עבור לתוכן
amir friedland

**NOTAM - RW12/30 RE-OPEN**

Recommended Posts

פורסם
**NOTAM - RW12/30 RE-OPEN**

 

 

.החל מה 08.03.2014 בשעה 00:05Z יחזור לפעולה מסלול 12-30.

 


 

מסמך תפעול עבודה מפורט זמין בכתובת הבא :

 

אנגלית : English - OPS DOC

 

עברית : Hebrew - OPS DOC

 

 

*END OF NOTAM*
פורסם

מה השינויים שבוצעו בסקטור?

 

א. מצטרף לשאלה.

ב. מדוע בהסעה לנק' המתנה 26 לא ניתן להסיע גם דרך E? אני מכיר שמטוסים מטרמינל 1 ורחבות L/J מתיישרים דרך E.

ג. לא מצויינת בנוהל מטודולוגיית אישורי המראות 26/30 כאשר יש נחיתות ILS12, כמו"כ לא מדובר על נוהל REDUCTION.

פורסם

א. השיינוים הינם הוספת כל הנקדות החדשות לסקטור ( דוגמאת REBDO וכו..) הוספת ההליכים החדשים דוג' ( RNAV GNSS , ILS 26 Y\Z וכו..) ועוד תיקונים כללים ..

ב. ניתן להסיע גם על ה E , המצויין במסמך מתייחס להסעה מ T3 שמתבצעת דרך ה R, הסעה מהרחבות המזרחיות ( L ו B ) ניתן להסיע לנקדות ההמתנה של 26 גם דרך ה E.

ג. גל , הדברים הנל הוסברו בערב פקחים שנערך ביום שלישי שעבר , מי שהגיע הוסבר לו בדיוק כיצד יש לעבוד .. , ההקלטה תעלה בזמן הקרוב לפורום על מנת שמי שלא היה יוכל להתעדכן .. בקצרה , לא יהיה מצב של נחיתות 12 והמראות 30 אני מניח שהתבלבלת.. בנוגע ל ILS 12 והמראות 26 , השיטה הישנה , במצב של קירבה בין נוחתת על 12 וממריאה על 26 , ינתן אישור נחיתה למטוס על ה ILS כל עוד הוא לא חצה עוד את קו החוף  , במצב כזה התנועה הממריאה תשאר על תדר מגדל עד לווידוא של הפרדה תקינה ואז יעשה מעבר הקשר לגישה.

 

מקרה דומה יעשה במצב של המראה 30 על SID PURLA ו ותנועה מתכנסת לנחיתה באזור REBDO , התנועה הממריאה תשמור גובה הפרדה נמוך יותר של 3000 ( גובה ראשוני ) ושתי התנועות ישארו על תדר מגדל עד לווידא הפרדה תיקנית.

פורסם

א. השיינוים הינם הוספת כל הנקדות החדשות לסקטור ( דוגמאת REBDO וכו..) הוספת ההליכים החדשים דוג' ( RNAV GNSS , ILS 26 Y\Z וכו..) ועוד תיקונים כללים ..

ב. ניתן להסיע גם על ה E , המצויין במסמך מתייחס להסעה מ T3 שמתבצעת דרך ה R, הסעה מהרחבות המזרחיות ( L ו B ) ניתן להסיע לנקדות ההמתנה של 26 גם דרך ה E.

ג. גל , הדברים הנל הוסברו בערב פקחים שנערך ביום שלישי שעבר , מי שהגיע הוסבר לו בדיוק כיצד יש לעבוד .. , ההקלטה תעלה בזמן הקרוב לפורום על מנת שמי שלא היה יוכל להתעדכן .. בקצרה , לא יהיה מצב של נחיתות 12 והמראות 30 אני מניח שהתבלבלת.. בנוגע ל ILS 12 והמראות 26 , השיטה הישנה , במצב של קירבה בין נוחתת על 12 וממריאה על 26 , ינתן אישור נחיתה למטוס על ה ILS כל עוד הוא לא חצה עוד את קו החוף  , במצב כזה התנועה הממריאה תשאר על תדר מגדל עד לווידוא של הפרדה תקינה ואז יעשה מעבר הקשר לגישה.

 

מקרה דומה יעשה במצב של המראה 30 על SID PURLA ו ותנועה מתכנסת לנחיתה באזור REBDO , התנועה הממריאה תשמור גובה הפרדה נמוך יותר של 3000 ( גובה ראשוני ) ושתי התנועות ישארו על תדר מגדל עד לווידא הפרדה תיקנית.

 

למעשה בהמראות 26 לכיוון מערב ונחיתות 30 יש הפרדה "מובנת", הממראים מטפסים עד 3000(ראשוני), ואילו המנמיכים שומרים 4500/5000 עד שהם עברו את ציר המסלול של 30(REBDO).

פורסם

למעשה בהמראות 26 לכיוון מערב ונחיתות 30 יש הפרדה "מובנת", הממראים מטפסים עד 3000(ראשוני), ואילו המנמיכים שומרים 4500/5000 עד שהם עברו את ציר המסלול של 30(REBDO).

 

בדיוק, לכן יש לשמור 3000 ראשוני ולא לתת המשך טיפוס לטובת ווידוא ההפרדה , אך עדין יש צורך ששני התנועות יהיו על אותו התדר על מנת להבטיח הפרדה (אחרי הכל מדובר ברשת ואטסים ולא בחיים האמיתיים )

פורסם

א. השיינוים הינם הוספת כל הנקדות החדשות לסקטור ( דוגמאת REBDO וכו..) הוספת ההליכים החדשים דוג' ( RNAV GNSS , ILS 26 Y\Z וכו..) ועוד תיקונים כללים ..

ב. ניתן להסיע גם על ה E , המצויין במסמך מתייחס להסעה מ T3 שמתבצעת דרך ה R, הסעה מהרחבות המזרחיות ( L ו B ) ניתן להסיע לנקדות ההמתנה של 26 גם דרך ה E.

ג. גל , הדברים הנל הוסברו בערב פקחים שנערך ביום שלישי שעבר , מי שהגיע הוסבר לו בדיוק כיצד יש לעבוד .. , ההקלטה תעלה בזמן הקרוב לפורום על מנת שמי שלא היה יוכל להתעדכן .. בקצרה , לא יהיה מצב של נחיתות 12 והמראות 30 אני מניח שהתבלבלת.. בנוגע ל ILS 12 והמראות 26 , השיטה הישנה , במצב של קירבה בין נוחתת על 12 וממריאה על 26 , ינתן אישור נחיתה למטוס על ה ILS כל עוד הוא לא חצה עוד את קו החוף  , במצב כזה התנועה הממריאה תשאר על תדר מגדל עד לווידוא של הפרדה תקינה ואז יעשה מעבר הקשר לגישה.

 

מקרה דומה יעשה במצב של המראה 30 על SID PURLA ו ותנועה מתכנסת לנחיתה באזור REBDO , התנועה הממריאה תשמור גובה הפרדה נמוך יותר של 3000 ( גובה ראשוני ) ושתי התנועות ישארו על תדר מגדל עד לווידא הפרדה תיקנית.

 

לא התבלבלתי.

אין הבדל מהותי בין המראה על 30 והמראה על 26 כשיש נחיתות ILS 12.

אישור המראה למטוס בקו חוף (או אפילו מתקרב) היא ממש מאוחרת מדי, ורחוקה מההגדרה במציאות.

אני ממליץ לעדכן את הנוהל בהתאם לקיים במציאות, אשמח להסביר את הנוהל בשיחה פרטית.

פורסם

לא התבלבלתי.

אין הבדל מהותי בין המראה על 30 והמראה על 26 כשיש נחיתות ILS 12.

אישור המראה למטוס בקו חוף (או אפילו מתקרב) היא ממש מאוחרת מדי, ורחוקה מההגדרה במציאות.

אני ממליץ לעדכן את הנוהל בהתאם לקיים במציאות, אשמח להסביר את הנוהל בשיחה פרטית.

לא קיים מצב של נחיתות 12 והמראות 30 לכן התייחסתי רק ל 26.

 

לגבי הנוהל לא הבנתי בדיוק למה התכוונת אשמח אם תסביר לי בשיחה פרטית ונראה אם יש מקום לשינוי , תודה לך על העזרה..

פורסם

לא קיים מצב של נחיתות 12 והמראות 30 לכן התייחסתי רק ל 26.

 

לגבי הנוהל לא הבנתי בדיוק למה התכוונת אשמח אם תסביר לי בשיחה פרטית ונראה אם יש מקום לשינוי , תודה לך על העזרה..

 

בתצורת 12/26 ניתן לאשר המראות ממסלול 30 באופן פרטני.

 

להסברים אתה מוזמן ליצור איתי קשר דרך הפייסבוק ואסביר לך טלפונית כל מה שתרצה.

פורסם

בתצורת 12/26 ניתן לאשר המראות ממסלול 30 באופן פרטני.

 

להסברים אתה מוזמן ליצור איתי קשר דרך הפייסבוק ואסביר לך טלפונית כל מה שתרצה.

 

תודה גל , אם אצטרך אדע לצור איתך קשר.

ביינתים מה שאמרתי בתגובות הקודמות הוא בתוקף ברשת.

פורסם

בתצורת 12/26 ניתן לאשר המראות ממסלול 30 באופן פרטני.

 

להסברים אתה מוזמן ליצור איתי קשר דרך הפייסבוק ואסביר לך טלפונית כל מה שתרצה.

 

במציאות ההפרדות גדולות יותר משיקולים פוליטיים.

 

לגבי 30 - לא מבין מה אתה מחדש כאן. עבור מטוסים שהם לא HEAVY ובבקשה מיוחדת, ובהתאם לשיקולי תעבורה בזמן אמת. זה היה כך גם בעבר כולל ברשת.

פורסם

חברים שימו לב , 

נזרקו פה כל מיני דברים שאינם נכונים וחלקם נכונים חלקית . בכל אופן להלן הנהלים הרשמים של מחלקת מבצעים שהינם הנכונים והתקפים ברשת :

 

הערות הנל מתייחסות לתצורת עבודה עם מסלול 26 להמראות ובמקביל שימוש במסלול 12 לנחיתות :

 

1) כאשר מסלול 26 משמש להמראות ומסלול 12 לנחיתות בגישת ILS -  כל עוד המטוס הנכנס לגישה הינו 12 מייל ממסלול 12 ההמראה ממסלול 26 תינתן בצורה רגילה לחלוטין . מיד לאחר ההמראה מעבר קשר לגישה ללא יתערבות נוספת של פקח מגדל בן גוריון.

 
2) במצב של תנועה שהינה קרובה יותר מ 12 מייל לנגיעה במסלול 12 -  המראה תבוצע על פי נוהל הפחתת הפרדה ( Reduction), פקח המגדל מחוייב להשאיר את המטוס הממריא על ערוץ המגדל עד שווידא כי הממריא חלף את צומת המסלולים 12 עם 26 ( חלף את מיפתן המסלול של 12 ) , כאשר ווידא זו , ינתן אישור הנחיתה למטוס בגישה ל מסלול 12. שימו לב ! כל זאת יבוצע עוד לפני שהמטוס בגישה חלף את הנקודה LIMKO , במקרה שהמטוס בגישה חלף את הנקודה והמטוס הממריא אינו חצה את צומת המסלולים - אין הפרדה !

3) במקרה שמבוצעת גישת VOR למסלול 12 - המטוס הממריא יקבל אישור המראה כאשר המטוס בגישה נמצא במרחק של יותר מ 20 מייל ממסלול 12 !  ( לא ייתקים נוהל הפחתת הפרדה ! ) 

 

 

הנהלים יצורפו למסמך שיצא בקרוב בגרסא מעודכנת שכוללים את הדגשים הנל.

 

**פורסם גם בפורום ATC**

 

אבקש מכל מי שרוצה להעיר או לשאול לעשות זו בהודעה פרטית על מנת למנוע בלבול בנושא . הנהלים הנל נכתבו לאחר בדיקה ואימות עם הנהלים במציאות והינם הנכונים והתקפים לרשת.

 

פורסם
פורסם

בדיוק, לכן יש לשמור 3000 ראשוני ולא לתת המשך טיפוס לטובת ווידוא ההפרדה , אך עדין יש צורך ששני התנועות יהיו על אותו התדר על מנת להבטיח הפרדה (אחרי הכל מדובר ברשת ואטסים ולא בחיים האמיתיים )

 

לא הבנתי למה במקרה זה הפרדה על המגדל.

בעצם סירסת במקרה הזה את פקח הגישה.

מה הבעיה להגיד לטייס ממריא RADAR CONTACT MAINTAIN 3000 FEET?

בדיוק כמו שעובד במציאות...

פורסם

לא הבנתי למה במקרה זה הפרדה על המגדל.

בעצם סירסת במקרה הזה את פקח הגישה.

מה הבעיה להגיד לטייס ממריא RADAR CONTACT MAINTAIN 3000 FEET?

בדיוק כמו שעובד במציאות...

 

גל , ביקשתי כבר כמה פעמים , שאלות בהודעה פרטית , אתה יוצר בלבול עם השאלות שלך ( שהן לגיטימות ואין איתם שום בעיה אבל יש צורה לשאול אותם והיא בהודעה פרטית על מנת למנוע בלבול של חברי חטיבה - כבד זאת בבקשה.

קיבלת תשובה בהודעה פרטית.

פורסם

מינץ,  דע מאין באת ולאן אתה הולך.   אתה שם בזכות מה שייצרנו כאן ברשת לאורך 12 השנים האחרונות, כמוך אחרים גם בחיל האוויר.  תן לפרידלנד לעבוד.   אנחנו בקשר מתמיד עם מי שמגדיר את הנהלים.  גם ברש"ת, גם ברת"א. 

מנהל החטיבה שלנו עוזר באפייון נהלים שבקרוב תכיר.  קצת הערכה.. 

 

את חלק מהדברים בוחרים ליישם, חלק לא.   הכי קל להעלות לאתר VATIL את ספר המכ"מ של ב"ג מחר בבוקר.  אנחנו בוחרים שלא לעשות זאת כי צריך לדעת מה ליישם ומה לא.  יש לנו רק כמה חודשים ללמד ילד בן 17 לפקח, לא שנתיים.

פורסם (נערך)

מינץ,  דע מאין באת ולאן אתה הולך.   אתה שם בזכות מה שייצרנו כאן ברשת לאורך 12 השנים האחרונות, כמוך אחרים גם בחיל האוויר.  תן לפרידלנד לעבוד.   אנחנו בקשר מתמיד עם מי שמגדיר את הנהלים.  גם ברש"ת, גם ברת"א. 

מנהל החטיבה שלנו עוזר באפייון נהלים שבקרוב תכיר.  קצת הערכה.. 

 

את חלק מהדברים בוחרים ליישם, חלק לא.   הכי קל להעלות לאתר VATIL את ספר המכ"מ של ב"ג מחר בבוקר.  אנחנו בוחרים שלא לעשות זאת כי צריך לדעת מה ליישם ומה לא.  יש לנו רק כמה חודשים ללמד ילד בן 17 לפקח, לא שנתיים.

 

א. מזכיר לך שאת ההכשרה המקצועית לא עברתי כאן, ואני לא מבין למה זה בכלל רלוונטי.

 

ב. אני "שם" בזכות הרבה שעות של למידה עצמית ולא בזכות ואטיל, בלי להפחית טיפה מכבוד ואטיל/ואטסים.

 

ג. מתי הפרעתי לפרידלנד לעבוד? כשביקשתי להבין מדוע הדברים כך ולא אחרת? כשהתרעתי על קונפליקט מובנה בנוהל? אני מדבר על טובת הפקחים והטייסים ותו לא.

 

ד. במקביל אני גם בקשר עם אלמוג כבר כשבועיים (עוד כשכתב שאתם מנסים להתאפס על מה שקורה במציאות הצעתי לעזור).

 

 

 

אני מוסיף קטע קצר שכתבתי לפרידלנד בשיחה פרטית, אולי זה יעזור להרגיע פה טיפה את העניינים:

 

"  על מה אתה מדבר?

איזו עוקצנות?

אני בתחביב כבר 9 שנים

עובד עם פקחי טיסה כל יום

אני יודע על עצמי שתמיד המטרה הייתה להידמות כמה שיותר למציאות, ותמיד גם להבין על מה ולמה

בזכות העבודה שלי, יש לי את האופציה לקרב את הסימולציה למציאות

 

למה אתה לוקח את זה בצורה כ"כ שלילית?  "

 

 

בקיצור, אמיר ושות', אם פירשתם את הדברים שלי בצורה שלילית מכל סוג, הרי שזו פרשנות מוטעית ורחוקה מכל כוונה שלי.

אני מאז ומתמיד הייתי פדנט לגבי הריאליזם וניסיתי לעזור למי שלא חי את זה, להכניס את הריאליזם לרשת.

 

בכל מקרה, ברור שזו הפעם האחרונה שאני מתערב, גדולה הטעות ככל שתהיה.

נערך ביום על-ידי Gal Mintz
פורסם

גל יש לעזור ויש להראות כמה הצוות טועה. לעזור עושים בפרטי כמו שכתבת , לא בלהפוך את הנוהל המפורסם לדיון.

בוא נתקדם, אתה מכיר אותי, אני מאוד ישיר בכתיבה שלי ובדרכי. אין לי טעם להכנס איתך לוויכוח.

בסוף היום, כל אותם אלו שעוסקים בפיקוח כפי שאתה עוסק, הגיעו לשם בזכות הקשר של ואטיל למערכת.

הייתי שם כשסודרי נכנס למערך הפיקוח ורמד פיקוח טיסה היה אצלי בבית, אחרי כמה שנים ישבנו כל הצוות אצל אודי אחרי שחצי מגדל בג הגיע אלי הביתה לראות מה זה ואטיל. שלא לדבר על חדרי הבקרה לאורך השנים.

תן טיפלה כבוד לבאר שממנה אתה לוגם. עד לפני 5 שנים אף אחד ברש״ת לא היה יוזם קשר למטרת העסקה תעופתית עם אדם שאין לו נסיון פיקוח צבאי. כנל בחיל האוויר שניסו לגייס יוצאי ואטיל.

זה מעצבן אותי ששוכחים קצת הסטוריה.

פורסם

אמיר(פז), נראה לי שאתה לא מבין את גל נכון. זה נראה כאילו אתם חושבים שהוא מנסה לעקוץ אתכם ואתם מתגוננים. הוא בסה"כ מנסה להבין למה דברים נעשו בדרך קצת שונה מהמציאות ונראה שאתם מתעצבנים לחינם.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...