עבור לתוכן
itzik friedman

טיסה כקריירה

Recommended Posts

לפני ב-19.10.2021 בתוך 11:46 Oren Geva כתב:

אף אחד לא מבטיח ש״לא יהיה באג״. ההיפך, אני יכול להבטיח שיהיו באגים שיעלו בחיי אדם. ע״ע 737max, עם בני אדם עליהם.
איתי, הבאת דוגמאות למצבי חירום שמחשב לא יודע להתייחס אליהם? אז יהיה צריך לפתח את היכולות להתמודד עם המצבים האלה.

אין רובוט שאומר שצריך דיאייסינג כי משלמים לך מספיק בשביל שתעשה סיבוב. ויודע מה, אולי יהיה בנאדם שיעשה סיבוב מסביב למטוס - שלא יהיה טייס. 

כמה דוגמאות יש לטעויות אנוש שיצרו מצבי חירום כאשר לא היה שום דבר בתנאים שחייב זאת?
או שטייס החליט להתאבד עם מטוס נוסעים? או חטיפה? 

השאלה היא מה קורה יותר.

תהיה ביקורת ציבורית? מטוסים התרסקו במשך 50 שנה לפני שהומצא המחשב. אי אפשר לעצור את הקידמה.

לגבי המחיר אין בכלל דיון. למערכת מספיק טובה יש עלות אסטרונומית. אבל וואנס היא קיימת, חלקים, הרכבה, ייצור אלה תהליכים שמתשפרים ונעשים יותר זולים. כנ״ל לגבי ה״באגים״. באג זה בהחלט דבר שפשוט מתקנים. ואחרי שמתקנים אותו הוא מתוקן. אולי יש באג אחר. אבל לאורך זמן המערכת משתפרת.

אתם מדברים על שלושים שנה? זה כבר קורה.

https://www.ehang.com/ehangaav

לחשוב שזה לא יקרה כי אתם לא סומכים על המערכות של היום זו תמימות. תסתכלו על סטאק טרק. כבר בשנות השישים אנשים דמיינו איך מישהו לוחץ על כפתור והחללית טסה לבד לאן שצריך.

אני לא מכחיש את הבעיות הפוטנציאליות או את החסמים הפסיכולוגיים. אבל יש שינויים סביבתיים ואי אפשר לעצור את הטכנולוגיה.
אני זוכר דוגמה מקורס מדיניות עסקית בMBA שדיברה על חברה - אני לא זוכר את שמה - החברה הגדולה בארה״ב לייצור כירכרות. יש פרוטוקולים של ביון בדירקטוריון של החברה על האם החברה צריכה להיערך אחרת בעקבות הצגת הפורד מודל T. והם הגיעו למסקנה שלא. קודם כל הפורד עובדת על בנזין. אין בכלל איך לקנות בנזין - הנפט לא יעיל למנוע 4 פעימות. חוץ מזה, המכונית עולה 200$. למי יש 200$? אז זה צעצוע לכמה מליונרים. בקיצור - המסקנה היתה שקיום פס ייצור תעשייתי למכוניות הוא לא איום על תעשיות הכרכרות.

לא חסרים סיפורים כאלה - קודאק שהתעקשה על פילם למרות שהיא המציאה את המצלמה הדיגיטלית(!) פחות או יותר. אבל היה לה ביזנס גדול של נייר לצילום ופילמים.
IBM שויתרה על המחשב האישי.
סוני שדבקה בקלטות ומיני דיסק.
נוקיה ובלקברי שדבקו בטלפונים שלהן.

העולם משתנה. הוא כבר השתנה. מי שלא יכיר בכך לא יהיה קיים.

אתה מדבר בשורות האחרונות על החלטות עסקיות נטו שאין להן שום היבט בטיחותי. 

תעופה היא תחום רגולטורי לחלוטין. הכל מעוגן בחוקים ובתקנות בטיחות נוקשים. לא חושב שמישהו מת כתוצאה מזה שקודאק המשיכה עם הפילם. 

בלי תקנות בטיחות היינו יכולים לעשות הרבה דברים.

קישור לתוכן
Share on other sites

אז יצטכו לפתור את בעיות הבטיחות לפני שזה יהיה נחלת הכלל.

בעיני ועדי העובדים של טייסים יותר מסוכנים לעתיד הזה מאשר תקנות בטיחות. מזל שהם משמידים את עצמם.

אם האחים רייט היו מחכים לתקינה בטיחותית לא היינו מנהלים את השיחה הזו...

 

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...