Yarden Antebi פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 המנכ"לית הזאת בדרך החוצה לדעתי.ראיתם את העיגולים השחורים מתחת לעיניים? את התוקפנות? היא לא נראתה טוב בכלל... היא גם דיברה בטון כזה שנשמע כאילו היא עוד רגע בוכה...
אורח פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לדעתי אגב, יש מקום להעמיד את הגור הזה לדין. מנהל מחויב כלפי בעלי המניות בחובת הנאמנות וכן בחובת הזהירות. במקרה זה הוא נקט (ואולי גם היא, אחד מהם הרי משקר - בין אם היא ידעה ובין אם לא) פשוט בהונאה כלפי הציבור, בעלי המניות וההנהלה שלו במידה והיא לא ידעה. בכל אופן הוא נהג שלא בתום לב, וזו עבירה גדולה יותר. אפשר לתבוע אותו אישית.
Yahav Barzilay פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 אני לא חושב שגם הטייסים צריכים לעזוב את עבודתם. מהעובדות והמכתבים, ודרך ההגבה הראשונה של הטייסים (דיווח אמיתי ומלא לגמרי), ניכר שהם ידעו מה עליהם לעשות, וכנראה שמילוי הדו"ח השני הדי מפוברק נעשה בלחץ ובהסטה של מנהל המבצעים. אי אפשר לשפוט אותם על מילוי הדוח השני, אם זה בהסכמתם ואם לא, מפני שבסופו של דבר הם אלה ששברו את השתיקה, ובזכותם "נגלה" לעיני כל מה קרה בעצם. כמו שאמר מנהל התעופה האזרחית (או משהו כזה :roll: ) המקרה הזה גם לדעתי רק יחשל ויחזק את ישראייר ואני מאמין שהם למדו מהמקרה הזה. המכתב של הקברניט ליאל היה גלוי ויפה מאוד מצדו, לפי זה רואים שהוא ידע מה עליו לעשות וכי הדוח השני לא נעשה בעצם בלב שלם, בעצם אמירתו שהוא יקום ויעזוב את תפקידו אם מישהו חושב אחרת. באשר למנכלית, אין מה להגיד עליה :roll: אני חושב שהיא ניסתה להציל את תפקידה בכך שאמרה: " תבואי לטוס איתנו אנחנו טסים לניו יורק, בנגקוק, יעדים באירופה וגם אילת, ונעשה לך הנחה" . ממש מעורר רחמנות :roll:
אורח פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 אין ספק שהטייסים הם אנשים ישרים באופיים, עובדה שהדבר הפריע להם. חבל שהם מעדו, טוב שהם התחרטו ובכל זאת, בהחלט ניתן לשפוט אותם. הם שותפים לדבר העבירה, אם כי ניתן להבין איך אדם יכשול לנוכח לחץ כזה מההנהלה ובהחלט יש להתחשב. המנכ"לית היתה יכולה לצאת גדולה מהחיים אם היתה אומרת - טעינו. שגינו. אין מקום להתנהגות כזו מחברה. וכו'. במקום זה היא אומרת שזה לא טיוח? בחיאת ראבק. זה נראה רע.
Boeing744 פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לא יאמן פשוט איך ניסו לטייח את האירוע, איך שהכתב הוריד את הדרגה מחמור לבינוני, לא יאמן! איך הם ניסו להישאר בפרופיל נמוך.ועוד הטייס האיטלקי ניסה לעזור והטייס הישראלי החזיר תמצרעות אחורה, אבל סבינה בירן הזו חירטוט אחד גדול היא צריכה להתפטר או משהו דומה לזה, איך ליאל הטייס כתב לחברים שלו שהם ניסו לשנות את הדוח בכוונה ושהוא לוקח על עצמו את האחריות אם היה קורה אסון.. מצמרר בטירוף יחד עם ההקלטות מהמגדל. העיקר שנמנע אסון כבד. :| בו נחשוב בייחד, האיטלקי לא אומר מילה אבל קופץ לך על המצערות. כל טייס בעולם היה נותן לו נבוט בראש ועוצר את המטוס ואולי אף שוקל להכניס את הבטחון לתא כדי להעיף אותו משם. מאיפה האיטלקי הזה הגיע בכלל לקוקפיט? לישראייר יש טייסים איטלקים שהוכשרו להטיס את ה 767, את הטיסה מנהל תמיד קברניט ישראלי. (זה סיכום דבריו של קובי שאמר לי ולשגיא את הדברים הללו בעבר).
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לא מכיר את האירועים ולא יכול מכאן לראות את ערוץ 2, כך שאיני יכול להתייחס אליהם או לתחקיר של אילנה. מסכים עם אילן בעיקרון 100%. כל שאוכל להוסיף הוא שגור בן דוד עמו טסתי פעם בתא הטייס מפראג, הוא שחקן מכבי ת"א כדורסל בעבר. אין מילים לתאר כמה שזה מכעיס. אוקיי, עופר, ברק, איתי - אני צריך אתכם לצידי רגע :wink: אין דבר כזה לשנות או ליפות תחקיר, נקודה. אין שום עניין כלכלי בתחקיר, ולמחלקה המסחרית של חברת תעופה אין ואסור שתהיה חצי נגיעה לצד המקצועי. כל מה שנוגע לצד המקצועי הוא לא יותר מנתון קבוע עבור המנכ"ל(ית). מי שלא מדווח אמת מלאה ויבשה בתחקיר יש לו רק דין אחד: לא לחזור למקצוע יותר. פקחים עפים כמו טיל על זה, טייסים מקורקעים (ועוברים לתותחנים...) - זה פשוט לא יכול להתקיים! ולמי שלא מבין למה: האירוע הזה הסתיים בנס ללא נפגעים. תפקידו של התחקיר הוא למנוע את האירוע הבא. דווח אמת ותחקיר איכותי תפקידם הוא למנוע הישנות אירועים דומים, ואת זה ניסו בישראיר למנוע. אלמלא הטייסים שחזרו בהם, ישראיר הייתה גורמת בזמן כלשהו בעתיד למותם של 500 נוסעים. לא יעלה על הדעת שהמעורבים במעשה החמור הזה ישארו בעולם התעופה - חד וחלק.
אורח פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 בצילום של google earth של קנדי הראו את הישראייר 767 אבל מטוס המטען 757 צימח עוד זוג מנועים.. המטוס היה DC-8 http://www.airliners.net/open.file/948016/L/ אני גם הבנתי [מאיפושהו, לא זוכר..ניראה לי איזשהו אתר עם מידע מקוצר על תאונות תעופה וכאלה] שזה DC-8 אבל משום מה הבנתי שהוא של DHL. בכל מקרה מטוס ענק, טוב שלא קרה כלום, תודה לאל, ותודה לטייס על ה-DC-8 [אגב, זה די חמור העניין הזה, בהתחשב בעובדה שהיו לא מעט תקלות לישראייר (אני עד לאחת יאי)]. אבל איך שאותה תקלה של ה-752 באילת לא התפרסמה בשום מקום, יכול להיות שהיו עוד תקלות שאף אחד חוץ מהטייסים, ואולי הנוסעים [ואולי מנכ"לית ישראייר והדויד בן גורי או איך שקוראים לו]. חוץ מזה שלעובדה יש את היכולת לשבש דברים, וגם לגרום לאנשים להתאבד בבוקר שלמחרת התוכנית :| מקור יודע דבר דיווח לי על 757.
Meitar Lugasi פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 בצילום של google earth של קנדי הראו את הישראייר 767 אבל מטוס המטען 757 צימח עוד זוג מנועים.. המטוס היה DC-8 http://www.airliners.net/open.file/948016/L/ אני גם הבנתי [מאיפושהו, לא זוכר..ניראה לי איזשהו אתר עם מידע מקוצר על תאונות תעופה וכאלה] שזה DC-8 אבל משום מה הבנתי שהוא של DHL. בכל מקרה מטוס ענק, טוב שלא קרה כלום, תודה לאל, ותודה לטייס על ה-DC-8 [אגב, זה די חמור העניין הזה, בהתחשב בעובדה שהיו לא מעט תקלות לישראייר (אני עד לאחת יאי)]. אבל איך שאותה תקלה של ה-752 באילת לא התפרסמה בשום מקום, יכול להיות שהיו עוד תקלות שאף אחד חוץ מהטייסים, ואולי הנוסעים [ואולי מנכ"לית ישראייר והדויד בן גורי או איך שקוראים לו]. חוץ מזה שלעובדה יש את היכולת לשבש דברים, וגם לגרום לאנשים להתאבד בבוקר שלמחרת התוכנית :| מקור יודע דבר דיווח לי על 757. יש לחברה 757 ? אני לא מצאתי בכל אופן
רפאל פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 המנכ"לית הנאורה ציינה שגור בן דוד היה טייס קרב,שחקן כדורסל לשעבר.. אבל את מי זה מעניין מה היה בעבר ? מעניין אותי מה היה בעת האירוע,ומה יהיה בעתיד .... סבינה הייתה מוכנה ל'קרב' עם אילנה במהלך השידור וראו את זה ...! עוד אומרת לה "את תטוסי בישראייר בעתיד ?","תטוסי איתנו לבנגקוק, ניו יורק,אילת,אירופה,ואפילו נעשה לך הנחה.." הנחה על מה ? בגלל שהיא כתבה תחקיר על האירוע שקרה להם ? איזה מנכ"לית מפגרת ברמות!!... לא מכיר את האירועים ולא יכול מכאן לראות את ערוץ 2, כך שאיני יכול להתייחס אליהם או לתחקיר של אילנה. מסכים עם אילן בעיקרון 100%.כל שאוכל להוסיף הוא שגור בן דוד עמו טסתי פעם בתא הטייס מפראג, הוא שחקן מכבי ת"א כדורסל בעבר. אין מילים לתאר כמה שזה מכעיס. אוקיי, עופר, ברק, איתי - אני צריך אתכם לצידי רגע :wink: אין דבר כזה לשנות או ליפות תחקיר, נקודה. אין שום עניין כלכלי בתחקיר, ולמחלקה המסחרית של חברת תעופה אין ואסור שתהיה חצי נגיעה לצד המקצועי. כל מה שנוגע לצד המקצועי הוא לא יותר מנתון קבוע עבור המנכ"ל(ית). מי שלא מדווח אמת מלאה ויבשה בתחקיר יש לו רק דין אחד: לא לחזור למקצוע יותר. פקחים עפים כמו טיל על זה, טייסים מקורקעים (ועוברים לתותחנים...) - זה פשוט לא יכול להתקיים! ולמי שלא מבין למה: האירוע הזה הסתיים בנס ללא נפגעים. תפקידו של התחקיר הוא למנוע את האירוע הבא. דווח אמת ותחקיר איכותי תפקידם הוא למנוע הישנות אירועים דומים, ואת זה ניסו בישראיר למנוע. אלמלא הטייסים שחזרו בהם, ישראיר הייתה גורמת בזמן כלשהו בעתיד למותם של 500 נוסעים. לא יעלה על הדעת שהמעורבים במעשה החמור הזה ישארו בעולם התעופה - חד וחלק.
OmriSoudry פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 אני חושב, ובלי להעליב , שהמנכ"לית טיפשה ושהיא תוקפת כי תקיפה היא ההגנה הטובה ביותר שלה. הטייסים היו בסדר גמור כשבדו"ח רשמו SEVERE. אם אילנה תחקור טוב טוב, היא תמצא שהיוקרה והצדקנות היא הדבר היחיד שמדבר אל האנשים האלה, ואם קצין המבצעים היה בא מהתעופה האזרחית (התמימה יותר) התחקיר בדו"ח היה מתפרסם כפי שהוא. האישה כמעט בכתה שם. זה היה ממש מעורר רחמים לראות אותה מדברת ככה. עם כל הכבוד לזה שפוגעים בה ובחברה שהיא מנכ"לית שלה, היא רק עשתה יותר נזק לתדמית מאשר טוב. ככה זה היה נראה מנקודת המבט שלי. במקום לדבר רציני, היא התחילה להגיד שדברים כאלה קורים בכל העולם. קודם כל, זה לא נכון. וגם אם זה היה נכון, מה זה קשור לעובדה שזה קרה בישראייר וזה לא אמור לקרות? ישראייר רוצים קו סדיר לניו-יורק (שלדעתי זה אמור להיות דבר טוב, תחרות זה תמיד טוב בשביל הצרכנים - המחירים לניו יורק יתחילו לרדת...) וזה לגיטימי, אבל שלא יפשלו ככה. ובמקום לפרסם דו"ח הם מנסים לטייח. ואז, כשעולים עליהם, במקום להביא את המנכ"לית לספר שהכל השתנה, שהיא דאגה אישית לחקור את הנושא, ולהתנצל, היא מתחילה לספר לנו שבכבישים פחות בטוח, שדברים כאלה קורים יום יום מסביב לעולם... בושה.
Tomer Haim פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 אם אילנה דיין רוצה עוד תחקירים על עולם התעופה (לא בהכרח בטיחותיים) אני יכול לשלוח לה קלסר, על שחיתויות, על זה לכלפי המון נושאים אין חוק ואם יש , אז חוק מפלה, וכל שאר החוקים והכללים מותנים ומובנים מראש לאינטרסים של האנשים במרכז הצלחת
e_dor פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 המנכ"לית הנאורה ציינה שגור בן דוד היה טייס קרב,שחקן כדורסל לשעבר.. אבל את מי זה מעניין מה היה בעבר ? מעניין אותי מה היה בעת האירוע,ומה יהיה בעתיד .... סבינה הייתה מוכנה ל'קרב' עם אילנה במהלך השידור וראו את זה ...! עוד אומרת לה "את תטוסי בישראייר בעתיד ?","תטוסי איתנו לבנגקוק, ניו יורק,אילת,אירופה,ואפילו נעשה לך הנחה.." הנחה על מה ? בגלל שהיא כתבה תחקיר על האירוע שקרה להם ? איזה מנכ"לית מפגרת ברמות!!... רפאל, אתה מתייחס לנקודות הכי לא רלוונטיות. א. זה שהיא ציינה מה הוא היה בעבר זה כדי להסביר את הרקע שלו, זו לא הבעיה. ב. סבינה הייתה לא מוכנה, זה נראה יותר כאילו היו לה פתקים והיא התבלבלה בסדר שלהם והיא ענתה פשוט תשובות לא נכונות בהתאם לשאלה שנשאלה - היא ענתה בעצבים ובלחץ והיא ענתה ש-ט-ו-י-ו-ת ואפילו אני יכול לייצג את ישראייר יותר טוב במקרה הזה (אע"פ שכאן אני נגדם). ג. פרסומת לישראייר, שכולם ידעו לאן היא טסה ואיך היא מתקדמת - זה היה די צפוי שהיא תציין את זה, אע"פ שזה הראה כמה שהיא מתחמקת מהשאלות, זה שהיא הציעה לה הנחה זה כדי להראות שהיא לא יוצאת מהכלים, משהו שלא הצליח לה.
אורח פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 אני חושב, ובלי להעליב , שהמנכ"לית טיפשה ושהיא תוקפת כי תקיפה היא ההגנה הטובה ביותר שלה. הטייסים היו בסדר גמור כשבדו"ח רשמו SEVERE. אם אילנה תחקור טוב טוב, היא תמצא שהיוקרה והצדקנות היא הדבר היחיד שמדבר אל האנשים האלה, ואם קצין המבצעים היה בא מהתעופה האזרחית (התמימה יותר) התחקיר בדו"ח היה מתפרסם כפי שהוא. אני לא מקבל את המשפט האחרון שלך. לא הייתי בחיה"א וכמו שעופר יודע אני מאוד אוהב לבקר כל דבר שקשור בצבא. אבל כמי ששרת בחיל קרבי אני יודע שתחקירים של אירועי "כמעט ונפגע" מבוצעים בשיא הרצינות. עד כמה שזה נראה מצחיק, מעצבן ומיותר לחיילים, התחקירים הללו מצילים חיים ובצה"ל מתייחסים לנושא בכל כובד הראש (למרות שלפעמים יש ראשים שהברזלים על הכתפיים שלהם קצת מדללים בהם את החומר האפור, אבל בגדול ההתייחסות רצינית). העובדה שגור בן דוד בא מחיה"א (וממכבי ת"א) ולא מהתעופה האזרחית היא לא הגורם לטיוח. הגורם לטיוח הוא נורמות עסקיות פסולות, ישראליות יתר, זלזול באינטילגנציה של אזרחי ישראל, ופגם בתפישה הערכית של האחראים (בין אם זה גור בן דוד, סבינה או מישהו אחר). והתונות האלה נמצאות בכל מקום.
OmriSoudry פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לא אמרתי שזה רק בגלל שהוא מחיל אוויר. אבל לפי דעתי זה קשור מאוד. אני עדין מאמין שאם הוא היה מגיע מעולם התעופה האזרחית ה-"נורמות" שלו היו שונות בנושא הזה.
אורח פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לא אמרתי שזה רק בגלל שהוא מחיל אוויר. אבל לפי דעתי זה קשור מאוד. אני עדין מאמין שאם הוא היה מגיע מעולם התעופה האזרחית ה-"נורמות" שלו היו שונות בנושא הזה. אתה מתכוון שלא היו לו נורמות בכלל ... :roll: כדי שתבין ראה את התנהגותו (עד הלחץ מההנהלה שלו) של הקברניט ואיך הוא ראה את הארוע וכל מה שהוא עשה אחרי שנשבר לו מהלחץ. זו הנורמה של חה"א, תחקור תחקור ועוד תחקור שחלילה לא יקרה שוב.
Tomer Haim פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לא בדיוק, אתה אומר שרק בח"א יש נורמות?, הרי גם בלופטנזה ובאיר פרנס ובשאר החברות יש נורמות ולפעמים הן נורמות תמימות יותר כי לא מרחפת מעל ראש כותבי התחקיר ה MUST להשתייך לקבוצה הטובה ביותר שאף פעם לא עשתה ולא תעשה טעויות במשפט שלי אני שייכתי שיוך ישיר של ח"א לישראייר (לא לזה התכוונתי , כם אם זה כך ב 90% לא את זה אני רוצה)
Ido Rosenthal פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 לא אמרתי שזה רק בגלל שהוא מחיל אוויר. אבל לפי דעתי זה קשור מאוד. אני עדין מאמין שאם הוא היה מגיע מעולם התעופה האזרחית ה-"נורמות" שלו היו שונות בנושא הזה. אתה מתכוון שלא היו לו נורמות בכלל ... :roll: כדי שתבין ראה את התנהגותו (עד הלחץ מההנהלה שלו) של הקברניט ואיך הוא ראה את הארוע וכל מה שהוא עשה אחרי שנשבר לו מהלחץ. זו הנורמה של חה"א, תחקור תחקור ועוד תחקור שחלילה לא יקרה שוב. אתה מתכוון תחקור תחקור ותכסה לעצמך את התחת, כמו כל דבר אחר בצבא. במקרה הזה אני עוד איכשהו מסמפט את הטייס על המצפון כלפי עתיד העבודה של שאר הטייסים בחברה, אבל לך תדע אם זה באמת מה שעבר לו בראש. אל תשכחו שזו "עובדה" והעריכה בעובדה היא נורא מגמתית, מראים לכם מה שרוצים שתראו, עושים דמוניזציה למי שרוצים שיצא הרע וממעיטים בחלק של המקורות או ה"מלשינים". ראו דוגמת סרן ר' שיצא זכאי אחרי קנוניה של הפזמניקים של הפלוגה שלו. אז כל מי שבא בטענות למנכ"לית שיקח את זה בחשבון...
אריק א. פורסם ינואר 4, 2006 דיווח פורסם ינואר 4, 2006 שאלה שעלתה לי בזמן הצפייה: מסלול ההסעה A היה סגור לשיפוצים ולא היה מואר. מן הסתם דבר כזה אמור להיות ידוע לטייסים ע"י הבריפינג לטיסה. השאלה למה הם לא ידעו? האם המידע היה ברשותם והם התעלמו ממנו? האם בבריפינג המידע לא היה קיים ולכן לא היו מודעים לשיפוצים הנ"ל והמשמעויות הנגזרות? בשני המקרים הדבר חמור מאוד - כל מקרה יכול ללמד על ליקוי בתרבות הכנה לטיסה של הטייסים או של מערך ההכנות לטיסה של ישראייר. לגבי הגב' סבינה, עזבו את כל השטויות - והיו הרבה. אותי הרתיח פשוט המשפט (ואני מנסה לצטט בדיוק): אני לא טייסת. אני יודעת שטייסים נוהגים לבצע תחקירים.... כלומר, לא אכפת לי מה זה תחקיר ומה הטייסים עושים, כל עוד אני מרוויחה.... אני לא מאמין לה כלל וכלל והופעתה היא תעודת עניות לישראייר. לגבי הטייסים, עם כל ההבנה והסימפתיה ולמרות הלחצים שהופעלו, אסור היה להם לשתף פעולה עם עיוות האמת הזאת. לראייתי, אם היו מאלצים אותי לבצע דבר שכזה, דבר ראשון אחרי זה הייתי פורש מהחברה ופונה לגורמים המתאימים. מותר לטעות בתום לב - אסור להעלים את האמת. מה לעשות, לשקר יש תכונות של בומרנג. אני יודע, קל להגיד מרחוק - אבל זה עדיף מלהיות שוב קרוב עד כ-6 מטרים ממטוס מטען ממריא. שלא נדע ארועים שכאלה, אריק
אורח פורסם ינואר 5, 2006 דיווח פורסם ינואר 5, 2006 לא בדיוק, אתה אומר שרק בח"א יש נורמות?, הרי גם בלופטנזה ובאיר פרנס ובשאר החברות יש נורמות ולפעמים הן נורמות תמימות יותר כי לא מרחפת מעל ראש כותבי התחקיר ה MUST להשתייך לקבוצה הטובה ביותר שאף פעם לא עשתה ולא תעשה טעויותבמשפט שלי אני שייכתי שיוך ישיר של ח"א לישראייר (לא לזה התכוונתי , כם אם זה כך ב 90% לא את זה אני רוצה) לא אמרתי שרק בחיה"א יש נורמות. אבל קשה לי להאמין שנורמות העבודה בתעופה הקלה הישראלית גבוהות יותר. בלופטהאנזה יש טייסים ייקים, אל תשכח את זה. ועדיין, גם בחברות הזרות אחוז גבוה של יוצאי חילות האוויר ומי שלא הם בוגרי אוניבסיטאות תעופה ולא קורס רשיון עסקי בהרצליה, עם כל הכבוד.
Jonathan Perelmuter פורסם ינואר 5, 2006 דיווח פורסם ינואר 5, 2006 בצילום של google earth של קנדי הראו את הישראייר 767 אבל מטוס המטען 757 צימח עוד זוג מנועים.. המטוס היה DC-8 http://www.airliners.net/open.file/948016/L/ אני גם הבנתי [מאיפושהו, לא זוכר..ניראה לי איזשהו אתר עם מידע מקוצר על תאונות תעופה וכאלה] שזה DC-8 אבל משום מה הבנתי שהוא של DHL. בכל מקרה מטוס ענק, טוב שלא קרה כלום, תודה לאל, ותודה לטייס על ה-DC-8 [אגב, זה די חמור העניין הזה, בהתחשב בעובדה שהיו לא מעט תקלות לישראייר (אני עד לאחת יאי)]. אבל איך שאותה תקלה של ה-752 באילת לא התפרסמה בשום מקום, יכול להיות שהיו עוד תקלות שאף אחד חוץ מהטייסים, ואולי הנוסעים [ואולי מנכ"לית ישראייר והדויד בן גורי או איך שקוראים לו]. חוץ מזה שלעובדה יש את היכולת לשבש דברים, וגם לגרום לאנשים להתאבד בבוקר שלמחרת התוכנית :| מקור יודע דבר דיווח לי על 757. יש לחברה 757 ? אני לא מצאתי בכל אופן רן אני מצטער להרוס לך אבל בחלק מהדוחות שהוראו בתוכנית ניתן היה בפרוש לראות שכתוב DC-8.. או שגם את זה טייחו ;-)
BarakH פורסם ינואר 5, 2006 דיווח פורסם ינואר 5, 2006 התנאים המקדימים לביצוע תחקיר יעיל הם: 1. ביטחון מלא של כל מעורבים בכל שלא יאונה להם כל רע בעקבות התחקיר. בחיל האויר מענישים רק על רשלנות בוטה שנובעת ממשמעת לקויה - לא על טעויות מקצועיות, לא על שיקול דעת לקוי ואפילו לא על רשלנות מתונה. אם המתחקרים חוששים לעצמם, לעולם התחקור לא יהיה יעיל. 2. הלך רוח מנטאלי של תחקור ולא שפיטה. הנטייה הטבעית של אנשים היא להפוך תחקיר למשפט עם תביעה והגנה. מניסיון אישי, לוקח זמן לא קצר להפנים את התפישה הנכונה. מהשידור נראה כאילו הטעות עצמה לא היתה בלתי סבירה מצד הטייסים (מעניין באמת עד כמה היו הטייסים אמורים להיות מודעים לכך שמסלול הראשון חשוך, כמו שכתב אריק). מעניין אותי גם האם המגדל אמור היה לדאוג שהטעות לא תקרה, או שדי לו במתן הוראות הסעה, ואם כן, אילו אמצעים עומדים לרשות המגדל לפקח על הנעשה על הקרקע. לצערי, לא מן הנמנע שבתעופה המסחרית נעשים טיוחים והסתרות חדשות לבקרים. דוקא ביקורת על חיל האויר לא מוצדקת בהקשר זה. התחקירים שם טובים לאין שיעור מבכל גוף אחר - אחרי הכל האינטרס של חברה מסחרית לחסוך כסף ולשמור על שמה הטוב מתווסף כאן לאינטרס של הטייס לנקות את עצמו. אני מסכים עם אילן - איש תעופה שמכופף תחקיר, אחת דינו. מדובר פה באמת בדיני נפשות ואסור שחברה תלחץ על אנשיה לשנות נוסח תחקיר באותה מידה שאסור לאנשים להיכנע ללחץ כזה. רק הערה אחרונה - התכנית "עובדה" חטאה יותר מפעם אחת בכתבות תחקיר שבמקרה הטוב ניתן לקרוא להן לא מדויקות. הייתי מציע לקחת את הכתבה בעירבון מוגבל.
Opher Ben Peretz פורסם ינואר 5, 2006 דיווח פורסם ינואר 5, 2006 טייס הוא עובד בחברה שחייב קודם כל לציית למעבידו תוך ביצוע מלאכתו המקצועית כראוי. אחת שאירע מה שאירע, הדבר לא יעלם. לא ראיתי את התחקיר אך אני מניח שהמגדל ידע מה אירע ודיווח על כך למינהל שיזם בקשה לחקירת NTSB. לא יכול להיות אחרת. לגבי הטייס וישראייר, מרבית בני האדם חותרים לפרנסה יציבה בכדי לקיים בכבוד ובאחריות את משפחתם, מה הטעם בהתפטרות? לאבד הכל ולהיקלע למשבר אישי ומשפחתי עמוק? יש דרכים לטפל בכך בדיעבד, למשל לפנות למינהל התעופה האזרחית במידה והנהלת החברה לא מוכנה לקדם חקירה. החקירה תגלה גם אם היתה רשלנות בדיווח לאחר האירוע ותטפל בכך. באשר לתעופה קלה, מינהל התעופה שלנו כשל בניהול התחום כולל מסוקים ופנים ארצי טורבו-פרופ. ישבתי אצל שר התחבורה כחבר במועצה העליונה המייעצת לתעופה, ושמעתי דיווח וטיפול בכמעט שנפגעים תכופים ב- J10. קטסטרופה. אם אין מדובר בחיי 400 נוסעים, הם לא עוסקים בכך, אך מטרידים ומקשים ללא פרופורציה וסיבה. לגבי הטייסים, עם כל ההבנה והסימפתיה ולמרות הלחצים שהופעלו, אסור היה להם לשתף פעולה עם עיוות האמת הזאת. לראייתי, אם היו מאלצים אותי לבצע דבר שכזה, דבר ראשון אחרי זה הייתי פורש מהחברה ופונה לגורמים המתאימים. מותר לטעות בתום לב - אסור להעלים את האמת. מה לעשות, לשקר יש תכונות של בומרנג. אני יודע, קל להגיד מרחוק - אבל זה עדיף מלהיות שוב קרוב עד כ-6 מטרים ממטוס מטען ממריא. אריק
אורח פורסם ינואר 5, 2006 דיווח פורסם ינואר 5, 2006 בצילום של google earth של קנדי הראו את הישראייר 767 אבל מטוס המטען 757 צימח עוד זוג מנועים.. המטוס היה DC-8 http://www.airliners.net/open.file/948016/L/ אני גם הבנתי [מאיפושהו, לא זוכר..ניראה לי איזשהו אתר עם מידע מקוצר על תאונות תעופה וכאלה] שזה DC-8 אבל משום מה הבנתי שהוא של DHL. בכל מקרה מטוס ענק, טוב שלא קרה כלום, תודה לאל, ותודה לטייס על ה-DC-8 [אגב, זה די חמור העניין הזה, בהתחשב בעובדה שהיו לא מעט תקלות לישראייר (אני עד לאחת יאי)]. אבל איך שאותה תקלה של ה-752 באילת לא התפרסמה בשום מקום, יכול להיות שהיו עוד תקלות שאף אחד חוץ מהטייסים, ואולי הנוסעים [ואולי מנכ"לית ישראייר והדויד בן גורי או איך שקוראים לו]. חוץ מזה שלעובדה יש את היכולת לשבש דברים, וגם לגרום לאנשים להתאבד בבוקר שלמחרת התוכנית :| מקור יודע דבר דיווח לי על 757. יש לחברה 757 ? אני לא מצאתי בכל אופן רן אני מצטער להרוס לך אבל בחלק מהדוחות שהוראו בתוכנית ניתן היה בפרוש לראות שכתוב DC-8.. או שגם את זה טייחו ;-) לפי חלקיק מידע משצאתי באתר של ה NTSB (אפילו גוגלה בקושי מצא את זה), רשום שם DC8. לא מכיר את ה DC8 וביצועיו אבל יש 262 נוסעים וצוות שחווים לטייס המשנה של ה DC8 הזה את חייהם.
Tomer Haim פורסם ינואר 5, 2006 דיווח פורסם ינואר 5, 2006 לא אמרתי שרק בחיה"א יש נורמות. אבל קשה לי להאמין שנורמות העבודה בתעופה הקלה הישראלית גבוהות יותר. בלופטהאנזה יש טייסים ייקים, אל תשכח את זה. ועדיין, גם בחברות הזרות אחוז גבוה של יוצאי חילות האוויר ומי שלא הם בוגרי אוניבסיטאות תעופה ולא קורס רשיון עסקי בהרצליה, עם כל הכבוד. לא התכוונתי לתעופה הקלה ולא לחראייטים כמוני בהרצליה, התכוונתי לתעופה הכבדה שמקורותיה בתעופה אזרחית בסיסית וטהורה, זה שאמרתי תעופה אזרחית וזה התפרש כתעופה קלה בלבד, זה סימפטום הבעייה, סוד: זה רק אצלינו אני מדבר על אנשים שלמדו יותר מרשיון טייס פרטי (אין מה לעשות זה הבסיס) ולמדו דברים אחרים מאשר הטסה, הבעייה היא שבכל תחום בו הצבא שולט (כמו בתעופה) יש גישה מסויימת שאנחנו מאיין פופאים קטנים שמסוגלים לעשות כמעט הכל , אז זהו שלא , ניתן לטעות , עכשיו יש לי תחושה שאדם שבא ממסגרת לא נוקשה ולא תובענית כמו צבא יסכם בצורה מהימנה יותר את הטעויות שלו ברור שבחיל האויר יש מנגנון תחקיר מתקדם ביותר אבל לפי מה שידוע לי , גם מנגנון טיוח מתוחכם.. ולא , בארה"ב מוטים יותר להעסיק אזרחים בתחום לדעתי יש פה שילוב בין עניינים מסחריים לענייני יוקרה של העוסקים בדבר