עבור לתוכן
לימוני

ביקור במגדל בנתב"ג

Recommended Posts

פורסם

סוף סוף סיימתי להעלות את כל התמונות... מצטער שלא הקטנתי אותם אבל מצד שני לפחות תשאר האיכות (שגם היא לא משהו). אני ממליץ לשנות את הרזולוציה של המסך למשהו גבוה מעל 1600X1200 רק בשביל לראות את האשכול ואחרי זה להחזיר... גם כדאי ללחוץ F11 בשביל מסך מלא

ביום שישי האחרון 25.6 ארגנו בשבילי ובשביל אבא שלי שממש רצה להצטרף ללכת למגדל בנתב"ג

מישהו שתיאמנו איתו מראש אסף אותנו מהשער ולפני המגדל לקח אותנו לראות את המכ"ם בנתב"ג עם קצת הסברים על העסק

DSC08698.JPG

נכנסו פנימה וקיבלנו קצת הסבר על המערכות, ועל השימושים של המכם.. המכ"ם הזה נבנה לפני שנה וכעת משתמשים בו בתור מכ"ם ראשוני. המכ"ם הישן יותר עדיין פעיל והוא עובד כמכ"ם משני, למקרה של נפילה של המכ"ם. הראשוני מראה סריקות למרחקים של 60 מייל ימי והישן יותר מכוון על 200 מייל.

בתוך התחנה ראינו את כל המחשבים הענקיים שמפעילים את המכ"מים ומחשבים שמראים בצורה מאוד ראשונית את הסריקות של המכם שמראים רק מיקום, סקווק וגובה (שימו לב לטווח! זה המכ"מ המשני)

DSC08697.JPG

יצאנו משם ונסענו לכיוון המגדל דרך כביש צר שמקביל וקרוב למסלול 03, אז יצא לי לתפוס כמה תמונות של האיזור הצבאי

כפירים:

DSC08699.JPG

רואים כאן את המטוס שמבצבץ בתוך ההאנגר? זה לביא! ולפי מה שהבנתי הוא טס גם היום, מבצעים עליו ניסויים למיניהם

DSC08700.JPG

707ים של חיל האוויר:

DSC08701.JPG

ממישיכים בדרך למגדל

מצטער על האיכות הגרועה של התמונות, זאת לא המצלמה שגרועה אלא החלון המטונף שאי אפשר היה לפתוח. לא נורא, בשביל תמונות כאלה יש לנו את לבון 8)

DSC08702.JPG

DSC08703.JPG

DSC08705.JPG

DSC08706.JPG

הטרמינל החדש, צילמתי בעיקר בשביל הפרויקט של סינרי נתב"ג 2000

DSC08707.JPG

לפני שעלינו עברנו בקומה התחתונה של המגדל בחלק שבו מצויים עוד מכשירים ומחשבים של המכ"מים. כאן ראינו את שני המחשבים שעושים את הקישור בין הסקווק לאות קריאה וכל הנתונים על הטיסה, ועוד מספר תצוגות של המכם

עולים למעלה 14 קומות במעלית ועוד 2 ברגל, ונכנסים למגדל. כל המגדל די נראה כמו נגריה בימים האחרונים כי הם עושים שם שיפוצים ומוסיפים שולחנות ובלאגנים. במגדל חיכו לנו באותה שעה שני פקחים- אחד כקלירנס וקרקע והשני כמגדל, שניהם עם עיתון מול העיניים

עוד מראש אמרו לי שמי שעכשיו במגדל הוא מאוד חביב ומזל שנפלתי על פקח כמוהו, אז ישר פניתי אליו. שלום שלום מה נשמע יופי נתתי לו לעבוד כשאני מקשיב ורואה איך נראית העבודה מהצד של הפקח לשם שינוי.. אחר כך התחלתי להפנות אליו שאלות בין מטוס למטוס והוא ענה לי על כולם והתלהב שיש עם מי לדבר... הוא מתפקד גם כפקח בגישה אז הרשתי לעצמי לשאול שאלות שחורגות מתחום המגדל...

אה התמונות:

DSC08710.JPG

DSC08712.JPG

DSC08713.JPG

DSC08714.JPG

כאן רואים את המחשב שבו שולטים על כל התאורות בשדה

DSC08715.JPG

IMG_2266.jpg

IMG_2267.jpg

קרא לנו מעמדת המתנה 26 (כאן עברתי למצלמה פחות איכותית כי ההיא נגמרה... אין זום אופטי אז בתמונות עם זום רואים חרא. סורי)

IMG_2268.jpg

IMG_2269.jpg

IMG_2270.jpg

IMG_2271.jpg

IMG_2272.jpg

IMG_2273.jpg

IMG_2274.jpg

נתב"ג 2000 (גם צולמה בשביל לשמש דוגמה לסינרי)

IMG_2275.jpg

IMG_2276.jpg

IMG_2278.jpg

IMG_2279.jpg

IMG_2280.jpg

IMG_2281.jpg

IMG_2282.jpg

IMG_2283.jpg

IMG_2284.jpg

IMG_2289.jpg

בשלב הזה קצת פסקו הנחיתות ודי מיציתי את העניין בעיקר כי כל כך רציתי לרדת לחדר של גישה כבר כי היו לי כל כך הרבה שאלות וממש רציתי לראות איך זה מתפקד מול העיניים

ירדנו לנו למטה ופגשנו את שלומית (שלומית הפקחית יופי יופי) שפיקחה לבד כגישה עזיבה וTMA

באותו זמן. התיישבתי איתה ופשוט ישבתי לידה שעה וחצי-שעתיים כשבין מטוס למטוס לא הפסקתי לשאול אותה והיא לא הפסיקה לתת לי תשובות על הכל... היא הייתה כזאת נחמדה וזה ממש מדהים לראות איך בעצם עכשיו האישה הזאת יושבת לה מול המסך המסריח הזה ומחזיקה את כל נתב"ג והשדות מסביב על הכתפיים. הכי מדהים איך היא עושה את הכל בכזאת סבבה ובכזאת טבעיות.. תוך כדי שמטוס מבקש ממנה אישור לשנות משהו במסלול טיסה היא עושה שלום למישהו במסדרון ומדברת איתו וכשהמטוס מסיים היא שולפת לו את ההוראות שהוא צריך לקבל... כאלה שמשאירות אותך עם פה פעור ובמקום רידבק אתה פולט ווט דה פאק??

היא הסבירה לי דברים שלי אישית הייתי צריך שמישהו יסגור לי את הפינות לגבי "אז איך בתכלס זה קורה במציאות?!??" דברים שאולי אתה יודע בתאוריה אבל אתה לא סגור עליהם... לי תמיד הפריעה התקשורת ושיתוף פעולה בין הפקחים והיא הסבירה והראתה לי איך הכל בעצם פועל... גם ראיתי איך הם עובדים במציאות עם סטריפים למקרה של נפילת מכ"ם (אני הייתי ממליץ שבאירוע פיקוח בקיץ תנסו להכניס את שיטת בעבודה הזאת. ככה זה עובד במציאות ואם אפשר אז בשביל זה אנחנו כאן!) וגם בין השאר היא הסבירה לי דברים שבכלל לא התפקיד שלה לדעת אבל לי אישית הפריעו בסימולטור כמו כל הנושא של RVR וDH\MDA, דברים בFMC, דיספאצ'ר, על גישת הRNAV ל30 ועוד ועוד... היא פשוט יודעת הכל ומה שכיף זה שאתה לא צריך להגיד לעצמך "אוקי כנראה הבן אדם הזה יודע על מה הוא מדבר וזה כנראה ככה הולך במציאות" אלא פשוט הבן אדם הזה- היא קובעת את המציאות! כל מה שהיא אומרת זה לא כמו במציאות- זאת המציאות! לשנינו היה ממש כיף ישבנו שם ובאמת הרגשתי שסגרתי כל נושא שהיה לי אי פעם בקשר לאיך ומה עושה הפקח. אני חושב שגם היא שמחה שרעננתי אצלה את החומר כי היו הרבה דברים שהיא הייתה צריכה להזכר בהם כדי לענות לי ("יוו איך אתה מחזיר אותי עכשיו לקורס פיקוח תן לי להזכר").

קצת הסבר על סביבת העבודה שלהם:

בתמונה הזאת רואים פחות או יותר את הציוד שיש מסביב לפקח אחד. מולה כמובן המסך שמראה לה את המכ"ם וכל המטוסים. בפינה הימנית למעלה אפשר לראות מסך עם נתונים על הרוחות בזברה של כל מסלול (12 30 26), QNH וטמפרטורה בשדה. מצד ימין שלה, המסך הכחול שהוא מסך נגיעה, זה מסך שמקביל לTAB בASRC. שמה היא קובעת את התדרים אותם היא שומעת, תדרים אליהם היא משדרת ויכולה ללחוץ על קיצור שאליו היא מעונינת לדבר וזה דרך תשתית הטלפון נותן לה ישר לדבר לתוך האוזן של הפקח שהיא בחרה. יש לה שם בין השאר את המגדל, הרצליה, פלוטו, תל אביב, חגב, עמאן (ככה כותבים?) וכל עמדה אחרת שרלוונטית. בדרך כלל השיחות הם משהו כזה: "האאא מוטקה מה המצב מותק? יופי מצוין מה שלום אישתך? אתם באים אחרי זה לתפוס משהו לאכול? יופי תשמע אני מעבירה אליך עוד כ3 דקות מטוס לנחיתה מהמזרח בגובה 5..."

מעליה סטיקר שעל פי חוקי הFAA חובה להדביק מעל המסך ומעל המיטה, ומעליו בצהוב נתונים לגבי הראות והRVR של 12 ו26 בתחילת, אמצע, וסוף המסלול. המקלדת הצבעונית מאפשרת לה במקרה הצורך לעדכן נתונים לגבי תוכניות טיסה או דברים דומים לF1ים בASRC... היא לא השתמשה בזה כמעט. כל דבר שהיא נותנת למטוס היא רושמת על הסטריפ של המטוס הזה, ככה שבמקרה שנופל המכ"ם היא יודעת מה המצב של כל אחד. הם עושים תרגולים על זה ולפעמים מכבים מכ"ם ופועלים על עיוור.

זהו פחות או יותר

IMG_2292.jpg

IMG_2291.jpg

זהו אחרי באמת הרבה זמן שישבתי איתה אמרתי לה יפה שלום והיא מסרה לי את ה"בהצלחה בקורס טיס" שקיבלתי מכולם שם (הם שאלו אותי לגבי זה ויום לפני בידיוק הייתי בירפא א' אז הנושא גם עלה) ונפרדנו.. חזרתי לאוטו ונסענו חזרה לשער תוך כדי שאני מנסה לתפוס תמונות בדרך אבל שוב- חלון מטונף

IMG_2294.jpg

IMG_2295.jpg

IMG_2296.jpg

IMG_2297.jpg

לימה:

IMG_2298.jpg

מהחניון:

IMG_2300.jpg

מקווה שנהנתם...! לא שהם יראו את זה אבל תודה רבה לשלומית שהייתה כזאת חמודה אלי ועזרה לי וגם לפקח במגדל שמצטער אבל שכחתי תשם שלו

אם יש לכם שאלות לגבי משהו או לגבי איך עובדים עם הסטריפים תשאלו- באמת שאני חושב ששאלתי וקיבלתי תשובה על כל דבר שהצלחתי למצוא במעמקי הזיכרון

פורסם

אוקי אני מוסיף דברים שאני נזכר בהם ואני מניח שיהיו חדשים בשביל כמה אנשים בפורום

קודם כל בקשר לשאלה שהייתה פה בפורום על מי מחליט על מסלול בשימוש- ההחלטה הזאת היא אך ורק של המגדל. הוא רואה את כל התנאים מסביבו ומפעיל שיקול דעת לגבי מה יהיו המסלולים הפעילים. אומנם אצלנו בסימולטור המגדל רואה בידיוק כמו כל עמדה אחרת ועוד יש לו פחות ניסיון מפקח גישה אז אולי אצלנו זה לא יהיה ככה... לא זוכר כבר מה הוחלט באשכול ההוא

דבר שני

תסתכלו שניה בדפית גישת ILS 12:

dapit.JPG

אפשר לראות כאן בעצם שתי אופציות כניסה לILS- אחת מSIRON הרגילה מנמיכים נוחתים כפיים והשניה מכיוון SIVAK והמזרח כניסה לVOR יציאה על 280 וימינה לILS נכון?

אז לא נכון! כל הגישה הזאת היא גישה אחת

בתאוריה, אם טייס בא מסירון והוא לא קיבל שום הוראה אחרת הוא אמור לטוס מסירון שם יש אפשרות לעשות hold אל הVOR שם גם יש אפשרות לhold במידה ואומרים לו, משם לצאת על 280 עד 9 DME ולהכנס ימינה לILS

בעצם כשהפקח אומר לטייס Cleared for the straight-in ILS app for 12 הוא מקבל אישור לחצות את כל הגישה הזאת ולהכנס ישירות

אז שימו לב לזה גם כשאתם בחו"ל כי לי זה היה חדש

אם אני אזכר בעוד דברים אני ארשום ואם יש לכם שאלות שעולות לכם בראש שהייתם שואלים את הפקח במקומי אז תשאלו אותי כי רוב הסיכויים ששאלתי את זה\ יודע תתשובה על זה

ביי

פורסם

בעניין הגישה ל-12הדבר נכון וחשוב לציין את הקטע של straight in.

באשר לקביעת המסלולים, אני חושב שאצלנו ברשת עמדת הגישה או תל אביב צריכים לקבוע את המסלולים הפעילים מהסיבה הפשוטה שבדר"כ האנשים שמתפעלים את העמדות האלו הם יותר וותיקים ולכן שיקול הדעת שלהם יותר נבון.

פורסם
ממש יפה ! שמתי לב שהרבה אנשים מקבלים אישורים לסיורים בבן גוריון :roll:

ורק אני לא... :cry: (כן, אני מכיר אנשים באלעל).

אם אתה מכיר אנשים באלעל למה אתה לא מסדר לעצמך סיור

אני חושב שאני יכול לסדר לעצמי סיור אבל אני לא בטוח כי לאימא שי מכירה את המנהלת של אלעל באזור של חיפה והצפון וגם לדוד שלי יש מיליון ו3 קשרים עם מיליון טייסים שהוא מבטח ושהוא מכיר וגם אחד החברים הכי טובים שלו היה טייס של ה"אייר פורס 1 הישראלי" ויש לו עוד כמה חברים מחיל האויר שאחד מהם היה מפקד טייסת F15 בחיל האויר ככה שלא נראה לי שיהיה לי בעיה להשיג איזה סיור אבל סתם ככה לבקש זה לא נעים אם הייתי מכיר אותם יותר טוב אז אולי היה איזה סיכוי לסיור

פורסם
ממש יפה ! שמתי לב שהרבה אנשים מקבלים אישורים לסיורים בבן גוריון :roll:

ורק אני לא... :cry: (כן, אני מכיר אנשים באלעל).

אם אתה מכיר אנשים באלעל למה אתה לא מסדר לעצמך סיור

אני חושב שאני יכול לסדר לעצמי סיור אבל אני לא בטוח כי לאימא שי מכירה את המנהלת של אלעל באזור של חיפה והצפון וגם לדוד שלי יש מיליון ו3 קשרים עם מיליון טייסים שהוא מבטח ושהוא מכיר וגם אחד החברים הכי טובים שלו היה טייס של ה"אייר פורס 1 הישראלי" ויש לו עוד כמה חברים מחיל האויר שאחד מהם היה מפקד טייסת F15 בחיל האויר ככה שלא נראה לי שיהיה לי בעיה להשיג איזה סיור אבל סתם ככה לבקש זה לא נעים אם הייתי מכיר אותם יותר טוב אז אולי היה איזה סיכוי לסיור

א. בבסיסי ח"א הייתי.

ב. מי אמר שלא ניסיתי ?

היה בפורים יום פתוח למשפחות העובדים אז הוא לקח אותי כי המשפחה שלו לא מתה על זה :)

אבל מעבר לזאת אין לי היתר בטחוני וזה מוזר.

פורסם

מצטער שאני מקפיץ אבל נזכרתי במשהו

שמעתי שמה מהפקחים שיש תכנונים על להאריך את 21\03 להרחיב וכל מה שצריך, להתקין עליו ILS ולהפוך את 21 למסלול די ראשי לנחיתות. הם אומרים שזה כי בכלל הקונפיג הזה של המשולש של נתב"ג שבנו הבריטים הוא על הפנים ועכשיו עם כל הסיפור של השטחים הם רוצים שיהיה להם את 21 לנחיתות שהגישה אליו יוצאת מעל איזור כפר סבא. הוא גם מצוין למקרה שיש ל12 רוחות צד כי הם ב90 מעלות. מישהו שמה קצת יותר או יודע משהו על זה?

דיברתי עם האיש שליווה אותי שם, וכנראה שאני אקפוץ לשם עוד פעם עוד שבועיים וחצי

יש בקשות מיוחדות לצלם משהו?

פורסם
מצטער שאני מקפיץ אבל נזכרתי במשהו

שמעתי שמה מהפקחים שיש תכנונים על להאריך את 21\03 להרחיב וכל מה שצריך, להתקין עליו ILS ולהפוך את 21 למסלול די ראשי לנחיתות. הם אומרים שזה כי בכלל הקונפיג הזה של המשולש של נתב"ג שבנו הבריטים הוא על הפנים ועכשיו עם כל הסיפור של השטחים הם רוצים שיהיה להם את 21 לנחיתות שהגישה אליו יוצאת מעל איזור כפר סבא. הוא גם מצוין למקרה שיש ל12 רוחות צד כי הם ב90 מעלות. מישהו שמה קצת יותר או יודע משהו על זה?

דיברתי עם האיש שליווה אותי שם, וכנראה שאני אקפוץ לשם עוד פעם עוד שבועיים וחצי

יש בקשות מיוחדות לצלם משהו?

הם מדברים על זה כבר בערך מהתקופה שהטסתי את FS5

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...