עבור לתוכן
adar

כמה שאלות על אילת

Recommended Posts

פורסם

שלום

רציתי לדעת אם הפקחים בישראל נותנים אישור נחיתה ILS או כמו במציאות כראיה ולא עוברים את הגבול של ישראל מצרים.

עוד שאלה:

למשהו יש פתרון לבעית ההתרסקות המוזרה שמתרחשת בחניה באילת?

(חוץ מהפעלת אופציה שלא מאפשרת התרסקות)

תודה

פורסם

ותהליך ה-VOR/DME לא מגיע למצרים? הוא מאוד דומה לתהליך ה-LOC...

חוץ מזה, אם כבר מבצעים אותו - למה לא להייצב בשלב הסופי על LOC במקום VOR?

מעניין מה השיקולים של מנהל התעופה כאן...

פורסם
ותהליך ה-VOR/DME לא מגיע למצרים? הוא מאוד דומה לתהליך ה-LOC...

חוץ מזה, אם כבר מבצעים אותו - למה לא להייצב בשלב הסופי על LOC במקום VOR?

מעניין מה השיקולים של מנהל התעופה כאן...

אין שיקולים במציאות ה- LOC לא קיים כבר ניתקו אותי השדה עקרונית מוגדר כ- VFR בלבד..

פורסם
שלום

רציתי לדעת אם הפקחים בישראל נותנים אישור נחיתה ILS או כמו במציאות כראיה ולא עוברים את הגבול של ישראל מצרים.

תודה

אם אני לא טועה , בעבר כשהיה צורך בכניסה למרחב המצרי בזמן תהליך גישת מכשירים , אז המטוס היה אכן עובר את הגבול . והדבר נעשה תוך כדי תיאום בין הפקחים הישראלים והמצרים.

וגם בדפיות של אילת, כתוב שיכול להיות והטייס יתבקש ליצור קשר עם מגדל טאבה בזמן ביצוע תהליכי הגישה או היציאה משדה...

פורסם

יפה, אז מה היו השיקולים לנתק את ה-LOC? הרי הליך ה-VOR עדיין קיים במידת הצורך.

עלויות תחזוקה של ה-LOC?

בכל אופן בפמ"ת כתוב שיש קשר נל"ן עם טאבה, וייתכן שאתה חוצה את הגבול למצרים בלי לעבור לתדר של טאבה - הפקח באילת מבצע את כל התקשורת איתם.

פורסם
יפה, אז מה היו השיקולים לנתק את ה-LOC? הרי הליך ה-VOR עדיין קיים במידת הצורך.

עלויות תחזוקה של ה-LOC?

בכל אופן בפמ"ת כתוב שיש קשר נל"ן עם טאבה, וייתכן שאתה חוצה את הגבול למצרים בלי לעבור לתדר של טאבה - הפקח באילת מבצע את כל התקשורת איתם.

כבר כתבתי על זה פעם..

מלון מרידיאן יושב על ההליך של ה- LOC ואינו עומד בסטנדרטים של ICAO לכן השדה לא ממוכשר הליך ה- VOR לפי מה ששמעתי גם נכון להיום לא בשימוש אולי כעזר אבל לא כעזר מכשירים בתנאי IMC מסויימים כיום אילת מוגדר כ- VFR בלבד בגלל זה.

אגב גם ILS 26 נכון להיום לא עומד בסטנדרטים של ICAO בגלל מבנים שנמצאים ב- GS בעבר ניסו לפתור זאת על ידי הזזת המפתן (זברה) אבל זה לא עזר אומנם הוא שמיש אבל תחת הגבלות ראות שהם בוודאי פחות חזקות מההגבלות שב- ILS 12 קיימות ILS 12 מאפשר נחיתה בתנאים הרבה יותר קשים מאשר ILS 26.

לגבי 21... נראה לי שהסיבה שנוחתים על 03 היא כיוון הרוח שרוב הזמן באילת היא דרומית.

פורסם
אלעד הרוח רוב הזמן היא צפונית התבלבלבת :)

מעבר לזה יש גם שיקולי פקח בתזמונים למינהם

תלוי בתנועות ובמיקומם

אוופס... :oops:

צודק ב- 2 בלילה כבר מאבדים חוש כיוון

פורסם

לכל המכותבים בנושא הזה,

תקנו אותי אם אני טועה, וחשוב יותר: אשמח ללמוד מכל אחד מכם - איך ייתכן מצב של נחיתת VFR באילת למשל בשעה 9 בערב? כלומר: בשעות החשיכה?

האם על הטייס להשתמש בעזרי "ראיית לילה" בעת הנחיתה בכדי לדמות מצב תאורת יום? :lol:

אני מתכוון כמובן לנחיתה מקובלת על מסלול 03 במטוסים המצויידים במיכשור מלא.

אבקש תשובה הגיונית. תודה.

פורסם

אני קראתי באתר של רשות שדות התעופה שכדי לטוס לאילת בשעות הערב (מעבר לזמן שהשדה פתוח) צריך לידעה את האנשים שם. וגם כל עוד השדה פועל (נגיד ב6 בערב בינואר) יש תאורת לילה של המסלול וכך יחסית קל לזהות.

פורסם

2 הערות:

מבחינתי ברשת ה LOC באילת שמיש ופעיל ומי שרוצה להשתמש מוזמן הסיבה היא שיש מצבים ברשת שאנחנו מגיעים לכמות טיסות לאילת שלא קיימת באמיתי לכן משתמשים בכל האמצעים

דבר שני הוא לאלעד בזמן שהוא באבט"ש התפלתי לשמוע ארקיע מקבל ILS 26 בבן גוריון.

פורסם

אהרון ערב טוב

ניתן לנחות VFR בלילה באילת עשיתי זאת

הניווט מסתמך על כבישים צמתות ו-VOR ים

צופר ואילות ההגדר הוא CVFR לילה

מאילות הפקח מכניס אותך לעם הרוח 03 כל האיזור מואר למעשה כך שאין בעיית התמצאות

באיזור הנמל אתה פונה בסיס ופיינל רגיל ל-03

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...