עבור לתוכן
Amit Tal

כתבה ב YNET...עצוב

Recommended Posts

פורסם

אני בתור אחד מצוות הניהול של VFS, גם מעוניין בשילושב של 2 האיגודים, VATIL באיגוד אחד ו  IVAOIL ו VFS באיגוד השני.

אלעד אתה צודק שהיו ניסיונות בעבר שכשלו, אבל היום אתה לא יכול לדעת מה הולך להיות, אולי הפעם זה יצליח. בכל מקרה כל אחד מהאיגודים צריך לשבת ולנהל שיחה בנושא ובמידה ו 2 הצדדים מוכנים לדבר ולהגיע להסכמה, תיהיה גם שיחה בין 2 האיגודים.

בכל מקרה זה תהליך שיכול להימשך זמן. אני מאחל לכולנו בהצלחה! 

פורסם

אני בתור אחד מצוות הניהול של VFS, גם מעוניין בשילושב של 2 האיגודים, VATIL באיגוד אחד ו  IVAOIL ו VFS באיגוד השני.

אלעד אתה צודק שהיו ניסיונות בעבר שכשלו, אבל היום אתה לא יכול לדעת מה הולך להיות, אולי הפעם זה יצליח. בכל מקרה כל אחד מהאיגודים צריך לשבת ולנהל שיחה בנושא ובמידה ו 2 הצדדים מוכנים לדבר ולהגיע להסכמה, תיהיה גם שיחה בין 2 האיגודים.

בכל מקרה זה תהליך שיכול להימשך זמן. אני מאחל לכולנו בהצלחה! 

מה שתירצו, ותחליטו לרז ארן יש את הטלפון שלי תיקח מימנו אותו אם מתחשק לך 

אנחנו כאן....

פורסם

אני רק אוסיף לזה, שאני באופן אישי יושב כמעט כל יום ב-TS שלנו. (ts.vatil.org.il:4108) אתם יותר ממוזמנים להתארח אצלנו ונשמח לדבר על כך מה שצריך בשביל להגיע לאותה המטרה.


"אם תרצו אין זו אגדה"  :D

פורסם

לעניין הכתבה, כל הכבוד לבוקי שלקח חלק בנושא, הכתבה גרמה להתעניינות גדולה בקהילה ולחברים חדשים שרוצים להצטרף.

אני הפצתי את הכתבה לכל מכרי השונים שלא מכירים את התחביב, אשמח אם עוד אנשים יעשו כך.

כמו שנאמר, גם אני לקחתי חלק ביוזמה לאחד את הקהילות, לצערי זה לא צלח, אך חשוב להמשיך לנסות כי הרווח הוא של כולם.

אני שמח לקרוא שיש אנשים שרוצים לעשות זאת, קחו יוזמה ותעשו זאת.

פורסם

כמו שנאמר, גם אני לקחתי חלק ביוזמה לאחד את הקהילות, לצערי זה לא צלח, אך חשוב להמשיך לנסות כי הרווח הוא של כולם.

אני שמח לקרוא שיש אנשים שרוצים לעשות זאת, קחו יוזמה ותעשו זאת.

איציק יקירי, מסכים עם כל מילה שלך. מי כמוך יודע כמה החטיבה והתחביב יקרים לנו, הדור מתחלף וצריך ליצור בסיס טוב לדור הבא.

אני לא הייתי שותף פעיל לאף ניסיון אבל לדעתי אם היו כל כך הרבה נסיונות שלא צלחו, אולי שווה לחשוב יצירתי על פורמט חדש...

כדי להשיג משהו שעדיין לא השגנו צריך לעשות משהו שעדיין לא עשינו.

יכול להיות שאנחנו מנסים להתחיל מהסוף, וכל מה שצריך זה ליצור מרחב להתחלה?

אני רואה חמישה שלבים מול העיניים:

1. להשלים את העבר

2. ליצור חזון לעתיד

3. לפרוט את החזון ליעדים

4. לבנות קבוצות עבודה להגשמת היעדים

5. לאפשר ייעוץ ותמיכה לאורך כל התהליך

קמתי עם רעיון בבוקר, אני לא מתכוון להתערב באופן פעיל אבל אכתוב אותו בקרוב.

פורסם

שלום וחג חנוכה שמח לכולם

 

אני מאוד שמחתי לראות את הכתבה על החטיבה ועל החברים וגם לי זה מפריע שאנחנו לא מאוחדים... לטעמי הגוף הזה צריך להיות מלוכד ומסונכרן עם כלל החטיבות, בתי הספר לטיסה, אל על וירטואל וחיל האויר הוירטואלי. כמו בחיים האמיתיים שיש את מנהל התעופה האזרחית שזו החטיבה לאחריה חיל האויר שזה צבא וחיל האויר הוירטואלי ואל על שזו חברה בפני עצמה אל על וירטואל, בתי ספר לטיסה צבאיים ואזרחיים. אני מאמין שיום אחד זה יקרה ונהיה משהו גדול בארץ...

אני מאוד אוהב את התחביב הזה וזה גורם לי להתרגשות כל פעם שזה מצליח לצאת החוצה לציבור הרחב.

כתבה כזו על אף עקיצותיה הקלות יכולה לתת לנו הזדמנות יפה להביא מצטרפים חדשים שיהיו חלק מהתחביב הזה ויגשימו חלום כמוני...

 

כמו המנהלים האחרים אני מוכן לתרום ולסייע לקידום הנושא ומה שאוכל לעשות אעשה זאת מכל הלב.

 

מאחל לכם ולבני משפחותיכם חג חנוכה שמח ושימרו על עצמכם וטוסו לשלום,

פורסם
יש צורך באיחוד כל חובבי התעופה הוירטואלית  בארץ תחת ארגון אחד, אבל צריך לראות איך עושים זאת נכון.

לדעתי על מנת שהאיחוד יצליח , אסור לאחד את VATIL וIVAO IL לארגון אחד בגלל שזה לא יהיה צעד מוסכם מצד הנהלות שתי הרשתות וכאן נכנסים לסכסוך יותר גדול ממה שיש אצלנו  ולא כדי להתעסק בו כי זה יוביל לבעיות עם הרשתות,

הרעיון שלי הוא להקים ארגון חדש שכולל תחתיו  את IVAO IL וVATIL , 

IVAO IL תהיה השלוחה של הארגון ברשת IVAO וVATIL תהיה השלוחה בVATSIM , הרעיון הוא שיהיה ארגון אחד גדול שמכתיב את הדרך של הפעילות בישראל הוירטואלית וכמובן שכל חטיבה תבצע את השינויים על מנת להתאים אותם לרשת בה הם טסים .

אירועים יהיו משותפים בשתי החטיבות וכך תיווצר ישראל וירטואלית אחידה בכל הרשתות הוירטואליות.

 בנושא הכשרת טייסים ופקחים, אם ירצו לאחד את בתי הספר לבית ספר אחד יהיה צורך בגוף הכשרה המבצע שני קורסים במקביל קורס לIVAO וקורס לVATSIM בגלל השוני בין הרשתות.

 

אבל , הרעיון שלי לא מסתכם בזה.

חובבי התעופה בארץ ובעולם הם קבוצה קטנה של אנשים ולכן  ארגון כזה צריך לכלול בתוכו את כל ארגוני הטיסה הוירטואלים שיש בארץ גם אם הם לא טסים בVATSIM וIVAO לדוגמה קהילת פריפלייט הם מספר אחת בארץ בתחום הטיסה הצבאית ואני בטוח שהידע שיש לאנשים שם יכול לתרום לשאר הקהילות הוירטואליות שיש בארץ וגם ההיפך 

 

לסיכום הרעיון הוא פשוט

ארגון גדול שמרכז לתוכו את התעופה הוירטואלית בישראל ותחתיו יש שלוחות (חטיבות) בכל אחת מהרשתות והתחומים .

הארגון יהווה קשר בין כל קהילות התעופה הוירטואלית בישראל ויתרום לשיתוף ידע , נהלים , תוספים ועוד, הארגון יכתיב את הפעילות של התעופה הוירטואלית בישראל וכל אחת מהחטיבות תבצע אותה ברשת שלה כדוגמת אירועים ועוד , הארגון יכלול אתר פורום וטימספיק שיהווה מקום מפגש ושיח בין כל החברים.

ארגון שכזה לא יהווה רק פתרון לסכסוך בין VATIL וVFS אלא יהווה פתרון ומקפצה לתחום התעופה הוירטואלית בכל הארץ.

יש צורך באיחוד של כל חובבי התעופה בארץ תחת ארגון אחד - כל אחד ירוויח.

החזון שלי הוא כשאדם מגיע לתחום התעופה הוירטואלית הדרך שלו לא תהיה מלאה בפרסום שבו צד אחד משמיץ את הצד השני אלא הוא נרשם לארגון אחד גדול ובאתר הוא יוכל לקרוא על כל אחת מהחטיבות של הארגון ברשת VATSIM, ברשת IVAO, בתעופה הצבאית, החברות הוירטואליות... והוא יחליט לאן הוא רוצה ללכת והארגון יכתיב לו את הדרך עד להפיכתו לטייס וירטואלי .

החזון הזה  אפשרי הוא רק תלוי ברצון של כל הצדדים לצמיחת התחום הזה בארץ.

 

אם זה הרעיון הזה יצליח יהיה להנהלות VATSIM וIVAO מה ללמוד מאיתנו, בסופו של דבר כל חובבי התעופה בעולם נמצאים על אותה סירה והפילוג לארגונים שונים רק פוגע בהם.

אולי יבוא היום שבו תהיה רשת טיסה אחת בלבד של  כל הטייסים הוירטואלים, אבל עד אז צריך לעשות את השינוי בארץ.

פורסם

 

יש צורך באיחוד כל חובבי התעופה הוירטואלית  בארץ תחת ארגון אחד, אבל צריך לראות איך עושים זאת נכון.
לדעתי על מנת שהאיחוד יצליח , אסור לאחד את VATIL וIVAO IL לארגון אחד בגלל שזה לא יהיה צעד מוסכם מצד הנהלות שתי הרשתות וכאן נכנסים לסכסוך יותר גדול ממה שיש אצלנו  ולא כדי להתעסק בו כי זה יוביל לבעיות עם הרשתות,
הרעיון שלי הוא להקים ארגון חדש שכולל תחתיו  את IVAO IL וVATIL , 
IVAO IL תהיה השלוחה של הארגון ברשת IVAO וVATIL תהיה השלוחה בVATSIM , הרעיון הוא שיהיה ארגון אחד גדול שמכתיב את הדרך של הפעילות בישראל הוירטואלית וכמובן שכל חטיבה תבצע את השינויים על מנת להתאים אותם לרשת בה הם טסים .
אירועים יהיו משותפים בשתי החטיבות וכך תיווצר ישראל וירטואלית אחידה בכל הרשתות הוירטואליות.
 בנושא הכשרת טייסים ופקחים, אם ירצו לאחד את בתי הספר לבית ספר אחד יהיה צורך בגוף הכשרה המבצע שני קורסים במקביל קורס לIVAO וקורס לVATSIM בגלל השוני בין הרשתות.
 
אבל , הרעיון שלי לא מסתכם בזה.
חובבי התעופה בארץ ובעולם הם קבוצה קטנה של אנשים ולכן  ארגון כזה צריך לכלול בתוכו את כל ארגוני הטיסה הוירטואלים שיש בארץ גם אם הם לא טסים בVATSIM וIVAO לדוגמה קהילת פריפלייט הם מספר אחת בארץ בתחום הטיסה הצבאית ואני בטוח שהידע שיש לאנשים שם יכול לתרום לשאר הקהילות הוירטואליות שיש בארץ וגם ההיפך 
 
לסיכום הרעיון הוא פשוט
ארגון גדול שמרכז לתוכו את התעופה הוירטואלית בישראל ותחתיו יש שלוחות (חטיבות) בכל אחת מהרשתות והתחומים .
הארגון יהווה קשר בין כל קהילות התעופה הוירטואלית בישראל ויתרום לשיתוף ידע , נהלים , תוספים ועוד, הארגון יכתיב את הפעילות של התעופה הוירטואלית בישראל וכל אחת מהחטיבות תבצע אותה ברשת שלה כדוגמת אירועים ועוד , הארגון יכלול אתר פורום וטימספיק שיהווה מקום מפגש ושיח בין כל החברים.
ארגון שכזה לא יהווה רק פתרון לסכסוך בין VATIL וVFS אלא יהווה פתרון ומקפצה לתחום התעופה הוירטואלית בכל הארץ.
יש צורך באיחוד של כל חובבי התעופה בארץ תחת ארגון אחד - כל אחד ירוויח.
החזון שלי הוא כשאדם מגיע לתחום התעופה הוירטואלית הדרך שלו לא תהיה מלאה בפרסום שבו צד אחד משמיץ את הצד השני אלא הוא נרשם לארגון אחד גדול ובאתר הוא יוכל לקרוא על כל אחת מהחטיבות של הארגון ברשת VATSIM, ברשת IVAO, בתעופה הצבאית, החברות הוירטואליות... והוא יחליט לאן הוא רוצה ללכת והארגון יכתיב לו את הדרך עד להפיכתו לטייס וירטואלי .
החזון הזה  אפשרי הוא רק תלוי ברצון של כל הצדדים לצמיחת התחום הזה בארץ.
 
אם זה הרעיון הזה יצליח יהיה להנהלות VATSIM וIVAO מה ללמוד מאיתנו, בסופו של דבר כל חובבי התעופה בעולם נמצאים על אותה סירה והפילוג לארגונים שונים רק פוגע בהם.
אולי יבוא היום שבו תהיה רשת טיסה אחת בלבד של  כל הטייסים הוירטואלים, אבל עד אז צריך לעשות את השינוי בארץ.

 

 

אהלן רום ,

יתקנו אותי הוותיקים והמבינים יותר אך למיטב הבנתי הקמת דבר כזה אינו חוקי מבחינת VATSIM.

אם מסתכלים על זה רגע מבחינה הגיונית , ארגון VATSIM נועד על מנת לתת שירותי פיקוח בסימולטור (זו מטרתו) ואין

הדבר סביר שתהיה קהילה אחת שתסמיך פקחים לשתי הרשתות (אין לאף אחד מהרשתות אינטרס כזה וגם לא לנו באופן ישיר).

מעבר לכך , נניח שהקהילות מאוחדות - מה זה עוזר אם אותו אירוע מתקיים בשתי חטיבות , ומסמיכים פקחים לשתי רשתות וכל אחד

עושה מה שבא לו ? מה עשית בזה ? אתה בעצם משאיר את הפילוג הזה אך יוצר "הסכם שלום" בין החטיבות.

 

בנוסף, כמישהו שמכיר את התהליך מאחורי הקלעים - יש גישה מאוד חיובית של צוות החטיבה להשאיר את עבר בעבר ולהוציא את האיחוד לפועל.

עם זאת , יש מספר קריטריונים שעליהם הצוות לא מתכוון להתפשר (מסיבות אידיאולוגיות וחוקיות של VATSIM) בעת השיחות עם אנשי VFS.

 

לסיכום חברים ,

הצוות מורכב כיום מכמה חברי חטיבה וותיקים ובעלי ניסיון שמסוגלים להוביל את המהלך ,

ואנחנו מתייעצים עם חברי חטיבה בפרטי ושומעים את דעותיהם.

אנא מכם , תחסכו את המאמץ המיותר לכתוב כאן פסקאות רבי מלל על דעות ורעיונות וכל מיני

הודעות מפוצצות על כמה הפילוג הזה מיותר.

תתנו לצוות לעשות את שלו בשיקול דעת וכובד ראש כי מדובר כאן במהלך מסובך שידרוש התפשרות

של שני הצדדים על דברים מסוימים ואנחנו מבטיחים לעדכן ברגע שיהיו התפתחויות מהותיות.

פורסם

אהלן רום ,

יתקנו אותי הוותיקים והמבינים יותר אך למיטב הבנתי הקמת דבר כזה אינו חוקי מבחינת VATSIM.

אם מסתכלים על זה רגע מבחינה הגיונית , ארגון VATSIM נועד על מנת לתת שירותי פיקוח בסימולטור (זו מטרתו) ואין

הדבר סביר שתהיה קהילה אחת שתסמיך פקחים לשתי הרשתות (אין לאף אחד מהרשתות אינטרס כזה וגם לא לנו באופן ישיר).

מעבר לכך , נניח שהקהילות מאוחדות - מה זה עוזר אם אותו אירוע מתקיים בשתי חטיבות , ומסמיכים פקחים לשתי רשתות וכל אחד

עושה מה שבא לו ? מה עשית בזה ? אתה בעצם משאיר את הפילוג הזה אך יוצר "הסכם שלום" בין החטיבות.

בנוגע להסמכה לא חייב להיות גוף אחד, 

ונושא "הסכם שלום" זה כל מה שמדברים עליו,

אי אפשר לעשות יותר מה"הסכם" הזה בגלל שאם ורוצים לאחד באופן מוחלט צריך שחטיבה אחת תוותר על הרשת שבה הם טסים ויעברו לרשת המקבילה.

פורסם

אני מסכים עם הקולות המדברים על איחוד, אבל הדגש הוא על איחוד.

 

"הסכם שלום" כזה או אחר שמשאיר אנשים מישראל שטסים בשתי הרשתות לא נותן לנו שום דבר, המטרה היא לגרום לכלל האנשים לטוס במקום אחד, יותר פקחים, יותר מטוסים, יותר אירועים, יותר כיף. 

חשוב לזכור שהמהות של VATSIM (או IVAO לצורך העניין) והסיבה העיקרית שאני כאן (ולא במקומות אחרים) זה טיסה ופיקוח, שאר הגופים בישראל כמו פריפלייט וכו' עוסקים או בתכנים שונים או בסימולטורים אחרים ואין ספק שכדאי ואף רצוי שישתפפו במפגשים כאלה ואחרים שלנו כמו אנחנו בשלהם כי בסופו של דבר הרווח הוא של כולנו, אך שמדברים על איחוד צריך להסתכל על הגופים הרלוונטים לטיסה ברשת.

 

הדיבורים על איחוד בדיון הזה ובדיון השני מדברים על כל מיני סיסמאות וכותרות וערבוב של VATSIM IVAO VFS פריפלייט וכו', הקמת אתר אינטרנט משותף ושרת TS משותף ופורום מאוחד אך הדבר הכי חשוב שממנו צריך להתחיל זה איחוד רשתות, כי ברגע שהFIR יהיה פעיל ועמוס הכל יבוא ביחד איתו.

 

אבישי אני מאוד מסכים עם הרעיון הכללי של מה שאמרת, כבר היום החטיבה צריכה לפעול לשיתוף פעולה עם כל הגופים והחברות שמסתובבות כאן והדוגמא הטובה ביותר היא אל על וירטואל.

בתור אחד שטס בחברה שנושאת את השם הזה על כל תצורותיה עוד מלפני שידעתי מה זה VATSIM (או IVAO בזמנו) מעולם לא ראיתי roster פעיל ועמוס כמו שיש היום וחבל לראות שמרבית הטייסים שם לא טסים בואטסים.

תוך כדי כתיבת שורות אלו פתחתי את אתר החברה וגיליתי 3 טיסות שאף אחת מהן לא מחוברת לואטסים... חבל.

האינטרס שלנו כחטיבה היא למשוך כמה שיותר טייסים משם והדרך הטובה ביותר היא אירועים מושקעים, מקצועיים ומשותפים, יחסי ציבור באתר החברה שימשוך טייסים אלינו, פרסום משותף והדדי של שני הצדדים וכו'

מבחינת החברה עצמה - אין להם מה להפסיד... רק להרוויח וחבל שזה לא קורה... 

 

דעתי בנושא.... 

פורסם

הבעיה באיחוד שכזה היא שמישהו יאלץ לוותר על הרשת שהוא טס בה ולעובר לרשת אחרת...

אני לא בטוח שמבחינת הנהלת VATSIM או IVAO יאהבו מקרה שבו חטיבה שלמה נעלמת בעוד שהצד השני מקבל אליו את החטיבה הזו.

פורסם

הבעיה באיחוד שכזה היא שמישהו יאלץ לוותר על הרשת שהוא טס בה ולעובר לרשת אחרת...

אני לא בטוח שמבחינת הנהלת VATSIM או IVAO יאהבו מקרה שבו חטיבה שלמה נעלמת בעוד שהצד השני מקבל אליו את החטיבה הזו.

 

נכון .

כמו שכתבתי וגם אלמוג - המטרה היא רשת אחת שבה כולם טסים " יותר מטוסים, יותר אירועים, יותר כיף. "

"הסכם שלום" הוא מיותר ומשאיר את המצב כמו שהוא.

פורסם

מה עם אלו שלא ירצו לעבור?

מה עם אלו שיחשבו על כך שאין טעם להרוס את כל מה שהם בנו עד היום בשביל לעבור למקום אחר ושיש סיכוי שהאיחוד לא יעבוד ואז לאן הם יחזרו?

בדיוק בגלל זה אני כתבתי את מה שכתבתי אי אפשר לאחד את הרשתות בישראל באופן מוחלט עד שVATSIM וIVAO יתאחדו,

אז אם אתם רוצים להניע רעיון כזה זה לא רק בישראל, זה להניע מהלך עולמי שקורא להנהלות VATSIM וIVAO להתאחד.

רעיון שכזה רק יגדיל את הסכסוך בגלל שהוא יוצר את המחלקות של איזה חטיבה תימחק ואיזה רשת יותר טובה.

הרעיון שלי לא מדבר על  לאחד את הארגונים, הוא מדבר על לאחד את האנשים!

פורסם (נערך)

מה עם אלו שלא ירצו לעבור?

מה עם אלו שיחשבו על כך שאין טעם להרוס את כל מה שהם בנו עד היום בשביל לעבור למקום אחר ושיש סיכוי שהאיחוד לא יעבוד ואז לאן הם יחזרו?

בדיוק בגלל זה אני כתבתי את מה שכתבתי אי אפשר לאחד את הרשתות בישראל באופן מוחלט עד שVATSIM וIVAO יתאחדו,

אז אם אתם רוצים להניע רעיון כזה זה לא רק בישראל, זה להניע מהלך עולמי שקורא להנהלות VATSIM וIVAO להתאחד.

רעיון שכזה רק יגדיל את הסכסוך בגלל שהוא יוצר את המחלקות של איזה חטיבה תימחק ואיזה רשת יותר טובה.

הרעיון שלי לא מדבר על  לאחד את הארגונים, הוא מדבר על לאחד את האנשים!

 

בכדי לאחד את האנשים אתה יכול לפתוח ארגון חובבי תעופה סימולטורים משלך ולנסות למשוך את כולם.

אתה נמצא בחטיבת VATIL - שלוחת VATSIM הישראלית כאשר לחטיבה ולרשת אין כל אינטרס לבצע "איחוד לאנשים"  ,

המטרה של חטיבה ב-VATSIM היא לשמש גורם להסמכת פקחים ברשת וליצור תנועה עד כמה שניתן במרחב אליה היא שייכת.

 

התפקיד שלנו בחטיבה הוא לא להוביל ל"הסכם השלום" שאתה מתאר שאגב גם לא חוקי VATSIMית , אלא ליזום/להענות לאיחוד מסוים

תוך כדי הסכמה על קריטריונים ברורים והתפשרות של שני הצדדים.

נערך ביום על-ידי Or Bahtari - VATIL2
הוספת תוכן
פורסם

אני מסכים עם הקולות המדברים על איחוד, אבל הדגש הוא על איחוד.

 

"הסכם שלום" כזה או אחר שמשאיר אנשים מישראל שטסים בשתי הרשתות לא נותן לנו שום דבר, המטרה היא לגרום לכלל האנשים לטוס במקום אחד, יותר פקחים, יותר מטוסים, יותר אירועים, יותר כיף. 

חשוב לזכור שהמהות של VATSIM (או IVAO לצורך העניין) והסיבה העיקרית שאני כאן (ולא במקומות אחרים) זה טיסה ופיקוח, שאר הגופים בישראל כמו פריפלייט וכו' עוסקים או בתכנים שונים או בסימולטורים אחרים ואין ספק שכדאי ואף רצוי שישתפפו במפגשים כאלה ואחרים שלנו כמו אנחנו בשלהם כי בסופו של דבר הרווח הוא של כולנו, אך שמדברים על איחוד צריך להסתכל על הגופים הרלוונטים לטיסה ברשת.

 

הדיבורים על איחוד בדיון הזה ובדיון השני מדברים על כל מיני סיסמאות וכותרות וערבוב של VATSIM IVAO VFS פריפלייט וכו', הקמת אתר אינטרנט משותף ושרת TS משותף ופורום מאוחד אך הדבר הכי חשוב שממנו צריך להתחיל זה איחוד רשתות, כי ברגע שהFIR יהיה פעיל ועמוס הכל יבוא ביחד איתו.

 

אבישי אני מאוד מסכים עם הרעיון הכללי של מה שאמרת, כבר היום החטיבה צריכה לפעול לשיתוף פעולה עם כל הגופים והחברות שמסתובבות כאן והדוגמא הטובה ביותר היא אל על וירטואל.

בתור אחד שטס בחברה שנושאת את השם הזה על כל תצורותיה עוד מלפני שידעתי מה זה VATSIM (או IVAO בזמנו) מעולם לא ראיתי roster פעיל ועמוס כמו שיש היום וחבל לראות שמרבית הטייסים שם לא טסים בואטסים.

תוך כדי כתיבת שורות אלו פתחתי את אתר החברה וגיליתי 3 טיסות שאף אחת מהן לא מחוברת לואטסים... חבל.

האינטרס שלנו כחטיבה היא למשוך כמה שיותר טייסים משם והדרך הטובה ביותר היא אירועים מושקעים, מקצועיים ומשותפים, יחסי ציבור באתר החברה שימשוך טייסים אלינו, פרסום משותף והדדי של שני הצדדים וכו'

מבחינת החברה עצמה - אין להם מה להפסיד... רק להרוויח וחבל שזה לא קורה... 

 

דעתי בנושא.... 

אלמוג צודק כאן ב-100%

הסכם שלום כזה כבר קיים מזמן - לכל הפחות ברמת ההנהלות. אנחנו רוכשים להם כבוד רב ואני מאמין שהם גם אלינו, למרות התחרות הקיימת. לא זו בלבד, אלא שכל הכנסים והפעילויות שאנחנו עורכים כאן בחטיבה פתוחים לכלל חברי הקהילה כולל חברי VFS ו-IVAO-IL. יעיד על כך סטאס חרצ'וק שהצטרף לפני שנה וחצי לקורס שארגן אלעד זיירמן במטה חברת אל על אחרי שהתעקשנו להכניס חבר'ה מחוץ ל-VATIL. כמו כן, יעידו על כך חברי IVAO-IL נוספים שמצטרפים דרך קבע לכנסים שלנו ומבקרים בחד"בים השנתיים שלנו ומתקבלים בזרועות פתוחות! אותו "הסכם שלום" שעליו אתם מדברים מתבטא בעיני גם בנושאים שנסגרו מאחורי הקלעים בין שתי ההנהלות ואשר נועדו להשכין שלום בין הקהילות, דברים שמתבטאים בין היתר בענייני זכויות יוצרים בין חברי חטיבה כלפי חוץ.

מבחינתי, כשמדברים על איחוד בין הקהילות יש לחתור אך ורק לקראת איחוד מוחלט, שקוף וצודק, שהרי למעשה אנחנו קהילה אחת עם אינטרסים זהים: לעלות לטוס ולפקח. מעבר לזה: נהלים שונים לכאורה, תוכנות חיבור לרשת (לטייסים ופקחים כאחד): הכל בטל בשישים! אלה כבר זוטות. 

לכן, כל הסיסמאות שנזרקות כאן באוויר אודות איחוד הדרגתי: איחוד בפעילויות, הדרכה, TS, ביה"ס וכד' - הכל טוב ויפה. אבל, כל עוד לא מבוצע איחוד בין הרשתות ומעבר של כולם לרשת אחת ושימוש רק בה, אזי מה הטעם לאיחוד? יותר מזה: הדבר משול לרצון "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה". 

כולם פה מסכימים שמטרת האיחוד היא בשביל שנקבל כולנו סוג של "מכפיל כוח" בו תהיה יותר פעילות בקהילה, יותר שעות פיקוח, יותר שעות טיסה ומה לא. אבל, כל הפואנטה הזו מתפספסת כששתי הרשתות ממשיכות להתקיים.

ואני אוסיף אומר לכם: ברמת הנהלת VATSIM: כל איחוד שהוא לא איחוד מוחלט לא יכול להתקיים מבחינת נהלי הרשת. נקודה, סוף פסוק. לכן מלכתחילה כל נסיון להגיע לרמה שבו חל איחוד הדרגתי כפי שמציעים כאן פשוט לא יכול לקרות מבחינת רשת VATSIM ונהליה.

לפיכך, אני חוזר למה שאמרתי בפוסטים קודמים: עמדת החטיבה באשר לאיחוד הינה אותה עמדה שהוצגה לחבר'ה מ-VFS ו-IVAO-IL עוד ב-2008, וברורה כשמש: חטיבת VATIL תומכת באיחוד מלא של כלל הקהילה לגוף אחד מלוכד, תוך השארת ההיסטוריה מאחור, ותוך ביצוע ויתורים כואבים - בו המחסור שיווצר לכאורה מאותו "ויתור" ימולא עד גדותיו בכשרונות ובתרומה שיש לצד השני לתת, ועקב כך תיווצר קהילה מחדש קהילה אחת, חזקה ומלוכדת.

בסופו של דבר, המאפיינים המאחדים גדולים בהרבה מן המאפיינים המפלגים. למעשה, המאפיינים המפלגים בטלים בשישים.

פורסם

אין דבר כזה פתרונות ביינים במקרה הזה ואני מחזק גם את ירדן וגם את אלמוג במה שכתבו.

או שמחליטים על איחוד מלא או שלא מחליטים על כלום. זה מאוד פשוט . או שיש רצון טוב בין כולם להתאחד לגוף אחד (ולדון על הפרטים הטכנים ) שיכלול הכנסה של מנהלים ומדריכים ב IVAO IL לתפקידי מפתח בהנהלה ובצוות VATIL ובמקביל הכנסה של VFS כבית ספר הרשמי של VATIL.
לדעתי זה הפתרון היפה ביותר , ואת הדגש צריך לשים על הענין המהותי והוא הסכמה של חברי VFS וחברי IVAO IL להעביר את עצמם מבחינה תשתיתית ופורמלית תחת VATIL ותחת VATSIM , למעשה , ביטול של IVAO IL והכנסת מנהליו לשרשרת הניהול של VATIL (אפילו VATIL1 ) והכנסה של VFS לבית הספר הרשמי וביטול האקדמיה לטיסה או IFS בשמה הקדום.. ביום שזה יקרה , הללויה.

פורסם

1. איחוד אשר בו לאחד מוצג כתנאי לוותר על מקום אשר בו היה שנים רבות אינו איחוד אמיתי ולכן לא יוכל להתקיים.

2. עקב השוני הרב בין טיסה קרבית לבין טיסה אזרחית, גם אם נכון שיהיו בעתיד תחת מטריה אחת, עדיף להתמקד בשלב הנוכחי באיחוד טיסה וירטואלית אזרחית.

מעבר לכך שהבעיה העיקרית נמצאת בתחום האזרחי ולא עם או בקרבי.

3. הצבת תנאים על השולחן ממקשת כל ניסיון איחוד.

חשבתי שישנה התכנסות לקראת התקדמות משמעותית.

כרגע אני חושב שהפוליטיקה והאינטרסים הצרים מקבלים עדיפות.

עד כמה שאני יודע לאוירודינמיקה או לבד״ח של ה 737 לא כל כך אכפת אם הם ב IVAO או ב VATSIM...

כרגע זה הזמן להפסיק עם דיבורים מיותרים ולהחליט אם רוצים להתכנס לטובת רוב האנשים שרוצים איחוד של הקהילה הישראלית, איחוד אמיתי, או שרוצים רק לדבר על זה...

פורסם

אין דבר כזה פתרונות ביינים במקרה הזה ואני מחזק גם את ירדן וגם את אלמוג במה שכתבו.

או שמחליטים על איחוד מלא או שלא מחליטים על כלום. זה מאוד פשוט . או שיש רצון טוב בין כולם להתאחד לגוף אחד (ולדון על הפרטים הטכנים ) שיכלול הכנסה של מנהלים ומדריכים ב IVAO IL לתפקידי מפתח בהנהלה ובצוות VATIL ובמקביל הכנסה של VFS כבית ספר הרשמי של VATIL.

לדעתי זה הפתרון היפה ביותר , ואת הדגש צריך לשים על הענין המהותי והוא הסכמה של חברי VFS וחברי IVAO IL להעביר את עצמם מבחינה תשתיתית ופורמלית תחת VATIL ותחת VATSIM , למעשה , ביטול של IVAO IL והכנסת מנהליו לשרשרת הניהול של VATIL (אפילו VATIL1 ) והכנסה של VFS לבית הספר הרשמי וביטול האקדמיה לטיסה או IFS בשמה הקדום.. ביום שזה יקרה , הללויה.

זאת בדיוק הבעיה.

יש תחושה שב VATIL מאמינים ש IVAO IL  יעברו אל VATIL כאילו שזה דבר כל כך פשוט,

מעניין מה תהיה התשובה אם ישאלו אנשים בVATIL אם הם מוכנים לעבור לIVAO...

מאוד קל לזרוק לאוויר תכנונים כאלו שבסופו של דבר האינטרס הגדול ביותר פה הוא של VATIL לא של IVAO IL,

התחושה שנוצרה לי מהדיון הזה זה שחושבים פה שVATIL הם הצודקים ואם יהיה איחוד זה רק כאשר VFS וIVAO IL יעברו לVATIL והכל יהיה טוב.

חבל רק שזה לא יקרה כי לא נראה לי שחטיבה שלמה תעבור למקום אחר רק בגלל החלטה של קבוצת מנהלים.

וכמו ששאלתי כבר מקודם מה יקרה אם יהיו אנשים שלא מוכנים לעבור?

הם ינטשו? יזרקו?

איחוד שכזה מונע אך ורק  מאינטרסים של צד אחד כי צד אחד מרוויח את כל הקופה , מכפיל את הגודל שלו, את כמות הטיסות והפקחים והצד השני מפסיד את כל מה שהוא בנה במשך שנים  ונבלע לתוך הצד השני.

פורסם

1. איחוד אשר בו לאחד מוצג כתנאי לוותר על מקום אשר בו היה שנים רבות אינו איחוד אמיתי ולכן לא יוכל להתקיים.

2. עקב השוני הרב בין טיסה קרבית לבין טיסה אזרחית, גם אם נכון שיהיו בעתיד תחת מטריה אחת, עדיף להתמקד בשלב הנוכחי באיחוד טיסה וירטואלית אזרחית.

מעבר לכך שהבעיה העיקרית נמצאת בתחום האזרחי ולא עם או בקרבי.

3. הצבת תנאים על השולחן ממקשת כל ניסיון איחוד.

חשבתי שישנה התכנסות לקראת התקדמות משמעותית.

כרגע אני חושב שהפוליטיקה והאינטרסים הצרים מקבלים עדיפות.

עד כמה שאני יודע לאוירודינמיקה או לבד״ח של ה 737 לא כל כך אכפת אם הם ב IVAO או ב VATSIM...

כרגע זה הזמן להפסיק עם דיבורים מיותרים ולהחליט אם רוצים להתכנס לטובת רוב האנשים שרוצים איחוד של הקהילה הישראלית, איחוד אמיתי, או שרוצים רק לדבר על זה...

 

מממ...בוא לא נתיפיף.. אין מה לעשות , IVAO IL ו VATIL לא יכולות להתקיים שתיהם ושגם יהיה איחוד , זה או זה , או זה.

1. IVAO IL ו VATIL אמנם לא גופים עסקיים אבל הדוגמא הכי קרובה לשני גופים כאלה היא גופים עיסקיים (המצעים שרותים שונים באותו תחום )ובמקרה כזה אחת החברות ממשיכה להתקיים (החברה הקולטת) ואחרת נקלטת בחברה הראשונה ומפסיקה להתקיים (חברת היעד). פתרונות אחרים הם לא באמת מיזוג או איחוד  והם באים ממקום של להרוויח אחד על גבי השני ולא באמת התכנסות למטרה אחת אמתית ונקייה , בוא לא נמכור לוקשים. אין דבר כזה לעשות איחוד ושישארו עדין שני גופים. אז אני לא יודע למה התכוונת טל , אבל זה או שממזגים אחד בשני או שיוצרים משהו חדש ובמקרה הזה זה לא פרקטי לצור חטיבה חדשה תחת אחת הרשתות כאשר יש כבר יסודות חזקים ויציבים בחטיבה אחת, אז כן , אם אתה רוצה להתאחד צריך לדעת לוותר איפה שצריך , ואם אתה לא מוכן לוותר , אין על מה להתווכח פה.

2. לא יודע למה התכוונת מניח שזה קשור לנושא אחר.

3. הצבת תנאים , עקרונות וקווי יסוד הם התנאים הכרחים והמנדטורים לקיום כל דיון שהמטרה שלו היא ההגעה להסכם כולל של איחוד של שני גופים בעלי אינטרסים . מה אתה חושב שאנשים בנו ארגונים והקיזו דם למענם במשך עשור ועכשיו ימכרו הכל במיכרת חיסול ? ברור שיש תנאים בסיסים ועקרונות שימעמדו עליהם , זה טבעי ואפילו הכרחי.

 

כאשר תהיה הבנה שאחד הגופים VATIL או IVAO IL יבטלו ואני הגוף השני ישולבו בגוף שנשאר כפי שכתבתי קודם , זה המפתח לאיחוד אמיתי ורק ככה זה צריך להראות , אחרת תהיה נדנדה מתמדת ומשחקי כוחות בין הגופים ולא הרווחנו כלום.

פורסם

אמיר,

בפשטות, מה שאתה כותב בנוגע לנושא הנדון ספציפית, אינו נכון.

לא בגישה, לא בנתונים ולא עם המעורבים.

בנוגע להתייפיות...יש מאחורי כמה שנים טובות של התעסקות בשטח ולא בתיאוריה בניהול אנשים וניהול עסקי...התייפיות זו עדיין לא מחמאה שקיבלתי, אז תודה.

אני נייטראלי ופרגמטיסט.

אני מחפש את הפיתרון ואת הדרך הטובה ביותר להשיגו.

לא מענין אותי כהוא זה מ IVAO או מ VATIL.

הם בסך הכל כלים.

הקהילה הישראלית מעניינת אותי. נקודה.

תעופה מעניינת אותי. נקודה.

אז, אתה יכול להמשיך עם גישתך...גישה אשר תוביל להמשך המצב הנוכחי.

נוצרה כאן הזדמנות פז שלא מתרחשת בתדירות גבוהה.

פשוט תסננו מילים ותשתדלו לחשוב על טובת הקהילה הישראלית.

כולה.

פורסם

אמיר,

בפשטות, מה שאתה כותב בנוגע לנושא הנדון ספציפית, אינו נכון.

לא בגישה, לא בנתונים ולא עם המעורבים.

בנוגע להתייפיות...יש מאחורי כמה שנים טובות של התעסקות בשטח ולא בתיאוריה בניהול אנשים וניהול עסקי...התייפיות זו עדיין לא מחמאה שקיבלתי, אז תודה.

אני נייטראלי ופרגמטיסט.

אני מחפש את הפיתרון ואת הדרך הטובה ביותר להשיגו.

לא מענין אותי כהוא זה מ IVAO או מ VATIL.

הם בסך הכל כלים.

הקהילה הישראלית מעניינת אותי. נקודה.

תעופה מעניינת אותי. נקודה.

אז, אתה יכול להמשיך עם גישתך...גישה אשר תוביל להמשך המצב הנוכחי.

נוצרה כאן הזדמנות פז שלא מתרחשת בתדירות גבוהה.

פשוט תסננו מילים ותשתדלו לחשוב על טובת הקהילה הישראלית.

כולה.

 

אני לא מכיר את ההשכלה שלך או את התעסוקה שלך בחיים הרגילים והיא אינה רלוונטית לנושא זה.

התגובה שלך הייתה תגובה מתייפיפת סוף פסוק.והתגובה השנייה במעט מתנשאת.

אני לא יודע מה הנסיון שלך בחיים האמייתים אבל הנסיון שלי בזירה הרלוונטית לוויכוח הזה לא פוחת משלך ואולי רב יותר וכל נסיון אחר שיש לך בחיים האמייתים לא מאפשר לך "להבין יותר טוב " את מהות הבעיה והענין. כתבתי דעה , תסכים או לא תסכים , אל תבטל.

ואם לפי דבריך "לא מענין אותך VATIL " זה יפה , אבל אותי זה כן מענין , מה לעשות.קפצת פתאום היום ואתה מעונין לעשות שינוי גדול , אבל נראה לי שאתה מעט נסחף והידע שלך וההכרות שלך במהות הסכסוך והעבר שלו היא נמוכה ועושה רושם שאתה לא מבין את המערכת ואת העקרונות שהצדדים עומדים עליהן , סורי. והדוגמא הכי טובה לראות את זה היא בנקודות שכתבת בדף 3 שאינן חוקיות וכבילות לזירה הואטסימית וזה מראה שהידע שלך במערכת  הואטסימית היא נמוכה ואתה כותב דברים לא נכונים.

השלב הראשון בדרך לפתרון הוא לשמוע את כל הצדדים ולהבין את רוצנם , ובתגובה הראשונה שלי ובתגובה של אלמוג וירדן תוכל למצוא את רצונם של האנשים בארגון VATIL. וכדי שזה יתחיל לענין אותך מה הרצון שלנו אם אתה רוצה להוות מגשר כלשהו בהגעה לפתרון כולל.

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...