עבור לתוכן
Israel Rotaru

** האירוע השבועי - יחסינו לאן? **

Recommended Posts

פורסם

אהלן חברים,

לפני כשנה עוד בתקופת הצוות הקודם, הוחלט בעקבות בקשות חוזרות ונישנות של חברי החטיבה להחיות מחדש את האירוע השבועי ומאז אנחנו עומלים ימים כלילות וללא הרף בכדי שהאירוע השבועי יתקיים כסידרו ומיידי שבוע בקביעות.

יחד עם-זאת אנו עדים בתקופה האחרונה למין תחושה של זילות האירוע, הן מבחינת טייסים והן מבחינת פקחים אשר כל פעם מחדש מעמיד אותנו במצבים לא נעימים וגורם לכך שיש תחושה שהאירוע מאבד מערכו.

כידוע לכם, בכדי שאירוע זה יוכל להתקיים אין אנו כצוות יכולים לעשות את כל העבודה בעצמינו ולרדוף אחרי פקחים משבוע לשבוע (זה באמת מתיש) ולאור המצב שנוצר, איננו רואים את עצמינו יכולים להמשיך ולנהל את האירוע השבועי במתכונתו הנוכחית.

משום הבעייתיות מצד אחד, ומשום הרצון שלנו להמשיך ולקיים את האירוע, החלטנו לשנות את מתכונתו של האירוע השבועי למתכונת שבה המשך קיומו תלוי אך ורק בכם!!! כלומר, האחריות לקיומו תהייה עליכם, ולפיכך כל מי שמעוניין לקיים אותו מוזמן להירשם (דרך Vroute) לפיקוח בשעות הקבועות ובכך ליצור מצב שבו אתם לוקחים אחריות אישית לקיומו של אירוע זה.

זאת אומרת, המשוואה היא פשוטה: כל עוד לא ירשמו / לא יעלו פקחים לפקח בשעות של האירוע - האירוע איננו יתקיים! קיום האירוע תלוי אך ורק בכם חברים!

אם אתם חושבים שיש לכם רעיונות טובים ויצירתיים יותר שיוכלו לשמר את הגלחת של אירוע זה מבלי לבצע צעדים דרסטיים כלשהם, אנא אל תהססו לשתף אותנו כאן בתגובות.

לסיום, החלטה זאת תקפה לאלתר מהשבוע הקרוב (11/9/15) ועד להודעה החדשה.

וכמו שאומרים, עזבו אתכם משטויות, עלו לפקח ולטוס, תהנו...

פורסם

ישראל היקר,

אני חושב שאתה עושה עבודה טובה מאוד בנושא האירוע השבועי, הצלחת להגיע לרצף איוש שלא נראה פה הרבה זמן, כל הכבוד על כך!

כפי שציינת, ההישג הזה הגיע עם הרבה עבודה מאומצת שלך במרדף אחרי פקחים כל שישי מחדש כדי למלא את הטבלה, וכל פעם הצלחת לעשות זאת.

צריך לומר את האמת הכואבת, אם לא יהיה רס״ר אירוע שבועי כמוך אז לא יהיה אירוע שבועי, ולכן להעביר אחריות לפקחים משמעותה שאין אירוע - הוכחת זאת במאמץ שהשקעת.

אני מציע לגוון במספר דרכים:

1. לעשות אירוע דו שבועי ומידי פעם לעשות אותו שבועי - הכל בהתאם לזמן הפנוי שלך במהלך השנה.

2. לגוון ולשנות את היום, פעם אירוע בשישי ופעם במוצ״ש

3. להכריז שבחגים יוצאים לפגרה של אירוע שבועי - חשוב לעשות הפסקות.

מה שאסור שישתנה זה התפקיד שלך כרס״ר האירוע, אין מנוס מלרדוף קצת אחרי פקחים, זו האמת ורק ככה זה עובד, הלוואי וזה היה אחרת אבל אסור להתכחש לעובדות בשטח.

גם אני לא טלית שכולה תכלת, לא יוצא לי הרבה להשתתף באירוע בימי שישי בגלל שזה מתנגש לי כל פעם עם אירוע משפחתי - לכן הצעתי לגוון ולעשות גם במוצ״ש.

פורסם

אני אישית חושב שזה קצת "זריקת אחראיות" כלפי חברי החטיבה , ואם כבר עושים את זה בצורה נכונה לדעתי היה צריך קודם להתריע שזה עלול להגיע למצב כזה אבל לא לזרוק את זה ישר כפצצה כי הכותרת אולי נשמעת כשירשור דיון אבל בעצם זה החלטה חד משמעית ..חבל שזה ישר הוחלט בלי התייעצות ודיון בפורום עם חברי החטיבה..
אני לא יודע אם זה ישנה את המצב בארועים השבועיים , אולי לטובה ואולי אף אחד לא יירשם אבל בכל זאת לפחות הייתי משאיר פוסט תיאום בפורום לתיאומים של השגחות ובלעדיות על עמדות וכו..
בכל צוות היו תקופות קשות של מחסור פקחים בארוע השבועי , ומה שהיה קורה זה שהצוות , מנהל הארועים בעצמו ושאר ההנהלה היו עולים לפקח כי הייתה להם אחראיות על כך , אשמח לראות את הצוות הנוכחי עושה קצת יותר בעניין הזה , חבל לי ואני חושב שלכולם , שלא רואים אתכם (הנהלת החטיבה) כמעט וכלל לאחרונה בארועים השבועים..דוגמא אישית משהו....

 

בכל אופן , הצוות צריך לעשות חושבים למה זה קורה ולא רק להגיד "אנחנו לא מסוגלים תתמודדו" , הבעיה בארוע השבועי היא מאוד פשוטה ונקראת "פקחי מכם " , מצבת פקחי המכם בחטיבה היא אמנם רבה , אבל מורכבת רובה המוחלט ממבוגרים , עובדים ולומדים , שלא תמיד מוצאים זמן להתחייב לפיקוח בארוע השבועי (אני אישית כבר לא רואה אותם בכלל מפקחים בשום יום בשבוע אבל זה משהו אחר ) ותמיד נוצר מחסור בעמדות אלה , הפתרון לכך הוא פשוט , פתיחת מחזורי הדרכה על עמדות גישה ות''א ,זה יכול לגרום לפריחה אדירה של הפיקוח והתנועה ברשת ולפתור את הבעיה הזאת , שהרי מרבית הטייסים באים לטוס שיש בקרות מחוברת ולא מסתפקים במגדל וקרקע.. - אני באמת חושב שכדאי ללכת על הדבר הזה ,לכו תבדקו מתי הייתה ההסמכה האחרונה פה על עמדת ת''א וזאת שלפניה , אתם תופתעו כמה חמור המצב בעמדה הזאת...

 

ובנימה אישית , גרף הפעילות והתנועות ברשת לא בשיאו בלשון המעטה , אבל צריך להתמודד , וצוות החטיבה חייב מתוקף תפקידו לספק פתרונות לדברים האלו , ולא לזרוק אחראיות הצידה כי זה יותר נוח ומוריד מאמץ...

 

נ.ב , רק אדגיש שהמטרה של הפוסט היא לתת ביקורת בונה כחבר חטיבה ולא לתקוף אף אחד באופן אישי , פשוט חושב שיש דברים ופתרונות שאפשר לעשות כדי לשפר את המצב , ולזרוק את האחראיות מהצוות של הארוע השבועי , מגמדת אותנו כחטיבה , ובהקשר זה , אם דעת הקהל הייתה תקיפה בענין של הישארות כחטיבה עצמאית ולא להיות חלק מארופה , לדעתי זה מראה שאולי צריך לחשוב שוב , כי בחטיבה עצמאית תקינה  בואטסים, פוסט כזה הוא תעודת עניות.....

ואם זה באמת גדול עלינו , כדי לשקול שוב הצטרפות לארופה ולתת לאנשי הנהלה אחרים אופציה להשפיע על עתידה של החטיבה ועל ניהולה הכללי.

פורסם

מסכים עם רוב הדברים שאמיר כתב.

כתבתי רבות בקבוצת ווטסאם של פקחים. להעביר אחריות אלינו בעיני היא זריקת אחריות.

בקשר לפקחים, בניגוד לשנים קודמות בשנה,שנתיים אחרונות הוכשרו המון פקחים ורואים זאת.

מחלקת הדרכה עשתה עבודה נהדרת בכל פרמטר!

מצב הפיקוח השתפר דרמטית, כמות הטייסים הזרים שמגיעים לכאן גם.

לגבי פקחים מבוגרים אז אני אולי נחשב לאחד מהם. אבא לשני ילדים קטנים ועובד כמהנדס כמעט כל היום. למרות זאת, אני ביקשתי להיות פקח לא בגלל שזה יותר כיף בשבילי מאשר לטוס אלא כי היה אכפת לי ממצב של חטיבה מבחינה זו.

אני משתדל להגיע לכל ארוע שבועי ולארועים אחרים, כמובן מתי שניתן.

לכולנו יש חיים פרטיים.

אני חושב שפגרה ללא הגבלת זמן תפגע קשות במה שהשגנו בתקופה אחרונה.

לדוגמא, טייסים זרים ילמדו להגיע רק אם ארוע יהיה שגרתי. כן שגרתי. אולי נשמע משעמם אבל אין מה לעשות.

ואני חושב שעדיף מצבת פקחים לא מלאה לארוע במקום ביטול של הארוע.

והאמת קצת מאכזב שיגידו לי שאני מתווכח כאשר אני רק מביע דעה ועמדה.

גרגורי

פורסם

אהלן חברים,

אני מבין את התגובות ואת הביקורת שנאמרת למרות שאני בטוח שהיא באה ממקום טוב וממקום של איכפתיות מהחטיבה.
הביטוי "זריקת אחריות" או "תעודת עניות לחטיבה" אינו מתאים כאן, ואסביר מדוע: "זריקת אחריות" הינו מצב שבו הייתי מחליט על ביטול האירוע השבועי לאלתר מבלי לתת את האופצייה לפקחים לעלות כרצונם בשעות האירוע ולפקח תחת הטייטל של ״אירוע שבועי״. מטרת "פסק הזמן" שלא הוגדר בזמן הינו יצירת ניסיון לרענון, לחידוש, ואף לפנות זמן בכדי להחזיר את האירוע השבועי במתכונת אולי שונה במעט.

מה שאני מנסה לומר כאן הוא: שכרגע אני עובד על אירוע שבועי במתכונת שבה הוא יהיה גדול יותר, עם חטיבות/vAccים נוספות אשר יספקו לאירוע מימד חדש, עם אפשרויות חדשות אשר יתבטאו ביעדי טיסה מחוץ לישראל אשר יאויישו בפיקוח מלא. כאשר יהיו עדכונים נוספים בנושא כמובן שאעדכן אתכם.

אני בטוח שהתגובות שנשמעו כאן ובקבוצת הוואטסאפ נבעו מאיכפתיות כלפי החטיבה, אז רק שתדעו ששום דבר אינו סופי! בכנס הקרוב נקיים פאנל חטיבתי (בתלות בזמן שישאר לנו לאחר ההרצאה) ואם לא תהייה אפשרות לערוך אותו בכנס הוא יערך בשרת ה - TS מוקדם ככל שניתן.
בפאנל זה נוכל לפתוח את הנושא לדיון נוסף (חוץ מהדיון המתנהל כאן) ונהייה פתוחים לשמוע את דיעותיכם והצעותיכם בנושא.

לסיום, כמו שאיציק בקשי אמר, טוב לפעמים לעשות הפסקות לצורך ריענון, חידוש וצבירת כוחות מחודשים. צעד זה נעשה במטרה לאפשר לי את הזמן הדרוש בכדי להחזיר את האירוע השבועי במתכונת שונה אשר תחדש ותיגרום לעניין רב יותר בקרב הפקחים והטייסים שלנו! אם הייתי יכול לפרט יותר בשלב זה והיה לי מספיק מידע בכדי לשתף הייתי עושה זאת.לבינתיים, יהיה נכון לדעתי להעזר בסבלנות ולראות מה יתפתח בעניין.

פורסם

אני לא יודע על איזה קבוצת וואטסאפ מדברים כאן,

 

אבל בכל מקרה אני חושב שהשרשור הזה מפספס.

 

3 אירועים שבועיים פיניתי להדריך את אנשי הקורס שלי , וכמות התנועה שהייתה פשוט הרדימה אותם מול המכ"מ.

 

על הנהלת החטיבה לנקוט צעדים כדי להגדיל את כמות הטייסים.

פורסם

אני לא יודע על איזה קבוצת וואטסאפ מדברים כאן,

 

אבל בכל מקרה אני חושב שהשרשור הזה מפספס.

 

3 אירועים שבועיים פיניתי להדריך את אנשי הקורס שלי , וכמות התנועה שהייתה פשוט הרדימה אותם מול המכ"מ.

 

על הנהלת החטיבה לנקוט צעדים כדי להגדיל את כמות הטייסים.

 

ואיך בדיוק אתה רוצה שנגדיל את כמות הטייסים ? 

שים לב שבכל אירוע שבועי יש את אותו סיפור של בעיות תנועה.

מה אתה מציע ? 

פורסם

אהלן חברים,

אני מבין את התגובות ואת הביקורת שנאמרת למרות שאני בטוח שהיא באה ממקום טוב וממקום של איכפתיות מהחטיבה.

הביטוי "זריקת אחריות" או "תעודת עניות לחטיבה" אינו מתאים כאן, ואסביר מדוע: "זריקת אחריות" הינו מצב שבו הייתי מחליט על ביטול האירוע השבועי לאלתר מבלי לתת את האופצייה לפקחים לעלות כרצונם בשעות האירוע ולפקח תחת הטייטל של ״אירוע שבועי״. מטרת "פסק הזמן" שלא הוגדר בזמן הינו יצירת ניסיון לרענון, לחידוש, ואף לפנות זמן בכדי להחזיר את האירוע השבועי במתכונת אולי שונה במעט.

מה שאני מנסה לומר כאן הוא: שכרגע אני עובד על אירוע שבועי במתכונת שבה הוא יהיה גדול יותר, עם חטיבות/vAccים נוספות אשר יספקו לאירוע מימד חדש, עם אפשרויות חדשות אשר יתבטאו ביעדי טיסה מחוץ לישראל אשר יאויישו בפיקוח מלא. כאשר יהיו עדכונים נוספים בנושא כמובן שאעדכן אתכם.

אני בטוח שהתגובות שנשמעו כאן ובקבוצת הוואטסאפ נבעו מאיכפתיות כלפי החטיבה, אז רק שתדעו ששום דבר אינו סופי! בכנס הקרוב נקיים פאנל חטיבתי (בתלות בזמן שישאר לנו לאחר ההרצאה) ואם לא תהייה אפשרות לערוך אותו בכנס הוא יערך בשרת ה - TS מוקדם ככל שניתן.

בפאנל זה נוכל לפתוח את הנושא לדיון נוסף (חוץ מהדיון המתנהל כאן) ונהייה פתוחים לשמוע את דיעותיכם והצעותיכם בנושא.

לסיום, כמו שאיציק בקשי אמר, טוב לפעמים לעשות הפסקות לצורך ריענון, חידוש וצבירת כוחות מחודשים. צעד זה נעשה במטרה לאפשר לי את הזמן הדרוש בכדי להחזיר את האירוע השבועי במתכונת שונה אשר תחדש ותיגרום לעניין רב יותר בקרב הפקחים והטייסים שלנו! אם הייתי יכול לפרט יותר בשלב זה והיה לי מספיק מידע בכדי לשתף הייתי עושה זאת.לבינתיים, יהיה נכון לדעתי להעזר בסבלנות ולראות מה יתפתח בעניין.

 

הבעיה היא לא צורך ברענון כללי והערכות מחדש כמו שכתבת , אלה מחסור בפקחי ת''א, צריך לטפל בזה מהשורש בדרך שציינתי , אחרת תמיד נחזור לאותו מקום...

פורסם

ואיך בדיוק אתה רוצה שנגדיל את כמות הטייסים ? 

שים לב שבכל אירוע שבועי יש את אותו סיפור של בעיות תנועה.

מה אתה מציע ? 

 

היי ציפור,

דובר כבר בעבר (3-5 שנים אחורה) איך אפשר לקדם תנועות. בתאוריה יש המון מה להגיד במעשי זה לפעמים קשה אך אפשרי.

היו לא מעט דיונים שישראל ממוקמת במקום לא הכי טוב מבחינה גאוגרפית כי כל טיסה שלא תצא מאירופה תעמוד על שעתיים + ולא תמיד אנשים רוצים את זה.

הדבר הזה התבטל מאותו היום שהגיעו עשרות מטוסים מארה"ב. עשו אירוע נהדר של 11 שעות טיסה.

 

ניתן לקדם תנועה איך? אירועים מגוונים. לצאת קצת מנתב"ג לתת ל777 ול  737 לנוח קצת. לפתח מאט את הטיסת ראיה את טיסת הספורט את הטיסה הצבאית.

לעשות אירוע דו שבועי. לתת לפקחים סופ"ש מנוחה כשאין ביקוש לבוקינג זה כי אין כוח כל שבוע לשבת מול מכ"מ ולהתבאס שאין מטוסים.

 

שבוע כן שבוע לא. לא נורא.

 

אירוע השבועי זה דבר טוב לא לטווח הארוך. לטווח הבינוני. וכן יבואו אנשים ויגידו שיש ת"א והוא מכסה את כל הארץ ומי שרוצה שיטוס VFR זה לא מודייק.

שיש אירוע שמוגדר ספציפית לסוג טיסה זה נראה אחרת.  אולי לעשות תחרות טיסה הכוללת פרסים, תחרות ניווטים דרום הארץ, מטס חוצה ישראל סטייל עיט. 

 

שוב, זה מאוד קל לרשום בתאוריה ולהוציא לפועל זה קשה. אני יודע. אבל ראה דוגמא את TFW לפני כמה שנים, מטס ססנות שהרים את שמי ישראל באוויר. אני עד היום זוכר בקשר "TFW 8 מתגלגל 34 חיפה"בין 15 ל 20 ססנות חוצות ישראל ועוצרות בין שדות תעופה. נהדר לא? מה יותר כיף? תנועה פנימית או 737 שמקבל רשאי ILS? מבחינת הפקח? אני בטוח שתנועה פנימית.

 

 

צריך לתת לאנשים להיות צמאים לאירוע. שהם יגידו "שמע איך התגעגתי לאירוע ככה רציני" אז תדע שיהיה לך אירוע מוצלח למה? כי אנשים רק יחכו שמחלקת אירועים תתכנן אירוע. שזה כל שבוע אותו הדבר זה נורא משעמם גם מבחינת הטיס וגם מבחינת הבקר.

לדבר קצת עם שכנים, ירדן, מצרים , ניקוסיה יש פוטנציאל צריך שת"פ. לצאת קצת מהקופסא של אל-על לצאת מהשבלונה של ELY 317 /316 לעשות קצת דברים חדשים. 

פורסם

היי ציפור,

דובר כבר בעבר (3-5 שנים אחורה) איך אפשר לקדם תנועות. בתאוריה יש המון מה להגיד במעשי זה לפעמים קשה אך אפשרי.

היו לא מעט דיונים שישראל ממוקמת במקום לא הכי טוב מבחינה גאוגרפית כי כל טיסה שלא תצא מאירופה תעמוד על שעתיים + ולא תמיד אנשים רוצים את זה.

הדבר הזה התבטל מאותו היום שהגיעו עשרות מטוסים מארה"ב. עשו אירוע נהדר של 11 שעות טיסה.

 

ניתן לקדם תנועה איך? אירועים מגוונים. לצאת קצת מנתב"ג לתת ל777 ול  737 לנוח קצת. לפתח מאט את הטיסת ראיה את טיסת הספורט את הטיסה הצבאית.

לעשות אירוע דו שבועי. לתת לפקחים סופ"ש מנוחה כשאין ביקוש לבוקינג זה כי אין כוח כל שבוע לשבת מול מכ"מ ולהתבאס שאין מטוסים.

 

שבוע כן שבוע לא. לא נורא.

 

אירוע השבועי זה דבר טוב לא לטווח הארוך. לטווח הבינוני. וכן יבואו אנשים ויגידו שיש ת"א והוא מכסה את כל הארץ ומי שרוצה שיטוס VFR זה לא מודייק.

שיש אירוע שמוגדר ספציפית לסוג טיסה זה נראה אחרת.  אולי לעשות תחרות טיסה הכוללת פרסים, תחרות ניווטים דרום הארץ, מטס חוצה ישראל סטייל עיט. 

 

שוב, זה מאוד קל לרשום בתאוריה ולהוציא לפועל זה קשה. אני יודע. אבל ראה דוגמא את TFW לפני כמה שנים, מטס ססנות שהרים את שמי ישראל באוויר. אני עד היום זוכר בקשר "TFW 8 מתגלגל 34 חיפה"בין 15 ל 20 ססנות חוצות ישראל ועוצרות בין שדות תעופה. נהדר לא? מה יותר כיף? תנועה פנימית או 737 שמקבל רשאי ILS? מבחינת הפקח? אני בטוח שתנועה פנימית.

 

 

צריך לתת לאנשים להיות צמאים לאירוע. שהם יגידו "שמע איך התגעגתי לאירוע ככה רציני" אז תדע שיהיה לך אירוע מוצלח למה? כי אנשים רק יחכו שמחלקת אירועים תתכנן אירוע. שזה כל שבוע אותו הדבר זה נורא משעמם גם מבחינת הטיס וגם מבחינת הבקר.

לדבר קצת עם שכנים, ירדן, מצרים , ניקוסיה יש פוטנציאל צריך שת"פ. לצאת קצת מהקופסא של אל-על לצאת מהשבלונה של ELY 317 /316 לעשות קצת דברים חדשים. 

 

אהלן טייס צסנות,

 

כל מה שאתה אומר פה צודק ונכון ! 

מיקומנו בעייתי ואנחנו צריכים לחפות על כך .

אולי לעשות את האירוע השבועי פעם ב - (חודש,שבועיים(?)

בכ"מ אנחנו כרגע במגעים מתקדמים עם החטיבות השכנות על מנת ליצור סדר וארגון בנושא האירוע השבועי ושיתוף פעולה ככל הניתן . 

אתה מכיר אותי יותר מדיי זמן .. 

אתה חושב שוויתרתי?

תחשוב שנית :good:  :D

פורסם

לא מקבל את התירוץ הזה שזה שמקומונו מבחינה גיאוגרפית זה הסיבה לכמות הטיסות הנמוכה.

 

התברכנו בכמות סינרים לא מבוטלת לארץ, ביניהם הפוטוריל המדהים של כריס ופיתוחים של חברי חטיבה לשדות תעופה ואובייקטים שונים בארץ ובתור אחד שטס בארץ במציאות לא מעט,

העזרים האלה מדמים טיסה מציאותית לכל דבר..

הייתי רוצה לראות יותר תנועות בארץ CVFR/IFR בין השדות השונים בארץ.

ומי שכ''כ לא יכול לעזוב את האוטומציה וה-FMC יש את עובדה ואילת.

 

כמות נכבדת של סוגי הטיסות הנ''ל+פיקוח מלא יביאו לחוויה דימוי עצומה למציאות שזה בעצם מה שאנחנו בסופו של יום מנסים לעשות פה.

 

תחשבו על זה.

פורסם

מסכים עם מה שאיציק כתב, ורוצה להוסיף.

כבדים, קלים, פחות משנה - פקחים או טייסים זו ביצה ותרנגולת. וכדי שטייסים חיצוניים ידעו שבאופן קבוע (אבל באמת קבוע) יש פיקוח אצלנו ביום ושעה מסויימים, צריך להתמיד, גם אם זה אומר לירוק דם. ועכשיו זו התקופה הכי לא קלה להעמיד פיקוח כל שבוע: חגים, חזרה ללימודים ושגרת עבודה (איש איש בתחומו).

 

דוגמא טובה היא האירוע השבועי האוסטרי של ידידינו מהחטיבה. אני יודע שאם אני מפעיל סימולטור ומחפש לאן לטוס בימי רביעי בערב, זה כנראה יהיה לאוסטריה. כי אני זוכר שיורם חברנו אמר לפני כחצי שנה או שנה שזה משהו קבוע. אני יוצא לפני האירוע מנתב"ג לכיוון אירופה, ואיכשהו כשאני מעל יוון השמים האוסטרים מוארים.

 

כזה הסיפור עם האירוע השבועי שלנו. אני אוהב טיסה, גם ברשת, אך יש לי חיים ומחוייבויות קודמות. בפעמים הנדירות שבשישי אחהצ יש לי זמן, אני שמח כי אני זוכר, מבלי לבדוק, שהאירוע השבועי קורה בואטיל, ורק צריך להתחבר ולהצטרף.

כי אני הולך להגיד משהו פחות פופולרי: זה לא לגבי מחוייבות והרתמות של חברים. זה בא ממקום אחר: לרוב האנשים אין זמן בלתי מוגבל לטוס בסימולטור ורק צריך לבחור לאן ומתי. לרובנו, סימולטור זה כשהכוכבים ומסתדרים בשורה ואני מגלה שיש לי איזה 3-4 שעות פנויות בלי שום הפרעה, ולו הקטנה ביותר שבגינה אצטרך לעזוב, ואכן אפשר לטוס. ואם זה גם בשעות פעילות שאופייניות לפקחים, אז מה טוב ואפשר להתחבר גם לרשת.

 

אז כולנו זה בעצם אוסף של אנשים עסוקים, מי יותר ומי פחות, שרק מחפשים את הזמן האולטימטיבי להתחבר ולמקסם את ההנאה מהזמן שיש. אז במקום שלאחד זה יהיה ביום שלישי, לאחר בחמישי, ועוד מישהו במוצש, וכך יוצא שכולם טסים בזמנים נפרדים ולמעשה לבד בעולם (וכל חוויית הקשר מסתכמת בלכתוב טקסטים ביוניקום), אז כולם מנסים איכשהו לאחד את זה ולבוא באותו זמן שנקבע מראש, פעם זה היה מוצש שלי אישית נוח יותר, היום זה שישי בצהריים וזה מקובל ומוסכם, אז כולם יודעים להשתדל שזו תהיה הפעם הזאת בשבוע שבאים לטוס.

 

אז לא צריך להפוך כל שבוע לREALOPS עם חד"ב. אפילו לא לוודא פיקוח מלא-מלא. אלא רק לוודא שכולם יודעים, שלמי שיש זמן לטיסה (או משמרת פיקוח) אחת בשבוע, אז צריך לנסות שזה יהיה באותו הזמן.

וכשיש חד"ב או ריל-אופס או כנס, כולם יפנו את הזמן ויבואו כי זה משהו מיוחד. אז נהיה שם כמו שנהיה בכל פגישה חשובה משאר החיים. אבל כשזה אירוע שבועי, אין מה לבוא בטענות על חוסר הענות. זה לא זלזול, זה החיים. צריך לירוק טיפה דם על לנסות לחלץ משמרות פיקוח, אבל העיקר שכולם יודעים שבאופן קבוע, אם כבר לטוס פעם בשבוע, אז כולם באותו הזמן.

פורסם

אני טייס VFR (ומקווה בקרוב גם  IFR) פה כבר כמה חודשים ורציתי להגיד כמה דברים:

א. לגבי האירוע, אני כן מקווה שבקרוב הוא יחזור למתכונת קבועה, אבל! בעיני צריך להגדיל גם את הטיסות התוך ארציות הנוספות. אירוע מלא הוא לא אירוע רק עם העמדות של תל אביב. צריך גם עמדות פלוטו, חגב,חיפה, עובדה, אילת, ראש פינה, שדה דוב והרצליה.

אני ממש מקווה שיעלו פקחים נוספים ויתנו למי שרוצה לטוס VFR (ואפילו IFR בתוך הארץ) הזדמנות לכך.

ב. טייסים, אין לכם זמן לטוס במשך ארבע שעות? אתם יכולים לטוס תוך ארצית. גם ישפר את המצב של ישראל וגם יעודד פקחים נוספים לטוס לארץ כי הם יראו שלא רק LLBG טסים אליו. מתי בפעם האחרונה מישהו עשה IFR אילת ראש פינה? או טיסת VFR חיפה בן גוריון?

ג. אני חושב שאירועים עם החטיבות באזור יעזרו לנו רבות. למה? כי זה נחמד שיש לנו אירוע עם רוסיה, אבל מה עם ירדן? מצריים? אפילו קפריסין. זה יעזור לפתח את כול האזור כי כשאני רואה מדי פעם את מזרח או מערב אירופה בפיקוח רצוף זה מאוד מרשים.

אם נוכל לעשות ככה שיוון, קפריסין וישראל בו זמנית יהיו להן בקרות, זה יעלו מאוד את כמות הטיסות לכול האזור

פורסם

מסכים עם כל מה שכתבו פה. אני מקווה לקבל הסמכת קרקע בקרוב ובהשגחות ממש נרדמים מול המחשב. לדעתי צריך לספק יותר "תירוצים" לבוא ולטוס פה: שיתופי פעולה עם מדינות אחרות (קרובות ורחוקות) במסגרת אירועים, העלה של יותר פקחים וזירוז תהליך ההכשרה (אני בקורס קרקע כבר 5 חודשים...). אם רוצים אירועים שבועיים אז אולי אירועים לפי נושא - אירוע לכבדים, קלים, טיסות לאילת, הקפות בשדות בארץ... כמובן שאפשר גם מידי פעם לעשות אירועים גדולים כמו realops וחד"ב ואז צריך לפרסם אותם בכל מקום שאפשר - בארץ וגם בvatsim הבינלאומית.  

פורסם

מסכים עם הדברים של איתי (לא זוכר מתי לא הסכמתי איתו בשנים האחרונות  :D ) וגרגורי.

 

בכל תקופה ובכל צוות מגיע השלב של "אירוע שבועי יחסינו לאן". אני רואה כאן עמוד וקצת של תגובות עם בקושי 4 הצעות לפתרון - חבל.

אני חושב שעקביות זה דבר חשוב, אי אפשר לפרסם "אירוע שבועי" שאולי יעלו פקחים ואולי לא, אותו טייס זר או אפילו ישראלי שיפתח סימולטור בשישי בצהריים כי הוא יודע\זוכר שיש כאן אירוע ובסוף יקבל 0 פיקוח יחשוב פעמיים בפעם הבאה שירצה לטוס לכאן.

יש כאן טעות בסיסית, לדעתי, שנמצאת כאן כבר דיי הרבה זמן והיא עניין המסגרות. ישראל, כתבת שזריקת אחריות משמעותה לבטל את האירוע ואת האופציה לפקחים לפקח בשישי בצהריים תחת הטייטל אירוע שבועי. למה צריך כותרת ? למה כל פעם שמדברים על אירוע זה או חד"ב או REAL OPS או OVERLOAD או אלוהים יודע מה?

 

כמו שאני רואה את המצב עכשיו יש שלוש אופציות:

1. לבטל את האירוע השבועי לגמרי.

2. להשאיר את האירוע השבועי במתכונת הנוכחית ולהבין שפקח גישה אחד או פקח תל אביב זה בסדר. ומידי פעם ליצור הפוגות כמו שאיציק אמר.

3. להפוך את זה לאירוע דו-שבועי (לא רואה הבדל משמעותי מאופציה 2)

 

דבר נוסף - מידי פעם ניתן להכניס פלפל באירוע השבועי ולהתמקד בשדה מסויים כמו אילת, חיפה, ר"פ זאת תהיה אחלה הזדמנות גם למחלקת הדרכה שמעט פאסיבית באירועים השבועיים. רן לבוא ולכתוב שהפקחים שלך נרדמים מול המכ"ם זה לא מספיק, בוא תן פתרון.,

פרידלנד- בעיית פקחי המכ"ם שאתה מציג קיימת כבר 10 שנים ופייר גם לא תשתנה ואם כבר דיברת על הסמכת תל אביב האחרונה צריך לתת "פוש" כלשהו לפקחים הקיימים ולהחזיר להם מוטיבציה לפקח, להשקיע קצת יותר בפקחים הפעילים היום וכך גם להעלות את הרמה. אם אני מסתכל על פעילות הפורום בחודשים ואולי גם בשנה האחרונה אני רואה 85% התעסקות בסינרים ותוספים, 10% עניינים טכנים ו5% אחוז בכל השאר (אירועים, הודעות וכו'). להזכירכם מטרת החטיבה ומטרת הרשת זה לתת שירותי פיקוח טיסה וירטואלים.

בנימה זאת אני מעוניין שכל פקח פה החל מGND ועד מכ"ם ישאל את עצמו, אם מחר מגיע אירוע שזהה בנפח התנועה לFNO או WF האם אני יכול להתמודד?

ומי שלא הבין את ההקשר לאירוע השבועי - אשמח להסביר.

 

תחשבו על זה...

פורסם

אתייחס לכמה נקודות שעלו כאן : 

1. טיסות פנים ארציות - לדעתי (וישראל יתקן אותי אם אני טועה) היו כבר שני אירועים שהמטרה שלהם הייתה טיסות פנים ארציות בדגש על CVFR (והיו אירועים נוספים כאלה בעבר הלא רחוק).

אני מדבר איתכם על אירועים שבהם כל המגדלים בצפון ופלוטו מאוישים בזמן שהעמדה היחידה בב"ג היא גישה.

האירועים האלה היו כישלון ואם נדבר תכלס אני חושב שאפשר לספור בחטיבה בשני ידיים כמה חברים טסים CVFR .

הדבר נובע מסיבה פשוטה מאוד ובמילה אחת - כבדים.

בשנים האחרונות ישנה עליה משמעותית באיכות המטוסים הכבדים שמפותחים לסימולטור (NGX , 777 , AIRBUS ועוד) ולכן לא ממהרים לקחת ססנה ולטוס מהרצליה לראש פינה.

אני כמנהל מחלקת הדרכה תומך בלימוד חברים חדשים CVFR כיוון שאני מאמין שטייס טוב ברשת VATSIM צריך ללמוד מהבסיס ולא ללמוד איך מתכנתים FMC ומה זה LNAV VNAV .

 

2. האירוע השבועי - אני חושב שכולנו מנסים רגע להתחמק מהסיבה האמיתית שהיא קבלת האירוע השבועי כמובן מאליו.

יש סיבה שאירוע מהסוג הזה ב-VATIL תופס לבדיוק 3-4 אירועים ולאחר מכן קורס לאט לאט , פקח לא מרגיש פספוס שלא עלה לפקח כשיש את האירוע שוב שבוע הבא ונוסיף על כך

את כמות התנועה הלא גדולה שמגיעה לכאן (וכן חברים , האירוע מפורסם מדי שבוע בכל כלי פרסום אפשרי ואני באופן אישי גם בודק שזה מתבצע) וקיבלנו פצצה .

אכן תמיד עולה העניין של "אירוע שבועי - יחסנו לאן" , אני מכיר את המקרה לעומק כמנהל אירועים לשעבר שכיהן בתפקיד 4 שנים רצוף ויכול להעיד שישראל יורק דם מדי שבוע בכדי

לאייש את טבלת הפקחים , שלא נדבר גם על חניכי הקורסים השונים שמבקשים השגחה ובאמת אני וישראל מנסים לעשות בשבילם כל מה שאפשר כדי להשיג משגיח.

לפרסם אירוע שבועי ולעלות רק עמדה אחת לא נראה לי פיתרון רלוונטי אם נתייחס לרמה הסטנדרטית של חטיבות ב-VATSIM שמקיימות אירוע שבועי.

הפיתרון לאירוע שבועי מוצלח הוא הרתמות של כולנו עם כל הלב והנשמה (טייסים ופקחים)  לטווח ארוך גם אם ב-8 חודשים הראשונים נשב מול מכ"ם עם 4 תנועות.

אני כן מאמין שיש מקום לשיפור האירוע השבועי מבחינת היום והשעה שלא מתאימים כיום לאורח חיים האירופאי .

פורסם

היי אור,

אני חושב וגם כתבתי את זה מקודם שצריך לעשות אירוע שבועים במתכונת של שבוע כן שבוע לא. כאשר האירוע הוא כל יום ולטווח הארוך זה מתחיל להיות משעמם וחסר משמעות ואסביר למה אני חושב כך.

בחטיבה אין יותר מידי בקרי מכ"מ ( יותר משנים קודמות אבל עדיין לא מספיק). אתה רואה בודדים שעולים על מתכונת קבועה גישה ב"ג באירוע השבועי. זה טוב אבל כשאין חלופה אותם אנשים מרגישים בבעיה למה? כי הם יודעים שאין להם גיבוי ומחליף למקרה ו. וחשוב שיהיה כונן.

אתה אומר שמחלקת הדרכה יורקת דם בשביל למלא את הטבלה, 1. אתם לא צריכים לירוק דם אולי כן כשמדובר על אירוע שהוא כל שבוע. אבל תחשוב שיש לך אירוע פעם בשבת שנייה יש לך זמן מאוד גדול לשלוח מיילים, לבוא לטימספיק ולדבר עם הפקחים. אולי אפילו להשתמש באפשרות של לקיים שיחה לקפחים יום או יומיים לפני האירוע לוודא הגעה, לשמוע הצעות ושיפורים. שיש מערכת יחסים מול ההנהלה אל מול החברים ללא התפקיד זה נותן תחושה טובה (ראה את השיפור של הצוות החדש שמקפיד להיות בטימפסיק ולא להיסגר 24 שעות בחדר דיונים) אם אתה זוכר היו פעם תלונות על זה.

משהו נוסף, לדעתי האישית צריך לדלל פיקוח בנתב"ג ולמה אני מתכוון, נכון להיום כמות התנועה שיש בב"ג ובאזור השליטה של ב"ג גישה יכול להתסכם בפקח אחד APP. אין צורך לספק קרקע מערב+ מזרח + מגדל וגישה זה לא נותן שום דבר שיש לך 4 פקחים ולאף אחד אין מטוסים... אותם פקחים יכולים לפתוח עמדות אחרות, להתאמן על עמדות חדשות זה ניסיון חדש וזה עוד מגדל וכך יצרת לך פיקוח באילת או בחיפה או בכל חור כזה ואחר.. אתם מעדיפים מקצועיות על איכות וזה טוב. אבל לדעתי המצב כרגע שאין אפשרות להתפאשר יותר מידי. טעיות יש כל הזמן ותמיד יהיו גם בעולם האמיתי יש המון טעיות והיום אני רואה ומרגיש את זה כל יום על טעויות של בקרים ופקחים. (לתת חבר הנהלה לעלות לפקח ת"א רק כדי למלא חור או רק כדי שזה יראה שלאיש צוות יש דרגה גבוהה זו לדעתי ירידה במקצועיות... איש צוות לא חייב להיות פקח ולא חייב להיות טייס תזכור)

קח סיטואציה, יש לך 4 מטוסים על הקרקע + 3 נכנסות + 3 מטסים בהרצליה + שדה דב שיוצאים להקפות או סתם CVFR באותו רגע יצרת עשרה מטוסים לפקח 1 זה כבר יותר מאתגר גם לפקח וגם לטייס.

תבין, את הטייס לא באמת מעניין שיש לו קרקע מערב , מזרח מגדל וגישה. מבחינתו כל עוד יש לו שירות זה מחבינתו זה מספיק וגישה ב"ג יכול לספק את כל השירות.

פורסם

בתדירות האירוע , היום ושעה אפשר תמיד לשחק .

אני מתאר כאן מצב אחר , מצב שבו רוב הטיסה הוירטואלית ב-VATSIM מסתכמת בתנועות כבדות וזה בא לידי ביטוי במספר דברים - 

1. במטוסים כבדים איכותיים שפותחו בשנים האחרונות ובתוכנות נלוות (כמו PFPX).

2. בחברות וירטואליות 

3. בסינרים חדשים או מעודכנים לשדות תעופה בעולם.

 

מעבר לכך , ציינתי מקודם שבוצע כבר ניסיון בסגנון הזה  -

 

1. טיסות פנים ארציות - לדעתי (וישראל יתקן אותי אם אני טועה) היו כבר שני אירועים שהמטרה שלהם הייתה טיסות פנים ארציות בדגש על CVFR (והיו אירועים נוספים כאלה בעבר הלא רחוק).

אני מדבר איתכם על אירועים שבהם כל המגדלים בצפון ופלוטו מאוישים בזמן שהעמדה היחידה בב"ג היא גישה.

האירועים האלה היו כישלון ואם נדבר תכלס אני חושב שאפשר לספור בחטיבה בשני ידיים כמה חברים טסים CVFR .

 

אולי לך לא משנה , לדוגמא : אם היית אומר שואל אותי לאן אני רוצה לטוס - למינכן שיש שם גישה או וינה עם פיקוח מלא? הייתי בוחר וינה בלי לחשוב פעמיים.

זה לא נכון לקיים אירוע עם פקח אחד מחובר - זאת פשוט רמה ירודה של אירוע ביחס לאירועים בחטיבות אחרות לדעתי.

פורסם

כמות הטייסים באירועים השבועיים האחרונים(שאפשר לספור אותם על 2 ידיים) לא מצדיקה כל כך הרבה עמדות, עדיף שיהיו 2 עמדות מרכזיות כמו גישה/תל אביב ומגדל.

לא רק התעופה הפנים ארצית מתה, גם הבינ"ל. רק באירועים גדולים עם חטיבות זרות יש אולי 20 תנועות יוצאות מהארץ, באירועים שבועיים זה גם יכול להגיע ללא יותר מ10 תנועות(נכנסות ויוצאות).

מי שיכול לפנות זמן בשביל לפקח באירוע יכול גם לטוס, לדעתי עדיף שיהיו 2 עמדות מרכזיות ויותר טייסים מאשר 4-5 עמדות וכמות טייסים שלא מצדיקה את הזמן שהפקחים פינו.

עוד משהו - פה זה לא וינה, כמות התנועות שיש שם ביום רגיל ובמיוחד באירוע שלהם בימי רביעי לא משתווה לכמות הממוצעת באירועים בארץ. שם יש הצדקה לכמות עמדות מרובה - פה אין.

פורסם

אז בעצם חזרנו למה שישראל הציע , תעשו בוק ותעלו לפקח בימי שישי ללא פרסום.

אין סיבה שאנחנו נוריד סטנדרטים ונעלה פקח אחד באירוע , ה-3 או 4 פקחים האלה שיעלו 

לטוס במקום לפקח לא יצילו את המצב.

פורסם

אור,אתה מפצה על זה בדרך אחרת.

פקח גישה אחד לתחום המרכז.

ובכל אירוע בוחרים במה מתמקדים לדוגמא צפון אז עולה פלוטו ואיתו עולים גם מגדל הרצליה,חיפה,ראש פינה,רמת דוד וכו'

אירוע שבועי לאחר מכן מתמקדים בדרום, חגב/דרום ואיתו מגדלי הדרום.

אתה מצד אחד אומר שהבעיה זה הכבדים ומצד שני נותן את כל הסיבות למה לטוס על כבדים ולא קלים..

פורסם

קריאה מעניינת.

דעתי האישית:

1. כאשר אני טס בפיקוח בארץ אני מעדיף להינות ממנו ומנופי הארץ...משמעו שאני, אישית, מעדיף CVFR בארץ.

לצערי, כמעט ואיני רואה פיקוח מקומי למעט בן גוריון ו- LLLL.

בקרה צפון, ראש פינה, דרום, אילת...

אני מבין שצויין שיש שנסיונות העבר הראו שהנוכחות לא מצדיקה אבל קשה לי להאמין שכה מעט טסים ראיה כאן.

2. הודעה על עליית פיקוח: זה קיים ב IVAO ואין שום סיבה שזה לא יההיה קיים כאן.

לא צריך לחפש, לבדוק, להכנס...הודעה ישירות למייל בטלפון...

3. אורך רוח...אני מתאר לעצמי שזה קשה לדאוג לאירועים מסוג אלו ובאופן שוטף.

קשה במיוחד להיות גננת.

אבל, ככה זה כאשר מרימים ומריצים פרוייקטים מתמשכים מסוג זה.

אז...חזקו ואימצו העוסקים במלאכה, המשיכו בתדירות הקבועה וצרו מסורת...

אני מבטיח לכם דבר אחד...קל יותר זה לא יהיה.

מספק? מאוד!

ויהיו ויש מי שמעריכים ושיעריכו !

שנה טובה :)

פורסם

אור,אתה מפצה על זה בדרך אחרת.

פקח גישה אחד לתחום המרכז.

ובכל אירוע בוחרים במה מתמקדים לדוגמא צפון אז עולה פלוטו ואיתו עולים גם מגדל הרצליה,חיפה,ראש פינה,רמת דוד וכו'

אירוע שבועי לאחר מכן מתמקדים בדרום, חגב/דרום ואיתו מגדלי הדרום.

אתה מצד אחד אומר שהבעיה זה הכבדים ומצד שני נותן את כל הסיבות למה לטוס על כבדים ולא קלים..

 

למה אתה מתכוון שאני אומר שהבעיה היא כבדים ? כרגע כמות התנועה העיקרית בישראל ובכלל ברשת היא כבדה.

לאור הניסיונות שהיו  - אני לא מבין למה לנסות להתפרס על הצפון/דרום במקום לעלות פיקוח מלא בשדה אחד גדול ולנסות לרכז לשם תנועה , למה שנקבל יותר תנועה בצפון לדוגמא שיש שם 3 שדות תעופה (דבר המפחית את העומס) ואף נאבד תנועה זרה ?

 

 

קריאה מעניינת.

דעתי האישית:

1. כאשר אני טס בפיקוח בארץ אני מעדיף להינות ממנו ומנופי הארץ...משמעו שאני, אישית, מעדיף CVFR בארץ.

לצערי, כמעט ואיני רואה פיקוח מקומי למעט בן גוריון ו- LLLL.

בקרה צפון, ראש פינה, דרום, אילת...

אני מבין שצויין שיש שנסיונות העבר הראו שהנוכחות לא מצדיקה אבל קשה לי להאמין שכה מעט טסים ראיה כאן.

2. הודעה על עליית פיקוח: זה קיים ב IVAO ואין שום סיבה שזה לא יההיה קיים כאן.

לא צריך לחפש, לבדוק, להכנס...הודעה ישירות למייל בטלפון...

3. אורך רוח...אני מתאר לעצמי שזה קשה לדאוג לאירועים מסוג אלו ובאופן שוטף.

קשה במיוחד להיות גננת.

אבל, ככה זה כאשר מרימים ומריצים פרוייקטים מתמשכים מסוג זה.

אז...חזקו ואימצו העוסקים במלאכה, המשיכו בתדירות הקבועה וצרו מסורת...

אני מבטיח לכם דבר אחד...קל יותר זה לא יהיה.

מספק? מאוד!

ויהיו ויש מי שמעריכים ושיעריכו !

שנה טובה :)

 

1. חניך פלוטו בהשגחה היה מחובר בשישי שעבר ומקריאה בתיק היו לו בסה"כ 2 תנועות .

כשמנהל אירועים עושה מאמץ ודואג לאיוש כל המגדלים בצפון כולל פלוטו ובסוף רוב התנועות מתרכזות בב"ג זה אומר משהו - לא אמור להיות קשה להאמין.

2.בד"כ מפורסמים עליות לרשת בפורום.

3. מחזק וכמו שאמרתי " הפיתרון לאירוע שבועי מוצלח הוא הרתמות של כולנו עם כל הלב והנשמה (טייסים ופקחים)  לטווח ארוך גם אם ב-8 חודשים הראשונים נשב מול מכ"ם עם 4 תנועות."

אורח
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • יצירת חדש...