עבור לתוכן
OmRI

עוד משהו משמח יש התקדמות בנושא תידלוק מסוקים בפלייט

Recommended Posts

פורסם

חבר טוב אבל מאוד טוב שלי מHC חזר לעבוד נמרצות על הפרוייקט הזה הנה תמונה מעודכנת שהוא פירסם:

kc130f.jpg

אני מחכה לזה בכיליון עיניים.

פורסם

בוא נחשוב...... :lol: רואים פה הרקולס מתדלק בלקהוק רק בגלל שהוא השתמש בבלקהוק אז אין את מוט התידלוק. אבל בפייבהוק יש אז עם פייבהוק אפשר לתדלק.

פורסם

אם הוא שאל, כנראה שהוא גם לא מכיר את הנושא.

התידלוק האווירי, במקרה של מסוקים, חיל הים והמארינס האמריקאיים, מתבצע בשיטת הסל. מטוס תדלוק פורס צינור גמיש שבסופו סל. המטוס המתדלק פשוט (גם כן, "פשוט"...) טס במבנה עם מטוס התדלוק, וכשמגיע תורו, מכניס צינור תדלוק (בד"כ אחד שנשלף) לתוך הסל. כשהצינור מעוגן בסל, הדלק מתחיל לזרום. בד"כ יש כמה סלים שנתלים מכל מטוס תדלוק, על מנת שכמה מטוסים יתדלקו במקביל.

במקרה של מטוסי חיל האוויר האמריקאי (ורוב אלו של חיה"א הישראלי), התדלוק מתבצע בשיטת הבום (מוט תדלוק). גם כאן, הטייס המתדלק טס במבנה עם מטוס התדלוק וממתין לתורו. ברגע שזה הגיע, הוא מתייצב מאחורי מוט תדלוק קשיח שנפרס מהמטוס המתדלק. המוט מצויד בסנפירי הגוי. הסנפירים משמשים את בעל המקצוע הנוסף במטוס התדלוק, המתדלק ("מטיס הבום"). ברגע שהמטוס שמעוניין בתדלוק מיוצב לשביעות רצונו של המתדלק, הוא מנחה את המוט בעזרתם, עד להחדרתו בפתח תדלוק מאחורי חופת תא הטייס. כאן יש רק מוט תדלוק אחד.

שיטת הסל בחיל האוויר הרוסי:

http://www.maxwolf.ru/avia/maks99/refuel.jpg

אצל האמריקאים:

http://www.okinawa.usmc.mil/Public%20Af ... -air-3.jpg

שיטת המוט:

http://www.1stfighter.org/f15s/images_f ... l_71st.jpg

60 שניות של תדלוק אווירי . עכשיו מחכים שעופר יתקן אותי :lol:

פורסם

המידע נכון, אפשר להוסיף פרטים. מטוסי הקרב בח"א כולם הנם מטוסי חא"א וככאלה מצוידים במערכת תדלוק באוויר. האמריקאים סרבו לספק לח"א את מיכלית התדלוק כי ראו בכך יכולת אסטרטגית שאינה נחוצה להגנת ישראל. כתוצאה, פיתח ח"א בתעשיה האווירית מערכת הדומה ל- KC-135 האמריקאי, ובכך השיגה המדינה יכולת להאריך את טווח מטוסי הקרב שלה.

ח"א רכש החל משנת 1969 יסעורים בחברת סיקורסקי, מדגם המשולב ביכולות מסוקי המרינס וחא"א, שכללו מערכת תדלוק באוויר (קיים בארה"ב בדגם חא"א, יותר מאוחר נדמה לי שנכלל גם בדגם גילוי והשמדת מוקשים ימיים RH-53D). במקרה זה האמריקאים סיפקו לנו מערכות תדלוק סל המותקנות בקרנף, שהרי יסעור לא מסוגל לטוס מעל מהירות ההזדקרות של מיכלית ה- B707. היסעור הישראלי הנו בעל משקל המראה מירבי של 50,250 לב', ואולם האמריקאים אישרו את היסעור אצלם לתדלוק באוויר רק עד משקל משימת חילוץ הטייסים שלהם והוא 38,050 לב', במלים אחרות לא יכלנו לנצל את יכולת נשיאת המשקל במסוקינו כראוי לתדלוק באוויר, דבר שהגביל את טווח המסוק במשימות מיוחדות ארוכות טווח. משימה ארוכת טווח לדוגמא הנה הגנת קווי שייט בים סוף, עד למיצרי באב אל מנדב שבתימן. הרדיוס מישראל מעל 1000 מי"מ.

ללא תדלוק באוויר, היסעור בעל יכולת נשיאה מרבית של דלק 4,230 לב' פנימי, 2 מיכלים נתיקים 650 גאלון שבהם עוד 8,840 לב' ניתן להוסיף גם בתא המטען עד 6 מיכלי 300 גאלון שהם 12,240 לב', אך בתצורה זו לא ניתן לשאת כלום בתא. סהכ" 25,310 לב', המספיקים ל- 9.5 ש"ט במהירות אוויר אמיתית 130 קשר. במלים אחרות לא ניתן לחזור ארצה משם. תדלוק באוויר הנו הפתרון היחידי. יש במסוק מערכת להוספת שמן מנועים המאפשרת טיסה מעל 24 שעות רצופות.

בשנת 1976 ביצעתי ניסוי טיסה שמטרתו היתה להעלות את מגבלת משקל המסוק לתדלוק באוויר, היעד היה משקל כולל 42000 לב', הגעתי ל- 44,500 והמסוק אושר. בכדי לחסוך בשעות ניסוי הוא בוצע בלילה והמסוק אושר לביצוע במשקל החדש ביום ובלילה, ובכך הגדלנו את טווחו.

אם הוא שאל, כנראה שהוא גם לא מכיר את הנושא.

התידלוק האווירי, במקרה של מסוקים, חיל הים והמארינס האמריקאיים, מתבצע בשיטת הסל. מטוס תדלוק פורס צינור גמיש שבסופו סל. המטוס המתדלק פשוט (גם כן, "פשוט"...) טס במבנה עם מטוס התדלוק, וכשמגיע תורו, מכניס צינור תדלוק (בד"כ אחד שנשלף) לתוך הסל. כשהצינור מעוגן בסל, הדלק מתחיל לזרום. בד"כ יש כמה סלים שנתלים מכל מטוס תדלוק, על מנת שכמה מטוסים יתדלקו במקביל.

במקרה של מטוסי חיל האוויר האמריקאי (ורוב אלו של חיה"א הישראלי), התדלוק מתבצע בשיטת הבום (מוט תדלוק). גם כאן, הטייס המתדלק טס במבנה עם מטוס התדלוק וממתין לתורו. ברגע שזה הגיע, הוא מתייצב מאחורי מוט תדלוק קשיח שנפרס מהמטוס המתדלק. המוט מצויד בסנפירי הגוי. הסנפירים משמשים את בעל המקצוע הנוסף במטוס התדלוק, המתדלק ("מטיס הבום"). ברגע שהמטוס שמעוניין בתדלוק מיוצב לשביעות רצונו של המתדלק, הוא מנחה את המוט בעזרתם, עד להחדרתו בפתח תדלוק מאחורי חופת תא הטייס. כאן יש רק מוט תדלוק אחד.

שיטת הסל בחיל האוויר הרוסי:

http://www.maxwolf.ru/avia/maks99/refuel.jpg

אצל האמריקאים:

http://www.okinawa.usmc.mil/Public%20Af ... -air-3.jpg

שיטת המוט:

http://www.1stfighter.org/f15s/images_f ... l_71st.jpg

60 שניות של תדלוק אווירי . עכשיו מחכים שעופר יתקן אותי :lol:

פורסם
המידע נכון, אפשר להוסיף פרטים. מטוסי הקרב בח"א כולם הנם מטוסי חא"א וככאלה מצוידים במערכת תדלוק באוויר. האמריקאים סרבו לספק לח"א את מיכלית התדלוק כי ראו בכך יכולת אסטרטגית שאינה נחוצה להגנת ישראל. כתוצאה, פיתח ח"א בתעשיה האווירית מערכת הדומה ל- KC-135 האמריקאי, ובכך השיגה המדינה יכולת להאריך את טווח מטוסי הקרב שלה.

ח"א רכש החל משנת 1969 יסעורים בחברת סיקורסקי, מדגם המשולב ביכולות מסוקי המרינס וחא"א, שכללו מערכת תדלוק באוויר (קיים בארה"ב בדגם חא"א, יותר מאוחר נדמה לי שנכלל גם בדגם גילוי והשמדת מוקשים ימיים RH-53D). במקרה זה האמריקאים סיפקו לנו מערכות תדלוק סל המותקנות בקרנף, שהרי יסעור לא מסוגל לטוס מעל מהירות ההזדקרות של מיכלית ה- B707. היסעור הישראלי הנו בעל משקל המראה מירבי של 50,250 לב', ואולם האמריקאים אישרו את היסעור אצלם לתדלוק באוויר רק עד משקל משימת חילוץ הטייסים שלהם והוא 38,050 לב', במלים אחרות לא יכלנו לנצל את יכולת נשיאת המשקל במסוקינו כראוי לתדלוק באוויר, דבר שהגביל את טווח המסוק במשימות מיוחדות ארוכות טווח. משימה ארוכת טווח לדוגמא הנה הגנת קווי שייט בים סוף, עד למיצרי באב אל מנדב שבתימן. הרדיוס מישראל מעל 1000 מי"מ.

ללא תדלוק באוויר, היסעור בעל יכולת נשיאה מרבית של דלק 4,230 לב' פנימי, 2 מיכלים נתיקים 650 גאלון שבהם עוד 8,840 לב' ניתן להוסיף גם בתא המטען עד 6 מיכלי 300 גאלון שהם 12,240 לב', אך בתצורה זו לא ניתן לשאת כלום בתא. סהכ" 25,310 לב', המספיקים ל- 9.5 ש"ט במהירות אוויר אמיתית 130 קשר. במלים אחרות לא ניתן לחזור ארצה משם. תדלוק באוויר הנו הפתרון היחידי. יש במסוק מערכת להוספת שמן מנועים המאפשרת טיסה מעל 24 שעות רצופות.

בשנת 1976 ביצעתי ניסוי טיסה שמטרתו היתה להעלות את מגבלת משקל המסוק לתדלוק באוויר, היעד היה משקל כולל 42000 לב', הגעתי ל- 44,500 והמסוק אושר. בכדי לחסוך בשעות ניסוי הוא בוצע בלילה והמסוק אושר לביצוע במשקל החדש ביום ובלילה, ובכך הגדלנו את טווחו.

אם הוא שאל, כנראה שהוא גם לא מכיר את הנושא.

התידלוק האווירי, במקרה של מסוקים, חיל הים והמארינס האמריקאיים, מתבצע בשיטת הסל. מטוס תדלוק פורס צינור גמיש שבסופו סל. המטוס המתדלק פשוט (גם כן, "פשוט"...) טס במבנה עם מטוס התדלוק, וכשמגיע תורו, מכניס צינור תדלוק (בד"כ אחד שנשלף) לתוך הסל. כשהצינור מעוגן בסל, הדלק מתחיל לזרום. בד"כ יש כמה סלים שנתלים מכל מטוס תדלוק, על מנת שכמה מטוסים יתדלקו במקביל.

במקרה של מטוסי חיל האוויר האמריקאי (ורוב אלו של חיה"א הישראלי), התדלוק מתבצע בשיטת הבום (מוט תדלוק). גם כאן, הטייס המתדלק טס במבנה עם מטוס התדלוק וממתין לתורו. ברגע שזה הגיע, הוא מתייצב מאחורי מוט תדלוק קשיח שנפרס מהמטוס המתדלק. המוט מצויד בסנפירי הגוי. הסנפירים משמשים את בעל המקצוע הנוסף במטוס התדלוק, המתדלק ("מטיס הבום"). ברגע שהמטוס שמעוניין בתדלוק מיוצב לשביעות רצונו של המתדלק, הוא מנחה את המוט בעזרתם, עד להחדרתו בפתח תדלוק מאחורי חופת תא הטייס. כאן יש רק מוט תדלוק אחד.

שיטת הסל בחיל האוויר הרוסי:

http://www.maxwolf.ru/avia/maks99/refuel.jpg

אצל האמריקאים:

http://www.okinawa.usmc.mil/Public%20Af ... -air-3.jpg

שיטת המוט:

http://www.1stfighter.org/f15s/images_f ... l_71st.jpg

60 שניות של תדלוק אווירי . עכשיו מחכים שעופר יתקן אותי :lol:

פששש שניכם רשמת דברים נכונים והיה מאוד נחמד לקרוא את זה.

אגב כיום בחה"א שלנו הרקולס יכול לתדלק שני יסעורים בבת אחת לא תמיד זה הולך בתורות.

בכל זאת אני מאוד מחכה שזה ייצא כבר והמטוס הזה יהיה מטוס שלא צריך להטיס לפי מה שידוע לי אלא הפכו אותו לתנועה אווירית והוא יוכל לתדלק כשיצטרכו אותו אבל יותר כיף זה לתדלק בטיסת רשת שצריך התאמה בין שני הטייסים.

אני מקווה מאוד שיוסיפו לבלקהוק צינור תילדוק או ליסעור כי חבל לשים את צבעי חה"א על הפייבהוק.

פורסם
WOW זה יהיה ענק לתדלק ברשת, צריך ממש להיות מקצוענים. אבל לצערי זה לא יתאפשר בואטסים עם הלאגים שיש שם :( .

אבל ב-IP זה יתאפשר בהחלט.

אני כבר ביצעתי ארבע טיסות תידלוק שהמטוס באמת תידלק אותי והיה כיף מאוד משום מה לא היה לאגים כי כבר התרגלתי אבל בוא נקווה שלא יהיו עוד ותמיד אפשר לטוס רשת ולגרום למטוס הזה שיעשה מסלולי טיסה שהמחשב מטיס.

פורסם

עוד משהו.. בשיטת המוט, המטוס המתדלק- הוא האקטיבי. כלומר- המוט מתכוונן אליך ומגיע אליך אל המטוס המתדלק בלי שאתה צריך לעשות כלום. בשיטת הסל- המטוס המתדלק הוא הפאסיבי והמתודלק הוא האקטיבי- כלומר המטוס המתודלק מכוון את עצמו ומגיע בכוחות עצמו אל הסל

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...