עבור לתוכן
Erez Savir

אפשר מידע על ההתרסקות של מטוס אל על בבולגריה בשנת 1955?

Recommended Posts

פורסם
הבנתי שזה היה מטוס Lockheed L-049 והוא הופל על ידי מטוסים בולגרים...

למה?

מישהו יודע עוד מידע על התקרית הזאת?

אתן לך מידע מהמוח הקטן והמצומם שלי...

:D

27/7/1955 - מטוס נוסעים של חברת התעופה הישראלית הלאומית "אל-על",

הופל בטעות על ידי שני מטוסי קרב בולגריים.

58 נוסעים ואנשי צוות נספו באסון המחריד. ממשלת בולגריה האשימה את קברניט המטוס בחדירה ללא אישור לתחום האוירי של בולגריה.

כדי לטשטש אחריותם פינו הבולגרים את שרידי המטוס מאזור ההתרסקות.

וזה לא היה מטוס מסוג Lockheed,היו להם פעם DC-3

(אני אנסה להוציא לך תמונה ישנה של המטוס).

ראיתי אותו בספר מטוסים בביה"ס 8)

פורסם

וגם לי שאלה על התרסקות שמציקה לי די הרבה זמן..

מה קרה באמסטרדם עם בואינג 742 שהתרסק באיזה בניין אני לא זוכר בדיוק שנה

פורסם
דבר אחד יש לי להגיד.

זונות!

למה הם עשו את זה?אז לא מבררים קודם עם הטייסים?ישר מעלים מטוסים לאוויר?ואפילו לא פיטרלו לידם או משהו... ישר הורידו את המטוס?

ארז,

הבולגרים המחורבנים האלו ישר הורידו את המטוס.

לא דיברו עם הקברניט מילה לא החליפו איתו.

ישר קרעו את המטוס לגזרים.

מטוס קטן מסוג DC-3 של דאגלס.

לא כמו היום בואינג.

בגלל זה אני שונא את כל אלה שמפציצים במטוסי ישראל.

בלי לברר.

פורסם
וגם לי שאלה על התרסקות שמציקה לי די הרבה זמן..

מה קרה באמסטרדם עם בואינג 742 שהתרסק באיזה בניין אני לא זוכר בדיוק שנה

אם תיתן לי שנה לפחות אני אשלוף לך את המידע.

עשו ממני כאן 'אינצקלופדיה מהלכת'.

מבצע אנטבה,מטוסי אל-על,מבצע סבנה,אסון מעלות,האי גרין,וכו' ?

:)

פורסם

היו גם דאגלסים וגם לוקהידים לאלעל בעבר ....

ובאמסטרדם מטוס ישראלי המריא מהשדה, שני מנועים נתקו מהמטוס מעל אמסטרדם ובשכונת המגורים (שלפני מ"ס שנים סיימו לבנות אותה מחדש) המטוס נפל, השכונה מול האצטדיון של קבוצת אייקס.

פורסם

אלעל 1862 שהמריא מאמסטרדאם היה אכן 742 (4X-AXG) ובגלל טעות של אחד אחריים על המטען הואלה למטוס מטען שלא היה צריך לעלות למטוס הזה וגרם למשקל עודף. שש דקות לאחר ההמראה מנוע מס' 3 נפל (כן כן פשוט נפל) מהכנף (בגלל הלחץ הכבד) וקצת אחרי מנוע מס' 4 וכאשר המטוס התחיל לחזור הוא פשוט נפל (כנראה ששני המנועים לא החזיקו אותו. ואסור לשכוח שזה רק מצד אחד של הגוף ולכן אין איזון)

פורסם

אמממ ב1862 היה 742? :lol:

ויש כל מיני גרסאות גרסה אחרת אומרת שהברגים של המנועים לא היו מחוזקים היטב דבר שגרם לנפילת המנוע השלישי והרביעי :?

אגב לא להאשים את אלעל בגרסה זאת! טעות של בואינג :idea:

פורסם
אמממ ב1862 היה 742? :lol:

ויש כל מיני גרסאות גרסה אחרת אומרת שהברגים של המנועים לא היו מחוזקים היטב דבר שגרם לנפילת המנוע השלישי והרביעי :?

אגב לא להאשים את אלעל בגרסה זאת! טעות של בואינג :idea:

הטיסה הייתה 1862 והיה 742 עוד אפילו לאדם הקדמון (תשאל את פרד פלינסטון)

פורסם
אלעל 1862 שהמריא מאמסטרדאם היה אכן 742 (4X-AXG) ובגלל טעות של אחד אחריים על המטען הואלה למטוס מטען שלא היה צריך לעלות למטוס הזה וגרם למשקל עודף. שש דקות לאחר ההמראה מנוע מס' 3 נפל (כן כן פשוט נפל) מהכנף (בגלל הלחץ הכבד) וקצת אחרי מנוע מס' 4 וכאשר המטוס התחיל לחזור הוא פשוט נפל (כנראה ששני המנועים לא החזיקו אותו. ואסור לשכוח שזה רק מצד אחד של הגוף ולכן אין איזון)

הוא נפל כי הכנף בלי המנועים נקראה כשהמנוע אף ... מילא עם 2 מנועים בצד אחד בלבד.. אבל בלי כנף כבר יש גבול (למרות שF15 עשה את זה טס בלי כנף אבל אי אפשר להשוות בגודל ובמשקל... לסיפור הF15 במהלך קרב אויר אני חושב עם מיג המיג נכנס לו בכנף (אם לא מיג זה סקיהוק שלנו בקרב אימון או עוד F15 ) וקרע אותה הטייס המשיך לטוס בשליטה דיי מלאה עם נטיה לצד... הטייס לא יכול היה לראות את מצבו החמור מהקוקפיט והמשיך לטוס בלא יודע שכנף אחת נמצאת אצלו באדמה והשניה בגובה רב עם המטוס... הוא נחת בלי לחץ הידרואלי והפקח מגדל הרים רשת שעצרה אותו... לאחר הנחיתה הוא גילה באמת עד כמה מצבו היה חמור (באויר מטוס אחר גילה לו רק לא עד כדי כמה) )

פורסם

זה באמת היה סקייהוק ישראלי אבל יש הבדל בין השניים ללא ספק.

לאף 15 אבדה כנף ובמזל הוא יכל לשלוט במטוס עוד מספר דקות אבל פה מדובר על ג'מבו בגובה נמוך שהאיזון שלו יוצא מכלל שליטה לגמרי (!) וזה שני דברים שונים לחלוטין.

פורסם

התפוצצות מטוס הבואינג של חברת אל-על הישראלית:

1.jpg

מטוס הבואינג הישראלי הותקף והוטל ליד שדה:

2.jpg

המטוס מתקלח כתוצאה מההפוצצות:

3.jpg

יהי זכרם ברוך.

צוות המטוס ,נוסעי טיסת אל-על 1862.

פורסם

שלום, חשבתי להוסיף מעט מידע מזכרוני ללא עבודת מחקר ומעבר על החומר הקיים באינטרנט.

מתחילת קיומה, אל על הפעילה שני סוגי מטוסי נוסעים: לוקהיד 1029 סופר-קונסטליישן ודאגלס DC-4 סקיימאסטר. שניהם בעלי 4 מנועי בוכנה. מעולם לא הפעילה דאגלס DC-3 דקוטה, ארקיע הפעילה אותם. אחרי מטוסים אלה נכנס לשימושה בריסטול בריטניה בעל 4 מנועי טורבו-פרופ, ואחריו מטוס הסילון הראשון, בואינג 707. יצא לי לטוס כנוסע בכולם. בשנת 1955 יירט זוג מטוסי מיג 15 של חיל האוויר הבולגרי את הקונסטליישן של אל על שהיה בדרכו מנתב"ג לאירופה וסטה כמה ק"מ מנתיבו. המיירטים לא ביצעו נוהל זיהוי ויירוט מטוס, ופשוט הפילו אותו באש תותחים, בריונות לשמה. בין הנוסעים נספה גם ראש מינהל התעופה האזרחית, יואב פלגי.

מטוס המטען של אל על שנפל בהולנד, נפל עקב תקלה וללא שום קשר להטענתו. מטוסי המטען מדגם 747F יוצרו בבואינג עם מנועי ג'נרל אלקטריק, להבדיל מדגם מטוס הנוסעים / מטען המעורב, ה- B747-200 בהם הותקנו בדרך כלל מנועי פראט אנד וויטני, ולעתים רולס רויס. במטוסי המטען המנוע מחובר לכנף באמצעות תותב, מין פין ענק, בו התגלו במהלך עבודות תחזוקה לאורך השנים, סדקים. בואינג הוציאה הוראת שינוי בטיחות שקבע כי על מפעילי דגם המטען להחליף את התותבים האלה בתותב חדש משופר, אך לא קבעה מועד לביצוע ההחלפה, והתירה למפעילים שימוש מתמשך בתותבים הישנים תוך ביצוע בדיקות סדקים בהם בתדירות מסוימת. הדילמה של אל על היתה כי לצורך החלפת התותבים היה הכרח לקרקע את מטוסי המטען למשך כמה ימים ולזאת לא יכלה להסכים עקב משמעויות כלכליות, מטוסים אלה טסו בממוצע כ- 18 שעות ביממה והביאו להכנסות משמעותיות לחברה ולקאל שהפעילה גם היא שני מטוסי מטען כאלה. הבעיתיות של בדיקות הסדקים היתה כי קשה מאוד לראות את תוצאות הבדיקה המתבצעת בציוד מתוחכם בעת שהתותבים מורכבים במטוס.

מה שקרה בתאונה לידידי ז"ל הקברניט הותיק פוקס הידוע כ"פוקסי", הוא המריא מסכיפהול לארה"ב, בגובה 7000 רגל על ה- SID, נתלש לו מנוע עקב כישלון תותב. הוא החליט לחזור לנחיתה, הפעיל שפיכת דלק בכדי להרטין משקל לפחות למיגבלת נחיתה וכן להקטין סיכון השריפה בנחיתה, תוך התארגנות לנחיתה, פנה לכיוון הפיינל בהנמכה וכאן נתלש המנוע השני עקב העומסים שנוצרו על התותב שלו בעת התנדנדות ותלישת המנוע הראשון. נוצרה אסימטריית דחף קשה כי המטוס הכבד דרש דחף רב, שסופק רק משני מנועי כנף ימין כי השמאליים נתלשו, פוקסי החליט להקטין מהירות די מוקדם ולצורך כך הוריד מדפים. עקב הנזק בעת התלישות, כנף שמאל התעוותה, והמדפים ירדו באופן אסימטרי, דבר שגרם מיידית לגלגול לא נשלט תוך הורדת אף, ממנה לא הצליח הקברניט להיחל.ץ המטוס התרסק לתוך בניין מגורים ענק שהיה מאוכלס במהגרים, ביניהם לא חוקיים. פרצה אש אדירה, ומספר ההרוגים הגבוה לא ידוע בדיוק כי הלא חוקיים לא היו רשומים כראוי. צוות המטוס כלל שני טייסים, מהנדס טייס וצופה, נדמה לי אשתו של קב"ט אל על. 8 חודשים קודם לכן התרסק בנסיבות דומות מטוס מדגם זהה של CHINA AIRLINES . תאונה הנובעת מאופי התעבורה האווירית המסחרית לדעתי- כלומר הצורך להצדיק קיומך ולפעול ברווחיות גבוהה, מול ידע טכנולוגי לא מספיק טוב במקרה זה. :wink:

פורסם

בלינק השני שסיפק לבון מקודם, תמצאו את תמליל השיחה בין הקברניט לפקחים, וביחד עם ההסבר של עופר מקודם זה יעזור המון להבין את התרחשות האירועים באותו זמן.

http://www.airdisaster.com/cvr/elal1862.shtml

פורסם
אלעל 1862 שהמריא מאמסטרדאם היה אכן 742 (4X-AXG) ובגלל טעות של אחד אחריים על המטען הואלה למטוס מטען שלא היה צריך לעלות למטוס הזה וגרם למשקל עודף. שש דקות לאחר ההמראה מנוע מס' 3 נפל (כן כן פשוט נפל) מהכנף (בגלל הלחץ הכבד) וקצת אחרי מנוע מס' 4 וכאשר המטוס התחיל לחזור הוא פשוט נפל (כנראה ששני המנועים לא החזיקו אותו. ואסור לשכוח שזה רק מצד אחד של הגוף ולכן אין איזון)

גל אני מתלפא עליך, איזה משקלעודף ואיזה נעליים. הבעיה הייתה במסמרות שמחברות את תושבת המנוע לכנף עצמה, בגלל עודף משקל לא נופל מנוע

פורסם

ההודעה המצוטטת כוללת מידע לגבי סיבות התאונה שאין לו ולמציאות דבר אחד נכון. חבל שאנשים כותבים את מחשבותיהם ללא כל בדיקה עם מקור מוסמך.

פורסמו בעבר בפורום הודעות בנושא, וניתן למצוא אותן באמצעות חיפוש.

אלעל 1862 שהמריא מאמסטרדאם היה אכן 742 (4X-AXG) ובגלל טעות של אחד אחריים על המטען הואלה למטוס מטען שלא היה צריך לעלות למטוס הזה וגרם למשקל עודף. שש דקות לאחר ההמראה מנוע מס' 3 נפל (כן כן פשוט נפל) מהכנף (בגלל הלחץ הכבד) וקצת אחרי מנוע מס' 4 וכאשר המטוס התחיל לחזור הוא פשוט נפל (כנראה ששני המנועים לא החזיקו אותו. ואסור לשכוח שזה רק מצד אחד של הגוף ולכן אין איזון)
פורסם

אל על מעולם לא הפעילה DC-3

הבנתי שזה היה מטוס Lockheed L-049 והוא הופל על ידי מטוסים בולגרים...

למה?

מישהו יודע עוד מידע על התקרית הזאת?

אתן לך מידע מהמוח הקטן והמצומם שלי...

וזה לא היה מטוס מסוג Lockheed,היו להם פעם DC-3

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...