע האמריקאי לתפארת החטיבה.

 

שנית,  מאחר שבשנים האחרונות אני פועל בעיקר במסגרת DELTA וירטואל, שמחתי מאד ללמוד שגם החברים שלי

משם לוקחים חלק ב-FNO המדובר והאירוע מופיע בלוח האירועים החודשי.  

 

אני מצטט כאן את רשימת הטייסים שרשומים נכון להיום באירוע הזה כפי שהם מופיעים באתר DVA - מדור אירועים

ONLINE, בהנחה שיהיו עוד כמה וכמה לקראת מועד האירוע בעוד כ-10 ימים. 

 

אז שיהיה לכולם בהצלחה והרבה הנאה, ואני בטוח שכל טייס אורח שיגיע ארצה יזכה לטיפול הטוב ביותר כמיטב המסורת

של ואטיל יחד עם הכנסת אורחים ישראלית. 

 

בברכה,

אהרון דגן.

 

PARTICIPATING PILOT LIST - 14 PILOTS (EXPECTED TURNOUT - 8 PILOTS) ID PILOT NAME EQUIPMENT VATSIM ID FLIGHT ROUTE

DVA1651 James Marshall MD-11 900746 New York-Kennedy NY (KJFK) - Tel Aviv Israel (LLBG)

DVA7245 Amon Schneider OLP, VFROLP B777-200 1002720 Nice France (LFMN) - Tel Aviv Israel (LLBG) Aaron Dagan OLP B767-300 814663 Nice France (LFMN) - Tel Aviv Israel (LLBG)

DVA9203 Jacob Epperly OLP B747-400 1175146 New York-Kennedy NY (KJFK) - Tel Aviv Israel (LLBG) 

DVA10427 Davin Perry OLP B777-200 1191981 New York-Kennedy NY (KJFK) - Tel Aviv Israel (LLBG) DVA10641 Jason Boche OLP, VFROLP B737-800 1222909 Nice France (LFMN) - Tel Aviv Israel (LLBG) 

DVA10792 Michael Levin OLP, VFROLP A320 1182765 Nice France (LFMN) - Tel Aviv Israel (LLBG) AFV737 Daniel Duhon B777-300 1223849 New York-Kennedy NY (KJFK) - Tel Aviv Israel (LLBG)

DVA11591 Soonho Lee OLP B777-300 1067639 New York-Kennedy NY (KJFK) - Tel Aviv Israel (LLBG) DVA11699 Domenick Rapone OLP B767-300 1266703 Nice France (LFMN) - Tel Aviv Israel (LLBG) DVA11859 Jeremy Trusty OLP, VFROLP B747-400 1274145 Nice France (LFMN) - Tel Aviv Israel (LLBG) DVA11957 Darren Tung OLP, VFROLP B737-900 1279679 Amsterdam Netherlands (EHAM) - Tel Aviv Israel (LLBG)

DVA12198 Tom Stallings OLP B777-300 1285764 New York-Kennedy NY (KJFK) - Tel Aviv Israel (LLBG) DVA12236 Marcello Tamburrin B737-800 1294530 Tel Aviv Israel (LLBG) - Marseille France (LFML)

פורסם

ואני מאמין שזה רק טיפה בים כי רוב האנשים טסים בספונטניות ולא נרשמים!

מה גם, חכו עוד מעט ל-World Flight ונראה מזה לחץ.. נראה לי כל מי שמתכוון לטוס באירוע הזה צריך לתרגל הסטה לשדה אלטרנטיבי  :D

פורסם

שחף אני מקווה מאוד שאתה נרשם לפקח אחרי השאלה (הדבילית) ששאלת.

ממש לא שאלה דיבילת דווקא רצינית לגמריי..

 

אלמוג אני איתך משלים ברגע האחרון שצריך :P 

הלו"ז שלי מאוד משתנה ולכן כרגע לא יכול להתחייב לתת שעות מסוימות

פורסם

השאלה דיבלית , כפי שאף אחד לא דורש ממך הסברים מתי עולה ולמה לא , כך גם אל תדרוש מאחרים , ואם אין לך מה לכתוב , עדיף שלא תכתוב...

סתם אם מענין אותך , אני באותו ערב חוזר מחו''ל באזור 23.00 , ואקח משמרת על ת''א או גישה , אתה יכול להיות רגוע.

פורסם

השאלה דיבלית , כפי שאף אחד לא דורש ממך הסברים מתי עולה ולמה לא , כך גם אל תדרוש מאחרים , ואם אין לך מה לכתוב , עדיף שלא תכתוב...

סתם אם מענין אותך , אני באותו ערב חוזר מחו''ל באזור 23.00 , ואקח משמרת על ת''א או גישה , אתה יכול להיות רגוע.

אוקיי רק בדקתי שאתה נרשם ! 

אין לך מה להתעצבן ולהוציא את העצבים...

תנשום והכל יהיה בסדר .. שבעיית הפקחים זה מה שיפריע לך אז אתה מוזמן לפנות אליי .. 

פורסם

חברים, כל מי שמוסמך ויכול לפקח חשוב מאוד שיירשם!

 

אנחנו בינתיים שבוע לפני האירוע ובקושי יש היענות מצדכם! אנא רשמו כאן את המשמרות והעמדות אותם אתם מעוניינים לפקח כדי שנוכל לשבץ אתכם!

פורסם

לאיזה מסלול לצפות לנחיתה- 21 או 12\30?

 

היי עמית.

 

מסלול בשימוש נקבע בזמ"א על ידי מספר שיקולים וביניהם רוח, סוג מטוס, גישות שבשימוש, שעות (שיקולי איכות סביבה וכו') ועוד מספר לא קטן של גורמים.

אנחנו לא מסתירים כלום והATIS ייתן לך את המענה.

 

בכל מקרה, כמו שכבר כתבתי כאן, השאיפה היא להפעיל 12.

 

אני אעביר תדריך לפני תחילת האירוע כמו שנכתב בהודעה הראשונה ותוזכר על ידי איציק.

פורסם

היה אירוע מדהים, עמוס מאוד ומלא בפיקוח. חייב לציין לטובה את אלמוג על הפיקוח שלו בעמדת תל אביב. עם הרבה תנועות על התדר וכמה קונפליקטים אפשריים (לפי איך שזה נראה אצלי) הוא התמודד יפה מאוד ע"י שימוש בווקטורים, הגבלות גובה ומהירות; לכאורה נראה פשוט אבל ברמה כזאת זה בדיוק ההפך. פיקוח כזה מקצועי לא ראיתי הרבה זמן, שאפו! :good:

 

הערה קטנה לגבי האירוע, שמכוונת למחלקת אירועים: באירוע בנ"ל הצעתם עמדות שונות שעליהן ניתן להשתבץ, כמו בקרת ת"א וגישה, אך בקרקע בן גוריון כללתם רק את קרקע מערב. אני אישית חשבתי שזה בגלל שאתם רוצים שפקח אחד ישלוט על כל הקרקע ולכן לא הצעתם משמרות על קרקע מזרח או דליברי. למרות זאת, באירוע ראיתי דווקא שקרקע מזרח עלה, בלי בוק או משהו כזה, למשהו כמו שעה. אני חושב שזה לא בסדר כיוון שהיו הרבה פקחים שכרגע מוסמכים רק על S1 או אפילו בדרגה יותר גבוהה, שהיו רוצים לתפוס את העמדה הזאת. אני מודה שגם יכולתי לשאול כדי לוודא זאת, וזאת טעות שלי. בקיצור: אני מציע להוסיף מראש גם אפשרות למשמרות על קרקע מזרח, ובמידה ואין ביקוש- קרקע מערב יעשה את העבודה.

 

 

לסיכום ,אירוע ממש ממש טוב נוכחות ענקית שלנו הן בטייסים והן בפיקוח עד שעות האור הראשונות, נקווה לעוד אירועים כאלה, היה ממש ממש כיף 

:yahoo:

תמונה שבאמת ממחישה כמה תנועה הייתה, עוד לפני הווקטורים :P . אני הייתי ELY364 שבא מווינה.

53f868aa9c1d9.bmp

פורסם

היה אירוע מצוין ומאוד מוצלח, הרבה מאוד תנועה ובעזרת תיאום מלא בין Nicosia EURS & Tel Aviv רוב המטוסים הגיעו מופרדים ישירות לבן גוריון ללא צורך בהמתנות.

 

אך היו כמה מטוסים שכן התבקשו לעשות מספר המתנות לצורך הפרדה.

ופה אני רוצה לתת כמה נקודות ששמתי לב במהלך האירוע נתיב 

 

טייסים, שפקח/בקר מבקש מכם לטוס לנקודה שלא על הנתיב שלכם אתם צרכים לדעת לטוס אליה. 

אתן דוגמא:

 

1# - הנתיב הסטנדרטי שבדר"כ עובר מעל ניקוסיה ומשם לתל אביב הינו LEDRA - SOLIN . בניקוסיה הנוהל אומר שההמתנות יתבצעו מעל הנקודה VELOX (נקודה היחידה שאין נתיבים שחוצים אותה) אתמול היו כמה טייסים שביקשתי מהם לטוס מLEDRA ל VELOX והם ענו בתשובה שהיא לא תשובה "אנחנו לא יכולים לטוס אליה כי היא לא רשומה אצלי בFMC" חברים הדבר הכי פשוט והכי בסיסי זה לעשות DIRECT לנקודה. ההבדל היחיד שכותבים את שם הנקודה שהבקר מבקש.

 

2# - נושא הOFFSET, יצא לי במהלך האירוע לשים לב שלא מעט טייסים ולפחות 5 טייסים אמרקאים וגם טייסים ישראלים שלא יודעים מה זה OFFSET.

OFFSET במשפט מאוד בסיסי פותח לך נתיב מקביל לנתיב שלך במרחק וכיון שהגדרת לו. לדוגמא OFFSET 10L/R.

(הערה 2 הועברה לאחראי טייסים בארה"ב)

 

חברים תשימו לב, שלפעמים הדברים שאין בהם שימוש יום יומי בטיסה הם משהו מאוד רלוונטי לאירועים ובכלל לעומס דוגמא קלאסית CTP (עד הכניסה לאטלנטי)

 

 

לסיכום,

הנקודות שרשמתי נועדו  אך ורק לצורך לימודים ושיפור התעבורה והזרימה באירועים עתידיים.

אני סגרתי את העמדה בשעה 03:00 כך שמעבר לשעה הזו אני לא יודע מה היה (ברגע שאקבל עדכון משמעותי מהבקר המחליף אפרסם) הוא עדיין ישן :D

 

שבוע טוב

 

 

 

______________________

 Noi Farhi C1

VATSIM VaCC DTR

פורסם

בוקר טוב לכל טייסי ופקחי וואטיל!
 אירוע מרשים ביותר.אני הייתי אל על ELY318 מלונדון היתרו עם ה777-200. נפח תנועה אדיר של עשרות מטוסים ברצף. לרגע חשבתי שאני בלונדון היתרו. מעל איי יוון הפקח היווני הוריד אותנו לגובה 35000 על מנת לבצע הפרדה בין המטוסים שהיו צמודים בשיירה. משם פרחי קיבל אותנו בקפריסין בגובה 35000 ועשה עבודה טובה בכך ששלח אותי בOFFSET של 10 מייל מהנתיב לכיוון SOLIN ושוב לSUPERATION משאר המטוסים. תודה לכל שאר הפקחים שקבלו אותנו בבן גוריון בנחיתות הרבות ותודה לכל מי שטרח ואירגן את האירוע. :yahoo: 

פורסם

ואווווו... איזה אירוע... הכי גדול שאני זוכר כאן בזמן האחרון, היה פשוט מעולה! כל הכבוד לכל מי שלקח חלק באירוע ועמל רבות מאחורי הקלעים כדי שהכל יתקתק כמו שעון, שאפו!   :clapping:

פורסם

אני מגיב קצת באיחור, אבל היה תענוג לפקח בשעות הקטנות של הלילה עם כמות תנועה כזו, אירוע ברמה גבוהה והיה כיף,

כל הכבוד למארגנים  :clapping:  :yahoo:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...