עבור לתוכן
Izik Bakshi

סיכום אירוע "עולים צפונה"

Recommended Posts

פורסם

חברים יקרים,

היה אירוע נהדר עם עליות וירידות, התחלנו עם עומס ותנועה יפה בצפון ובמרכז, המשכנו לשעה+ של הפוגה (רן רצה להתאבד מרוב שיעמום :mrgreen: ), ותכלס, איפה ההיתם בזמן הזה?

בשעה וחצי האחרונות העסק התעורר שוב, והתנועה זרמה בצפון בצורה יפה, המון המון תודה לפקחים היקרים שלקחו חלק והחזיקו מעמד גם בשעה המתה, רן פינקלס, איתי ארנון, ערן רגנשטייף, איתי זכריה, תמיר יוסף, מוטי שווימר, אוהד שליו, שמוליק לין, ארז סביר, עופר בן פרץ, שגיא ינאי,ומושיקו שהצתרף בסוף, המון המון תודה לכולכם!

תודה רבה לטייסים שהגיעו ונהנו לשם שינוי לערב בלי תל אביב, אבל עם פיקוח מלא בצפון ובמרכז, דבר שלא רואים כל ערב.

תודה אחרונה לאור על העזרה מסביב ולירדן על לוגו נהדר.

אתם מוזמנים להעלות בשרשור הזה תמונה או שתים מהטיסה/פיקוח שלכם, כדי שנוכל לצרף אותם לסיכום אירוע שיעלה לאתר.

להתראות בשבת הבאה, חג סוכות שמח.

פורסם

חח

בין 2040 ל-2115 היה פרק הסיום של החיים זה לא הכול :lol:

אולי בגלל זה - אני לא היתי בגלל זה.

תודה לכל הפקחים ולמארגנים

היעד הבא: הדרום 8)

פורסם

היה ממש טוב!

עשיתי 2 טיסות שהיו נחמדות מאוד :) (חוץ מזה שבטיסה השניה משום מה לא ראיתי אף אחד,כנראה בגלל שהייתי בשרת אחר,אבל לא נראלי)

בטיסה השניה הייתי REEKSHA,ורואים אותי בתמונה האחרונה :)

פורסם

לתמיר ולי היה קצת משעמם עד 2100 ולא הייתה הרבה תנועה אבל שמחנו לראות ששאר השדות היו עמוסים. היום עברתי את ה-100 שעות בפיקוח קרקע בארץ :P

פעם הבאה בע"ה אני טס ולא מפקח :mrgreen:

פורסם

היום בבוקר אמרתי לאישתי "בואי נצא לצפון נעשה לנו טיול בטבע ".החלטנו על הליכה לאורך הבניאס, לקראת ערב ,כשהיינו בדרך חזרה לחיפה חלפנו ליד קיבוץ מחניים, מעל ראשינו חלף מטוס שגרר דאון ואז אמרתי לאשתי "וואי, היום ה-15 לחודש" אז???? ענתה,אני חוזר לכאן אמרתי ," מה קרא לך כבר לילה" אמרה ,אין בעיה עניתי אני הופך את הלילה ליום בלחיצת כפתור עניתי,וכך היה .בערב ,עם שובינו מהטיול הניפלא לצפון ,לקחתי את הססנה הטובה שלי בלחיצת כפתור הפכתי את הלילה ליום ושוב הייתי עם פניי לצפון והפעם בשמיים הוירטואלים .תודה לכל הפקחים שפיקחו עלי.תודה למחשב שלי על סבלנותו ושלא עשה לי ריסטרט בארוע היפה של היום.

פורסם
היום בבוקר אמרתי לאישתי "בואי נצא לצפון נעשה לנו טיול בטבע ".החלטנו על הליכה לאורך הבניאס, לקראת ערב ,כשהיינו בדרך חזרה לחיפה חלפנו ליד קיבוץ מחניים, מעל ראשינו חלף מטוס שגרר דאון ואז אמרתי לאשתי "וואי, היום ה-15 לחודש" אז???? ענתה,אני חוזר לכאן אמרתי ," מה קרא לך כבר לילה" אמרה ,אין בעיה עניתי אני הופך את הלילה ליום בלחיצת כפתור עניתי,וכך היה .בערב ,עם שובינו מהטיול הניפלא לצפון ,לקחתי את הססנה הטובה שלי בלחיצת כפתור הפכתי את הלילה ליום ושוב הייתי עם פניי לצפון והפעם בשמיים הוירטואלים .תודה לכל הפקחים שפיקחו עלי.תודה למחשב שלי על סבלנותו ושלא עשה לי ריסטרט בארוע היפה של היום.

צבי תתרגל אחי, זה עושה ריסט רק כשאתה טס אצלי!!! :wink:

פורסם

היה באמת אחלה פיקוח,אחלה טיסה ותודה לך בר שטסת איתי.

עכשיו בנוגע לתקרית הקטנה שהייתה רן רציתי שתדע שהאשמה פה היא יחסית שלי אני שכחתי מהנקודה שדה אליעזר אבל בכל זאת ממה שאני שמעתי התכוונת בפירוש לחולתה וללהבות הבשן.

ככה שאם מישהו פה החוצפן זה אני ואני בהחלט מצטער,אני יודע מה שמעתי וגם בר שמע אבל בכל זאת לא צריך יותר לכעוס על כך אלא לסלוח ולשכוח ולעשות הפקת לקחים מכל העניין.

הנה שתי תמונות מהטיסה הנפלאה,בראשונה זה היה בעת תחילת הריחוף הארוך הממושך אך הכיף ובתמונה השנייה אחרי הנחיתה וכיבוי המנועים.

Omri122.jpg

Omri142.jpg

שבוע הבא ב-22 אני אהיה בחופשה בצפון וחבל מאוד שלא אוכל להחזיר את הקוברות לפלמחים ואז לקחת מהטייסת האחות עוד שתי קוברות עם בר ולרדת דרומה.

מקווה שיהיה עוד אירוע כזה בזמן הקרוב,תודה רבה לכל הפקחים ושיר ספר איך הייתה הטיסה בסוף עם איתי,מקווה שנהניתם.

לילה טוב!

פורסם

אור היקר,45 שנים הייתי בטוח שיש לי אח אחד והינה היום ,טיסה אחת לצפון ונוסף לי אח ,אז מזל טוב לי, תבוא לבקר את המשפחה שלנו ואם לא תתחרט אז ברוך הבא ,אגב,יש מקום לעוד אחים.ועכשיו שאנחנו אחים בו נתרגל רק לטוב ,איפוא אתה בליל הסדר? קח את החיים איך אומרים "בסבבה". :lilangel:

פורסם

שלום,

כמו תמיד - איציק אור ואלעד, המון תודה על הארגון.

תודה לטייסים שבאו לתת תעסוקה ותודה גל לאלו שלא....

שורה תחתונה - אני נהנתי מאד!

נ.ב.

אם לרן היה משעמם, מה אני אגיד - תראו בSERVINFO לבד.... :lol:

פורסם

חברים היה אירוע מצויין חבל שאני ומוטי השתעממנו ובעיקר צפינו בתנועה באיזור הצפון

היה אחלה מקווה שגם בשבוע הבא היה תנועה כזו בדרום

וחברים לא לשכוח לבו לטוס גם מבן גוריון :)

פורסם
אור היקר,45 שנים הייתי בטוח שיש לי אח אחד והינה היום ,טיסה אחת לצפון ונוסף לי אח ,אז מזל טוב לי, תבוא לבקר את המשפחה שלנו ואם לא תתחרט אז ברוך הבא ,אגב,יש מקום לעוד אחים.ועכשיו שאנחנו אחים בו נתרגל רק לטוב ,איפוא אתה בליל הסדר? קח את החיים איך אומרים "בסבבה". :lilangel:

:lol: חזק :lol:

אני אבל עושה לך נאחס עם המחשב, כל פעם שאתה ממריא משדה דוב באזור הרצליה הסימ קורס לך ואתה נעלם לי מהמכ"ם :wink:

פורסם

האירוע היה פשוט מצויין, פקחים מעולים ומיומנים מאוד, הרבה הרבה הרבה תנועה בדרך שהוסיפה לחוויה וגם נוף מדהים של הארץ שלנו!

כן ירבו אירועים כמו אלה....

פורסם

היה אחלה הירועה אני השקרה עברתי 4 תדרים במהלך טיסה פשוטה מי שדה דוב לחיפה דרך הרצליה אם הBell 206

יש לי תמונה אחת אבל לא משוהא של שתי ססנות במיבנה שעוברות מולי אבל התמונה לא יצאה משהוא בכלל אז אני לא מעלה אותה

פורסם
היה אחלה הירועה אני השקרה עברתי 4 תדרים במהלך טיסה פשוטה מי שדה דוב לחיפה דרך הרצליה אם הBell 206

יש לי תמונה אחת אבל לא משוהא של שתי ססנות במיבנה שעוברות מולי אבל התמונה לא יצאה משהוא בכלל אז אני לא מעלה אותה

האאא זה אתה עם הבל.... אני וחבר שלי עברנו במבנה מולך

פורסם
היה אחלה הירועה אני השקרה עברתי 4 תדרים במהלך טיסה פשוטה מי שדה דוב לחיפה דרך הרצליה אם הBell 206

יש לי תמונה אחת אבל לא משוהא של שתי ססנות במיבנה שעוברות מולי אבל התמונה לא יצאה משהוא בכלל אז אני לא מעלה אותה

האאא זה אתה עם הבל.... אני וחבר שלי עברנו במבנה מולך

yep אני האיתי zefa 5 ואינה אתם עוד רחוקים

fs9_2005-10-15_20-30-39-09.jpg

פורסם

היה נהדר,טסתי פעמים,טיסות ראשונות שלי ברשת,

היה ממש חוויה ראשונה טובה מהרשת,תודה לכל מי שפיקח ,ובמיוחד לאוהד בהרצליה.

כבר הספקתי לצבור רק באירוע 1:07:41 זמן טיסה :)

תמונה שאחרי הטיסה הראשונה

MYFISTVATSIM.jpg

נתראה בדרום

פורסם

שלום,

החלפתי את איציק מ- 2100 בפלוטו, התנועה התעוררה אחרי כמה דקות והיה נעים וחביב מאוד. תודה למארגנים ולמשתתפים שעשו ימים כלילות על חשבון דברים חשובים אחרים, והוציאו אירוע מוצלח. כמה הארות:

טייסים:

1. בטיסות IFR המגיעות לשדה VFR, או במצבים בהם הטייס בודק תחזית טרם הנמכה, מוצא שיש תנאי כט"ר ומעדיף גישת ראייה, עליו להתקשר לבקר לקראת הגעה, לדווח קשר עיין עם הקרקע, ביטול IFR, ולבקש גישת ראייה מגישה/מגדל מבעוד מועד, הכל ביזמת הטייס.

2. עד שנגדיר איזו מהדורה של כל מסמך עזר לתעופה תקפה אצלנו,(בעיקר מפות ודפיות), טוב להכיר את העדכונים האחרונים שברשותכם, ולמצוא את העדכונים הקיימים באינטרנט. כך למשל, ה- CTR של חיפה שונה לפני שנה ועתה מתחיל במחלף דרום מהדרום ואליו, הנתיב המזרחי לאורך הירדן עוקף את יריחו, J13 הוא הדרך הקצרה IFR לדרום וממנו, ניתן לבצע ב- CLOUDBREAK ראש פינה גם גישה ישירה ל 33, ועוד כהנה וכהנה עדכונים.

3. בטיסות ונתיבי VFR יש לדווח קשר עין ולשמור מרווח ביטחון ממטוסים שלפניך ובקרבתך, ביזמת ואחריות הטייס.

בקרים ופקחים:

1. ב- ATIS מגדל, פקחים שמים מידע מזג אוויר שאינו מתעדכן אוטומטית. כדאי לעשות שימוש בקוד המעדכן את מזג האוויר אוטומטית, מסיבות ברורות. במידה ואתה במגדל הרצליה,שדה בו אין תחנה מטאורולוגית, הכנס METAR של השדה הקרוב או כזה בו מז"א נוטה להיות דומה, כלומר שדה דב. בצפון הכנס METAR של ראש פינה. לפקחי גישה וסנטר יותר שימושי להכניס קוד המציג לכל מטוס את מז"א בשדה ההגעה שלו. איני כותב כאן את הקודים עקב בעיות טקסט ימין/שמאל, מופיעים בספר ASRC בסוף.

2. יש נטייה לפקחים משועממים להחליף חוויות על ערוץ ATC. זכרו כי רואים הודעות אלה עשרות פקחים בשעות פעילות, ויש להגביל את השימוש לצרכים ממשיים. בעמדות FSS עם טווח 1500 מי"מ, אני מקבל 5-10 הודעות כאלה ביחד עם הצלצול שלהם בדקה, מספיק בכדי לטמטם כל אדם סביר, ורובן מיותרות.

3. טרם סגירה, עשו שימוש בפקודת BREAK. כך ידעו מחליפים פוטנציאליים שאתם עומדים לעזוב, ובקרים יפסיקו להעביר אליכם מטוסים. במקום הודעת התנתקות ייתכן ותזכו לשלוח הודעת החלפת משמרת. נכון וגם אלגנטי.

מח' מבצעים

1. לא ניתן לכוונן קוד תוכי אוטומטי בעמדות בהן חל השינוי שהפיץ אמיר, כי ה- POF קודם ל- ASRC OPTIONS, כלומר יש לעדכן את קובץ POF בקודים הנכונים.

2. כדאי להכניס/לעדכן ב- POF:

א. להכניס את כל עמדות ישראל שבשימוש, כך שמדריכים יוכלו לתקשר עמם גם ב- G/G. כיום אין קרקע מערב והתדרים עדיין ישנים.

ב. להוסיף עמדות בקרה GULF_FSS, ירדן, לבנון, סעודיה ומצרים עיקריות (מקדוניה וסוריה כבר בקובץ).

ג. לעדכן תדרים ותוכי, ניקוסיה לדוגמא פג תוקף.

אסביר היבט נוסף של חשיבות POF מעודכן, קורה בכל יום באירופה: ביצעתי בקשת H/O לעמדה שמספרה 67, שם הבקר עמוס. עד שאישר, השתנה מספרו ל-68 כי יש תחלופת עמדות ואין לו מספר עמדה קבוע, שהרי אינו מופיע ב- POF. כתוצאה ,המטוס נשאר בעקיבתי ולא עבר לעקיבת הבקר הבא, שאף לא ידע כי העברתי לו בקשה כזו כי הוא הרי כבר 68. וייתכן כי 67 החדש, שעלול להיות 1000 מייל מהמטוס, איכשהו לקח אותו ממני. ממש סמטוכה עקב POF לא מלא ומעודכן.

פורסם

מח' מבצעים

1. לא ניתן לכוונן קוד תוכי אוטומטי בעמדות בהן חל השינוי שהפיץ אמיר, כי ה- POF קודם ל- ASRC OPTIONS, כלומר יש לעדכן את קובץ POF בקודים הנכונים.

2. כדאי להכניס/לעדכן ב- POF:

א. להכניס את כל עמדות ישראל שבשימוש, כך שמדריכים יוכלו לתקשר עמם גם ב- G/G. כיום אין קרקע מערב והתדרים עדיין ישנים.

ב. להוסיף עמדות בקרה GULF_FSS, ירדן, לבנון, סעודיה ומצרים עיקריות (מקדוניה וסוריה כבר בקובץ).

ג. לעדכן תדרים ותוכי, ניקוסיה לדוגמא פג תוקף.

אסביר היבט נוסף של חשיבות POF מעודכן, קורה בכל יום באירופה: ביצעתי בקשת H/O לעמדה שמספרה 67, שם הבקר עמוס. עד שאישר, השתנה מספרו ל-68 כי יש תחלופת עמדות ואין לו מספר עמדה קבוע, שהרי אינו מופיע ב- POF. כתוצאה ,המטוס נשאר בעקיבתי ולא עבר לעקיבת הבקר הבא, שאף לא ידע כי העברתי לו בקשה כזו כי הוא הרי כבר 68. וייתכן כי 67 החדש, שעלול להיות 1000 מייל מהמטוס, איכשהו לקח אותו ממני. ממש סמטוכה עקב POF לא מלא ומעודכן.

רשמתי לטיפולי ויבוצע בהקדם.

תודה,

רן.

פורסם

2. עד שנגדיר איזו מהדורה של כל מסמך עזר לתעופה תקפה אצלנו,(בעיקר מפות ודפיות),

.

אולי באמת נגדיר פעם אחת :idea:

אני מוכן לקחת לרכז את כל המסמכים וההודעות החדשות ביותר בשביל שנוכל להגדיר כראוי ולהכניס לנהלים ולעבודה שוטפת...

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...