עבור לתוכן
Izik Bakshi

סיכום אירוע - יורדים דרומה

Recommended Posts

פורסם

חברים יקרים, היה אחלה של אירוע.

הפעם לשם שינוי לא היה משחק כדורגל שהפריע, לא פרק אחרון של איזה טלנובלה, פשוט 4 שעות של פיקוח ותנועה שזורמת ללא הפסקה.

תודה רבה לפקחים היקרים: עופר בן פרץ, אביב גילעדי, אלעד זיירמן, אלמוג עטר, עומרי, גילעד, תמיר יוסף, מיתר לוגסי, שיר כרמון, ערן רגנשטייף, אסף ורן פינקלס, ההיתם תותחים כל הכבוד והמון תודה (אסף, עומרי וגילעד, לא רציתי לרשום שם משפחה עם טעויות... :oops: ).

תודה רבה לכם הטייסים היקרים שהגעתם ועשיתם אחלה ערב, בעובדה וחגב כמעט ולא היו בעיות מלבד קושי של טייסים לנווט קצת, הערות הצעות ותגובות משאר הפקחים/טייסים יתקבלו בברכה.

אתם מוזמנים להעלות לשרשור איזה תמונה אחת או שתים שסימלו לכם את הערב, כדי שנוכל להעלות אותן לאתר החטיבה.

תודה רבה לירדן על הלוגו היפה לאירוע ולכל מי שלקח חלק מסביב ותרם.

חג שמח ושבוע טוב.

פורסם

היה אירוע מדהים!

אני נהינתי מכל שנייה, מזמן לא ראיתי את אילת כ"כ עמוסה...פשוט כל כמה זמן הסתכלתי ב SERVEINFO והייתי בשוק עם כמות המטוסים על הנתיב...

לראות תור לנחיתות באילת לא קורה כל יום...

כמו שאמרתי היה מעולה, ריאליסטי ואחלה דרך לסגור את השבוע ולחזור לבסיס מחר עם חויות :cry: :lol:

מצפה לעוד אירועים שכאלה ולמיסיונריות מהאנשים למשוך עוד ועוד טייסים חדשים לעולם שלנו!.

בברכה,

רז גואטה.

פורסם

לצערי פיספסתי,חזרתי מהצפון והייתי מותש מעייפות ולא היה לי כח לעלות לטיסה,

מקווה שכולם נהנו,

המשיכו להרבות באירועים דומים :)

פורסם

היה אירוע מעולה, אפילו יותר עמוס מהאירוע בשבוע שעבר.

פשוט תענוג לראות את כל התנועה מצידך, מעליך ומתחתיך (במקרה שלי זה היה רק מעל :lol:).

כל הכבוד למארגנים ולכל הפקחים על פיקוח יוצא דופן.

ומזל שאין TCAS בססנה 182, כי אם היה הוא היה עכשיו בתיקון מהזעקות בחליפה עם הבואינג סמוך לLOT 8) .

היתה חוויה, שירבו אירועים כאלו! :mrgreen:

פורסם

אכן כיף לראות את כל התנועה מסביב! אני גם אנצל את ההזדמנות להודות לרן שקצתשיגעתי אותו עם הקפה מוזרה באילת, הייתי חייב לבדוק את הסנרי הזה :lol:

אגב, הוא לא הסיע לי כי שכחתי לפתוח את נעילת גלגל הזנב בדקוטה שלי :oops:

פורסם

עכשיו סיימתי טיסה מאילת לבן גוריון עם ה PMDG, הרבה זמן לא עשיתי את הנתיב הזה ועם המטוס הזה (שקצת העלה אבק בגלל ה LDS :P ) וטוב שהיום הייתה ההזדמנות.

תודה לרן, עופר ואסף על הפיקוח המצוין. ה TCAS גם צפצף אצלי כשמטוס הגיע בדיוק מולי כשהיה גבוה ממה שהיה צריך בגישה ואסף במגדל כמובן עשה סדר וכולם נחתו בשלום.

בקיצור, היה אחלה ושוב תודה לכל המארגנים, הפקחים והטייסים!

שבוע טוב!

פורסם

מקווה שנהנתם כולכם,מצטער שלא באתי.

אולי שבוע הבא נעשה אירוע "נשארים במרכז"? חח

טוב אני מחכה לתמונות מהאירוע:)

(פעם הבאה אני אבוא בצסנה 421 ואם זה יהיה עוד הרבה זמן אז בראם של חיל האוויר :) )

פורסם

סליחות - שאלות - הצעות - תודות

קחו אוויר זו מגילה ארוכה!!! :oops:

סליחות:

1. התכוונתי לשלב את האירוע עם טיסה עבור עיט תעופה (אילת לב"ג) שבמסגרתה הייתי צריך לאסוף את המטוס מעובדה. זה לא ממש משנה. העניין הוא שלא היו לי דפיות ובגלל שאיציק פיקח שם ומהיכרותי עם סבלנותו וטוב ליבו החלטתי בכ"ז לבצע את הטיסה. טעות!!!!

נכון שניסיתי לפני הטיסה להוריד דפיות מהאתר (לינק שבור – בהזדמנות זו אולי נבקש לתקן זאת) ונכון שאיציק תמיד אדיב ומוכן לעזור אבל אני רוצה להגיד לכם ולהתנצל שזו לא צורה לטוס וזה לא מקצועי ולא

הייתי צריך לנהוג כך. אני גם טס במציאות ולעולם לא הייתי מעז לצאת לטיסה ללא כל הציוד והדפיות הדרושים וכך גם הייתי צריך לנהוג הפעם, וגם לא הוגן לצפות לעזרה מפקח (אדיב ככל שיהיה) בזמן ארוע עמוס (כן היתה פעילות בעובדה באותו הזמן).

לבסוף התעשתתי והחלטתי להתנתק ובצעתי טיסה אחרת כמו בן אדם.

סליחה איציק הוסקו מסקנות – לא יקרה שוב!!!

2. לאחר נחיתה בב"ג הפריימים שלי היו פשוט זוועה ממש נראה כמו סרט אילם משנות העשרים, אז החלטתי לפנות ב-Y ולהתנתק לפני שאני נכנס במישהו ומקלקל לאחרים.

אני יודע שעמרי XXXXX (מצטער ש"מ יותר מדי מאתגר לתרגם לעברית) שהיה פיקוח קרקע מזרח קרא לי והתעלמתי כי רציתי לפנות ולעשות סגירות וניתוק מהר ככל האפשר.

סליחה עמרי.

שאלות:

בעובדה וחגב כמעט ולא היו בעיות מלבד קושי של טייסים לנווט קצת, הערות הצעות ותגובות משאר הפקחים/טייסים יתקבלו בברכה..

1. עשיתי VFR מאילת לב"ג כמובן עם מפת נתיבים מול העיניים. העניין הוא שניווט VFR זה כמעט כמו ניווט מגע בחי"ר (לא הייתי – סיפרו לי :lol: ) חייבים כל הזמן להזדהות על נקודות קרקעיות ובעיקר כבישים.

יש לי את כל הסינרים המעודכנים והזמינים של ישראל אבל יש כמה קטעים בדרך שאין כל כך קשר בין המפה לסינרי.

אני ביקשתי ווקטורים מאיציק (כן שוב איציק – הפעם בתור חגב) בקטעים שידעתי שאני מתברבר, אבל אני לא יודע אם זה ממש מקובל בחטיבה ובואטסים. אשמח לשמוע טיפים איך אחרים מסתדרים אם העניין הזה ואם לגיטימי להעזר בבקר במקרים כאלה?

ובבקשה אל תגידו ענ"רים חיתוכים וכו' כי VFR זה שעון מפה מצפן ותו לא.

2. בלג בית גוברין – בית שמש קיבלתי הוראה מאיציק (נו מה יהיה איציק – יש עוד אנשים פה לא? :lol: )

לטפס 4000 אח"כ 3500 כאשר גובה הנתיב לפי המפה (פמ"ת) הוא 3000. זה לא בעייה ובטח לא ביקורת, רק לידע כללי רציתי לשאול מה השיקולים לתת גבהים שונים מאלו שמפורסמים במפה (לא היתה תנועה באיזור באותו הזמן)

הצעות:

פקח מגדל ב"ג(סליחה לא זוכר שם). יצא שכמה פעמים עברת מאנגלית לעברית וההיפך. אני יכול בצניעות להעיד על עצמי שהידע והביטחון שלי באנגלית תעופתית הוא גדול, אבל עדיין בתור דוברי עברית צריך להפעיל איזה סוויץ' מנטלי במח כשעוברים לנדב"ר באנגלית.

עכשיו גם אם נשים בצד את החוק היבש שאומר שברגע שאחד מדבר באנגלית אז כולם עוברים לאנגלית (ד"א במציאות גם טייס ישראלי שבא לו לתרגל את האנגלית שלו – יכול לעבור לנדב"ר אנגלית ולהעביר

את כל הערוץ לאנגלית), אני מציע לדגול בעקביות: אם עברית אז עברית לכולם ואם אנגלית אז אנגלית לכולם

כי החלפת שפות בעיקר ב-CTR עמוס מאד מקשה על חלוקת הקשב ועל קבלת תמונה אווירית - זה מעניין, תשימו לב שכשמדברים על הערוץ בשתי שפות אתם נוטים לשים פחות לב להודעות שלא מדוברות בשפה שאתם משתמשים באותו הזמן - לא המצאתי את זה, זה פסיכולוגיה :mrgreen:

תודות:

לכל מי שארגן ופיקח – היה גדול!!!

כיף גדול לטוס באירועים עם כזו תנועה וכזה פיקוח, פיציתי את עצמי על האירוע צפונה שלא יכולתי להשתתף בו – כן יירבו אינשאללה

חג שמייח לכולם :smilecolros:

פורסם

דן, הערות שלך בהחלט לעניין, סחטיין.

באשר לדפיות של עובדה, בדיוק היום העלתי אותם לשרת החטיבה, כניראה שזה לא הספיק להתעדכן.

במקרה של חוסר דפיות בעובדה, מצדיק אותך וזו דגמא טובה לשאר הטייסים, בכל זאת העדפתי לאשר לך כי ב CVFR אתה צריך מקסימום 2 דפיות, הסעה ויציאת CVFR (שאת זה יש לך במפה).

באשר לבית גוברין, אצלי המפה היא מעידכון 13, ומופיע שם שלבית שמש צריך גובה 4000 ולב"ג 3500, אני מאמין שזה בגלל הרים, אם יש לך עידכון יותר חדש מ 13 אז אתה צודק ואני טועה, עשיתי את המירב כדי לכסות את ההבדלים בין העידכונים אצלי, ויתכן שפה פיספסתי.

בכל הזדמנות שיש לי אני אומר לפקחים, או עברית או אנגלית, אין באמצע, אצלי גם שיש טייס שרוצה לתרגל אנגלית אז אני עושה זאת איתו בתנאי שאין לי הרבה תנועה בערוץ, דבר שמצריך ממני לעובר לאנגלית עברית, אצלי זה חד וחלק, אין טייסים זרים אז כולם עברית כולל IFR, מתי שיש זרים אז רק IFR אנגלית ו CVFR עברית כאשר המגמה שלי היא להמעיט איתם עברית בזה שאני נותן להם נקודת דיווח בעוד הרבה זמן.

פורסם
בכל הזדמנות שיש לי אני אומר לפקחים, או עברית או אנגלית, אין באמצע, אצלי גם שיש טייס שרוצה לתרגל אנגלית אז אני עושה זאת איתו בתנאי שאין לי הרבה תנועה בערוץ, דבר שמצריך ממני לעובר לאנגלית עברית, אצלי זה חד וחלק, אין טייסים זרים אז כולם עברית כולל IFR, מתי שיש זרים אז רק IFR אנגלית ו CVFR עברית כאשר המגמה שלי היא להמעיט איתם עברית בזה שאני נותן להם נקודת דיווח בעוד הרבה זמן.

כמו שאתה יודע איציק, אני לא מסכים איתך לגמרי בנקודה הזאת. יש לך טייס שרוצה לדבר אנגלית על הערוץ? יש לך טייס זר. נקודה. כולם אנגלית.

פורסם

וואוו אחרי פסק זמן רציני שלקחתי עקב אילוצים היום טסתי מבן גוריון למצדה CVFR,

אני רוצה לציין שהחטיבה רק משתפרת היום הרגשתי עד כמה עם כל התנועה שהייתה לא הרגשתי בלאגן בקשר

הכל עבד למופת אז תודה רבה לכל מי שארגן ומקווה לעוד אירועים כאלו.

פורסם
אכן כיף לראות את כל התנועה מסביב! אני גם אנצל את ההזדמנות להודות לרן שקצת שיגעתי אותו עם הקפה מוזרה באילת, הייתי חייב לבדוק את הסנרי הזה

אגב, הוא לא הסיע לי כי שכחתי לפתוח את נעילת גלגל הזנב בדקוטה שלי

אילן, אתה היית הדקוטה CCD (במראה של עפיפון... :lol:)? אחלה יירוט היה לנו בסמר 8) חבל שלא צילמתי..

היה פיקוח נהדר ויופי של תנועה, ככה צריך לפתוח שנה ללא ספק!!!

1. עשיתי VFR מאילת לב"ג כמובן עם מפת נתיבים מול העיניים. העניין הוא שניווט VFR זה כמעט כמו ניווט מגע בחי"ר (לא הייתי – סיפרו לי ) חייבים כל הזמן להזדהות על נקודות קרקעיות ובעיקר כבישים.

יש לי את כל הסינרים המעודכנים והזמינים של ישראל אבל יש כמה קטעים בדרך שאין כל כך קשר בין המפה לסינרי.

אני ביקשתי ווקטורים מאיציק (כן שוב איציק – הפעם בתור חגב) בקטעים שידעתי שאני מתברבר, אבל אני לא יודע אם זה ממש מקובל בחטיבה ובואטסים. אשמח לשמוע טיפים איך אחרים מסתדרים אם העניין הזה ואם לגיטימי להעזר בבקר במקרים כאלו?

ובבקשה אל תגידו ענ"רים חיתוכים וכו' כי VFR זה שעון מפה מצפן ותו לא.

ממליץ להשתמש בצילומי הנ"צ שחגי הכין לKNEEBOARD של רן (שכחתי איך קוראים לתוסף הזה :oops: אבל זה בהורדות באתר), ככה אתה יכול גם ויזואלית לזהות את הנקודות.

שאלה:

האם בנתיב המזרחי CVFR ניתן לבצע גם הפרדה רוחבית ע"י שימוש בכביש 90 מבחינת קירבה לגבול ירדן? (כלומר מזרחית/מערבית לכביש)

לילה טוב!!

אריק

פורסם

ממליץ להשתמש בצילומי הנ"צ שחגי הכין לKNEEBOARD של רן (שכחתי איך קוראים לתוסף הזה :oops: אבל זה בהורדות באתר), ככה אתה יכול גם ויזואלית לזהות את הנקודות.

אוי אוי אוי נותנים בכפית ואני לא יודע לאכול.... :oops:

עברתי על ההורדות האלה אולי מאה פעמים ולא חשבתי להתקין אותם.

זה מסוג התשובות שנותנות לי להרגיש אידיוט שבכלל שאלתי..... :oops: :oops: :oops:

אריק. בכל מקרה תודה רבה על ההמלצה אני כבר מוריד ומתקין.

פורסם
1. עשיתי VFR מאילת לב"ג כמובן עם מפת נתיבים מול העיניים. העניין הוא שניווט VFR זה כמעט כמו ניווט מגע בחי"ר (לא הייתי – סיפרו לי ) חייבים כל הזמן להזדהות על נקודות קרקעיות ובעיקר כבישים.

יש לי את כל הסינרים המעודכנים והזמינים של ישראל אבל יש כמה קטעים בדרך שאין כל כך קשר בין המפה לסינרי.

אני ביקשתי ווקטורים מאיציק (כן שוב איציק – הפעם בתור חגב) בקטעים שידעתי שאני מתברבר, אבל אני לא יודע אם זה ממש מקובל בחטיבה ובואטסים. אשמח לשמוע טיפים איך אחרים מסתדרים אם העניין הזה ואם לגיטימי להעזר בבקר במקרים כאלו?

ובבקשה אל תגידו ענ"רים חיתוכים וכו' כי VFR זה שעון מפה מצפן ותו לא.

אגב, זה לגמרי לא נכון.

תכנון טיסה טוב יכלול מרחקים וכיוונים, בהתאם לתחזית הרוחות כיוונים מתוקנים לרוח וזמנים בין הנקודות. אתה לא מסתמך רק על בראיה. בנוסף לכן, אתה כמובן יכול לקחת לכל נקודה ויזואלית כיוון ומרחק מ-VOR קרוב ולאמת את מיקומך. ולבסוף, כמובן להביט בחלון.

פורסם

ובבקשה אל תגידו ענ"רים חיתוכים וכו' כי VFR זה שעון מפה מצפן ותו לא.

אגב, זה לגמרי לא נכון.

תכנון טיסה טוב יכלול מרחקים וכיוונים, בהתאם לתחזית הרוחות כיוונים מתוקנים לרוח וזמנים בין הנקודות. אתה לא מסתמך רק על בראיה. בנוסף לכן, אתה כמובן יכול לקחת לכל נקודה ויזואלית כיוון ומרחק מ-VOR קרוב ולאמת את מיקומך. ולבסוף, כמובן להביט בחלון.

אהלן אורן.

לא ממש מצליח להבין מה פה "לגמרי לא נכון" כדבריך?

ציתטטתי גם את עצמי כדי שתראה שוב:

VFR = שעון מפה מצפן - וזהו!!! וזה בעצם כולל בתוכו את מה שציינת לגבי חישוב תיקוני סחיפה, זמנים בין נקודות וכו' הכל נכון אבל ללא הזדהות בשטח מול המפה לא ניתן ליישם את כל זה.

לגבי חיתוכי VOR אני עדיין חושב שלא צריך לדרוש את הידע הזה מטייסי CVFR בחטיבה למרות שגם יש דרישה לידע שכזה (נבחנים על זה גם בתיאוריה וגם במעשי) ברשיון טייס פרטי, ואני דרך אגב ניסיתי להעזר בטכניקה הזאת לפני שביקשתי את עזרת הבקר.

הבעייה היא שגם כאשר כל הנתונים (כולל חיתוכי ענ"ר) אומרים לך שאתה במיקום הנכון אבל במקום צומת כבישים בסינרי מופיעה חורשה אז אתה מבורבר או לפחות מבורבר בפוטנציה כי אין לך דרך לאמת את זה גם אם תביט החוצה מהחלון כפי שאתה ממליץ (ובצדק :lol::lol::lol: )

בקיצור, באמת לא בשביל הוויכוח אלא בשביל ללמוד מאחרים, תנסה לנמק מה לגמרי לא נכון במה שאמרתי.

ולסיום הערה חשובה: שחס וחלילה לא ישתמע מדברי שאני מתלונן על הסינרים - הם (כולם - ש"ת ולנדקלאסים כאחד) מדהימים ביופיים ואנחנו ברי מזל שיש אנשים כישרוניים שעובדים קשה מאד ונותנים לנו להנות מפרי עמלם וכישרונם. גם אם אין תאימות מלאה למציאות בכמה מקומות (אני יודע שזה בלתי אפשרי כי יש המון מגבלות טכניות ואחרות) החוויה של הטיסה בסימ' לא היתה מתקרבת בכלל למה שהיא עכשיו לולא הסינרים הללו.

אני אסיר תודה לכל בוני הסינרים (הרשימה ארוכה ומכובדת וכולם מכירים אותם) וקטונתי בכלל להעביר ביקורת על היצירה שלהם.

אני רק מעלה עניין ניווטי / טכני ושום דבר מעבר לכך

פורסם

הנקודה אליה התייחסתי היא:

חייבים כל הזמן להזדהות על נקודות קרקעיות ובעיקר כבישים.

VFR אינו שעון מצפן ומפה בלבד, הוא אכן כולל גם זיהוי אלמנטים מחוץ לחלון. באופן עקרוני טייס משתמש בכל כלי הניווט שברשותו על מנת לא "להתברבר".

בכל אופן, אפשר גם אפשר לדרוש חיתוכי VOR, הדבר אכן נדרש מטייסי VFR בעולם האמיתי.

לטעמי, בסימולטור, הדבר קל ופשוט הרבה יותר מזיהוי בחלון במקומות בהם הסנרים אינם מתאימים לטיסות ראיה באמת. במשך שנים רבות לא ניתן היה לזהות שום אלמנט בחוץ בסימולטור למעט שדות תעופה וערי ענק.

פורסם
אכן כיף לראות את כל התנועה מסביב! אני גם אנצל את ההזדמנות להודות לרן שקצת שיגעתי אותו עם הקפה מוזרה באילת, הייתי חייב לבדוק את הסנרי הזה

אגב, הוא לא הסיע לי כי שכחתי לפתוח את נעילת גלגל הזנב בדקוטה שלי

אילן, אתה היית הדקוטה CCD (במראה של עפיפון... :lol:)? אחלה יירוט היה לנו בסמר 8) חבל שלא צילמתי..

היה פיקוח נהדר ויופי של תנועה, ככה צריך לפתוח שנה ללא ספק!!!

אריק

כן, אני בדקוטה/עפיפון. למישהו יש מושג למה אני נראה כמו עפיפון? יש המון דגמי דקוטה בSB3 הדיפולטי, כולל אפילו דקוטה מקורית של FS2004, ובכל זאת אני עפיפון :(

ראית את ה-Sים שעשיתי בפיינל כשרן איבד קשר עם האולטראלייט ולא היה טוח אם המסלול פנוי? 8)

פורסם

אך אין אין כמו מגדל אילת להורדת חלודה.

חצי שעה הראשונה היתי קצת בהלם קרב, כבר שכחתי מה אילת יכולה לעולל כשיש עליה עומס.

המון המון תודה למארגני הארוע ולא פחות לכל הטייסים שפיצצו את אזור אילת במטוסים.

מעבר לחליפה הקרובה ביותר בין ה 737 ל 182 ןכשאני מדבר על קרובה, זה היה סופר קרוב, הכל זרם חלק ויפה.

שוב תודה וחג שמח,

רן.

פורסם

שלום,

פעם ראשונה בה פיקחתי על דרום בזמן בו גם חגב פעיל. התיאום עם איציק היה מושלם, התעבורה היתה סבירה במשמרת השניה.

בדרום קיימות שתי נקודות תורפה

א. המרחב, כמו המדינה, צר מאוד. יש לנו 3 נתיבי ATS ואנחנו משתמשים רק באחד. צריך להפעיל את J13 באופן קבוע, זהו נתיב רשמי מכל בחינה, ואת J16 באירועים, כי אינו קיים בכתובים כמקובל. הדבר יאפשר לתעבורה צפופה עוד יותר לטוס דרומה ובחזרה. כיום בכדי לטפס או להנמיך מטוס, אני נאלץ להשהות טיפוס או הנמכה של מטוס נגדי או לכוון אותו מחוץ לנתיב. אופסט רוחבי גדול אינו מעשי עקב הגבול ממזרח, ועובדה ומתכים ממערב.

ב. לאילת אין מסלול הסעה. עובדה זו בשילוב רוח צפונית דומיננטית מכתיבה את קצב קליטת ושחרור המטוסים בשדה, כי עליהם להסיע מהקצה הצפוני בחזרה לרחבות בקצה הדרומי.פתרון שלי הנו:

ברוח מתחת 15 קשר, מטוסים מתחת B737 / A319 ינחתו על 21. כל נחיתה כזו חוסכת 2-3 דקות בין מטוסים.

הערב מתקיים אירוע בו ימריאו בתוך שעתיים וקצת 28 מטוסי אל על לרומא. בכל 5 דקות המראה. בכדי לאפשר זרימה מיטבית בשדה, התוכנית שלי פועלת לפי אותו עיקרון:

סילונים על 30/12, 12 עדיף באם ניתן, ומתחת B737 / A319 המראות על 03 ונחיתות על 21.

סידור זה מפריד את התעבורה הקרקעית (בעיקר כש-12 בשימוש) ומאפשר זרימה מיטבית בשדה בהתחשב בנתוניו הנוכחיים (26 סגור).

פורסם

היה מדהים!

סוף סוף יצא לי לטוס IFR וממש נהנתי לטוס מבן גוריון לעובדה

תודה רבה לפקחים שהייתי תחת השגחתם:

תמיר יוסף בקרקע שעזר לי מאוד!, אלמוג עטר במגדל שיבש אותי בH/P (נזכור לך :wink:), לאביב גלעדי בגישה, לערן רגנשטרייף (אם אני לא טועה ואם כן מצטער \: ) ולעופר בן פרץ בדרום ולאיציק בחגב

המון המון תודה לאוהד שלו שהייה איתי ב TS ועזר לי מאוד!

וכמובן תודה רבה למארגנים, מחכה לאירוע הבא! :lol:

פורסם

שלום,

פעם ראשונה בה פיקחתי על דרום בזמן בו גם חגב פעיל. התיאום עם איציק היה מושלם, התעבורה היתה סבירה במשמרת השניה.

בדרום קיימות שתי נקודות תורפה

א. המרחב, כמו המדינה, צר מאוד. יש לנו 3 נתיבי ATS ואנחנו משתמשים רק באחד. צריך להפעיל את J13 באופן קבוע, זהו נתיב רשמי מכל בחינה, ואת J16 באירועים, כי אינו קיים בכתובים כמקובל. הדבר יאפשר לתעבורה צפופה עוד יותר לטוס דרומה ובחזרה. כיום בכדי לטפס או להנמיך מטוס, אני נאלץ להשהות טיפוס או הנמכה של מטוס נגדי או לכוון אותו מחוץ לנתיב. אופסט רוחבי גדול אינו מעשי עקב הגבול ממזרח, ועובדה ומתכים ממערב.

ב. לאילת אין מסלול הסעה. עובדה זו בשילוב רוח צפונית דומיננטית מכתיבה את קצב קליטת ושחרור המטוסים בשדה, כי עליהם להסיע מהקצה הצפוני בחזרה לרחבות בקצה הדרומי.פתרון שלי הנו:

ברוח מתחת 15 קשר, מטוסים מתחת B737 / A319 ינחתו על 21. כל נחיתה כזו חוסכת 2-3 דקות בין מטוסים.

הערב מתקיים אירוע בו ימריאו בתוך שעתיים וקצת 28 מטוסי אל על לרומא. בכל 5 דקות המראה. בכדי לאפשר זרימה מיטבית בשדה, התוכנית שלי פועלת לפי אותו עיקרון:

סילונים על 30/12, 12 עדיף באם ניתן, ומתחת B737 / A319 המראות על 03 ונחיתות על 21.

סידור זה מפריד את התעבורה הקרקעית (בעיקר כש-12 בשימוש) ומאפשר זרימה מיטבית בשדה בהתחשב בנתוניו הנוכחיים (26 סגור).

נכתב פעמיים ונמחק בטעות.

העלתי שוב.

מתנצל עופר.

_________________

עופר

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...