אהלן
אני מחזיק רישיון פרטי משנת 2009 בדיוק מהסיבה שציינת, כיף!
במקרה שלי אני ממשיך לטוס ומשכיר מטוס בבית ספר שאני טס בו, המחירים נכון להיום הם כ-900 שקל לשעה עבור צסנה 152 וכ-1080 שקל לשעה עבור צסנה 172.
כמובן אתה יכול לקחת נוסעים מהרגע שיש לך רישיון (באז"מ לדעתי צריך לצבור כמה שעות)
אני טס לרוב בין 10ל-20 שעות בשנה.
אופציה נוספת שקיימת היא להיכנס לשותפות על מטוס. ואז העלויות הן בדרך כלל קנייה ראשונית של החלק במטוס לדוגמא סדר גודל של 20 אלף שקל (שניתן כמובן למכור בהמשך לשותף שמחליף אותך), תשלום קבוע בחודש ללא קשר לכמה טסים סדר גודל של כ-300 שקל ותשלום עבור כל שעה שזה סדר גודל של 400-500 שקל. כמובן המספרים רק סדר גודל ומשתנים כתלות בכמות השותפים וסוג המטוס.
במקרה של שותפות מדובר באופציה זולה יותר במידה ואתה טס מעל כמות שעות מסוימת בשנה.
לגבי אז"מ אני פחות מבין וזה משהו שפחות מושך אותי, אכן יותר זול אבל לתחושתי יש שם הרבה אירועי בטיחות שהרתיעו אותי בעבר להיכנס לתחום הזה.
סה"כ מדובר בעסק לא זול כתחביב שדורש מינימום של 10-15 אלף שקל בשנה לצורך שמירת כשירות.
מוזמן לשאול שאלות נוספות אם יש ואשמח לענות מניסיוני