עבור לתוכן
Izik Bakshi

מפגש עם האגדה

Recommended Posts

פורסם

השבוע ביום שני, בעודי מקבל מטוסים שחוזרים מטיסה אני שם לב לשני אנשים האחד נמוך קומה ומבוגר 60+ והשני גבוהה בגיל 30+ לערך, שניהם היו על בגדים אזרחים והם מטיילים להם בין המטוסים, מסתכלים ועולים לתא, אז פניתי אליהם בברכת שלום ושאלתי את הבחור המבוגר מה הוא עושה פה, הוא ענה לי "סתם ההיתי בטייסת הזו 11 שנים" עניתי לו "אחלה" מה שמך? והוא עונה "גיורא אפשטיין" לרגע ההיתי בהלם וישר לחצתי את ידו ואמרתי "כבוד הוא לי".

למי שלא מכיר גיורא אפשטיין הוא אלוף ההפלות של חיל האויר ואלוף ההפלות בעולם כולו בקטגוריה של מטוסי קרב, לבחור יש 5000 ש"ט בחיל האויר ועוד 20000 ש"ט באל על, על 757 767 ו 777, אגדת תעופה מהלכת, האיש כל כך צנוע, חברו היה דובר אנגלית ופשוט נהנה לראות את הכבוד שיש לגיורא בחיל האויר.

מפגש ושיחה של פעם בחיים (אני מקווה לזה שוב) עם אגדה לא קטנה ואלוף עולמי.

עופר, במידה והיתה לך הכרות עם הבחור, אשמח שתוסיף את רשמיך... 8)

וכמובן שאם יצא לעוד מישהו אז בשמחה.

פורסם

גיורא שירת בקבע כרב סמל ומדריך צניחה בבי"ס לצניחה בתל נוף, ומשם הגיע לקורס הטייס שלי. סולו ראשון עשינו באותו היום על פייפר בסירקין באוקטובר 1963. עקב נסיונו הצבאי הרב הוא דילג על שלב המכין בקורס, קפץ לקורס 45, וסיים קורס אחד לפני. השתחרר לפני שהגיע לפיקוד. כשנקלטו הברקים, הפך כאיש מילואים למפקד טייסת 253 כטייסת נץ מילואים. בסך הכל היה טייס טוב ולוחם מעולה. לא זכור לי כי טס בסדיר על מטוסים מתקדמים כגון קורנס ובז, אלא על אוראגן, סמב"ד וכל המשולשים. נשוי עם שרה שהייתה קודם לכן חברתו של בן כתתי ובן הקורס שלי אביאם סלע, המוכר מפרשת פולארד.

השבוע ביום שני, בעודי מקבל מטוסים שחוזרים מטיסה אני שם לב לשני אנשים האחד נמוך קומה ומבוגר 60+ והשני גבוהה בגיל 30+ לערך, שניהם היו על בגדים אזרחים והם מטיילים להם בין המטוסים, מסתכלים ועולים לתא, אז פניתי אליהם בברכת שלום ושאלתי את הבחור המבוגר מה הוא עושה פה, הוא ענה לי "סתם ההיתי בטייסת הזו 11 שנים" עניתי לו "אחלה" מה שמך? והוא עונה "גיורא אפשטיין" לרגע ההיתי בהלם וישר לחצתי את ידו ואמרתי "כבוד הוא לי".

למי שלא מכיר גיורא אפשטיין הוא אלוף ההפלות של חיל האויר ואלוף ההפלות בעולם כולו בקטגוריה של מטוסי קרב, לבחור יש 5000 ש"ט בחיל האויר ועוד 20000 ש"ט באל על, על 757 767 ו 777, אגדת תעופה מהלכת, האיש כל כך צנוע, חברו היה דובר אנגלית ופשוט נהנה לראות את הכבוד שיש לגיורא בחיל האויר.

מפגש ושיחה של פעם בחיים (אני מקווה לזה שוב) עם אגדה לא קטנה ואלוף עולמי.

עופר, במידה והיתה לך הכרות עם הבחור, אשמח שתוסיף את רשמיך... 8)

וכמובן שאם יצא לעוד מישהו אז בשמחה.

פורסם

הכי חשוב לא ציינת.

לגיורא יש 17 הפלות של מטוסי אויב.

וגם לי היה העונג להכיר אותו ,אבל זה היה כשהוא חזר מטיסה על נץ בבסיס דרומי של ח"א.

איש מקסים צנוע ,לבבי מאוד ,ואחד שמנפץ את המיתוס של האייס השחצן.

פורסם

אביאם סלע לא השתתף גם בהפצצת הכור העיראקי ב 1981 ?

שם הוא שלח מסרים ותשדורות ממטוס ה"בז" למטוס ה707 ומשם לבונקר הפיקוד.?

גיורא שירת בקבע כרב סמל ומדריך צניחה בבי"ס לצניחה בתל נוף, ומשם הגיע לקורס הטייס שלי. סולו ראשון עשינו באותו היום על פייפר בסירקין באוקטובר 1963. עקב נסיונו הצבאי הרב הוא דילג על שלב המכין בקורס, קפץ לקורס 45, וסיים קורס אחד לפני. השתחרר לפני שהגיע לפיקוד. כשנקלטו הברקים, הפך כאיש מילואים למפקד טייסת 253 כטייסת נץ מילואים. בסך הכל היה טייס טוב ולוחם מעולה. לא זכור לי כי טס בסדיר על מטוסים מתקדמים כגון קורנס ובז, אלא על אוראגן, סמב"ד וכל המשולשים. נשוי עם שרה שהייתה קודם לכן חברתו של בן כתתי ובן הקורס שלי אביאם סלע, המוכר מפרשת פולארד.
השבוע ביום שני, בעודי מקבל מטוסים שחוזרים מטיסה אני שם לב לשני אנשים האחד נמוך קומה ומבוגר 60+ והשני גבוהה בגיל 30+ לערך, שניהם היו על בגדים אזרחים והם מטיילים להם בין המטוסים, מסתכלים ועולים לתא, אז פניתי אליהם בברכת שלום ושאלתי את הבחור המבוגר מה הוא עושה פה, הוא ענה לי "סתם ההיתי בטייסת הזו 11 שנים" עניתי לו "אחלה" מה שמך? והוא עונה "גיורא אפשטיין" לרגע ההיתי בהלם וישר לחצתי את ידו ואמרתי "כבוד הוא לי".

למי שלא מכיר גיורא אפשטיין הוא אלוף ההפלות של חיל האויר ואלוף ההפלות בעולם כולו בקטגוריה של מטוסי קרב, לבחור יש 5000 ש"ט בחיל האויר ועוד 20000 ש"ט באל על, על 757 767 ו 777, אגדת תעופה מהלכת, האיש כל כך צנוע, חברו היה דובר אנגלית ופשוט נהנה לראות את הכבוד שיש לגיורא בחיל האויר.

מפגש ושיחה של פעם בחיים (אני מקווה לזה שוב) עם אגדה לא קטנה ואלוף עולמי.

עופר, במידה והיתה לך הכרות עם הבחור, אשמח שתוסיף את רשמיך... 8)

וכמובן שאם יצא לעוד מישהו אז בשמחה.

פורסם

כרמ"ח מבצעי אוויר היה אביאם אחראי לתכנון, לכל ההכנות למבצע שכללו 7 חודשי אימונים מיוחדים של הכוח שהופרד מבסיסו והועבר למקום אחר לצורך כך, והביצוע.

לעניין ההפלות, לחיל האוויר שלנו עדיפות ניכרת על כל פני כל כוח אווירי בו פגש באימונים ומבצעים, ובכך נכללים ארה"ב וכל מיני אירופים ואסייתיים. הדבר נובע מהצורה בה אנו מבינים לחימה באוויר. לכן, הפלת מטוס ערבי היתה בעיקר תוצאה של היווצרות תנאי מפגש ולא כל כך של יכולת טייס. יש טייסים מעולים שלא הפילו אף מטוס כי פשוט לא פגשו בכזה למרות שטסו במלחמות ששת הימים, ההתשה וכיפור. זכורים לי שני טייסים ערבים שלא הצלחנו להפיל עקב רמתם וגמר דלק אצלנו.

אביאם תכנן את הנתיב ולא טס בו.
פורסם

יש משהו בזה - זה לא בהכרח שהטייסים שלנו הכי טובים באיזור, זה חיל האוויר של נו שהוא הטוב באיזור.

ואכן מבחינה היסטורית, צבירת הפלות הייתה לא מעט עניין של להיות במקום הנכון בזמן הנכון, למרות שיש חריגים ברורים של הפלות הרואיות (או טפשיות, תלוי איך מסתכלים על זה...).

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...