Elad Zeierman פורסם נובמבר 23, 2004 דיווח פורסם נובמבר 23, 2004 לכל חברי החטיבה שלום במוצ"ש בשעה 19:30 נקיים מטס כבוד לזכרו של נימרוד גרשוני ז"ל- טיסתו האחרונה של נימרוד הייתה טיסת ניווט לחיפה לכן נתיב זה יהיה נתיב המטס עם שינוי קל- שהנתיב יעבור דרך VOR NAT סמוך למקום התרסקות המטוס. את המטס יוביל לבון מליק – חבר טוב של נימרוד שהיה אמור באותו יום לטוס איתו. המטס יצא מהרצליה כאשר מבצרה נמשיך ל VOR – NAT ומשם נחזור לנתיב הרגיל חדרה – פורדיס- עתלית – בת גלים ---נגיעה במסלול 34 של חיפה --- בת גלים ונמשיך במקביל לקו החוף בעומק של 2 מייל בים דרך –עתלית- פורדיס- אולגה- וינגייט –שפיים – הרצליה – נחיתה בשדה דוב. דגשים לנתיב : - מהירות טיסה 105 קשר בלבד –גובה בהלוך לחיפה 1500 בחזור 2000 -שימו לב – בבצרה עוברים אוטמאטית לפלוטו ללא הנחיה של המיגדל -בחזור לא טסים על הנתיב המקורי אלא 2 מייל בים מבת גלים כאשר יש להקפיד על שמירת 1000 רגל ביציאה מחיפה וטיפוס רק באישור פקח. -הנמכות בהקפה רק בהתאם להנחיות פקח ולשים לב אם מורים לכם להיכנס להקפה הארוכה או הקצרה בחיפה - נגיעה בלבד – אין עצירה מלאה בחיפהֿ- מטוס שיעצור לא בטוח שיוכל לחזור לטיסה. דגשים לארוע- הכללים כאן יותר מחמירים מארוע רגיל – -אנחנו רוצים אחידות לכן המטוס היחיד שמשתתף בארוע הוא צסנה 172 -בלינק למטה יש רשימת סלוטים לארוע הרשמו בהקדם ועימדו בזמני היציאה. -אותות הקריאה בדף הרישום מחייבים -התחברות לרשת שאתם מוכנים לטיסה רק 5 דקות לפני שעת הסלוט המקורית שלכם למניעת לחץ. -אנחנו נקרא למרשה ולא ההיפך כמו בשגרה- דאגו לענות למיגדל בהקדם אחרת הוא יעבור למטוס הבא בתור. -שימו לב חשוב ביותר:- ברגע שתענו למגדל תקבלו מיד אישור הסעה לפעיל – ורק אז בנקודות המתנה תקבלו מרשה- להיות עם סקווק במצב C -חשוב להיות סגורים על הנתיב לכן מי שיש לו בעיה לשאול שאלות בשרשיר זה. -זה אינו ארוע שיגרתי – בזמן הארוע כל המרחב של ישראל סגור לחלוטין פרט לנתיב הארוע- אין טיסות פנים, יוצאות ונכנסות. - בקרת תל אביב תיהיה פעילה אבל היא לא נועדה למתן שרותי פיקוח בזמן הארוע. - מזג האוויר עלול להיות סוער במידה ואכן יהיה כך כל הטייסים מתבקשים להגדיר בסימולטור מזג אוויר נקי בהתאם להנחיות מנהלי הארוע. - בהגעה לשדה דוב מסיעים לחניה לבד ומתנתקים בהקדם על מנת למנוע בלאגאן חל איסור גורף להתחבר כ OBS (צופים) באירוע ב ASRC. אנחנו מבקשים מכל המשתתפים לרשום בשורת ההערות (Remarks) בתכנית הטיסה: VATIL SALUTES NIMROD GERSHUNY. FAREWELL, FRIEND. שאלות יתקבלו בברכה אנחנו מצפים להשתתפות מכל חברי החטיבה. לינק לרישום: http://www.vatil.org/vatil/nimrod.htm
Moshe Bensal פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 הצעה, להציב לפיד במקום נפילת המטוס, כפי שהוצבו סמנים (RACE) באירוע של עיט. מקווה שיספיקו לבנות ולהציב כזה, עד למוצ"ש. מצטער שלא הוכל להשתתף באירוע, יתכן שהכנס מאוחר יותר, ואם יתאפשר, אעשה זאת בשמחה.
hagay פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 שאלה: כשעוזבים את חיפה לכיוון בת גלים אמורים להכנס 2 מייל לים עם אותו HDG או שצריך לפנות ל 270 להתרחק 2 מייל ואז לפנות שמאלה בקו ישר עם החוף?
Shmulik Lin פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 לכל החברים שלומות ע"מ למנוע שאלות מיותרות בקשר למטס לזכרו של נמרוד ז"ל להלן הנחיותביצוע לטיסה במוצ"ש: כללי:מי שלא יירשם לא יטוס או יטוס מאוחר יותר-סדר ומשמעת טיסה הם שם המשחק באירוע מסוג זה כפי שנזכר נ"ל המטוס בו יטוסו כולם כולל כולם יהיה 172 המהירות תהיה 105 קשר INDICATED AIR SPEED ולא משהו אחר כיוון שזהו אירוע רב משתתפים אסור שתהיינה טעויות,מספיק שטייס אחד לא יטוס במהירות הנכונה או לא ישמור גובה נכון או אז נתחיל עם ריתוקים ויהיה ברדק הכוונה היא -מטוס ממריא מהרצליה ונוחת בשדה דב ללא תקלות או התקלות למיניהם טייס שלא יודע לטוס את סוג הטיסה הזה-CVFR או מרגיש מראש לא בטוח רצוי שלא יטוס ולא יגרום לבעיית שרשרת בהמשך אנחנו מבחינתינו נעשה הכל ע"מ לשמור על הפרדות בטיחות נכונות ממליץ לכולם לטוס את הנתיב הזה אופליין ע"מ שכולם יישבו עליו פרפקט וכעת לתדריך: טייס מתחבר לרשת 5 דקות SHARP -מדויק לפני המראה מהרצליה ולא קורא לפקח באחריות פקח הרצליה לקרוא לו ולשאר הטייסים בסבב הפקח ינחה:4X-כך וכך תניע תסיע ל-29 סביר להניח הלחץ כך וכך --זהו רידבק ולדווח בנק' המתנה אותו כנ"ל יהיה במידה ו-11 יהיה בשימוש בנק'ההמתנה תקבלו קלירנס וקדימה לבצרה800 שם אתם עוברים אוטומטית לפלוטו שיקבל אותכם וינחה אותכם ל-VORNAT ולנתיב הרגיל בגובה 1500 מדויק למעשה פקח פלוטו לא ירצה קשקשת ברשת עם כל כך הרבה מטוסים באוויר ובנתיב אצלו בהלוך ובחזור לכן אף אחד לא קורא לו ,הוא קורא לכם למעט התקשרות ראשונית בבצרה איתו לפני בת גלים בהנחיית פלוטו בלבד אוטומטית או לא אוטומטית יש לקרוא לחיפה אות קריאה ומיקום בלבד פקח חיפה באחריותו להכניס אתכם לעם הרוח של 34 1500 ולא 800 ע"מ לוודא כי מטוסים אחרי הטאצ' אנד גו נשארים בגובה 1000 --הפרדות בטיחות הנמכה תהיה עצמאית לאחר שחוצים את ציר מסלול 16 בים ואז יש רשות הנמכה ל-800 בכל מקרה אין הנמכה בשום אופן מתחת ל-1500 עד שחוצים את ציר מסלול 16 בים במקרה של 16 לא תהיה בעייה -בסיס ימנית נגיעה ויציאה לים3-4 מייל מכל יבשה שהיא לרוב ההקפה תהיה ארוכה ותקיף את כל החצר האסורה לטיסה אלא אם כן תקבלו מפקח חיפה הנחיות אחרות להקפה קצרה פקח חיפה ינחה אותכם לקרוא חזרה לפלוטו לאחר הנגיעה יש לשמור על מרחק של-2-3 מייל לאחר נגיעה מכל יבשה שם ,לעומת זאת לא להתרחק יותר מידי מה שיגרום לקרבה מיותרת של מטוסים דבר שיפריע בהמשך לפלוטו קראנו לפלוטו שילווה אתכם עד וינגייט שם תעברו על פי הנחייתו אוטומטית או לא אוטומטית לשדה דב לנחיתה-אם 21 אז אין בעייה מיוחדת נוחתים מפנים מכבים מתנתקים אוטומטית חובה להתנתק מיידית מהרשת כיוון שיופיעו יותר מידי סימנים ב-ASRC וזה עלול לבלבל את הפקח שם וליצור לו עומס מיותר אם 03 800 לעם הרוח נחיתה פינוי זריז בראשונה ימינה עצירה והתנתקות מיידית מהרשת דגשים: משמעת טיסה-חובה גובה ומהירות מדויקים ללא חריגות לפעול בדיוק על פי ההנחיות האלו -לא נראה לי שיש למישהו שאלות עכשיו להרשם כמה שיותר מהר להתחבר בזמן הנכון-הפקח יקרא לכם אין לבצע ריתוקים מעל ה-VORNAT ,הגענו לשם ממשיכים הלאה בנתיב לא לחרוג אחרי נגיעה בחיפה מ-2-3 מייל בתוך הים שדה דב -נוחתים מפנים מכבים סקווק לסטנד ביי ומתנתקים בהרצליה בנק' המתנה אוטומטית סקווק לצ'רלי ללא הנחיות פקח עד כאן מקווה שלא שכחתי כלום מאחל לכולנו טייסים ופקחים מטס מוצלח ובל נשכח את הסיבות לקיומו
hagay פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 לפני בת גלים בהנחיית פלוטו בלבד אוטומטית או לא אוטומטית יש לקרוא לחיפה אות קריאה ומיקום בלבד קראנו לפלוטו שילווה אתכם עד וינגייט שם תעברו על פי הנחייתו אוטומטית או לא אוטומטית לשדה דב לנחיתה מצטער אבל לא הבנתי,מבצרה עוברים אוטומט לפלוטו וחוץ מזה מה? עוברים אוטומטית או רק בהנחית הפקח?
Elad Zeierman פורסם נובמבר 24, 2004 מחבר דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 לפני בת גלים בהנחיית פלוטו בלבד אוטומטית או לא אוטומטית יש לקרוא לחיפה אות קריאה ומיקום בלבד קראנו לפלוטו שילווה אתכם עד וינגייט שם תעברו על פי הנחייתו אוטומטית או לא אוטומטית לשדה דב לנחיתה מצטער אבל לא הבנתי,מבצרה עוברים אוטומט לפלוטו וחוץ מזה מה? עוברים אוטומטית או רק בהנחית הפקח? כרגע הנקודה היחידה שעוברים אוטומאטית היא בבצרה מהרצליה לפלוטו
DanPadnos פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 האם יש אפשרות לטוס בנתיב המתוכנן ולנחות בהרצליה במקום ש"ד? הסינרי של ש"ד בעייתי אצלי מבחינת תצוגה ולפעמים גורם לקרטוע רציני (הגירסא הישנה והחדשה, ניסיתי להחליף).
Elad Zeierman פורסם נובמבר 24, 2004 מחבר דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 האם יש אפשרות לטוס בנתיב המתוכנן ולנחות בהרצליה במקום ש"ד? הסינרי של ש"ד בעייתי אצלי מבחינת תצוגה ולפעמים גורם לקרטוע רציני (הגירסא הישנה והחדשה, ניסיתי להחליף). לא
DanPadnos פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 תודה על התגובה הזריזה. כמובן שאנסה שוב לפתור את הבעיה, ואם אצליח תוכלו לראות אותי ברשימת הטיסות. בהצלחה לכל הטייסים.
Baruch Spiegel פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 בחרתי SLOT בשעה מוקדמת מדי בשבילי, (שלשה דרדקים היפר אקטיביים - אם אני אומר להם הולכים לישון ב20:00 הם צוחקים לי בפנים, איזה אבא חנון...) איך משנים?
GILG פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 שני דברים: 1.שימו לב לכניסה לפיינל הקצר בחיפה,ובמידה ומגדל יגיד לכם קצר ותקיפו את החצר הסאורה זה יגרום להליכות סביב. 2.ניווט עצמי לNAT VOR או וקטורים מפלוטו? מכייון ששמוליק ציין שהפקח ינחה אותו לVOR תודה וכל הכבוד על הרעיון.
e_dor פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 אם אתרגל יירוט VOR בשביל NAT ואצליח אבוא. אבל ככה אני טס רק ב-CVFR כרגע. בינתיים אומר כל הכבוד על הארגון ובהצלחה בסדר המטוסים.
Omer k פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 היציאה מהרצליה היא יציאת ראייה? או היציאת מכשירים?
Oren Geva פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 -שימו לב – בבצרה עוברים אוטמאטית לפלוטו ללא הנחיה של המיגדל יציאת ראיה לבצרה.
oz פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 לא הבנתי מה שכתבת על בקרת תל אביב היא תיהיה פתוחה אבל אם נגיד אני ירצה לטוס בנתיב אחר שבכלל לא קשור לאירוע אני לא יוכל?
אורח פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 לא הבנתי מה שכתבת על בקרת תל אביבהיא תיהיה פתוחה אבל אם נגיד אני ירצה לטוס בנתיב אחר שבכלל לא קשור לאירוע אני לא יוכל? המרחב האוירי של ישראל סגור לחלוטין, פרט לנתיב הטיסה לחיפה וחזרה (מטוסי המטס בלבד) ולמקרים של טיסות זרות. לא תאופשר שום טיסה מעבר למצויין לעיל.
אורח פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 אם אתרגל יירוט VOR בשביל NAT ואצליח אבוא.אבל ככה אני טס רק ב-CVFR כרגע. בינתיים אומר כל הכבוד על הארגון ובהצלחה בסדר המטוסים. דור, תוכל לקבל וקטורים מפלוטו ל VOR. מטרת המטס היא שחזור טיסתו האחרונה של נמרוד והנצחתו ולא תרגול רדיפת רדיאלים ל VOR מסוים. תרשם, אם לא תקבל וקטורים אני אתן לך אותם. ואנשים, יש שיפור בכמות הנרשמים, אני מקווה שעד שעות הערב המוקדמות נאלץ לפתוח עוד סלוטים, אז קדימה, לא לאכזב אותי בבקשה.
OmRI פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 שיהיה בהצלחה אם הייתי יודע את זה הייתי מצטרף לטיסה אבל כיוון שאני לא אז אין ביכולתי להצטרף בכל זאת שיהיה לכם שוב בהצלחה ..... :arrow:
DanPadnos פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 הבעיה שלי נפתרה למי שמתעניין, הייתה התנגשות בין גירסאות הסינרי השונות. שני דברים: א. האם נקבל וקטורים גם חזרה מNAT אל הנתיב? ב. מהירות הטיסה שונתה ל105 מכשירית. זה לא מעט מוגזם לססנה 172? האם יש אפשרות להשתמש בססנה 172P של VFS (כמובן שאצטרך לטוס על סל"ד גבוה מהרגיל) ?
Or Netzer פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 בעקרון זה לא מהירות ממש גבוהה 105 קשרים. מהVOR אתה תקבל כיוון משוער לכביש 4 משם אתה חוזר לבד לטיסת ראיה (לא קשה מדי גם למצוא את הכביש מהVOR).
Oren Geva פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 105 קשרים היא מהירות שיוט רגילה בצסנה 172.
Elad Zeierman פורסם נובמבר 24, 2004 מחבר דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 לכל מי שחושש בקשר ליירוט VOR NAT אין לכם מה לדאוג מי שלא יודע IFR יקבל בכל מקרה מי שיוצר קשר מקבל ישר ווקטור ל VOR ואחר כך ווקטור חזרה לכיוון חדרה תכלס הסטייה מהנתיב לא כל כך גדולה את חדרה תוכלו לזהות לפי דעתי מנתניה ולטוס לבד.
kfir פורסם נובמבר 24, 2004 דיווח פורסם נובמבר 24, 2004 יש לי כמה שאלות אחרי שאני הברתי לפלוטו לאיזה כיוון אני צריך ליפנות?? אני יודע שאני צריך לכיוון של NATVOR אבל אני רק טייס CVFR ולא טייס IFR אני כן יודע איך לשים נתונים בVOR לתדר ואני יודע שיש את הקו הזה שהוא צריך ליהיות במרכז אבל כשאני היתאמנתי אופליין הקו הזה היתפזר לכל מקום פעם בימין ופעם בשמאל אז שאלתי היא איך אני עושה שהקו הזה יהיה רק רק באמצע?? והאם אפשר לשים טיס אוטומטי על הVOR??אם כן אז איך?