עבור לתוכן
Tal Peleg

שווה בדיקה: עבודתם של פקחי הטיסה

Recommended Posts

מנחם הורוביץ טיפס על המגדל ויצא לפגוש את האנשים שמוודאים שתמריאו ותנחתו בשלום – פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה. מה התפקיד דורש, ואיך מתפקדים במצבי לחץ? צפו.

http://www.mako.co.il/news-channel2/Economy-Newcast-worth-checking/Article-adb9acb5355cc31004.htm

כתבה מעניניית מאוד.

קישור לתוכן
Share on other sites

בכתבה הבאה:  איך להוריד פרופיל ולהיות פקח טיסה בחיל האוויר...   במקום שיתקדמו קצת לשנות ה 2000 ויפתחו קורס לאזרחים בלי רקע צבאי.   טעות שנגררת מימי הבריטים

קישור לתוכן
Share on other sites

בכתבה הבאה:  איך להוריד פרופיל ולהיות פקח טיסה בחיל האוויר...   במקום שיתקדמו קצת לשנות ה 2000 ויפתחו קורס לאזרחים בלי רקע צבאי.   טעות שנגררת מימי הבריטים

הפכת לרחמן...

 

בקורס שלי ניסו לקבל גם טייסים בעלי רקע נרחב (כמה מאות שעות טיסה, IFR וכו'),

התקבל רק טייס אחד, ולקראת הקורס ביטל השתתפותו. מאז החליטו לא לחזור על "הטעות" הזאת.

 

להלן מה שצריך לעשות:

1. רפורמה ברש"ת.

2. לשלוח את הפקחים לעשות תואר בתעופה [יורוקונטרול או כל דרעק אחר... לא חסר]

3. להקים מערך פיקוח אזרחי מאוחד [בהקפה, ככה אומרים כבר כמה שנים]

קישור לתוכן
Share on other sites

אדוני אדוני. אדוני יוצא מהמשרד אדוני. .... איזהההה טייסים ואיזה נעליים, זה הכל מקדם למניעת בגץ אם יבוא היום יניפו את דגל הניסוי ״ניסינו לגייס טייסים זה לא הלך״

לגייס טייס לתחום פיקוח הטיסה זה כמו לקחת מלצר ולשים אותו במטבח שיבשל.. צריך לגייס כוח אדם איכותי ולהכשיר אותו להיות פקח טיסה. אם אתה שואל אותי, הנסיון מהמגדל הצבאי רק מקשה על הפקח הממוצע בבן גוריון, 2 עולמות שונים לחלוטין.

קישור לתוכן
Share on other sites

אוי כמה שאתה צודק...

ע"ע מגדל חיפה בימיו הטובים, שמתפעל תעופה אזרחית עפ"י חוקים צבאיים (ויס ורסא), או פקחי אילת המתפעלים מתוך מגדל צבאי (עובדה).

הקורס של רש"ת מקנה ערכים אזרחיים, אך לדעתי זה אינו מספיק, והיה יכול להיות מקצועי הרבה יותר בלי אותה "השענות" על הפיקוח הצבאי.

יגידו הרוב: "פיקוח טיסה זה כמו אופניים, פעם אחת למדת לתפעל, תמיד תדע לתפעל"... האומנם?

פקח טיסה צבאי, שלא נגע בPTT כמה שנים טובות באמת יוכל לסגור פערים תוך חצי שנה? אני בספק...

יגידו: "אבל ראה, ככה זה קורה היום והמפעל מתפקד"...

מפעל סיני יוציא את אותו שעון שוויצרי, רק שהמוצר הסיני ימיו ספורים ואין אחריות, ואילו השוויצרי לא פלא שהוא יקר ועם אחריות לכל החיים.

 

שמע, הסרט נע, ועליו פקחי טיסה מתפקדים לא רע בכלל,

הבעיה היא שהסרט עשוי מבד חאקי, כי זה הדבר היחיד שמנהלי המפעל מכירים (יוצאי צבא).

אולי יום אחד יחדשו ויתיעלו...

קישור לתוכן
Share on other sites

שלומי כמו שאמרת, כדי שיהיה אפשר לקחת אזרח לקורס פיקוח ללא ניסיון צבאי צריך לעשות רפורמה גדולה וכולנו יודעים מה הסיכוי שזה יקרה.

אני לא מומחה בנושא אבל מהיגיון פשוט שלי המתחבר למשפט של שלומי שהסרט נע ומתפקד השינוי הזה לא יתבצע בקרוב.

זה נכון שהעולם הצבאי והאזרחי שונים בחלק מהמקרים 180 מעלות אחד מהשני ואני רואה את זה יום-יום דקה-דקה אבל עדיין אפשר למצוא מכנה משותף לא קטן.

נקודת המוצא של פקח יוצא צבא ושל טייס או מישהו ללא ניסיון צבאי היא שונה ואי אפשר להתווכח על זה.

בשנים האחרונות נפתח מכרז בערך פעם בשנה (אולי אולי פעמיים ותתקנו אותי), למכרז ניגשים כ70 איש בערך, פקחים ובקרים. התקן לקורס הוא בין 15 ל20 (הקורס שרץ ברגעים אלו מורכב מ16 אנשים לדעתי).

אם אני עכשיו ״מבפנים״ מסתכל על זה התגובה שלי תהיה: ״למה אני צריך לשנות את זה? יש לי פי 3-4 מועמדים לתפקיד ממה שאני צריך וכולם עם ניסיון צבאי (ורובם שירתו יותר מ3 שנים סדיר)״

שלא תבינו לא נכון, אני בגדול נגד בלעדיות לפקחים צבאיים אבל לצערי זה המצב, וזה המצב כפי שאני רואה אותו...

קישור לתוכן
Share on other sites

חבר'ה זה מגעיל אותי כל הדיבור הזה על הורדת פרופיל כדי ללכת להיות פקח טיסה או כל ג'וב כזה או אחר.

מי שיכול להיות לוחם שיהיה לוחם.

קישור לתוכן
Share on other sites

חבר'ה זה מגעיל אותי כל הדיבור הזה על הורדת פרופיל כדי ללכת להיות פקח טיסה או כל ג'וב כזה או אחר.

מי שיכול להיות לוחם שיהיה לוחם.

 

מסכים איתך ובגלל זה אני די מתנגד להורדת פרופיל ,

גם דופק את עצמך וגם את הצבא ...

קישור לתוכן
Share on other sites

אלמוג, בשביל להפוך אדם ללא רקע תעופתי לפקח טיסה לא צריך פה מהפך.  בארץ כל דבר שהוא חורג מנורמת הבריטים נכנס תחת סעיף ה  "פייי זה סיפור"

 

חלאס כבר, צריך לחתוך בבשר ולהפסיק לזיין תמוח ואני מקווה שהחבר'ה מרש"ת קוראים פה מידי פעם. 

 

לקחת אדם מתאים בגיל 25 עם תואר ראשון ולהכשיר אותו במשך שנה שלמה זה פרקטי לחלוטין.  הנסיון הצבאי רק מזיק לטעמי.   הוא מועיל ברגע שמדובר בפקח מגדל VFR סטייל חיפה הרצליה וראש פינה.  הוא מועיל ברגע שאתה לוקח בקר פלוטו ושם אותו על גישה או ACC דרום.    אבל לילד בן 21 שנקרא בשפת הנינג'ות מוביל קומה ברמת דוד יהיה הרבה יותר קשה להסתגל ל STAR SOLIN ממועמד שהגיע ללא רקע מקדים בתעופה.

 

לוקחים אדם איכותי, גיל 25-26 , אחד שעשה כבר תואר ראשון כלשהו.  עושים קורס פיקוח טיסה ראשוני 3-4 חודשים כאשר המועמד משלם סכום מסויים על הקורס הזה (נפוץ במדינות זרות).   אותו קורס ראשוני של 3-4 חודשים מיישר את המועמד עם עולם התעופה, נותן לו כיוון.   אחר כך קורס מסיבי יותר של 7-8 חודשים כולל סימולטור בחו"ל ובקרוב אולי בארץ.

 

 

תסכים איתי שאת מרבית הידע האזרחי שלך ספגת ב VATIL , לא בקומה בתל-נוף.  אם אני לוקח ילדה בן 20 ושואל אותה מה זה V1 או מה ההבדל בין כניסה ישירה לבין הנמכה על פי הדפית, אני מניח שהתשובה שלה תהיה "מה אתה שואל אותי שאלות על קורס ACC...  מי זוכר"

 

תדר העבודה במגדלים בצבא הוא תדר אחרי לגמרי מהאזרחות.  נכון שאתה מתרגל לשמוע קשר באוזניה ונכון שאתה מתרגל לאווירה.  אז סבבה - יש לך נסיון קודם.  אבל להגיד שצריך מהפך בשביל לגייס אנשים ללא ידע בתעופה - זוהי דרכה של ארץ ישראל לסבך את הנשמה.

 

 

 

 

ונכון שהסרט נע ושאין להם סיבה לשנות.   אבל את השם אליס מילר זוכרים ?   

 

זה רק עניין של זמן עד שמישהו ידלק ויהיה לנו פה אליס מילר 2 של עולם פיקוח הטיסה.

 

בישראל של אחרי המנדט הבריטי סגרו פינות בשביל להקים מדינה, לקחו טייסים מחיל האוויר ושמו אותם באלעל, לקחו את משיטי אוניות העולים של 1940 ופתחו את צים ספנות..  העידן הזה לאט לאט דועך..  

 

לא הגיוני שאדם משכיל בן 25 שמעוניין לרכוש מקצוע לא יכול כי הרכבת נסעה. 

 

 

http://takecharge.navcanada.ca/en/

קישור לתוכן
Share on other sites

אמיר,

קראתי כל מילה בהודעה שלך ואתה צודק אבל אני רוצה לספר לך שהבעיה להגיע לתפקיד(במצב הקיים) מתחילה הרבה לפני,

בתור מועמד לשרות ביטחון אני נתקל ביחידת מיט"ב החמודים והבירוקרטים שלנו שיודעים להרוס פחות או יותר כל דבר אפשרי ואין עם מי לדבר 

או למי להתלונן (לשכת הגיוס למי שלא יודע) .

 

מדובר ביחידה בירוקרטית שאף אחד לא טורח לחקור ולעשות בה סדר , אני כבר יותר מחצי שנה כותב להם עשרות בקשות כדי שיתנו לי להתמיין

לצוות אוויר אך מפעם לפעם הם שוללים אותי מבלי לומר מדוע ובקיצור שמים עליי *** .

יש המון מה לכתוב על היחידה הדוחה הזאת אבל בגדול  תבין שנער בן 18 כמוני צריך להיות עו"ד צעיר עם תואר בשביל להתמודד איתם ומכאן

אתה יכול להניח כמה קשה להגיע לתפקיד שאתה רוצה כל עוד אין לך קומבינות.

קישור לתוכן
Share on other sites

בהחלט מדכא לקרוא על הנושא

אני לא מבין מה הסיפור הגדול בלקחת אזרח או מישהו ש(חס ושלום) לא שירת בחיל הכחול ולהפוך אותו לפקח טיסה

עשו מזה סיפור כאילו מאמנים אותם להגיע לרמה של אסטרונאוטים בנאסא

הפקחים בעולם לא פחות טובים מבארץ והם לא עשו 3 שנים בצהל

קישור לתוכן
Share on other sites

אדון יורם, אני קורא לך לעזור לנו להראות לאותם אנטי-ואטיל (או בשם המוכר: קברניטי רש"ת) שאנשים שאוהבים את המקצוע יכולים להתמקצע בו גם אם אין להם רקע צבאי

(כי מה לעשות, הם לחמו והזיעו/תפקדו בעורף בתפקיד לא פחות חשוב כי ככה בא לצבא).

עד שאותם קברניטים לא יסתכלו מעט למטה, לעם, לאותם חומרי גלם שצריך רק לקלף, אז תגמר תקופת הג'אנק-פוד המוכן (לחמם ולהגיש) ויתחיל העידן "הבריא".

קישור לתוכן
Share on other sites

אמיר,

קראתי כל מילה בהודעה שלך ואתה צודק אבל אני רוצה לספר לך שהבעיה להגיע לתפקיד(במצב הקיים) מתחילה הרבה לפני,

בתור מועמד לשרות ביטחון אני נתקל ביחידת מיט"ב החמודים והבירוקרטים שלנו שיודעים להרוס פחות או יותר כל דבר אפשרי ואין עם מי לדבר 

או למי להתלונן (לשכת הגיוס למי שלא יודע) .

 

מדובר ביחידה בירוקרטית שאף אחד לא טורח לחקור ולעשות בה סדר , אני כבר יותר מחצי שנה כותב להם עשרות בקשות כדי שיתנו לי להתמיין

לצוות אוויר אך מפעם לפעם הם שוללים אותי מבלי לומר מדוע ובקיצור שמים עליי *** .

יש המון מה לכתוב על היחידה הדוחה הזאת אבל בגדול  תבין שנער בן 18 כמוני צריך להיות עו"ד צעיר עם תואר בשביל להתמודד איתם ומכאן

אתה יכול להניח כמה קשה להגיע לתפקיד שאתה רוצה כל עוד אין לך קומבינות.

 

 

ב 2003 ראש מדור פיקוח טיסה בזמנו גיורא אלון הגיע לביקור בחדר הבקרה אחרי שדורון עתיק חיבר אותו אלי. ואחר מכן התחלתי לשמור איתו על קשר.  כשהוא התחלף הקשר המשיך גם עם אלו שבאו אחריו... בשלב מאוחר יותר ראש מדור פיקוח טיסה יחד עם מנהל ההדרכה של מגדל ב"ג ופקח נוסף הגיעו לסלון בבית בבת-ים לצפות בהדגמה של פיקוח על VATSIM.  לאורך השנים חיברתי קצת נקודות וכמה מחברי החטיבה שהגיעו להיות פקחים הגיעו בזכות אותה התרשמות מ VATIL..  כל אחד הגיע בדרכו אבל כולם הגיעו עם תג VATIL. (תג שלאחר מכן קיבל רושם קצת רע לצערי, מכל מיני סיבות).

 

ואני.. שיזמתי את הקשר פחות או יותר - נשארתי בלי כלום.  במשך 3 שנים נלחמתי להגיע לפיקוח טיסה.  ברמות שאתה לא מתאר לעצמך.  ב 2006 שלחתי מכתב למפקד חיל האוויר (ישירות, בלי ליידע את המפקדים שלי) - שום דבר לא עזר.

 

חודש לפני השחרור שלי פונה אלי רמ"ד פיקוח טיסה ואומר לי אם אני רוצה שיחה עם מפקד כנף 15 - יש תקן במגדל שדה דב לקבע.    אז כבר זה לא התאים, היה כרטיס לקנדה. 

 

מה אני בא להגיד לך:

 

א. אני מכיר את הבירוקרטיה הצבאית.  היא כזו שפועלת לטובת הצבא.  3 וחצי שנים היו צריכים אותי בבסיס שבו שירתתי , ואחר כך זה נוח אז הציעו לי.

 

ב.אני בכלל לא מדבר על הסחבת הצבאית - היא פחות או יותר מקובלת עלי כי זה צבא וככה זה בכל העולם. אם זה היה אחרת זה לא היה צבא, זה היה משהו אחר.   אני מצפה שבדור הזה, אור באכתרי שלא התקבל לקורס טיס יהיה מסוגל ללמוד לטוס ולימים להיות קברניט בארקיע מבלי שדודה שלו תכיר את מרדכי.  או שאור באכתרי יחליט אחרי תואר ראשון במנהל עסקים להתחיל קריירה בפיקוח טיסה ולעשות קורס פיקוח אזרחי.

קישור לתוכן
Share on other sites

ועוד משהו...

 

את טופס ה 55 כולם מכירים.   גם אני שלחתי אחד כזה.  עברתי שלב ראשוני עם המלצת מפקד טייסת (סא"ל) ועם המלצת מפקד גף.   הגעתי לשולחן של גברת רמ"ח חות"ם.   בדיון ההוא ישב ראש מדור פיקוח טיסה שתמכך בי ואם אני לא טועה גם דורון עתיק היה בדיון.

 

תמיכה מלאה של הבסיס שלי, דחיפה אדירה מצד מדור פיקוח טיסה ... ובשעה 10:30 בבוקר ביום רביעי (אני לא אשכח את זה)  קובה (דורון עתיק) מתקשר אלי ואומר לי  "יהודית פסלה אותך, היא אמרה שצריך פרופיל עורפי"

 

 

ברוך הבא לצה"ל באכתרי  ;)

קישור לתוכן
Share on other sites

אלמוג, בשביל להפוך אדם ללא רקע תעופתי לפקח טיסה לא צריך פה מהפך.  בארץ כל דבר שהוא חורג מנורמת הבריטים נכנס תחת סעיף ה  "פייי זה סיפור"

 

חלאס כבר, צריך לחתוך בבשר ולהפסיק לזיין תמוח ואני מקווה שהחבר'ה מרש"ת קוראים פה מידי פעם. 

 

לקחת אדם מתאים בגיל 25 עם תואר ראשון ולהכשיר אותו במשך שנה שלמה זה פרקטי לחלוטין.  הנסיון הצבאי רק מזיק לטעמי.   הוא מועיל ברגע שמדובר בפקח מגדל VFR סטייל חיפה הרצליה וראש פינה.  הוא מועיל ברגע שאתה לוקח בקר פלוטו ושם אותו על גישה או ACC דרום.    אבל לילד בן 21 שנקרא בשפת הנינג'ות מוביל קומה ברמת דוד יהיה הרבה יותר קשה להסתגל ל STAR SOLIN ממועמד שהגיע ללא רקע מקדים בתעופה.

 

לוקחים אדם איכותי, גיל 25-26 , אחד שעשה כבר תואר ראשון כלשהו.  עושים קורס פיקוח טיסה ראשוני 3-4 חודשים כאשר המועמד משלם סכום מסויים על הקורס הזה (נפוץ במדינות זרות).   אותו קורס ראשוני של 3-4 חודשים מיישר את המועמד עם עולם התעופה, נותן לו כיוון.   אחר כך קורס מסיבי יותר של 7-8 חודשים כולל סימולטור בחו"ל ובקרוב אולי בארץ.

 

 

תסכים איתי שאת מרבית הידע האזרחי שלך ספגת ב VATIL , לא בקומה בתל-נוף.  אם אני לוקח ילדה בן 20 ושואל אותה מה זה V1 או מה ההבדל בין כניסה ישירה לבין הנמכה על פי הדפית, אני מניח שהתשובה שלה תהיה "מה אתה שואל אותי שאלות על קורס ACC...  מי זוכר"

 

תדר העבודה במגדלים בצבא הוא תדר אחרי לגמרי מהאזרחות.  נכון שאתה מתרגל לשמוע קשר באוזניה ונכון שאתה מתרגל לאווירה.  אז סבבה - יש לך נסיון קודם.  אבל להגיד שצריך מהפך בשביל לגייס אנשים ללא ידע בתעופה - זוהי דרכה של ארץ ישראל לסבך את הנשמה.

 

 

 

 

ונכון שהסרט נע ושאין להם סיבה לשנות.   אבל את השם אליס מילר זוכרים ?   

 

זה רק עניין של זמן עד שמישהו ידלק ויהיה לנו פה אליס מילר 2 של עולם פיקוח הטיסה.

 

בישראל של אחרי המנדט הבריטי סגרו פינות בשביל להקים מדינה, לקחו טייסים מחיל האוויר ושמו אותם באלעל, לקחו את משיטי אוניות העולים של 1940 ופתחו את צים ספנות..  העידן הזה לאט לאט דועך..  

 

לא הגיוני שאדם משכיל בן 25 שמעוניין לרכוש מקצוע לא יכול כי הרכבת נסעה. 

 

 

http://takecharge.navcanada.ca/en/

 

 

פספסת אותי קצת... תבין שאני באותה דעה כמו שלך, שצריך לפתוח את הקורס לאנשים ללא רקע צבאי.

 

מה שהתכוונתי להגיד זה שצריך איזשהו מהפך ברש"ת כדי שזה יקרה לא כי אני חושב שצריך מהפך אלא כי רק ככה הדברים עובדים פה (בדיוק כמו שאתה אמרת), אבל מצד שני אם אני עכשיו מישהו מתוך רש"ת, מסתכל על הנתונים שהצגתי קודם למה לי לשנות את זה ?

נכון להיום, עד שלא יהיה כאן איזשהו מהלך רציני ככה זה ישאר, מצטער אבל לא רואה את זה משתנה בקרוב וזה לא כמה זה נוגד את הדעה שלי, וכדי שזה ישתנה צריך איזשהו כוח גדול שיגרום לשינוי הזה שכרגע הוא אולי קיים בפוטנציאל בלבד....

 

אגב, באופן אירוני אתמול קיבלת מייל מבחור בן 24 ששואל מה הוא צריך לעשות כדי להיות פקח טיסה, התבאס לשמוע שהרכבת נסעה בשבילו....

 

לגבי הניסיון הצבאי אני חייב לחלוק עליך... אותו "מוביל קומה" בשפת הנינג'ות (או מנהל דרג א' כמו שזה נקרא היום - תתעדכן  :D ) מרמת דוד אולי לא יודע מה זה STAR SOLIN אבל הוא כן יודע מה זה STAR, אני מקווה בשביל רמת דוד לפחות.... בכל מקרה אותו פקח מרמת דוד שמוסמך רק  מוביל קומה כנראה שלא יתקבל לקורס (אלא אם כן הוא איזשהו עילוי מבוזבז ומשכו קצת בחוטים בשבילו) כי פשוט יש מועמדים טובים יותר, כאלה שמוסמכים שתי עמדות רדיו, מנהלים, קציני הדרכה ומפקדי מגדלים לשעבר.

אני יכול לתת לך דוגמא על בחור שהיה מוסמך עמדה כלשהי אצלנו (עמדת מכ"ם לכל דבר, מעין פקח סנטר קטן) ללא הסמכה על TOWER או כל רדיו אחרת והצליח להתקבל לקורס אחרי שאף אחד לא האמין שיקבלו אותו (לא הייתי אומר שמשכו קצת בחוטים בשבילו אבל זה לא רחוק מזה) ולהגיד לך את האמת, את הקורס הוא לא ממש סיים.... וגם בזה רש"ת יכולים להשתמש בתור "טענה" ולהניף דגל במיונים ולהגיד "הנה, ניסינו לקבל מישהו שלא מוסמך הכל ותראו מה קרה..."

 

אני מסכים שחלק לא קטן מהידע האזרחי שלי צברתי בVATIL, בטח שלא בצבא אבל בחייאת תסכים איתי שנקודת המוצא של בחור המוסמך ניהול במגדל קרב (רחוק שנות אור מתעופה אזרחית) טובה הרבה יותר מבחור בן 24 שלא יודע מה זה VHF.

 

אני שוב פעם אגיד, המתכונת הזאת של קורס "אזרחי" עובדת במדינות הגדולות בעולם ובאמת שאין שום סיבה שהיא לא תעבוד ותצליח גם כאן, בעצם, הסיבה היחידה שזה לא יצליח זה בגלל המרובעות של הקודקודים ברש"ת.

קישור לתוכן
Share on other sites

אני מסכים שחלק לא קטן מהידע האזרחי שלי צברתי בVATIL, בטח שלא בצבא אבל בחייאת תסכים איתי שנקודת המוצא של בחור המוסמך ניהול במגדל קרב (רחוק שנות אור מתעופה אזרחית) טובה הרבה יותר מבחור בן 24 שלא יודע מה זה VHF.

 

לא מסכים.

במקרים מסויימים - זה מזיק. במקרים אחרים - זה מועיל. זו דעתי. 

בחור בן 24 יגיע ליום הראשון בכתה ויתחיל ללמוד על CLASS A ו CLASS B  ואחריות פקח טיסה.   אותו בחור מרמת דוד ישאל איפה יש טושים לפרספקס.  

 

לא צריך מהפך.  צריך שסמנכ"ל מבצעים יקח החלטה אמיצה כפי שעשה לפני 3 שנים שניסה לגייס טייסים.  רק שהפעם - יגייס כל אחד (מתאים כמובן).    אם אני הייתי במקומו של אודי , הייתי דווקא ממנף את הסימולטור  שבנו שם ומראה שרש"ת מגייסת פקחי טיסה מכלל המגזרים. 

 

וצריך גם פקח ערבי...  ברצינות.

קישור לתוכן
Share on other sites

לא מסכים.

במקרים מסויימים - זה מזיק. במקרים אחרים - זה מועיל. זו דעתי. 

בחור בן 24 יגיע ליום הראשון בכתה ויתחיל ללמוד על CLASS A ו CLASS B  ואחריות פקח טיסה.   אותו בחור מרמת דוד ישאל איפה יש טושים לפרספקס.  

 

לא צריך מהפך.  צריך שסמנכ"ל מבצעים יקח החלטה אמיצה כפי שעשה לפני 3 שנים שניסה לגייס טייסים.  רק שהפעם - יגייס כל אחד (מתאים כמובן).    אם אני הייתי במקומו של אודי , הייתי דווקא ממנף את הסימולטור  שבנו שם ומראה שרש"ת מגייסת פקחי טיסה מכלל המגזרים. 

 

וצריך גם פקח ערבי...  ברצינות.

 

איך אני אוהב את ההגזמות שלך...

 

אתה חושב שכל מי שבצבא נעול על העולם הזה של פיקוח צבאי ואין לו שמץ של מושג שכל מה שקורה באזרחות שונה?

אני לא יכול להכליל את כלל מגדלי הקרב בחיל (תסכים איתי שמגדלי תובלה כמו פלמחים ושדה דוב זה סיפור אחר) אבל לפחות איפה שאני נמצא יש צימאון לידע על "בן גוריון" במיוחד לאור העובדה שהם שכנים שלי מצפון, גם במגדלים אחרים לפי שיחות "מסדרון" שלי עם פקחים אחרים מבינים מה זה פיקוח אזרחי, אם אתה חושב שפקח צבאי שמגיע לקורס האזרחי לא יודע למה לצפות אתה טועה לדעתי, לפחות על סמך היכרות אישית עם אנשים, שלומי יכול לתקן אותי פה במידה ואני טועה.

 

שוב פעם אני אגיד, תראה לי למה סמנכ"ל מבצעים הנוכחי או כל אחד אחר יקח "החלטה אמיצה" בהתבסס על הנתונים שהצגתי מקודם, תסכים איתי שהחלטה כזאת תגרור הוצאות כספיות לא קטנות ועוד 81 אלף טיעונים נגד שיעמדו יפה מול הטיעונים "בעד"

קישור לתוכן
Share on other sites

איך אני אוהב את ההגזמות שלך...

 

אתה חושב שכל מי שבצבא נעול על העולם הזה של פיקוח צבאי ואין לו שמץ של מושג שכל מה שקורה באזרחות שונה?

אני לא יכול להכליל את כלל מגדלי הקרב בחיל (תסכים איתי שמגדלי תובלה כמו פלמחים ושדה דוב זה סיפור אחר) אבל לפחות איפה שאני נמצא יש צימאון לידע על "בן גוריון" במיוחד לאור העובדה שהם שכנים שלי מצפון, גם במגדלים אחרים לפי שיחות "מסדרון" שלי עם פקחים אחרים מבינים מה זה פיקוח אזרחי, אם אתה חושב שפקח צבאי שמגיע לקורס האזרחי לא יודע למה לצפות אתה טועה לדעתי, לפחות על סמך היכרות אישית עם אנשים, שלומי יכול לתקן אותי פה במידה ואני טועה.

 

שוב פעם אני אגיד, תראה לי למה סמנכ"ל מבצעים הנוכחי או כל אחד אחר יקח "החלטה אמיצה" בהתבסס על הנתונים שהצגתי מקודם, תסכים איתי שהחלטה כזאת תגרור הוצאות כספיות לא קטנות ועוד 81 אלף טיעונים נגד שיעמדו יפה מול הטיעונים "בעד"

 

עזוב עזוב, בוא נחתוך קצר:

 

בקנדה, מדינה שמובילה יחסית בתחום התעופה (הישראלים התאמנו שם 25 שנה).  פקח טיסה צבאי, עושה בדיוק את אותו הקורס יחד עם החבר'ה מהאזרחות (חוץ מאיזה השלמה קטנה שהחבר'ה מהאזרחות עושים).

 

הקנדים מפגרים?   לא.  הקנדים מבינים שחניך על CDL לא יודע לשמור גובה וטייס יסעור כן.  הקנדים מבינים שבתעופה אזרחית יש אחריות משפטית.   בתעופה צבאית זה אולי נגמר בתחקיר -הכי גרוע מעבירים אותך לקריה.

 

זו לא הגזמה, זו נגזרת מהמציאות.   בוגר קורס פיקוח טיסה צבאי לא צריך לקבל עדיפות על פני אדם מוכשר אחר - חד וחלק. 

 

 

ולמה שאודי יקח החלטה כזו?   מאוד פשוט: הי היועץ המשפטי ימליץ לו לעשות זאת אחרי שדודה של אליס מילר תגיש בג"צ.  או בן דוד של יאיר לפיד ינסה להתקבל ויגידו לו שאי אפשר.

קישור לתוכן
Share on other sites

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...