עבור לתוכן
Israel Rotaru

** האירוע השבועי - יחסינו לאן? **

Recommended Posts

פורסם

בשביל לגוון לחבר'ה צריך לצאת מתחומי ב"ג זה לא השדה היחידי שיש בישראל.

עיקר התנועה הינה כבדה כי רק בב"ג יש פיקוח וזה שדה שמתאים לכבדים...

אתה רוצה תנועה אחרת ושונה תדלל את הפיקוח בב"ג ותתרכז בשדות הקטנים.

למה שלא נקיים שיחה בשרת הטימספיק? שכל אחד יגיד מה שהוא חושב ואיך ניתן לשפר.

פורסם

שלום לכולם

 

אני שמח שהנושא עלה לדיון, יתכן שמה שאוסיף כאן כבר נאמר איכשהו - מנסיוני האישי לפחות הזמן שהראה את ההשתתפות הרבה ביותר היה מוצאי שבת/שעות אחר הצהריים של שבת.

 

אני הייתי משתתף קבוע באירועיםהשבועיים ולא פחות מתוך העמדה שתהיה תנועה ברשת, יחד עם זה כשהעיתוי השתנה ליום שישי - לצערי משם פשוט לא התאפשר לי להשתתף - יום שישי - ואני מאמין שאצל הרבה אנשים, בד"כ מוקדש לכל מיני דברים וסידורים שאין זמן לעשות אותם במהלך השבוע וכמשגיעה השעה 1500הצהריים זה לא פשוט, לי לפחות, להתחיל להרים טיסה רצינית לאוויר, לפעמים מוגבלים עי הכנות לאירוע משפחתי (או רוצים לנוח לקראת הערב) וכך הלאה.

 

אני מבין גם שיש שיקולים נוספים איזוריים לקיום האירוע ביום הזה, ישראל הסביר אותם כשזה עבר לשם, אולי באמת כדאי לקיים שיחה ב TS או איזשהו סקר בשרת החטיבה כדי פשוט לראות מה עובד לרוב האנשים שביסודם רוצים לבוא ולטוס/לפקח. או למצוא פתרונות "מחוץ לקופסה"/יצירתיים לקיום האירועים השבועיים.

 

תודה, 

חי.

פורסם

שלום לכולם

 

אני שמח שהנושא עלה לדיון, יתכן שמה שאוסיף כאן כבר נאמר איכשהו - מנסיוני האישי לפחות הזמן שהראה את ההשתתפות הרבה ביותר היה מוצאי שבת/שעות אחר הצהריים של שבת.

 

אני הייתי משתתף קבוע באירועיםהשבועיים ולא פחות מתוך העמדה שתהיה תנועה ברשת, יחד עם זה כשהעיתוי השתנה ליום שישי - לצערי משם פשוט לא התאפשר לי להשתתף - יום שישי - ואני מאמין שאצל הרבה אנשים, בד"כ מוקדש לכל מיני דברים וסידורים שאין זמן לעשות אותם במהלך השבוע וכמשגיעה השעה 1500הצהריים זה לא פשוט, לי לפחות, להתחיל להרים טיסה רצינית לאוויר, לפעמים מוגבלים עי הכנות לאירוע משפחתי (או רוצים לנוח לקראת הערב) וכך הלאה.

 

אני מבין גם שיש שיקולים נוספים איזוריים לקיום האירוע ביום הזה, ישראל הסביר אותם כשזה עבר לשם, אולי באמת כדאי לקיים שיחה ב TS או איזשהו סקר בשרת החטיבה כדי פשוט לראות מה עובד לרוב האנשים שביסודם רוצים לבוא ולטוס/לפקח. או למצוא פתרונות "מחוץ לקופסה"/יצירתיים לקיום האירועים השבועיים.

 

תודה, 

חי.

להזיז את היום של האירוע השבועי זה מאוד גמיש. גם שהאירוע השבועי היה ביום שבת לא היה תנועה מספקת. בשביל המספר הבודדים ששומרים שבת בחטיבה איפשר לשנות לוח שלם.

כן צריך לחשוב מחוץ לקופסא, אירוע שבועי זה לא משהו שמתאים לכל חטיבה. יכול להיות שאירוע יתאים ויפרח בחטיבה X ובחטיבה Y יהיה כישלון אחד גדול. צריך להסתכל קדימה איזה אירוע יתאים וישאר ברף גבוהה עכשיו ולעוד חודשים קדימה לדעתי האישית צריך לעשות אירוע כל שבת שניה ~ זה משהו שיתן זמן למחלקת הדרכה למלא לוח שלם בפקחים.

לדעתי האישית צריך לעשות אירוע דו שבועי שיש שבוע אחד בלי פעילות זה דבר טוב כדי למלא בוק מלא בפקחים *ולא רק בנתבג* לפתוח מגדלים ובקרה.

בנוסף הנהלת החטיבה צריכה לחשוב בקול ולקיים שיחה עם חברים לחטיבה ולשתף את המצב. לבוא ולהגיד שיש בעיה זו לא בושה עיקר הפתרונות מגיעות מצד חברי החטיבה אך ורק בתנאי שיש שיתוף פעולה מלא בין ההנהלה לחברים.

בברכה,

Noy Farhi. VaCC C+1 ADUS

פורסם

יש כאן המון נקודות נכונות, עם חלק אני יותר מסכים ועם חלק פחות (או ליתר דיוק, חלק מהוות פקטור חזק יותר מאחרות).

עם נקודה אחת אני לא מסכים:

"אם אין זמן, טוסו פנים ארצי CVFR על צסנות".

לא רוצה.

כל אחד מאיתנו לוקח פן אחר מהסימולטור ונהנה מדברים אחרים.

אני טס במציאות, ואני מצטער, אני מרגיש שאני לא מפיק לא הנאה ולא תרגול יעיל מטיסת ראייה בסימולטור. זה לא מרגיש לי דומה.

אני אישית טס בעיקר מכשירים ו/או כבדים, שם אני מרגיש שהסימולטור יעיל (וכיף) עבורי.

 

כבדים או קלים, ראייה או מכשירים, זה דיון ישן במחוזותינו ואין תשובה נכונה. מישהו יכול להרגיש כמוני, בעוד שאחר נהנה בעיקר מלטוס ראייה.

הנקודה היא שלהכריח לדפוס פעולה מסויים באירוע שבועי לא יגרום לכולם.

זה פשוט יגרום לשכמותי לא לבוא. כי מה אני אעשה - לא כיף לי. 

לדעתי צריך שדה כמה שיותר וורסטילי שמאפשר גם טיסות כאלה וגם כאלה. למשל, אילת ונתב"ג. להתחיל "לגוון", לדעתי, לא ימשוך תנועה שבאה לגוון. אנשים לרוב יודעים איזה סוג טיסה הם מתכוונים לעשות, כשהם באים ורואים שבאירוע הזה אין להם מענה, הם פשוט לא יבואו. זה נכון במקדם גבוה בהרבה לטייסים זרים שחושבים לבקר אותנו, פלוטו וראש פינה לא מעניינים אותם.

 

מישהו העיר לי שלא צריך 3-4 שעות לטיסה ומספיק להניע צסנה ולהמריא.

צריך להפעיל את המחשב, להכין קפה, להפעיל את הסימולטור והתוכנות הנלוות. לתכנן את הטיסה והנתיב, לחשב דלקים, משקל ואיזון, ביצועים, להוציא מפות ודפיות נכונות, לוודא שהסינרי נכון. זה טקס. וגם אימון הנמכות של שעה וחצי דורש מעטפת זמנים רחבה הרבה יותר. אז לא, אם יש לי שעתיים בשישי אחהצ בין הסידורים לנסיעה למשפחה, זה לא מספיק לי.

 

הייתי חייב להגיד את הנקודה הזאת, כי אפשר להגיד הרבה דברים, הרבה דעות והרבה מחשבות איך לקדם.

אבל להגיד לי איך אתם רוצים שאני אטוס בסימולטור, איך להנות מהתחביב שלי, זה לא. 

וזה, לדעתי, מה שיגרע ויפיל סופית יוזמה ברוכה כמו אירוע שבועי.

פורסם

אלמוג: אני חושב שאתה יודע יפה מאוד לאיזה כיוון של פתרונות אני חתרתי תמיד וחותר גם עכשיו. גם אמרתי את זה בצורה גלויה גם השנה..

 

מספיק לזכור את הטיסות שלנו ביחד בעבר במסגרת אירועי אלעל וירטואל, את אירועי ה TFC, שהיו מפוצצים בתנועה. וכן - זאת הייתה תנועת כבדים, אבל אז אפשר גם להזכר בטיסות שהייתי עושה בעיט עם יהב ועידו וכד' ולזכור שגם ב CVFR זה אפשרי.

 

המפתח הוא שהאתגר יהיה גם לטייסים ולא רק לפקחים, צריך לקיים טיסות משותפות, גם אם בקוקפיטים נפרדים, אותם נתיבים, אותם מסלולים - לתת לטייסים גם מוטיבציה לטוס. אם לפקח תל אביב יש 20 תנועות במקומות שונים בארץ, אבל כל אחת מהתנועות לא רואה אף תנועה אחרת בכל הטיסה אז לטייסים זה פחות מעניין. אני לא רואה אתגר לטייסים באירוע שכל הגדרתו זה יש פקחים בואו לטוס. צריך להיות תיאום ואתגר גם לטייסים. 

 

אבל בשביל זה צריך חטיבה מגובשת הרבה יותר, וזה מתחיל בלתעדף את הגיבוש החברתי בכנס חטיבה על פני הרצאה באודיטוריום ודחיקת הגיבוש החברתי לארוחה במסעדה שגם תוגבל ל 28 חברים בלבד וגם כנראה תעלה יותר מהתוכנית המקורית..

 

אבל כמובן שזאת דעתי בלבד.

פורסם

אלמוג: אני חושב שאתה יודע יפה מאוד לאיזה כיוון של פתרונות אני חתרתי תמיד וחותר גם עכשיו. גם אמרתי את זה בצורה גלויה גם השנה..

 

מספיק לזכור את הטיסות שלנו ביחד בעבר במסגרת אירועי אלעל וירטואל, את אירועי ה TFC, שהיו מפוצצים בתנועה. וכן - זאת הייתה תנועת כבדים, אבל אז אפשר גם להזכר בטיסות שהייתי עושה בעיט עם יהב ועידו וכד' ולזכור שגם ב CVFR זה אפשרי.

 

המפתח הוא שהאתגר יהיה גם לטייסים ולא רק לפקחים, צריך לקיים טיסות משותפות, גם אם בקוקפיטים נפרדים, אותם נתיבים, אותם מסלולים - לתת לטייסים גם מוטיבציה לטוס. אם לפקח תל אביב יש 20 תנועות במקומות שונים בארץ, אבל כל אחת מהתנועות לא רואה אף תנועה אחרת בכל הטיסה אז לטייסים זה פחות מעניין. אני לא רואה אתגר לטייסים באירוע שכל הגדרתו זה יש פקחים בואו לטוס. צריך להיות תיאום ואתגר גם לטייסים. 

 

אבל בשביל זה צריך חטיבה מגובשת הרבה יותר, וזה מתחיל בלתעדף את הגיבוש החברתי בכנס חטיבה על פני הרצאה באודיטוריום ודחיקת הגיבוש החברתי לארוחה במסעדה שגם תוגבל ל 28 חברים בלבד וגם כנראה תעלה יותר מהתוכנית המקורית..

 

אבל כמובן שזאת דעתי בלבד.

 

 

האמת שלא עולה לי לראש מה הצעת אבל אני מסכים עם כל מה שכתבת עכשיו.

 

החלק השני של הדיון מציג יופי איך אפשר להעלות פתרונות במקום רק להתלונן, אני חושב שלהציב אתגר לטייסים זה משהו חשוב מאוד וכן יש מקום לתגבר שדות אחרים אך נתב"ג צריך להשאר ברשימה כל הזמן כי זה השדה העיקרי וזה הפנים שלנו - אין מה לעשות.

 

צריך להסתכל גם על העניין שאירוע שבועי צריך להישאר משהו קבוע ולא משהו ארעי, אותו טייס מגרמניה (ואפילו ישראלי שלא מרבה לבקר בפורום) צריך לזכור שבישראל יש אירוע שבועי בשבת בשעות XXXX-XXXX ואפשר לטוס.

אני בטוח גם שלהכניס פאנץ' לאירוע מידי פעם (כמו התמקדות בJ10, שדה דוב, כניסות ל21, נחיתות LDA30 וכו') יכול להכניס כיף ואתגר לפקחים ולטייסים.

פורסם

אני מסכים עם אלמוג. לדעתי אפשר גם להתחיל הרצה מחדש. אולי בשעות אחרות ולנסות ולתת נושא לכל אירוע. אולי להפעיל גישות מיוחדות (21, LDA 30, ILSZ 26), שדות תעופה מסויימים, נתיבים אחידים, טרמינל 1... 

אפשר לעשות מזה משהו מיוחד שיאתגר גם טייסים וגם פקחים

פורסם

Amir Friedland, on 16 Sept 2015 - 1:57 PM, said:

מעל כל הרעיונות חסרה מילה אחת , והיא מחויבת של טייסים ושל פקחים לפקח בארוע ולטוס גם אם זה לא הכי מתאים עכשיו

ג'אנג',

זה נכון מה שאתה אומר. אבל אף אחד לא יהיה מוכן להתחייב לעלות ולפקח. וזו הבעיה.

לכן אני חושב שאתם צרכים לקיים שיחה כוללת בשרת הטימספיק לשמוע גם את הדעה של הפקחים בחטיבה כי כמו שזה נראה אף פקח לא הגיב בפוסט פה.... חוץ מהוותיקים של החטיבה.

פורסם

שלום לכולם...

אומנם אני לא פעיל הרבה זמן ויש לזה הרבה סיבות אישיות. ומה שלא יובן לבד מההמשך:

דברי מתקשרים וכן הם תגובה לכל מה שקראתי עד כה וכוללים מס אספקטים.

למי שלא יודע אני מהנדס עובד שגם עושה שעות נוספות נשוי פעם שניה ובעל ילדה בת 5 מנישואין קודמים וכן ילד קטן בן שנה+ מהנישואין נוכחיים.

כלומר יש לי גם עניין של חוסר זמן מוחלט באמצע שבוע וסופי שבוע לסירוגין מתי שהילדה לא אצלי.

כלומר פעם בשבועיים ברוטו ככה שהנטו עוד פחות.

יצא לי כבר להתחבר לאינפו גם בפעמים בודדות שיצא ולראות מפה ריקה או פקח ללא תנועה.

1.זה מתחבר למיקסום שלדעתי איתי חריט כתב.

כלומר עד שאני בא פעם בזמן ארצה פיקוח וטסים נוספים.

2.בנוסף לכך אפילו להרים רק ססנה בטיסה חיפה הרצליה לוקח זמן להפעיל מחשב תוכנות לבדוק מיק עובד תקין.

להוציא פמת רלוונטי ולעבור עליו אפילו זריז כדי לרענן זכרון כאחד שטס פעם ב...

או פתאום לגלות שיש עדכון פמת שעדיין חסר לי...

וכאחד פרפקציוניסט בקטע הזה אני לא אטוס ללא העדכון.

שלא לדבר כאמור על כבדים.

שבכלל יש לוודא כי הדאטא שלך לניווט מעודכן.תוכנת pfpx וכו..ואז לראות שהיעד שאתה רוצה דורש תכנון נתיב לעבור על פמת. ועוד ועוד...ונניח שזה יעד שהפמת חסר לך אתה תחפש באתר החטיבה המתאים למשל כל זה גוזל זמן.

ככל שטסים פחות אז מיומנים פחות וזה יקח עוד יותר זמן.

כלומר לפחות שעה נוספת אם לא יותר במקרה טוב לטיסה קצרה יחסית.

כמובן שלארוע מתוכנן במידת אפשר מתכוננים מראש בכל המידע וקבצים מפות סינרים וכו וזה קצת עוזר.

3.אני בכלל לא ארשה לעצמי לעלות עד שהילד לא אכל התקלח ועכשיו ישן...אלא אם ארוע מיוחד פעם ב.. ואדאג שבמקרה צורך אשתי תקום.

רק מי שיש לו ילד. יבין מה זה ילד שצריך ורוצה צומי מהאבא.

4.לגבי פקחים טייסים הדיון הנושן...

עקב שיקולי זמן הרבה פעמים רציתי לעלות לפנימיות קלות...ולא היה פיקוח. או שאם יש ארוע ותא וגישה עסוקים בכל התנועה.

לא אעלה קלים בחיפה הרצליה וכו נניח אם ו/או כי:

בחיפה והרצליה וכו לא יהיה פקח מקומי עקב כך שת"א עסוק בכל הכבדים - במציאות זה הרי לא יקרה.!!

מניסיון זה ממש קשה ככה לטוס ולתקשר איתו. שברקע כל הבקשות לקלירנס המראות גישות הליכות סביב וכו.

זה הכל מנסיון העבר.. ממש לא נהנתי...

וגם לבין לאומי לרוב הטיסות שלי קצרות יחסית.בגלל שיקולי זמן ושעות הטיסה..נניח מוצש ומחר ראשון עובדים וכו...

5.אגיד משהו שכנראה לא פוליטי קורקט...וזה במידה ואני זוכר את המסלול הכשרה שהוצג בכנס והבנתי אותו אז נכון..

מסלול ההכשרה שגוי!!

תתחילו מהקטנים חיפה וכו...ואחכ לב"ג...

ככה תקבלו פקחים פעילים בשדות פנימיים ואז לא יעלמו לכם כל טייסי ה cvfr אחרי קורס ה ifs כי אין פיקוח!!!

6. המסלול הכשרה נראה ממש תמוה שקודם בג קרקע שהוא דובר אנגלית...ורק אחכ שדות אחרים ואז מגדל וכו..לפי הסדר...

תתחילו לתת עדיפות לשדות ומנחתים...תפסיקו להתעלם מהם רק כי בג הוא הראשי והגדול וכבודו במקומו..

7. אכן חסרים פקחי פלוטו ותא מנוסים...

את האמת לא זכור לי פקח פלוטו מקצועי אנושי ותותח כמו אלון אלבסון שהיה בזמנו!

חבל מאוד...עברתי תחתיו מס שעות רב במהלך הקורס ואחריו...

8.להחזיר יוזמות כמו קלים בלילה וכו..

9.לעשות הכל ולכן ארוע דו שבועי זה ייתרון כדי שבארוע כל הארץ תואר בפקחים...

פייר מלא פעמים בארועים הובטח פיקוח מלא..ובשעות שבאתי היה פיקוח חלקי ופעילות דלה..

שלא לדבר על קלים ושדות פנימיים.

10. ההוכחה שהיו ארועים ספציפיים לאילת רשפינה וכו טסתי וגם אחרים והיה מעניין.

11.לא יודע מה קורה עם שחף אבל כדאי לוודא שימשיכו ולפתח ולא להזניח..רעיון מצויין אפילו נרשמתי וטסתי בעבר וגם בעתיד לפי היכולת..

שוב ...שחף שווה קלים שווה פנימיות ללא פיקוח פנימי תמות!

כל הכתוב הוא נסיוני דעתי וחוויותיי ללא כוונה לפגוע.

פורסם

שלום רון ,

1.כמעט בכל אירוע שבועי שהיה עד היום הייתה עמדת תל-אביב שבוא נאמר לא קרסה מעומס , 

באמת שאיני מבין את כל המתלוננים שאומרים שאין מענה לתעופה הקלה כשיש עמדה שנותנת לכם

את המענה המקצועי ביותר ושירות מלא לאורך כל הטיסה.

לא צריך "לרחם" ולומר שאי אפשר לעלות לטוס כשהוא מפקח על תנועות כבדות.

 

2.מסלול ההכשרה מותאם לחוקי רשת VATSIM .

ברשת קיימים דרגות פיקוח :

S1 - קרקע

S2 - מגדל

S3 - גישה 

C1 - בקרה מרחבית

 

כלומר שלא ניתן לדלג על שלב הקרקע ומעבר לכך ההסמכה הזאת מקנה את הכלים הבסיסיים לפיקוח טיסה בישראל.

 

3. מבין את חוסר הזמן שלך והסיבות אכן הגיוניות לחלוטין - לא חושב שיש מה להציע לך מעבר לאירוע שקורה פעם בשבוע בשעות קבועות

(לא משנה אם זה קלים בלילה או אירוע שבועי).

 

4.שחף תעופה - צפו לעדכונים בהמשך.

 

5. מציע שלא להמשיך את הדיון כאן - הוצגה בכנס הסיבה לביטול האירוע ולכן אשמח אם תפנה לצוות החטיבה באופן פרטני.

פורסם

לא אמרתי על קריסה מעומס ואמרתי שלי לא היה כיף.

למרות שהצפיפות קטנה מהמציאות לרוב אפילו בארועים למרות שראיתי ארועים מפוצצים בעבר.

אני בטוח שאם יש עומס תעלו עמדת TMA.

לא זו הנק.

הנק היא שלדעתי יש יותר משקל לפקחים שיביאו טייסים ולא להיפך...משהו כמו 60 70 אחוז משקל לזה ולא 50 המשוואה אינה שקולה.

כבדים: נכון שהתעבורה הכללית ברשת רובה הגדול זה כבדים.וכמובן שכבדים יותר יגיעו לארץ ממה שקלים.

למעט אולי שכנים קרובים שלא כלכך פעילים בקלים. ושבאירופה דווקא דבר כזה יותר קל כי מרחקים מאפשרים את זה.

אך הבסיס של החטיבה זה הקלים וחבל לאבד את הצביון הזה היחודי כמעט רק לנו.

כישורי טיסה נכונים ובסיסיים נמדדים בהטסה של אלו.

ורק אחכ בינוניים כבדים וכו...וגם בשלב מסויים FMC.

בשימוש נכון אבל ללא קישורי הטסה כל העניין מתפספס לטעמי.

לגבי הכשרת פקחים זה קצת מוזר אבל אני קטונתי להחליט. ולהבין את ההגיון.

זה כבר תפקיד מחלקות ההדרכה.

תאר לך פקח קרקע ב LAX או JFK EGLL וכו לעומת מגדל בשדה קטן יחסית כמו מקרטור ISLIP או כל פרבר אחר באירופה או ארהב.

אתה משווה את המורכבות ו עומס??

לדעתי אין מה להשוות.

בכל מקרה אולי באמת כדאי להשאיר דברים לפאנל.

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...