עבור לתוכן
Avi Cohen

001 לא יצאה לנויורק.

Recommended Posts

פורסם

ELY001 לא יצאה הלילה מכייון שהרכב שגורר אותה סטה מהמסלול

ובשל כך סטה גם המטוס לשולי ה-M ונתקע שהגלגלים שקועים בשוחות שבשולי המסלול.

פורסם

הגורר לא סטה ממסלול ההסעה.

הגורר (TBL) התחיל לאבד שמן של מע' ההיגוי והבלמים בזמן הפושבק. כשנהג הגורר התכוון לעצור כדי להמשיך את הפושבק, הגורר פשוט לא עצר והמטוס נסחב לקטע של מסלול הסעה שהיה בתיקון, ללא אספלט. אין בזה אשמה של מישהו, יש רק הרשלנות של הרשות שהם לא התקינו שום זערונים או תאורה במקום שנגמר המסלול.

הורידו נוסעים, הורידו מטען, רוקנו דלק אבל לא יודע אם חילצו אותו עד עכשיו.

פורסם
לבון, שאלה תיאורטית..

אם לגורר הלכו הבלמים, הוא היה יכול לבקש מהטייס שיעצור עם הבלמים שלו ? אפשרי?

תיאורטית כן! אבל...

א. היה חושך מוחלט (חייבים לשים תאורה בכל קצה מסלול הסעה)

ב. מפעיל הגורר הבין את זה כשבא לעצור, ניסה לעצור, לא הצליח, מנוע 4 היה מונע, רעש, המכונאי עם האוזניות לא היה שומע אותו.

ג. חוסר זמן לתגובה.

המטוס נעצר לבד כשהגלגלים שקעו.

פורסם

מתוך המידע שנכתב כאן, התמונות, ומעט ידע והיגיון:

א. צריך להיות קשר תקין מתמשך בין נהג הגרר והטייס כתנאי לביצוע הדחיפה, כולל בנוכחות רעש מנועים של המטוס הנדחף וכל השכנים.

ב. לא סביר שדוחפים מטוס כך שגלגליו נעים בכיוון השוליים ומתקרבים אליהם בטווח הקטן מ- 20 מטר לסוג מטוס זה.

ג. פרק הזמן מרגע שהטייס, הנהג או המרשלר שהולך ליד הכנף הקריטית מגלים בעייה עד לפגיעה במטוס עלול להיות קצר, בסדר גודל של 10-20 שניות. תמיד תגובתם לבעייה צריכה להיות תיאום וביצוע בלימה, והתרגולת צריכה לכן פעולה מיידית מתואמת.

ד. הנזק העיקרי שנגרם מאירוע הנ"ל לאל על היה אי יציאת הטיסה. לכן הנסע שעבר צילומים, בדיקות וניקוי, לא נראה לי מהתמונות כי נגרם נזק. בלימת חירום של טייס כאשר הטרקטור דוחף ייתכן ועלולה לגרום לנזק מבנה לכן הנסע ולגוף. לא מעט מטוסי B747 שירדו בעבר לבוץ במהירות הסעה, נפגעו ברובם כך שתיקונם היה בלתי כלכלי.

פורסם
א. צריך להיות קשר תקין מתמשך בין נהג הגרר והטייס כתנאי לביצוע הדחיפה, כולל בנוכחות רעש מנועים של המטוס הנדחף וכל השכנים.

קיים קשר תקין בין המכונאי שנמצא על הגורר ביחד עם מפעיל הגורר לבין ה-FD!

ב. לא סביר שדוחפים מטוס כך שגלגליו נעים בכיוון השוליים ומתקרבים אליהם בטווח הקטן מ- 20 מטר לסוג מטוס זה.

סביר ביותר! 744 ששוקל כ-300 טון אי אפשר להביא פלס על קו ההסעה אלא אם כן עוברים את טווח האדום על כנ נסע הקידמי. זה לא 737, תמיד כשדוחפים 747, הוא חורג מקו האמצע לכיוון השוליים רק הפעם היה חושך מוחלט ולא הייתה שום תאורה שמתריאה על גמר המסלול!!! רשלנות פושעת של רשות שדות התעופה קוראים לדבר כזה!

ג. פרק הזמן מרגע שהטייס, הנהג או המרשלר שהולך ליד הכנף הקריטית מגלים בעייה עד לפגיעה במטוס עלול להיות קצר, בסדר גודל של 10-20 שניות. תמיד תגובתם לבעייה צריכה להיות תיאום וביצוע בלימה, והתרגולת צריכה לכן פעולה מיידית מתואמת.

אף אחד לא הולך ליד הכנף בהוצאת מטוס! זה לא חיל האויר. ה-GMM אומר שהליווי מתבצע רק בזמן גרירת המטוס ולא בזמן הוצאתו לטיסה.

אני מסכים איתך שהתגובה חייבת להיות מיידית אבל כמו שנאמר, אף אחד לא היה מתחת לכנף הקריטית ולא היה צריך להיות. הגורר איבד שמן ולא היו לו מע' היגוי ובלמים באותו רגע! קורה, מי כמוך יודע שמכניקה יכולה גם להתקלקל.

ד. הנזק העיקרי שנגרם מאירוע הנ"ל לאל על היה אי יציאת הטיסה. לכן הנסע שעבר צילומים, בדיקות וניקוי, לא נראה לי מהתמונות כי נגרם נזק. בלימת חירום של טייס כאשר הטרקטור דוחף ייתכן ועלולה לגרום לנזק מבנה לכן הנסע ולגוף. לא מעט מטוסי B747 שירדו בעבר לבוץ במהירות הסעה, נפגעו ברובם כך שתיקונם היה בלתי כלכלי.

לא נגרם כל נזק לכני הנסע והמטוס יצא שעתיים אחרי היחלצותו.

פורסם

שלום לבון,

התייחסותי בגוף הודעתך למטה. נא זכור שאני לא עובד על ומוציא את המטוסים של אל על לטיסה, אבל היגיון בסיסי- עובד.

א. צריך להיות קשר תקין מתמשך בין נהג הגרר והטייס כתנאי לביצוע הדחיפה, כולל בנוכחות רעש מנועים של המטוס הנדחף וכל השכנים.

קיים קשר תקין בין המכונאי שנמצא על הגורר ביחד עם מפעיל הגורר לבין ה-FD!

ב. לא סביר שדוחפים מטוס כך שגלגליו נעים בכיוון השוליים ומתקרבים אליהם בטווח הקטן מ- 20 מטר לסוג מטוס זה.

סביר ביותר! 744 ששוקל כ-300 טון אי אפשר להביא פלס על קו ההסעה אלא אם כן עוברים את טווח האדום על כנ נסע הקידמי. זה לא 737, תמיד כשדוחפים 747, הוא חורג מקו האמצע לכיוון השוליים רק הפעם היה חושך מוחלט ולא הייתה שום תאורה שמתריאה על גמר המסלול!!! רשלנות פושעת של רשות שדות התעופה קוראים לדבר כזה!

זה מזכיר לי את הרקדן שטען שהרצפה עקומה. אחריות צוות המטוס וצוות הקרקע המוציא את הטיסה למנוע מצב כזה. החברה שלהם הפסידה הון, רק מה- את המשכורת יקבלו בזמן... חכה רגע, אני מכיר את הבורוביצ'ים היטב, עבדנו שנים כשותפים, כך זה לא יימשך אצלם.

ג. פרק הזמן מרגע שהטייס, הנהג או המרשלר שהולך ליד הכנף הקריטית מגלים בעייה עד לפגיעה במטוס עלול להיות קצר, בסדר גודל של 10-20 שניות. תמיד תגובתם לבעייה צריכה להיות תיאום וביצוע בלימה, והתרגולת צריכה לכן פעולה מיידית מתואמת.

אף אחד לא הולך ליד הכנף בהוצאת מטוס! זה לא חיל האויר. ה-GMM אומר שהליווי מתבצע רק בזמן גרירת המטוס ולא בזמן הוצאתו לטיסה.

אולי באל על לא הולך. בקר בהזדמנות בפראג, שארל דה גול ועוד. מה הקשר לח"א?? הקשר צריך להיות עם היגיון מסוים, שמטוס עם מוטת כנף אדירה יכול להוריד בניין אן מנוף או עמוד חדש בדרך אם לא יושגח כראוי. לא בכל שדה יש מרחב דחיפה כמו בטרמינל 3.

אני מסכים איתך שהתגובה חייבת להיות מיידית אבל כמו שנאמר, אף אחד לא היה מתחת לכנף הקריטית ולא היה צריך להיות. הגורר איבד שמן ולא היו לו מע' היגוי ובלמים באותו רגע! קורה, מי כמוך יודע שמכניקה יכולה גם להתקלקל.

מה לדעתך תהיה מסקנת ועדת הבדיקה באל על? בא נראה, אם יוצאים מנקודת הנחה שטרקטור שעולה מליוני דולארים ונועד לדחוף מטוס עם 500 נוסעים, 180 טון דלק וערך של 150 מליון דולר, וכל מערכות הגיבוי לבלימה שלו פתאום מתקלקלות ביחד, אולי נשים מרשלר ליד הכנף. בכלל, מה עושה מכונאי על הטרקטור ולא ליד הכנף בזמן הדחיפה, עייף?

ד. הנזק העיקרי שנגרם מאירוע הנ"ל לאל על היה אי יציאת הטיסה. לכן הנסע שעבר צילומים, בדיקות וניקוי, לא נראה לי מהתמונות כי נגרם נזק. בלימת חירום של טייס כאשר הטרקטור דוחף ייתכן ועלולה לגרום לנזק מבנה לכן הנסע ולגוף. לא מעט מטוסי B747 שירדו בעבר לבוץ במהירות הסעה, נפגעו ברובם כך שתיקונם היה בלתי כלכלי.

לא נגרם כל נזק לכני הנסע והמטוס יצא שעתיים אחרי היחלצותו.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...