עבור לתוכן
Elad Zeierman

מטס ענק לזכרו של נימרוד גרשוני ז"ל במוצ"ש הקרוב

Recommended Posts

פורסם

לכל חברי החטיבה שלום

במוצ"ש בשעה 19:30 נקיים מטס כבוד לזכרו של נימרוד גרשוני ז"ל- טיסתו האחרונה של נימרוד הייתה טיסת ניווט לחיפה לכן נתיב זה יהיה נתיב המטס עם שינוי קל- שהנתיב יעבור דרך VOR NAT סמוך למקום התרסקות המטוס.

את המטס יוביל לבון מליק – חבר טוב של נימרוד שהיה אמור באותו יום לטוס איתו.

המטס יצא מהרצליה כאשר מבצרה נמשיך ל VOR – NAT ומשם נחזור לנתיב הרגיל חדרה – פורדיס- עתלית – בת גלים ---נגיעה במסלול 34 של חיפה --- בת גלים ונמשיך במקביל לקו החוף בעומק של 2 מייל בים דרך –עתלית- פורדיס- אולגה- וינגייט –שפיים – הרצליה – נחיתה בשדה דוב.

דגשים לנתיב :

- מהירות טיסה 105 קשר בלבד

–גובה בהלוך לחיפה 1500 בחזור 2000

-שימו לב – בבצרה עוברים אוטמאטית לפלוטו ללא הנחיה של המיגדל

-בחזור לא טסים על הנתיב המקורי אלא 2 מייל בים מבת גלים כאשר יש להקפיד על שמירת 1000 רגל ביציאה מחיפה וטיפוס רק באישור פקח.

-הנמכות בהקפה רק בהתאם להנחיות פקח ולשים לב אם מורים לכם להיכנס להקפה הארוכה או הקצרה בחיפה

- נגיעה בלבד – אין עצירה מלאה בחיפהֿ- מטוס שיעצור לא בטוח שיוכל לחזור לטיסה.

דגשים לארוע-

הכללים כאן יותר מחמירים מארוע רגיל –

-אנחנו רוצים אחידות לכן המטוס היחיד שמשתתף בארוע הוא צסנה 172

-בלינק למטה יש רשימת סלוטים לארוע הרשמו בהקדם ועימדו בזמני היציאה.

-אותות הקריאה בדף הרישום מחייבים

-התחברות לרשת שאתם מוכנים לטיסה רק 5 דקות לפני שעת הסלוט המקורית שלכם למניעת לחץ.

-אנחנו נקרא למרשה ולא ההיפך כמו בשגרה- דאגו לענות למיגדל בהקדם אחרת הוא יעבור למטוס הבא בתור.

-שימו לב חשוב ביותר:- ברגע שתענו למגדל תקבלו מיד אישור הסעה לפעיל – ורק אז בנקודות המתנה תקבלו מרשה- להיות עם סקווק במצב C

-חשוב להיות סגורים על הנתיב לכן מי שיש לו בעיה לשאול שאלות בשרשיר זה.

-זה אינו ארוע שיגרתי – בזמן הארוע כל המרחב של ישראל סגור לחלוטין פרט לנתיב הארוע- אין טיסות פנים, יוצאות ונכנסות.

- בקרת תל אביב תיהיה פעילה אבל היא לא נועדה למתן שרותי פיקוח בזמן הארוע.

- מזג האוויר עלול להיות סוער במידה ואכן יהיה כך כל הטייסים מתבקשים להגדיר בסימולטור מזג אוויר נקי בהתאם להנחיות מנהלי הארוע.

- בהגעה לשדה דוב מסיעים לחניה לבד ומתנתקים בהקדם על מנת למנוע בלאגאן

חל איסור גורף להתחבר כ OBS (צופים) באירוע ב ASRC.

אנחנו מבקשים מכל המשתתפים לרשום בשורת ההערות (Remarks) בתכנית הטיסה:

VATIL SALUTES NIMROD GERSHUNY. FAREWELL, FRIEND.

שאלות יתקבלו בברכה אנחנו מצפים להשתתפות מכל חברי החטיבה.

לינק לרישום:

http://www.vatil.org/vatil/nimrod.htm

פורסם

הצעה, להציב לפיד במקום נפילת המטוס, כפי שהוצבו סמנים (RACE) באירוע של עיט.

מקווה שיספיקו לבנות ולהציב כזה, עד למוצ"ש.

מצטער שלא הוכל להשתתף באירוע, יתכן שהכנס מאוחר יותר, ואם יתאפשר, אעשה זאת בשמחה.

פורסם

לכל החברים שלומות

ע"מ למנוע שאלות מיותרות בקשר למטס לזכרו של נמרוד ז"ל להלן הנחיותביצוע לטיסה במוצ"ש:

כללי:מי שלא יירשם לא יטוס או יטוס מאוחר יותר-סדר ומשמעת טיסה הם שם המשחק באירוע מסוג זה

כפי שנזכר נ"ל המטוס בו יטוסו כולם כולל כולם יהיה 172

המהירות תהיה 105 קשר INDICATED AIR SPEED ולא משהו אחר

כיוון שזהו אירוע רב משתתפים אסור שתהיינה טעויות,מספיק שטייס אחד לא יטוס במהירות הנכונה או לא ישמור גובה נכון או אז נתחיל עם ריתוקים ויהיה ברדק

הכוונה היא -מטוס ממריא מהרצליה ונוחת בשדה דב ללא תקלות או התקלות למיניהם

טייס שלא יודע לטוס את סוג הטיסה הזה-CVFR או מרגיש מראש לא בטוח רצוי שלא יטוס ולא יגרום לבעיית שרשרת בהמשך

אנחנו מבחינתינו נעשה הכל ע"מ לשמור על הפרדות בטיחות נכונות

ממליץ לכולם לטוס את הנתיב הזה אופליין ע"מ שכולם יישבו עליו פרפקט

וכעת לתדריך:

טייס מתחבר לרשת 5 דקות SHARP -מדויק לפני המראה מהרצליה ולא קורא לפקח

באחריות פקח הרצליה לקרוא לו ולשאר הטייסים בסבב

הפקח ינחה:4X-כך וכך תניע תסיע ל-29 סביר להניח הלחץ כך וכך --זהו

רידבק ולדווח בנק' המתנה אותו כנ"ל יהיה במידה ו-11 יהיה בשימוש

בנק'ההמתנה תקבלו קלירנס וקדימה לבצרה800 שם אתם עוברים אוטומטית לפלוטו שיקבל אותכם וינחה אותכם ל-VORNAT ולנתיב הרגיל בגובה 1500 מדויק

למעשה פקח פלוטו לא ירצה קשקשת ברשת עם כל כך הרבה מטוסים באוויר ובנתיב אצלו בהלוך ובחזור לכן אף אחד לא קורא לו ,הוא קורא לכם למעט התקשרות ראשונית בבצרה איתו

לפני בת גלים בהנחיית פלוטו בלבד אוטומטית או לא אוטומטית יש לקרוא לחיפה אות קריאה ומיקום בלבד

פקח חיפה באחריותו להכניס אתכם לעם הרוח של 34 1500 ולא 800 ע"מ לוודא כי מטוסים אחרי הטאצ' אנד גו נשארים בגובה 1000 --הפרדות בטיחות

הנמכה תהיה עצמאית לאחר שחוצים את ציר מסלול 16 בים ואז יש רשות הנמכה ל-800

בכל מקרה אין הנמכה בשום אופן מתחת ל-1500 עד שחוצים את ציר מסלול 16 בים

במקרה של 16 לא תהיה בעייה -בסיס ימנית נגיעה ויציאה לים3-4 מייל מכל יבשה שהיא

לרוב ההקפה תהיה ארוכה ותקיף את כל החצר האסורה לטיסה אלא אם כן תקבלו מפקח חיפה הנחיות אחרות להקפה קצרה

פקח חיפה ינחה אותכם לקרוא חזרה לפלוטו לאחר הנגיעה

יש לשמור על מרחק של-2-3 מייל לאחר נגיעה מכל יבשה שם ,לעומת זאת לא להתרחק יותר מידי מה שיגרום לקרבה מיותרת של מטוסים דבר שיפריע בהמשך לפלוטו

קראנו לפלוטו שילווה אתכם עד וינגייט שם תעברו על פי הנחייתו אוטומטית או לא אוטומטית לשדה דב לנחיתה-אם 21 אז אין בעייה מיוחדת נוחתים מפנים מכבים מתנתקים אוטומטית

חובה להתנתק מיידית מהרשת כיוון שיופיעו יותר מידי סימנים ב-ASRC וזה עלול לבלבל את הפקח שם וליצור לו עומס מיותר

אם 03 800 לעם הרוח נחיתה פינוי זריז בראשונה ימינה עצירה והתנתקות מיידית מהרשת

דגשים:

משמעת טיסה-חובה

גובה ומהירות מדויקים ללא חריגות

לפעול בדיוק על פי ההנחיות האלו -לא נראה לי שיש למישהו שאלות עכשיו

להרשם כמה שיותר מהר

להתחבר בזמן הנכון-הפקח יקרא לכם

אין לבצע ריתוקים מעל ה-VORNAT ,הגענו לשם ממשיכים הלאה בנתיב

לא לחרוג אחרי נגיעה בחיפה מ-2-3 מייל בתוך הים

שדה דב -נוחתים מפנים מכבים סקווק לסטנד ביי ומתנתקים

בהרצליה בנק' המתנה אוטומטית סקווק לצ'רלי ללא הנחיות פקח

עד כאן

מקווה שלא שכחתי כלום

מאחל לכולנו טייסים ופקחים מטס מוצלח ובל נשכח את הסיבות לקיומו

פורסם
לפני בת גלים בהנחיית פלוטו בלבד אוטומטית או לא אוטומטית יש לקרוא לחיפה אות קריאה ומיקום בלבד

קראנו לפלוטו שילווה אתכם עד וינגייט שם תעברו על פי הנחייתו אוטומטית או לא אוטומטית לשדה דב לנחיתה

מצטער אבל לא הבנתי,מבצרה עוברים אוטומט לפלוטו וחוץ מזה מה? עוברים אוטומטית או רק בהנחית הפקח?

פורסם
לפני בת גלים בהנחיית פלוטו בלבד אוטומטית או לא אוטומטית יש לקרוא לחיפה אות קריאה ומיקום בלבד

קראנו לפלוטו שילווה אתכם עד וינגייט שם תעברו על פי הנחייתו אוטומטית או לא אוטומטית לשדה דב לנחיתה

מצטער אבל לא הבנתי,מבצרה עוברים אוטומט לפלוטו וחוץ מזה מה? עוברים אוטומטית או רק בהנחית הפקח?

כרגע הנקודה היחידה שעוברים אוטומאטית היא בבצרה מהרצליה לפלוטו

פורסם

האם יש אפשרות לטוס בנתיב המתוכנן ולנחות בהרצליה במקום ש"ד? הסינרי של ש"ד בעייתי אצלי מבחינת תצוגה ולפעמים גורם לקרטוע רציני (הגירסא הישנה והחדשה, ניסיתי להחליף).

פורסם
האם יש אפשרות לטוס בנתיב המתוכנן ולנחות בהרצליה במקום ש"ד? הסינרי של ש"ד בעייתי אצלי מבחינת תצוגה ולפעמים גורם לקרטוע רציני (הגירסא הישנה והחדשה, ניסיתי להחליף).

לא

פורסם

בחרתי SLOT בשעה מוקדמת מדי בשבילי, (שלשה דרדקים היפר אקטיביים - אם אני אומר להם הולכים לישון ב20:00 הם צוחקים לי בפנים, איזה אבא חנון...) :)

איך משנים?

פורסם

שני דברים:

1.שימו לב לכניסה לפיינל הקצר בחיפה,ובמידה ומגדל יגיד לכם קצר ותקיפו את החצר הסאורה זה יגרום להליכות סביב.

2.ניווט עצמי לNAT VOR או וקטורים מפלוטו? מכייון ששמוליק ציין שהפקח ינחה אותו לVOR

תודה וכל הכבוד על הרעיון.

פורסם
לא הבנתי מה שכתבת על בקרת תל אביב

היא תיהיה פתוחה אבל אם נגיד אני ירצה לטוס בנתיב אחר שבכלל לא קשור לאירוע אני לא יוכל?

המרחב האוירי של ישראל סגור לחלוטין, פרט לנתיב הטיסה לחיפה וחזרה (מטוסי המטס בלבד) ולמקרים של טיסות זרות.

לא תאופשר שום טיסה מעבר למצויין לעיל.

פורסם
אם אתרגל יירוט VOR בשביל NAT ואצליח אבוא.

אבל ככה אני טס רק ב-CVFR כרגע.

בינתיים אומר כל הכבוד על הארגון ובהצלחה בסדר המטוסים.

דור, תוכל לקבל וקטורים מפלוטו ל VOR.

מטרת המטס היא שחזור טיסתו האחרונה של נמרוד והנצחתו ולא תרגול רדיפת רדיאלים ל VOR מסוים.

תרשם, אם לא תקבל וקטורים אני אתן לך אותם.

ואנשים, יש שיפור בכמות הנרשמים, אני מקווה שעד שעות הערב המוקדמות נאלץ לפתוח עוד סלוטים, אז קדימה, לא לאכזב אותי בבקשה.

פורסם

שיהיה בהצלחה אם הייתי יודע את זה הייתי מצטרף לטיסה אבל כיוון שאני לא אז אין ביכולתי להצטרף בכל זאת שיהיה לכם שוב בהצלחה ..... :arrow:

פורסם

הבעיה שלי נפתרה למי שמתעניין, הייתה התנגשות בין גירסאות הסינרי השונות.

שני דברים:

א. האם נקבל וקטורים גם חזרה מNAT אל הנתיב?

ב. מהירות הטיסה שונתה ל105 מכשירית. זה לא מעט מוגזם לססנה 172? האם יש אפשרות להשתמש בססנה 172P של VFS (כמובן שאצטרך לטוס על סל"ד גבוה מהרגיל) ?

פורסם

בעקרון זה לא מהירות ממש גבוהה 105 קשרים.

מהVOR אתה תקבל כיוון משוער לכביש 4 משם אתה חוזר לבד לטיסת ראיה (לא קשה מדי גם למצוא את הכביש מהVOR).

פורסם

לכל מי שחושש בקשר ליירוט VOR NAT אין לכם מה לדאוג מי שלא יודע IFR יקבל בכל מקרה מי שיוצר קשר מקבל ישר ווקטור ל VOR ואחר כך ווקטור חזרה לכיוון חדרה תכלס הסטייה מהנתיב לא כל כך גדולה את חדרה תוכלו לזהות לפי דעתי מנתניה ולטוס לבד.

פורסם

יש לי כמה שאלות

אחרי שאני הברתי לפלוטו לאיזה כיוון אני צריך ליפנות??

אני יודע שאני צריך לכיוון של NATVOR אבל אני רק טייס CVFR ולא טייס IFR

אני כן יודע איך לשים נתונים בVOR לתדר ואני יודע שיש את הקו הזה שהוא צריך ליהיות במרכז אבל כשאני היתאמנתי אופליין הקו הזה היתפזר לכל מקום פעם בימין ופעם בשמאל

אז שאלתי היא איך אני עושה שהקו הזה יהיה רק רק באמצע??

והאם אפשר לשים טיס אוטומטי על הVOR??אם כן אז איך?

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר



×
×
  • יצירת חדש...