עבור לתוכן
tsh

איך אתם מנווטים לא ב-PMDG ולא במטוסים כלאו...

Recommended Posts

פורסם

כלומר שאתם טסים לא ב-PIC, ולא ב-PMDG אלא במטוסים אחרים שלא ענקים וכבדים עם FMC בנוי, אז איך אתם מנווטים? רק ב-FSNAV??? או שגם בדברים אחרים? בבקשה תנו עצות אני תקוע כי אני שונא את FSNAV

פורסם
  tsh כתב:
כלומר שאתם טסים לא ב-PIC, ולא ב-PMDG אלא במטוסים אחרים שלא ענקים וכבדים עם FMC בנוי, אז איך אתם מנווטים? רק ב-FSNAV??? או שגם בדברים אחרים? בבקשה תנו עצות אני תקוע כי אני שונא את FSNAV

מה זאת אומרת?

בלי FMC אי אפשר לטוס.

בגלל זה צ'ארלס לינדברג לא הצליח לחצות את האוקיינוס האטלנטי וג'ימי דוליטל לא מצא את טוקיו.

אתה עושה צחוק? על VOR לא שמעת? מה חשבת המספרים המצחיקים האלה ליד העיגולים עם המצפן מסביב המפות?

תראה כאן:

http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=4477

התמונה השלישית - עדיין על הקרקע אמנם (כי לא מצאתי תמונה באוויר) אבל רדיו NAV1 על 113.50 וה-CRS מכוון ל-106. איזה עזיבה אני הולך לבצע?

למה אתה חושב ש-FSNAV הוא אמצעי ניווט? בצדק אתה לא אוהב אותה. זה כלי לתכנון טיסה. בניווט הוא פשוט לא ריאליסטי לחלוטין.

אחד הדברים שהכי מרגיזים אותי שאתם עולים על בואינגים וטסים עם ה-FMC לפני שאתם מכירים את יסודות הטיסה ואיך בכלל מנווטים.

פורסם
  The Smartest Ace כתב:
אורן, באילו הבטים בדיוק הFSNAV אינו ריאליסטי בתפקוד שלו?

מה זאת אומרת? טיסה אמיתית מתבצעת בכך שאתה לוחץ על כפתור כלשהו והטיסה נעשית אוטומטית לחלוטין מהמראה עד נחיתה?

פורסם
  mic כתב:
  The Smartest Ace כתב:
אורן, באילו הבטים בדיוק הFSNAV אינו ריאליסטי בתפקוד שלו?

מה זאת אומרת? טיסה אמיתית מתבצעת בכך שאתה לוחץ על כפתור כלשהו והטיסה נעשית אוטומטית לחלוטין מהמראה עד נחיתה?

כשהייתי חדש, עוד ממש בהתחלה, עם מטוסים ללא FMC, כמו למשל הMD80, הייתי משתמש מידי פעם בFSNAV גם לניווט, ולא מצאתי אי ריאליסטיות בתוכנה. אחרי הכל זה גם "מן" מחשב ניווט, שלא ממריא אוטמטי, אך עושה דברים רבים אוטומטית.

אז איפה הבעייה בתוכנה הזו?

היא דווקא עזרה לי להבין הרבה דברים שאחרים לא הצליחו להסביר ולהעביר.

פורסם

התוכנה הזו למעשה לא משאירה לטייס קמצוץ עבודה.

אני כמובן משתמש בה להכנת טיסה בFMC, או להדפסת תכנית טיסה עם כיוונים ומרחקים בין כל הנקודות לטיסות VOR, למטרות האלה היא מעולה בשבילי.

מבחינת טייס אוטומטי, התוכנה הזו מטיסה את המטוס, לא אתה.

בFMC אתה מכניס כל פרט ופרט, אתה מכין הכל מהפרט הקטן, מכניס נתונים וכו'.

הFSNAV אפילו לא צריך את זה.

תביא תכנית טיסה, לחץ SHIFT F9 ואתה יכול לחזור עוד 4 וחצי שעות לפני שנפנה מסלול בפאריס.

פורסם

FSNAV מצויינת לתכנון טיסה.

אין בה שמץ של ריאליזם כטייס אוטומטי/FMC.

למה? כי אין מכשיר כזה במטוסים, מה אתה צריך מעבר לזה?

עוזרת להבין? עוזרת ככלי לימודי? יופי.

זה לא עושה אותה ריאליסטית.

שים לב, אמרתי "לא ריאליסטית", לא אמרתי "לא טובה".

פורסם
  tsh כתב:
כלומר שאתם טסים לא ב-PIC, ולא ב-PMDG אלא במטוסים אחרים שלא ענקים וכבדים עם FMC בנוי, אז איך אתם מנווטים? רק ב-FSNAV??? או שגם בדברים אחרים? בבקשה תנו עצות אני תקוע כי אני שונא את FSNAV

אפשר גם ב GPS .

פורסם

אורן אתה מסתלבט עליי..??

חח אני מספיק זמן פה כדי להכיר טוב ת'VOR

אבל בוא נראה אותך טס ככה לאנגליה או לרוסיה!!

זאת הבעיה שאין VOR איך טסים בלי מחשב טיסה

האם ה-GPS וה-FSNAV מספיק מנחחמים?

פורסם

התשובה שלי מתחלקת לשני חלקים.

א. כן :wink:

ב. תשמע... עשיתי את זה לא פעם ולא פעמיים. בכל אופן ה-GPS יעשה את זה. זה לא ריאליסטי (פשוט כי מטוס בסדר גודל של 757 או 767 לא טסים עם GPS כמו צסנה) אבל זה עובד (כמו שזה יעבוד בצסנה...).

פורסם
  Oren Geva כתב:
  tsh כתב:
כלומר שאתם טסים לא ב-PIC, ולא ב-PMDG אלא במטוסים אחרים שלא ענקים וכבדים עם FMC בנוי, אז איך אתם מנווטים? רק ב-FSNAV??? או שגם בדברים אחרים? בבקשה תנו עצות אני תקוע כי אני שונא את FSNAV

מה זאת אומרת?

בלי FMC אי אפשר לטוס.

בגלל זה צ'ארלס לינדברג לא הצליח לחצות את האוקיינוס האטלנטי וג'ימי דוליטל לא מצא את טוקיו.

אתה עושה צחוק? על VOR לא שמעת? מה חשבת המספרים המצחיקים האלה ליד העיגולים עם המצפן מסביב המפות?

תראה כאן:

http://www.vatil.org/vatil/board/viewtopic.php?t=4477

התמונה השלישית - עדיין על הקרקע אמנם (כי לא מצאתי תמונה באוויר) אבל רדיו NAV1 על 113.50 וה-CRS מכוון ל-106. איזה עזיבה אני הולך לבצע?

למה אתה חושב ש-FSNAV הוא אמצעי ניווט? בצדק אתה לא אוהב אותה. זה כלי לתכנון טיסה. בניווט הוא פשוט לא ריאליסטי לחלוטין.

אחד הדברים שהכי מרגיזים אותי שאתם עולים על בואינגים וטסים עם ה-FMC לפני שאתם מכירים את יסודות הטיסה ואיך בכלל מנווטים.

אורן, זה נכון, אבל.., ב- FSNAV לא קל לתכנן סידים ולכן כולם משתמשים ב- VOR וברדיאלים כפי שמצויין בדפיות, אבל אם תצטרך לתכנן טיסה לאירופה למשל, עם 15 נקודות בדרך ושלא כולם נעות בקו ישר, הדבר מאוד מאוד מסובך, לחשה רדיאלים ו- DME-ים למיניהם, היום בתעופה המודרנית, לעניות דעתי, נתיבי האוויר נבנו על סמך מחשבי הטיסה והלווינים ולא ההיפך, בכל אופן, אשמח לקרוא את תגובתו של עופר בנושא.

פורסם

גולן, זה לא מסובך.

אני עושה זאת כבר למעלה מעשור (אם לא שניים) וללא כל השכלה תעופתית פורמלית.

אני סמוך ובטוח שטובי בנינו מסוגלים לבצע טיסות כאלה.

טייסים פרטיים טסים ליוון - אמנם בעזרת GPS לפעמים אך אין להם FSNAV.

הנתיבים בנויים כך שתוכל לטוס אותם באמצעי רדיו. הרי מחר בבוקר ארה"ב תוקפת את טימג'וסטאן ומחרימה לך את כל רשת הלווינים. מה יעשה מטוס ללא FMC (או יותר נכון ללא INS)?

פורסם

לדעתי ה GPS מצוין, אני בכל מקרה משתמש בו ובשעת הגישה או ההתקרבות לנמל היעד מנתק ומנחית לפי ILS או ידני.

החסרון של ה GPS הוא כמו שכתבתי בתשובה לעופר באחד התחקירים שפתח שקשה לדלג על נקודות ולתכנת אותו לנקודה מסוימת תוך דילוג על נקודות.

אם מקבלים הוראות מפקח לטוס לVOR פשוט מנתקים את הGPS, מגיעים לVOR וחוזרים למסלול של הGPS.

פורסם
  moti כתב:
לדעתי ה GPS מצוין, אני בכל מקרה משתמש בו ובשעת הגישה או ההתקרבות לנמל היעד מנתק ומנחית לפי ILS או ידני.

החסרון של ה GPS הוא כמו שכתבתי בתשובה לעופר באחד התחקירים שפתח שקשה לדלג על נקודות ולתכנת אותו לנקודה מסוימת תוך דילוג על נקודות.

אם מקבלים הוראות מפקח לטוס לVOR פשוט מנתקים את הGPS, מגיעים לVOR וחוזרים למסלול של הGPS.

אגב, אל תבינו אותי לא נכון - גם אני חושב שה-GPS מצויין. ממש GPS500 של גרמין (ץכנסו לאתר שלהם ותראו בעצמכם!). אפילו השתמשתי בו במסע שלי לאירופה. אין לי שום דבר נגד השימוש בו - היכן שהוא מתאים - כלומר במטוסים קלים (מורכבים יחסית - נדיר יהיה למצוא GPS500 בצסנה 172 - פשוט בגלל המחיר).

במטוסי נוסעים לא תמצאו GPS בד"כ ולכן אני לא אוהב להשתמש בהם.

אגב, אני לא אוהב את מתכנן הטיסות של מיקרוסופט במיוחד ולכן אם אני טס עם ה-GPS אני בונה תכני טיסה עם FSNAV ואח"כ מייצא אותה ל-FS2004.

ישנם תוספים בתשלום שמשתמשים ב-GPS הבסיסי של מיקרוסופט על מנת למדל מערכות מורכבות יותר כמו ה-GNS430 או ה-GNS530 של גרמין. כאלה הן REALITY XP וה-SIMFLYER.

למי שאוהב לטוס במטוסים קלים מהעשירון העליון אילו תוספים מאוד נחמדים.

www.realityxp.com

www.simflyer.com

פורסם

קשור ולא קשור...

אחרי שנחתנו בקייב עם 742 (AXQ) לפני כחודש וחצי, עליתי לקוקפיט ודיברתי עם הטייסים,

הם הראו לי שיש להם GPS, רק שאין לו שליטה על המטוס, אבל לדבריהם הם תמיד נעזרים בו בגלל

שלINS ממש אין לו דיוק, הם תמיד מתקנים אותו.

פורסם

דיון יפה ומעניין על הGPS הבנתי שיש כמה אנשים שלא יודעים לתפעל אותו להכניס נקודות ולשנות הגדרות, אז אם יש מישהו שמבין טוב בGPS אולי יעשה איזה מדריך כתוב על זה.

זה יתרום להרבה אנשים כאן.

אז שמישהו ירים את הפרויקט.

ובהצלחה.

פורסם
  hagay כתב:
קשור ולא קשור...

אחרי שנחתנו בקייב עם 742 (AXQ) לפני כחודש וחצי, עליתי לקוקפיט ודיברתי עם הטייסים,

הם הראו לי שיש להם GPS, רק שאין לו שליטה על המטוס, אבל לדבריהם הם תמיד נעזרים בו בגלל

שלINS ממש אין לו דיוק, הם תמיד מתקנים אותו.

גם אני ראיתי פעם תמונה של GPS בתוך 742. אבל זה שיפצור ולא חלק מציוד המטוס.

אבל פה אנחנו מדברים על מטוס שחוצה אוקיינוסים. לחצית האטלנטי תמיד היתה דרישה ל INS/GPS (או אפילו 2).

פורסם
  אילן כהן כתב:
דיון יפה ומעניין על הGPS הבנתי שיש כמה אנשים שלא יודעים לתפעל אותו להכניס נקודות ולשנות הגדרות, אז אם יש מישהו שמבין טוב בGPS אולי יעשה איזה מדריך כתוב על זה.

זה יתרום להרבה אנשים כאן.

אז שמישהו ירים את הפרויקט.

ובהצלחה.

יש מדריך מפורט מצויין ולא ארוך מדי בתוך הסימולטור.

זה באמת לא בעיה ללמוד.

ממש עניין של כמה דקות קריאה.

פורסם
  mic כתב:
  אילן כהן כתב:
דיון יפה ומעניין על הGPS הבנתי שיש כמה אנשים שלא יודעים לתפעל אותו להכניס נקודות ולשנות הגדרות, אז אם יש מישהו שמבין טוב בGPS אולי יעשה איזה מדריך כתוב על זה.

זה יתרום להרבה אנשים כאן.

אז שמישהו ירים את הפרויקט.

ובהצלחה.

יש מדריך מפורט מצויין ולא ארוך מדי בתוך הסימולטור.

זה באמת לא בעיה ללמוד.

ממש עניין של כמה דקות קריאה.

אני יודע אבל חשבתי שזה גם יהיה בעיברית וגם לעשות תוכנית טיסה לדוגמא תוך כדי טיסה.

כדי להקל על החדשים.

פורסם
  Oren Geva כתב:
  moti כתב:
לדעתי ה GPS מצוין, אני בכל מקרה משתמש בו ובשעת הגישה או ההתקרבות לנמל היעד מנתק ומנחית לפי ILS או ידני.

החסרון של ה GPS הוא כמו שכתבתי בתשובה לעופר באחד התחקירים שפתח שקשה לדלג על נקודות ולתכנת אותו לנקודה מסוימת תוך דילוג על נקודות.

אם מקבלים הוראות מפקח לטוס לVOR פשוט מנתקים את הGPS, מגיעים לVOR וחוזרים למסלול של הGPS.

אגב, אל תבינו אותי לא נכון - גם אני חושב שה-GPS מצויין. ממש GPS500 של גרמין (ץכנסו לאתר שלהם ותראו בעצמכם!). אפילו השתמשתי בו במסע שלי לאירופה. אין לי שום דבר נגד השימוש בו - היכן שהוא מתאים - כלומר במטוסים קלים (מורכבים יחסית - נדיר יהיה למצוא GPS500 בצסנה 172 - פשוט בגלל המחיר).

במטוסי נוסעים לא תמצאו GPS בד"כ ולכן אני לא אוהב להשתמש בהם.

אגב, אני לא אוהב את מתכנן הטיסות של מיקרוסופט במיוחד ולכן אם אני טס עם ה-GPS אני בונה תכני טיסה עם FSNAV ואח"כ מייצא אותה ל-FS2004.

ישנם תוספים בתשלום שמשתמשים ב-GPS הבסיסי של מיקרוסופט על מנת למדל מערכות מורכבות יותר כמו ה-GNS430 או ה-GNS530 של גרמין. כאלה הן REALITY XP וה-SIMFLYER.

למי שאוהב לטוס במטוסים קלים מהעשירון העליון אילו תוספים מאוד נחמדים.

www.realityxp.com

www.simflyer.com

היי אורן.

שני הלינקים שלך (קישורים) לא מובילים לכלום....

אנא בדיקתך.

תודה

פורסם
  Oren Geva כתב:
  hagay כתב:
קשור ולא קשור...

אחרי שנחתנו בקייב עם 742 (AXQ) לפני כחודש וחצי, עליתי לקוקפיט ודיברתי עם הטייסים,

הם הראו לי שיש להם GPS, רק שאין לו שליטה על המטוס, אבל לדבריהם הם תמיד נעזרים בו בגלל

שלINS ממש אין לו דיוק, הם תמיד מתקנים אותו.

גם אני ראיתי פעם תמונה של GPS בתוך 742. אבל זה שיפצור ולא חלק מציוד המטוס.

אבל פה אנחנו מדברים על מטוס שחוצה אוקיינוסים. לחצית האטלנטי תמיד היתה דרישה ל INS/GPS (או אפילו 2).

בהחלט, הם אמרו את זה מפורשות שהוסיפו להם את זה.

פורסם
  Oren Geva כתב:
אגב, טל, הציטוט שלבון ציטט למעלה לא היה מכוון אליך אישית כמובן - אבל התופעה הזו די שכיחה במחוזותינו.

טל יודע שזה לא היה מכוון אליו :wink:

זה בכללי.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...