nimig פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 שעת צהריים יום שישי, מזג אויר נינוח בזגרב קרואטיה, ה757-200 4X-EBI של ישראיר מוכן לעוד טיסה שיגרתית (לפחות כך זה נראה בהתחלה) לתל-אביב. המראה שיגרתית על מסלול 12 והEBI מטפס בקלות ל 9000 רגל על הSID MOKUN1C. משם המשכתי בטיפוס ל FL330. מתקרבים למרחב הישראלי ומתחילים בהנמכה...עכשיו מתחיל הבלאגן!!! בקרה ת"א(עופר): "ישראיר 742 FL180 ל SOLIN" מההה? 18000 לSOLIN , בהתחלה זה לא היה ברור רק לאחר שהמשכתי על הH11 לNAT VOR ומשם לALROD רק אז הבנתי שהטיסה הזו תהיה ארוכה, מגיע ל ALROD גובה 5000 וכבר מתכנן את הגישה ל 26 אך לא , לבן-גוריון (אלעד) היו תוכניות אחרות בשבילי , גובה 4000 ישרות ל BGN VOR להמתנה... נכנס להמתנה אחת נכנס להמתנה השניה ולאחר ששרפתי דלק יקר לחברת ישראיר יוצא לתהליך VOR ל 26. מתכונן לנחיתה נכנס לפיינל , המגדל מאשר מספר 1, אך לא ...בגובה 800 רגל שולח אותי המגדל סביב, חוזר לאלעד שמוציא אותי לים ומחזיר אותי ל RNAV 30 , עכשיו באמת ששום דבר כבר לא יכול להשתבש, אני בפנייל הכל תקין, דוושה לרוח של 12 שבאה אלי מהצפון אבל שוב משהו קוטע לי את חווית הנחיתה, מטוס נמוך ממני נוחת על 26, ולכן טיסה 742 של חברה ישראייר על כל נוסעיה התמימים והסובלים ועבדכם הנאמן הולכים סביב בשנית, מטפס 2000 לעם הרוח שמאלית ל30 , פיינל קצר והפעם בלי הפתעות נגיעה פינוי ולחניה, אח"כ יצאתי לאילת עם ישראייר 841. טיסה שנראתה לכאורה שגרתית נגמרה בהרבה במאוד בלת"מים, היה מעניין, היה חוויה, היה חם , חם מאד, תודה לכולם , לאלעד על הארגון , לפקחים ולטייסים ש"סבלו" יחד איתי.
Itay Zecharia פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 חוץ מעלויות גבוהות לחברה (ובטח עוד כמה מכתבים ואולי תביעות לחברה על עיכובים מצד הנוסעים), אני חושב שדווקא נהנת, יחד עם כל מי שלקח חלק פעיל באירוע. בתקווה שהאירועים לא יתקיימו ביום שישי, אני גם מקווה לקחת חלק פעם הבאה
Itai Ganor פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 איזה פירוט יפה אהבתי! ישראר יסלחו לך על זה
Erez Savir פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 מסכנים הנוסעים... ועוד אחרי ההמראה לאילת המתנת עוד חמש דקות על הקרקע.מצטער על זה אחלה פירוט... והיה באמת אחלה היום באימון טייסים.. ארז
Asaf Brietbard פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 דבר ראשון, זו פעם ראשונה שלקחתי חלק באימון טייסים, והיתה חוויה נהדרת! בייחוד לאור העובדה שלא הייתי ב"קוקפיט" הביתי שלי, ונאלצתי לעשות טיסת בלת"מים עם מקלדת. אז בתור אחד שכבר הרבה זמן לא טס עם מקלדת, אני שולח תודות על הסבלנות לגישה ומגדל ב"ג. ואחרי שקראתי את התיאור של נמרוד, אני מבין שההליכה סביב בנחיתה הראשונה זה תרגיל שהפקחים עשו הרבה היום. בכל אופן, BEACH BARON נהוג על ידי יצא מראש פינה בIFR עם הרבה חששות, בייחוד לאור המז"א הצפוי. האמת שחששתי יותר מעננות/אובך, אבל עם העלייה לגובה באיזור ראש פינה לא היתה יותר בעייה. זה מה שחשבתי... נתיב רגיל מדשא לנתניה בגובה 5, עופר מפקח על ת"א. לאחר מעבר נתניה VOR, מקבל הוראה להנמיך 4, ואז מתחיל הסיוט: משבי רוח וחיתחותים החל מגובה 4500, שפשוט זרקו את האווירון ימינה ושמאלה. המאבק עם המקלדת היה קשה, אבל איכשהו המשכתי על הנתיב... בקשר סיפרתי לעופר על LIGHT TURBULANCES במיקומי... (לפחות בהתחלה זה היה קל..) עם הכניסה מעל BGN והפנייה מזרחה על התהליך ל-26 המטוס קיבל משב רוח אימתני שפשוט זרק אותי 90 מעלות בערך והפיל את האף... בעזרתו האדיבה של הטייס האוטומטי זה לא נגמר באדמה, אבל המשך התהליך היה עם הרבה הרבה זהירות בפניות. עם הירידה בגובה , מיושר על ציר מסלול 26 שמחתי שנגמר האירוע, אבל שניות לפני המינימה אוהד מתקיל... לך סביב, מטפס 3000 על ציר מסלול וחוזר לאלעד, עם טיול ל LL וחזרה לנחיתה בראייה על 08. 08 זה ברור, לא? אבל לריכוז הבוגדני שלי לא והחלטתי שזה 03 בראיה.. בעודני מתכונן לפיינל, אוהד מזכיר לי שעברתי את 08, :oops: ומורה לי להכנס ל"עם הרוח" ל26. 5 שניות לקחו לי להבין מה בדיוק קרה, אבל אז נתתי לעצמי כאפה עצמאית... משם כבר טיסה בחיתחותים קשים, 180 מעלות מ"עם הרוח" 26 שמאלית ל "עם הרוח" ימנית 08... אחרי נחיתה הסעתי על 26 ושם הייתי בהלם מעוצמות הרוח במשבים על הקרקע. שימו לב: בהסעה במהירות 20 קשר, אני מקבל משב רוח אף והאף עולה, על הקרקע :!: בסוף הגענו לחניה, והכל שב על מקומו בשלום, חוץ ממקשי החיצים על המקלדת שאותם כמעט תלשתי בנחיתה. היתה טיסה מרעננת.... תודה לפקחים ולמייסדי האירוע. הייתי שמח לראות עוד כמה כאלה, למרות ההבטחות... אסף.
Yoav פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 חחח....LOL גדול!!! אהבתי את הסיפורים של שניכם!! זה ממש "חוויה" בשבילי לשמוע סיפור על מישהו שנוחת על 03 או 08 אבל אל תדאג, זה לא עולה לישראייר כלום...
Eliran-VFS1 פורסם אוקטובר 15, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 15, 2004 היה באמת כייף! אולי אני לא הלכתי סביב....אבל קיבלתי ריתוק ישר איך שהודעתי גישה VFS איתך... בכול מקרה היה ממש מהנה ואני רוצה להודות מכאן לאלעד שיזם את האימון ולכול הפקחים . עופר אוהד שיר ארז רן ואלעד עשיתם עבודה מעולה נהנתי לטוס! והנה כמה תמונות מהעומס שהיה...לא עומס ענק כמו תמיד אבל עדיין היה מעניין
Elad Zeierman פורסם אוקטובר 16, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 16, 2004 שעת צהריים יום שישי, מזג אויר נינוח בזגרב קרואטיה, ה757-200 4X-EBI של ישראיר מוכן לעוד טיסה שיגרתית (לפחות כך זה נראה בהתחלה) לתל-אביב. המראה שיגרתית על מסלול 12 והEBI מטפס בקלות ל 9000 רגל על הSID MOKUN1C. משם המשכתי בטיפוס ל FL330.מתקרבים למרחב הישראלי ומתחילים בהנמכה...עכשיו מתחיל הבלאגן!!! בקרה ת"א(עופר): "ישראיר 742 FL180 ל SOLIN" מההה? 18000 לSOLIN , בהתחלה זה לא היה ברור רק לאחר שהמשכתי על הH11 לNAT VOR ומשם לALROD רק אז הבנתי שהטיסה הזו תהיה ארוכה, מגיע ל ALROD גובה 5000 וכבר מתכנן את הגישה ל 26 אך לא , לבן-גוריון (אלעד) היו תוכניות אחרות בשבילי , גובה 4000 ישרות ל BGN VOR להמתנה... נכנס להמתנה אחת נכנס להמתנה השניה ולאחר ששרפתי דלק יקר לחברת ישראיר יוצא לתהליך VOR ל 26. מתכונן לנחיתה נכנס לפיינל , המגדל מאשר מספר 1, אך לא ...בגובה 800 רגל שולח אותי המגדל סביב, חוזר לאלעד שמוציא אותי לים ומחזיר אותי ל RNAV 30 , עכשיו באמת ששום דבר כבר לא יכול להשתבש, אני בפנייל הכל תקין, דוושה לרוח של 12 שבאה אלי מהצפון אבל שוב משהו קוטע לי את חווית הנחיתה, מטוס נמוך ממני נוחת על 26, ולכן טיסה 742 של חברה ישראייר על כל נוסעיה התמימים והסובלים ועבדכם הנאמן הולכים סביב בשנית, מטפס 2000 לעם הרוח שמאלית ל30 , פיינל קצר והפעם בלי הפתעות נגיעה פינוי ולחניה, אח"כ יצאתי לאילת עם ישראייר 841. טיסה שנראתה לכאורה שגרתית נגמרה בהרבה במאוד בלת"מים, היה מעניין, היה חוויה, היה חם , חם מאד, תודה לכולם , לאלעד על הארגון , לפקחים ולטייסים ש"סבלו" יחד איתי. מתוק..נהנית ספר לחבריך...זה היה במיוחד בשבילך . והסיפור מצד הפקחים ידעתי שנמרוד בקי בכל ההליכים בבן גוריון לכן החלטתי לתת לו התשה ושינחת בלי הרזרבות- סיבוב ראשון נמרוד נכנס ממערב דרך H11 ל ALROD ןלא מקבל הליך ישיר אלא ריתוק-בנתיים אוהד במגדל מקבל הנחיה של- לשלוח בכל מקרה את נימרוד להליכה סביב כאשר בריתוק בנתיים אלירן מקבל עדיפות מימני בכוונה למרות שהוא נכנס אחחרון לריתוק. נמרוד מגיד לפיינל הולך סביב במינימה ואני עושה לי סיבוב מעל הים ומביא אותו לRNAV 30 כאן עקרונית ייצר הסאדיזם שלי מסתיים ואני מעוניין להביא אותו לנחיתה הבעיה שתקלה בחילופי עמדות מגדל יצר תקלת קשר ומטוס בפיינל 26 ולא היה מי שיפריד אותם לכן...למה לא להתעלל במי שכבר רגיל שמתעללים בו לכן נימרוד מקבל צלע מתה- לעוד סיבוב של ניסוי מערכות. מעניין אותי לדעת כמה במציאות דבר כזה מהווה נזק כלכלי.....אבל למי אכפת בהקשר לאימון היה אחלא מלבד כמה שלא באו מוכנים ולא הפכו כיוון ריתוק כמו בדפית.. אבל את הליך ה VOR הרוב המוחלט ביצע כמו שצריך ואת דינה 1C גם כולל טייסים מחול שעשו אותו בצורה מעולה. האימון הזה היה אחרון לתקופה- בגלל כל מיני אילוצים ובוצע לכבוד סגרת 26 כנראה ביום שני הקרוב מקווה שנהנתם- לגבי פעילות חורף תמשיך במתכונת המשמרות הרגילה.
Levon Melik פורסם אוקטובר 16, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 16, 2004 שעת צהריים יום שישי, מזג אויר נינוח בזגרב קרואטיה, ה757-200 4X-EBI של ישראיר מוכן לעוד טיסה שיגרתית (לפחות כך זה נראה בהתחלה) לתל-אביב. המראה שיגרתית על מסלול 12 והEBI מטפס בקלות ל 9000 רגל על הSID MOKUN1C. משם המשכתי בטיפוס ל FL330.מתקרבים למרחב הישראלי ומתחילים בהנמכה...עכשיו מתחיל הבלאגן!!! בקרה ת"א(עופר): "ישראיר 742 FL180 ל SOLIN" מההה? 18000 לSOLIN , בהתחלה זה לא היה ברור רק לאחר שהמשכתי על הH11 לNAT VOR ומשם לALROD רק אז הבנתי שהטיסה הזו תהיה ארוכה, מגיע ל ALROD גובה 5000 וכבר מתכנן את הגישה ל 26 אך לא , לבן-גוריון (אלעד) היו תוכניות אחרות בשבילי , גובה 4000 ישרות ל BGN VOR להמתנה... נכנס להמתנה אחת נכנס להמתנה השניה ולאחר ששרפתי דלק יקר לחברת ישראיר יוצא לתהליך VOR ל 26. מתכונן לנחיתה נכנס לפיינל , המגדל מאשר מספר 1, אך לא ...בגובה 800 רגל שולח אותי המגדל סביב, חוזר לאלעד שמוציא אותי לים ומחזיר אותי ל RNAV 30 , עכשיו באמת ששום דבר כבר לא יכול להשתבש, אני בפנייל הכל תקין, דוושה לרוח של 12 שבאה אלי מהצפון אבל שוב משהו קוטע לי את חווית הנחיתה, מטוס נמוך ממני נוחת על 26, ולכן טיסה 742 של חברה ישראייר על כל נוסעיה התמימים והסובלים ועבדכם הנאמן הולכים סביב בשנית, מטפס 2000 לעם הרוח שמאלית ל30 , פיינל קצר והפעם בלי הפתעות נגיעה פינוי ולחניה, אח"כ יצאתי לאילת עם ישראייר 841. טיסה שנראתה לכאורה שגרתית נגמרה בהרבה במאוד בלת"מים, היה מעניין, היה חוויה, היה חם , חם מאד, תודה לכולם , לאלעד על הארגון , לפקחים ולטייסים ש"סבלו" יחד איתי. מתוק..נהנית ספר לחבריך...זה היה במיוחד בשבילך . והסיפור מצד הפקחים ידעתי שנמרוד בקי בכל ההליכים בבן גוריון לכן החלטתי לתת לו התשה ושינחת בלי הרזרבות- סיבוב ראשון נמרוד נכנס ממערב דרך H11 ל ALROD ןלא מקבל הליך ישיר אלא ריתוק-בנתיים אוהד במגדל מקבל הנחיה של- לשלוח בכל מקרה את נימרוד להליכה סביב כאשר בריתוק בנתיים אלירן מקבל עדיפות מימני בכוונה למרות שהוא נכנס אחחרון לריתוק. נמרוד מגיד לפיינל הולך סביב במינימה ואני עושה לי סיבוב מעל הים ומביא אותו לRNAV 30 כאן עקרונית ייצר הסאדיזם שלי מסתיים ואני מעוניין להביא אותו לנחיתה הבעיה שתקלה בחילופי עמדות מגדל יצר תקלת קשר ומטוס בפיינל 26 ולא היה מי שיפריד אותם לכן...למה לא להתעלל במי שכבר רגיל שמתעללים בו לכן נימרוד מקבל צלע מתה- לעוד סיבוב של ניסוי מערכות. מעניין אותי לדעת כמה במציאות דבר כזה מהווה נזק כלכלי.....אבל למי אכפת בהקשר לאימון היה אחלא מלבד כמה שלא באו מוכנים ולא הפכו כיוון ריתוק כמו בדפית.. אבל את הליך ה VOR הרוב המוחלט ביצע כמו שצריך ואת דינה 1C גם כולל טייסים מחול שעשו אותו בצורה מעולה. האימון הזה היה אחרון לתקופה- בגלל כל מיני אילוצים ובוצע לכבוד סגרת 26 כנראה ביום שני הקרוב מקווה שנהנתם- לגבי פעילות חורף תמשיך במתכונת המשמרות הרגילה. אם היית שולח אותו לעובדה,הוא גם היה שמח ,מה זה משנה באיזה שדה לנחות,העיקר לטוס!
moti פורסם אוקטובר 16, 2004 דיווח פורסם אוקטובר 16, 2004 איזה סיפורים! עד כניסת שבת שמעתי וראיתי מה אלעד ועופר עשו- זה באמת אימון טייסים! בפעם הבאה אודה למארגני האימונים לעשות אותם ביום חול שגם אני אוכל לעבור את ה"התעללות" :wink: