Elad Zeierman פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 למועניינים לקרוא. http://media.mot.gov.il/PDF/AIAI_HE/aiai-report-52-13.pdf
Nir Gonen פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 כמו שכתבתי בטוויטר שלי קשה לי להעביר ביקורת עליהם כי אני יודע כמה קל לדברים לצאת משליטה כשאנחנו באוויר, אבל הם באמת פישלו שם בגדול. שלושה טייסים, כולם עם מעל 10,000 שעות, עדיין מצליחים להביא מטוס למרחק של 20-30 שניות מCFIT Aviate, Navigate, Communicate אני חושב שאת רוב התאונות CFIT אפשר למנוע ע"י להטיס את המטוס, לטפס מעל MSA, להיכנס להולד ב PPOS (או לחילופין לעקוב אחרי הליך ההליכה סביב המפורסם) ולהגיד למגדל שאתם צריכים חמש דקות במיקום הנוכחי בשביל להיתארגן מחדש.
Tomer Oszlak פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 התמליל נשמע כל כך ישראלי חשבתי שקצין ראשון(קברניט לשעבר) בן 65 ידבר טיפה יותר מקצועי
Zeev Bucki פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 קראתי בעיון רב ובפרוטרוט את כל הדו"ח ואכן כשלים חמורים בתפקוד טייסי אל על בטיסה זאת נחשפים בפנינו. שימו לב לפיסקה זאת:טייסי פרק 13 מורגלים לתהליכי נחיתה ממוכשרים והם מתקשים לבצע את המעבר לחשיבה במונחי נחיתה, עפ"י כללי טיסת ראיה. מצב זה גורם, בפועל, כי נחיתה בשדה תעופה אילת נחשבת, ע"י רבים, כמשימת הנחיתה הקשה ביותר מבין מרבית היעדים בחו"ל. הכנסת נקודות למערכת הניווט, בגובה 2,500 רגל, בלילה, בכל מצב, ובפרט בטיסת ראיה, בשדה מוקף מכשולים, היא טעות קשה וחמורה. כתוצאה מכך, מרבית הקשב של הקצין הראשון הופנתה פנימה, כאשר הקברניט עוקב לעיתים אחרי פעולותיו - כך שלמעשה הצוות לא ביקר באופן ראוי את אופן הטסת המטוס ומיקומו הגאוגרפי. חברת אל על לא הדריכה את הצוותים כראוי ולא ציידה את הצוותים בכלים ביום ובלילה, ובפרט בשדה אילת ,VFR/CVFR להתמודדות עם טיסה תחת כללי המוגדר בנהלי החברה כ"שדה מיוחד", תהליכים חריגים תפישתית מאלו אליהם הם מורגלים בפעילותם השוטפת. בקיצור לא נעים לשמוע זאת וכל הכבוד על הדו"ח המפורט אשר נקווה שיגרום לכך שמקרים מסוג זה לא יתרחשו יותר. ובהקשר לכך במעבר חד אלינו לסימולטור זה מה שאני טוען פה מזמן: לנתק LNAV VNAV AT וטייס אוטומאטי לקחת את המטוס יידנית ולהטיס ולחוש אותו: יד שמאל על היוק שהאגודל על כפתור הקיזוז להעלות בפניות את אף המטוס בהתאם לצורך וכנ"ל יד ימין אוחזת בטרוטלים להוסיף כוח או להוריד בהתאם לצורך והמבט על השעונים והמסכים PFD גובה מהירות ושיעור הנמכה או הגבהה VSI לפי FPM. כמובן מכורסת הסימולטור הנוחה שלי קל מאוד לבקר טייסים שהם ממש בשמיים כאשר מאחוריהם יש מאות נוסעים נשים וטף אבל אני פשוט קובע זאת לפי הדו"ח של החוקרים המקצועי אשר פורסם כך ולפי דעתי אם הם היו מספיק מאומנים בטיסה יידנית אז הרי שהיו פונים מיד מציר מסלול לעם הרוח לגובה 2500 לפני ההרים ולא הייתה להם שום בעיה בהמשך.
Waheb Haj Yahya פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 ועל זה פורסם פה בעבר (לא זוכר מי פירסם- הקרדיט הולך אליו) , הקטע הבא : http://www.youtube.com/watch?v=h3kREPMzMLk&sns=em ואני כל הזמן נזכר בהרצאה הזאת כל פעם מחדש שאני נקלע לצרה לפחות בסימולטור .. אולי כדאי שטייסי אל על יראו גם .. Chris Bell וגם mickey lip הגיבו לזה 2
Zeev Bucki פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 נכון מאוד יש לי את ההרצאה הזאת ואני מידי פעם לומד ממנה
Elad Zeierman פורסם יוני 18, 2013 מחבר דיווח פורסם יוני 18, 2013 שימו לב בעיקר מי שהיה איתי בקורס זרימת טיסה האחרון בעמוד 47 על נושא השימוש בדף ה FIX אם כבר משתמשים ב FMC לנצל אותו בדך ה FIX לצייר נ.צ לייחוס כמו VOR LOT או רדיאלים כדי לעזור בהתמצאות אם כבר אנחנו מסתמכים על המסכים ולא על הראייה.
Zeev Bucki פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 נכון מאוד זיירמן אני מבצע זאת בכל נחיתה ובפרט בתמרוני ה TOUCH AND GO שימו לב בעיקר מי שהיה איתי בקורס זרימת טיסה האחרון בעמוד 47 על נושא השימוש בדף ה FIX אם כבר משתמשים ב FMC לנצל אותו בדך ה FIX לצייר נ.צ לייחוס כמו VOR LOT או רדיאלים כדי לעזור בהתמצאות אם כבר אנחנו מסתמכים על המסכים ולא על הראייה.
Yakov Kraus פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 אחד השדות הקשים ביותר לי לנחיתה בסימולטור זה אילת אצלי זה תמיד 50 50 בגלל זה כשאני טס במטוס אמיתי לאילת אני משקשק אני מעדיף לטוס באוטובוס
Amir Paz פורסם יוני 18, 2013 דיווח פורסם יוני 18, 2013 "בזמנך לעם הרוח..." נוהל פנימי של מגדל אילת פנימי שלומי? איפה ו' איפה?
moshe elbaz פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 בזמנו כשהעברנו את הסימולטור לטייסי ארקיע אחת הנקודות תיחקור העיקריות היתה שליטה במהירות בזמן ההליכה סביב. במקרה של ארקיע הם דיברו על חציית הארובה בשדה דב כשבקלות מהירות הטיסה עוברת את המגבלות ורדיוס הפניה גדל בגלל גובה ההקפה הנמוך. ספציפית למקרה אני לא הבנתי למה לא הכניסו ישר הליך roded וסגרו סיפור. ודבר אחרון תא שקט בהנמכה זה אחד הדברים הכי חשובים שיש, בתעופה הכללית כשיש עוד שלושה נוסעים שמבלבלים את המוח ופקח על הראש ותנועה לחפש ולארגן תצורת נחיתה הכל ביחד בעייתי לגמרי . חלק מתדריך הנוסעים שלי כולל בקשה בנימוס להיות בשקט בהמראה ונחיתה.
Amir Paz פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 בזמנו כשהעברנו את הסימולטור לטייסי ארקיע אחת הנקודות תיחקור העיקריות היתה שליטה במהירות בזמן ההליכה סביב. במקרה של ארקיע הם דיברו על חציית הארובה בשדה דב כשבקלות מהירות הטיסה עוברת את המגבלות ורדיוס הפניה גדל בגלל גובה ההקפה הנמוך. ספציפית למקרה אני לא הבנתי למה לא הכניסו ישר הליך roded וסגרו סיפור. ודבר אחרון תא שקט בהנמכה זה אחד הדברים הכי חשובים שיש, בתעופה הכללית כשיש עוד שלושה נוסעים שמבלבלים את המוח ופקח על הראש ותנועה לחפש ולארגן תצורת נחיתה הכל ביחד בעייתי לגמרי . חלק מתדריך הנוסעים שלי כולל בקשה בנימוס להיות בשקט בהמראה ונחיתה. אני מהמחמירים, ב TOD או תחילת הסעה אני מודיע לחבר'ה Silence Cockpit בבקשה... הם כבר מכירים את המונח שקט בתא , מעבר לכך שזה תורם לריכוז, מוסיף גם ערך מסויים של משמעת למשוואה. אני שם לך הכל ב FMC.. חומוס צ'יפס סלט... Yarden Ben-Dor הגיבו לזה 1
Ran Ben Shmuel פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 בזמנו כשהעברנו את הסימולטור לטייסי ארקיע אחת הנקודות תיחקור העיקריות היתה שליטה במהירות בזמן ההליכה סביב. במקרה של ארקיע הם דיברו על חציית הארובה בשדה דב כשבקלות מהירות הטיסה עוברת את המגבלות ורדיוס הפניה גדל בגלל גובה ההקפה הנמוך. ספציפית למקרה אני לא הבנתי למה לא הכניסו ישר הליך roded וסגרו סיפור. ודבר אחרון תא שקט בהנמכה זה אחד הדברים הכי חשובים שיש, בתעופה הכללית כשיש עוד שלושה נוסעים שמבלבלים את המוח ופקח על הראש ותנועה לחפש ולארגן תצורת נחיתה הכל ביחד בעייתי לגמרי . חלק מתדריך הנוסעים שלי כולל בקשה בנימוס להיות בשקט בהמראה ונחיתה. בשדה דוב המגדל נוהג לתת הוראות ברורות מאוד בהליכה סביב - נותן גם גובה ובדרך כלל גם לשמור ציר ומפנה את המטוס בעצמו. באילת לא יצא לי ללכת סביב או לשמוע מישהו הולך סביב - ואני לא יודע מה הנוהל המוגדר מבחינת המגדל, אבל לא נשמע שההוראות היו חד משמעיות. בטח שלומי יוכל להרחיב.
Zeev Bucki פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 לפני כשנתיים טסתי לאילת עם אשתי וחברים משדה דוב עם ישראייר בATR.עם העליה למטוס בקשתי מהדיילת להגיד לקברניט שאני אשמח להיות בקוקפיט כי אני הייתי חונך לטייסי אל על בסימולטור של וואטיל שהוקם במרכז ההדרכה בבן גוריון. עוד לפני ההמראה היא מיד חזרה ואמרה בוא אחרי הקברניט מסכים. נכנסתי לקוקפיט והייתי שם כל מהלך הטיסה.מה שהרשים אותי במיוחד זה השקט והמקצועיות שלהם בנחיתה.מיד בתחילת עם הרוח שמאלית ל03 לאחר LOT הם לקחו יידנית ועוד לפני 6DME מLOT הם פנו לבסיס כשהם יורדים בגובה בנינוחות שהמטוס פונה במתינות ויציבות כזאת שאפילו אם היית שם כוס קפה על שולחן הנוסע הוא לא היה זז.והנחיתה חלקה כמו משי ממש תענוג.אז יש גם טייסים כאלה.
Eldar Sella פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 חבר'ה, כל עוד אין שחזור של המשנה לחוקר הראשי, קב' פז אמיר, דו"ח הוא לא דו"ח. amir friedland הגיבו לזה 1
Elad Zeierman פורסם יוני 19, 2013 מחבר דיווח פורסם יוני 19, 2013 חכה בסבלנות כבר יש טיוטות של דוח המשנה
moshe elbaz פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 Vnav? אהההה lnav??? אהההה הצמדתי לך טוס טוס תראה איזה בובה, כוס אומו ארקיע והשקית שלה. נכנס עם הרוח בטח עם הרוח. הולך להיות מצחיק. הכי חשוב להוציא את הלחיץ הקלטה איך שנוחתים
Tomer Oszlak פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 Vnav? אהההה lnav??? אהההה הצמדתי לך טוס טוס תראה איזה בובה, כוס אומו ארקיע והשקית שלה. נכנס עם הרוח בטח עם הרוח. הולך להיות מצחיק. הכי חשוב להוציא את הלחיץ הקלטה איך שנוחתים זאת אומרת שעל הקרקע היה "נדב"ר" גרוע יותר?
Noy Farhi פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 זאת אומרת שעל הקרקע היה "נדב"ר" גרוע יותר? לא נדב"ר. דיון קוקפיט לא מכובד.
Amir Levy פורסם יוני 19, 2013 דיווח פורסם יוני 19, 2013 הטייסים האלה לא יותר מבדיחה. מילא ההליך התפקשש להם , אבל לא היה להם מושג לאיזה הליך הם נכנסים, שכחו איך מטיסים מטוס ואיזה זלזול כלפי מטוס ארקיע וצוות השדה מאיפה כל הבטחון הזה שלהם
Zeev Bucki פורסם יוני 20, 2013 דיווח פורסם יוני 20, 2013 חברים מה דעתכם לשחזר את הטיסה הזאת ברשת בסימולטור? מנהלים תגיבו.
Gadi Lutenberg פורסם יוני 21, 2013 דיווח פורסם יוני 21, 2013 משום מה התקרית הזאת מחזירה אותי כמה שנים אחורה לתקופה שהתחלתי להתעמק בטיסה עם FMC ב FS9.בשלב מסוים אתה מקבל קיבעון מוזר שגורם לך לחשוב שאם זה לא מוזן ב FMC, המטוס לא יגיע לשם ושוכחים שהאפשרות לידני תמיד קיימת ואף עדיפה במקרים כאלה.יש סיכוי שהחשיכה תרמה לאובדן ההתמצאות המרחבית של הטייסים? ורטיגו לילה שכזה..דרך אגב, הפרסום כאן של התקרית נתן לי בעיטה די רצינית, עשה לי חשק וגעגוע גדול לחזור לטוס, כבר עברו 4-5 שנים מאז, אולי כדאי להשיג איזה יוק ולחזור :-)תודה אלעד.
Raz Gueta פורסם יוני 22, 2013 דיווח פורסם יוני 22, 2013 בהחלט אירוע ודו"ח מביש, רוצה להסב תשומת לבכם לנתון לגבי הצוות- מדובר באנשים בני 57,60,65. לא שחלילה יש לי משהו כלפי אנשים בגילאים אלה, אבל ביחס לחברות תעופה רבות בעולם נראה שבאל-על נשמר דור דינוזאורים שכזה, עתיק ומיושן שחי על הרואיות חיל האוויר ממלחמת ששת הימים. בחברות אחרות בעולם, רואים דור צעיר ורענן, מעודכן ודינאמי. אמנם ניתן לראות גם טייסים מבוגרים יותר, אבל מהטיסות באל-על נראה שזה דור רווח שלא כ"כ מהר יפרוש לאנשהו לפני גיל החובה. טייסים צעירים מאוד (מאוד) רואים באירופה ובטח ובטח בארה"ב, אבל גם באפריקה ובמזרח הרחוק. אבל כמו כל דבר באל-על (ויסלחו לי עובדי אל-על שפה בפורום), החברה בפיגור גדול מאוד אחרי העולם בכל תחום שאפשר לדמיין- החל מהשירות לנוסע, רמת המטוסים, חדשניות צי המטוסים, רמת הטייסים (כך מסתבר בכל פעם) ועוד ועוד.
Alon Golodny פורסם יוני 22, 2013 דיווח פורסם יוני 22, 2013 עם הגיל באות גם שעות הטיסה והנסיון שהוא המורה הכי טוב בחיים כמו שסיני חכם פעם אמר "זה לא הגיל זה התרגיל"אבל לפי דעתי בהחלט צריך לשים גיל פרישה נמוך מ-65.
moshe elbaz פורסם יוני 22, 2013 דיווח פורסם יוני 22, 2013 השנים שהגיבו מעלי אתם חצופים ושחצנים, דבר ראשון היום אנשים חיים בממוצע עד גיל 85 ועשרים שנה לא לעבוד זה המון, בנאדם שמפסיק לעבוד ומפסיק להעסיק את הגוף שלו מצבו הבריאותי מדרדר ולא להפך. 2. זה שהם השתתפו במלחמות ישראל לא מוריד מהם אלא להפך זה מוסיף להם שבעבודה תחת לחץ הם מתפקדים מצוין. רמת הטייסים לא קשורה לגיל. יש מבחני רמה ואם טייס עובר סימולטור אז הוא ברמה נדרשת, ואותו זב חוטם שמאחורי מקלדת מעיז להגיד על טייסים עם עשרות אלפי שעות טיסה, יש לך הרבה מה ללמוד. הטייסים הנל טעו בגדול וסיכנו את הנוסעים . אבל אין מה לעשות שדה תעופה אילת לא מתאים לגישת ראייה. אבסורד שרתא לא מאפשרת תהליכי rnav בלילה בנתבג ומאפשרת גישת rnav באילת. טסתי בעשרות חברות תעופה אלעל ממוצעת + . עם צוותי דיילים צעירים שנותנים המון לנוסעים. הבעיה היא בלקוח הישראלי שקונה כרטיס ב72 תשלומים לרודוס ולא מבין איך זה שהשם שלו לא רשום על הדלת של התא טייס.