עבור לתוכן
Moshe Mizrahi

קול קורא לכנס ארצי של כלל חובבי התעופה הוירטואלית

Recommended Posts

פורסם

2. מה זאת אומרת זאת דעתך ? כשכותבים הצהרות כאלה צריך לבוא עם עובדות , כשיש לך חברה שמשווקת מוצר אתה יודע אם לאנשים נמאס לפי הרווחים... (סטטיסטיקה במקרה הזה)

 

3. מה זה משנה לך אם אני לא מאמין בתעופה הקלה אך למרות זאת אתה מקבל כל מה שאתה צריך ? . ההפך,  תעריך את זה שאין אמונה בתעופה קלה אך בכל זאת נותנים לה מענה ראוי ואף יותר.

כשהחטיבה עשתה פה כמה אירועים והעלו מגדלים בכל הצפון אתה יודע כמה תנועות היו? 

 

6. מה הקשר ל-F16 בנתב"ג ? באירועים חטיבתיים בד"כ יש ת"א , שהארגונים יפגינו נוכחות.

 

7. אני מסביר לך שהתעופה הקלה לא אטרקטיבית במיוחד לא רק אצלנו - אלא בכל רחבי VATSIM.

אני אומר שבמידה והתעופה הקלה אכן עולה על הכבדה ואנחנו מפקחים רק על שדה אחד אז יש לנו בעיה שניתנת לפיתרון.

 

ברצוני רגע לתקן משהו שכתבתי , נענו כשני אנשים בהתחלת לטובת הביה"ס וגבריאל הוא אחד מהם שכיום מנהל שם.

2. אין לי את הידע איך להגיע לסטטיסטיקה הזאת- אשמח אם תאיר את עיניי, בכל מקרה ביססתי את הטענה הזאת על דעתי ודעת רבים שמעדיפים להישאר בעילום שם.

אני מצפה שתענה לי על השאלה:  אתה נהנה לבהות במחשב כמה שעות רק בשביל להטיס 10 דקות?

3.מכמה פרספקטיבות כאלה ואחרות אני יכול להגיד לך בוודאות שאין מענה הולם, המענה שיש הוא כדי לצאת מידי חובה ולהשתיק דעות כאלה ואחרות, 

עובדה שבפעם הראשונה שחף תעופה נכשלה, וכשניסו להחיות אותה חטפו סטירת לחי מצד ההנהלה והחטיבה(אני באופן אישי עד לזה).

6. תל-אביב זה לא פיתרון להכל, באירוע עמוס תל-אביב לא יתעסק עם מבנה רעמים שממריא מעובדה בנתיבי קרב או עם ססנה בניווט בצפון,

זה רק מחזק את עמדתי בסעיף 3.

זה כמו שיש אירוע בניו יורק ותעלה רק ניו-יורק סנטר. 

7. (אולי אנחנו צריכים לעבור לIVAO ולא להפך...)

התוספת שלך בסוף ההודעה רק מחזקת את הטענה שלי בסעיף 3.

ובכל מקרה, תודה רבה לאילי שמפקח כעת תל אביב למרות שהמרחב ריק.

לו היה לי הזמן הייתי תכף ומיד עולה לניווט תחת פיקוחו.

פורסם

2. אין לי את הידע איך להגיע לסטטיסטיקה הזאת- אשמח אם תאיר את עיניי, בכל מקרה ביססתי את הטענה הזאת על דעתי ודעת רבים שמעדיפים להישאר בעילום שם.

אני מצפה שתענה לי על השאלה:

אתה נהנה לבהות במחשב כמה שעות רק בשביל להטיס 10 דקות?

3.מכמה פרספקטיבות כאלה ואחרות אני יכול להגיד לך בוודאות שאין מענה הולם, המענה שיש הוא כדי לצאת מידי חובה ולהשתיק דעות כאלה ואחרות,

עובדה שבפעם הראשונה שחף תעופה נכשלה, וכשניסו להחיות אותה חטפו סטירת לחי מצד ההנהלה והחטיבה(אני באופן אישי עד לזה).

6. תל-אביב זה לא פיתרון להכל, באירוע עמוס תל-אביב לא יתעסק עם מבנה רעמים שממריא מעובדה בנתיבי קרב או עם ססנה בניווט בצפון,

זה רק מחזק את עמדתי בסעיף 3.

זה כמו שיש אירוע בניו יורק ותעלה רק ניו-יורק סנטר.

7. (אולי אנחנו צריכים לעבור לIVAO ולא להפך...)

התוספת שלך בסוף ההודעה רק מחזקת את הטענה שלי בסעיף 3.

ובכל מקרה, תודה רבה לאילי שמפקח כעת תל אביב למרות שהמרחב ריק.

לו היה לי הזמן הייתי תכף ומיד עולה לניווט תחת פיקוחו.

 

2. חובת ההוכחה היא עליך כי הטענה היא שלך אבל אם אתה מבסס אותה על דעה אישית אין לי מה לומר לך מעבר לכך שאני בטוח בסטטיסטיקה - אם תבדוק תגלה יותר פעילות כבדה.

אני לא נהנה מטיסות ארוכות נקודה , לכן אין לי בעיה לטוס שעה - שעתיים בכבדים ואני נהנה מזה.

6+3. לא יודע מה היה עם שחף תעופה , אבל אם לא קם אף אחד ולוקח יוזמה על החברה הזאת אז זה מראה כמה היא חשובה לחברים פה.

אני דיברתי עם קבוצת אנשים פה שרצתה להחיות אותה מחדש ומנהל החטיבה עד לשיחה הטלפונית הזאת - זה היה לפני חודשיים בערך ומאז אף אחד לא פנה אלינו.

תל אביב זה מענה הולם מאוד - הוא נותן לך קלירנס , נותן לך שירותי נתיב , מנהל לך את ה-CTR ובקיצור נותן את כל השירות שאתה צריך לטיסה שלך.

וכן , אם צריך להתעסק עם מבנה רעמים שממריא בעובדה ובססנה בצפון אז הוא יעשה את זה.

חיל האוויר הוירטואלי מוזמן לפנות למחלקת מבצעים לטובת תיאום נוהל מסודר בעבור פעילותם.

פורסם

מסכים עם בוקי, מסכים עם באכתרי.

אגיד ואתייחס לנקודה ש31 פקחים מוסמכים זה לא מעט וזה מספר מכובד מאוד שלא היה פה מאז ומעולם.

אם חלק גדול לא עולה לפקח אז צריך לעשות בדק בית ולשפר.

לשאלתך עמית - כן, אני נהנה לטוס 10 שעות עם ג'מבו וכמוני רבים אחרים ברשת הזאת.

ודבר אחרון, הכי קל לבוא ולהתלונן ולתת רשימת מכולת של מה לא בסדר אבל עם זה צריך לתת רשימת פתרונות. אם אין פיקוח מתלוננים שאין, אם יש גישה אז למה רק נתבג ואם יש תל אביב אז זה לא ריאליסטי שהוא מפקח על ראש פינה.... הפתרון הוא ליזום ערב פיקוח אחת לשבוע, שבועיים עם תעופה קלה וזה יעשה טוב גם לפקחים המתלמדים.

כמו שכבר נאמר 36 אנשים ישבו בפאנל חטיבה בts במשך שלוש שעות ואני בטוח שאם זה היה ערב של פיקוח במקום לא היינו רואים את הכמות הזאת. אותם אנשים אנא השמיעו קול וננסה למצוא פתרון לסוגייה, בין אם הוא טכני (התחברות לרשת, סינרים וכו) או כל דבר אחר.

פורסם

 אני מצפה שתענה לי על השאלה:  אתה נהנה לבהות במחשב כמה שעות רק בשביל להטיס 10 דקות?

לעמית תשובה לשאלתך: כל אחד לפי שאיפתו.ישנם כאלה שמעדיפים קלים ואחרים כבדים. אני למשל נהנה מ"הסיעור מוחות" בכבדים הדורש ידע רב בכל ההליכים המחשבים תיכנון הטיסה וכ"ו ומשתעמם עד מוות בססנות למיניהם שבלי COLD AND DARK פשוט מסובבים מפתח כמו באוטו פרטי וממריאים. שלא לדבר על ביצוע גישות מאתגרות לנחיתה או TOUCH AND GO שבססנות זה קל עד שיעמום ובכבדים זה הרבה יותר מאתגר ודורש ממך ידע רב קואורדינצייה תזמון מושלם ושליטה במטוס לעין שיעור יותר מהקלים. אבל נעזוב את זה פשוט בואו לטוס שיש פיקוח קלים וכבדים כאחד.

פורסם

1- בן דוד - קראתי את ההצעה של מויש  לפני שהגבתי ולא התנפלתי , אין לי מושג איך קיבלת את הרושם שהתנפלתי .

                האמת שהגבתי בציניות , אולי מפה הרושם ......

                ברוכי כתב בדיוק את מה שאני חושב, אז אם כבר לשים את הקלפים על השולחן , לדעתי אין שום סיבה שבעולם להוריד את IFS ובמקום לשים את VFS כבית הספר הרישמי של החטיבה .

2- "שלום" ( המרכאות בכוונה ) , עושים כשיש מישהו שבצד השני רוצה בו גם ללא תנאים מקדימים , בטח לא שVFS יהיה בית הספר הרישמי עם כל הכבוד לVFS .

3- כבר בתקופתי נעשה ניסיון לסגור את הסגה הזו , לצערי היא לא צלחה , ניסינו, לא ממש היה פרטנר בצד השני, עכשיו אני למד שגם בתקופת ארנון נעשה ניסיון , אני מקווה שהיום אולי התוצאה תהיה שונה.

4- ה"עימות " הזה מיותר ולא מוסיף כלום לעולם התעופה הוירטואלי , הסיבה היחידה שבגינה VFS הופרד מואטיל ( ופה אולי נכון היה לתת גם לצעירים שבחבורה את הזכות לדעת מה התחיל את כל הברדק הזה ) , 

    הסיבה היחידה היתה ש VFS גבה כספים מחניכיו , בכך עבר באופן חד משמעי על חוקי VATSIM , ורמס את רוח ההתנדבות של החטיבה , זו הסיבה היחידה להוצאת VFS מואטיל אי שם בתקופת האבן......

5-אני בעד היוזמה של מויש לכנס של חובבי תעופה ללא קשר של דת , גזע ומין, רק אל תהפכו את זה למה שהוא יותר מזה, כנס חברים נפלא , נקודה.

6- הויכוח הניצחי בין קלים לכבדים לא יסתיים לעולם , פשוט תקבלו את זה שיש כאלה שאוהבים ישר כבדים ויש כאלה המעדיפים לעבור בהדרגה עקומת לימוד כלשהי ולהתחיל בקלים, זכותו המלאה של כל חבר לעשות כראות עיניו בנושא הזה ,

    בסופו של יום , זה "משחק" , המטרה לימוד והנאה , לפעמים הגבול בין המציאות לוירטואלי מיטשטש , זה הקסם ! אבל זה רק קסם !

פורסם

חוסר הפעילות ברשת הוא המצב הקיים- אבל לא קיים רק חוסר מצד הטייסים.

יש חוסר בפקחים, בסה"כ 31 פקחים כשירים\למחצה.

עכשיו נפתח קורס קרקע של חניך אחד.

לפניו היה קורס של שלושה חניכים.

לפניו היה יותר.

במקביל לדעיכה הזאת יש דעיכה בכמות הטייסים.

יש קשר בין דעיכה בכמות הטייסים החדשים לכמות הפקחים.

אז מה אם עכשיו חג ופתאום כל ערב עולה תל-אביב,

כבר חודש לא עלו מגדלים כללים ובקרות למעט תל-אביב.

העמדות היחידות שעולות זה עמדות נתב"ג ותל אביב.

ואם הם עולים בין אם מודיעים מראש או בספונטיות זה קורה לעיתים רחוקות.

אנשים הפסיקו לטוס ברשת כי כבר משעמם להם, כמה כבר אפשר להטיס כבדים- להטיס חמש דקות בהמראה, לשבת ליד מחשב ולבהות בו במשך כמה שעות ואז עוד חמש דקות נחיתה.

אנשים שעולים לCVFR או טיסות פנים לרוב טסים ביוניקום כי אין פיקוח.

עובדה, שהפך להיות שדה עם טיסות לאירופה שהגישות אליו הרבה יותר מעניינות מבנתב"ג, לא עלה בו פקח מחודש אוגוסט, למרות שיש לו פטנציאל להיות שדה פעיל לאירועים.

ארגונים כמו חיל האוויר הוירטואלי ושחף תעופה כבר לא טסים ברשת, כי כמעט ואין פיקוח באזורים הרלוונטים להם.

הפכנו מחטיבה השולטת על המרחב הישראלי לחטיבה של שדה אחד שלפעמים גם מעלה בקרה על כל השטח.

לדעתי, החוסר הזה נובע מהעובדה הפשוטה שכבר כמעט חצי שנה לא קם אף אחד ופתח דלת לטייסים חדשים- 100% מהטייסים החדשים שהצטרפו בתקופה האחרונה (מעטים) נאלצו ללמוד במקומות אחרים (VFS או חטיבות אחרות) ולהתמודד לבד עם זה.

אני הודעתי עוד ביוני שאני מסיים את תפקידי ברגע שנגמר הקורס בביס"ט ומאז סוף יולי- מחכים.

אני באופן אישי העברתי לראש מחלקת ההדרכה רשימה של אנשים שרוצים ללמוד טיסה בואטיל.

מבדיקה אחרונה רובם כבר לא מעוניינים או שלמדו במקומות אחרים.

ואז אין טייסים כי אין מי שיכניס אנשים חדשים, ואז גם אין פקחים כי אין את מי להכשיר( קורס קרקע של איש אחד).

טייסים זרים לא טסים לכאן כמעט כי הסינרי לא נגיש מספיק לכולם, הסינרי החינמי מתחת לנורמה האירופאית, יש סינרים לשדות כמו סופיה או קייב שהם בחינם והם נראים ממש טוב, והסינרי בתשלום לא מאפשר טיסה עם ביצועים נורמליים, וכי הם לא רוצים להגיע למרחב אווירי שרק הם  נמצאים בו.

ואז אין פיקוח כי אף אחד לא טס.

הוכחה לטענה שלי שלבית הספר לטיסה יש משמעות בפעילות היא התמונה הבאה (מהסולו שלי בIFS):

https://www.facebook.com/FS.VATIL.net/photos/a.224880934316358.1073741825.214327832038335/334816216656162/?type=3

כרגע לדעתי, גם איחוד לא יעזור לנו.

 

אני אתייחס רק לגבי הנקודה הראשונה שלך שנפתח קורס אחרון עם חניך אחד. לדעתי הדרישות כניסה הנוקשות יחסית (אם אני זוכר 30 שעות IFR, 30 שעות CVFR ו - 30 שעות לילה) הן דרישות לעתים נוקשות. ישנם טייסים כאן שאני בטוח שיש להם הרבה פחות מהדרישות האלו אבל מפצים על כך ביכולת למידה ומהירה ורצון גדול לעלות בתור פקחים להמון משמרות פיקוח. אני יכול לתת לך דוגמה לגביי, רציתי מאוד להיכנס לקורס האחרון אבל ראיתי שהדרישות גבוהות מאוד לעומת כמות השעות שיש לי ולכן ויתרתי, וזאת למרות שאני חושב שבקורס פיקוח הייתי יכול ללמוד די מהר את החומר ולעלות למשמרת.

פורסם

ברשותכם אצרף כאן את דעתי, בהקשר למה שאלמוג אומר.

 

לעלות לאתר החטיבה ולבדוק - "יש פיקוח"/"אין פיקוח" ובהרבה פעמים למצוא שלא (בשבתות האחרונות נדמה לי שבכלל לא) בבדיקה אקראית נתקלים בד"כ ב NO ATC IN LLL FIR - 

 

אמרתי את דעתי בפגישות חטיבה - עם פיקוח והשתתפות שהם נסיבתיים בד"כ אי אפשר להתקדם והנסיבתיות הזו משליכה על הרמה המקצועית של כל הצדדים שרוצים להתקדם בהיבטים שקשורים לתפקידם, 

 

סביר להניח שתעלה כאן התשובה "אי אפשר לחייב אנשים/ זה לא צבא, זה תחביב" וכך הלאה - זה נכון מצד שני אני קורא בין השורות של כולם שכולנו רוצים משהו שהוא יותר ממה שיש עכשיו ובלי מחוייבות כלשהי או איזשהו מבנה שידרוש התחייבות מסויימת כלשהי מאנשים לדעתי המצב ישאר אותו דבר. אנחנו לא צבא אבל לטעמי אנחנו כן סוג של ארגון שכדי שיעבוד נדרש משהו מהאנשים.

 

ההצעה שלי -  יומן באתר החטיבה שבו פקחים משבצים את עצמם ביום שמתאים להם בחודש ולצד זה טייסים ששמים את עצמם באותו ערב / יום, אפילו עם ציון תוכנית הטיסה ובכל מקרה באותו יום כולם מגיעים - טייס ללא קשר לפיקוח וההיפך. כך אם יש היעדרות מצד הפיקוח מישהו אחר יכול לנוכח התנועה להחליף. משהו כזה.

 

תודה,

חי.

פורסם

1- בן דוד - קראתי את ההצעה של מויש  לפני שהגבתי ולא התנפלתי , אין לי מושג איך קיבלת את הרושם שהתנפלתי .

                האמת שהגבתי בציניות , אולי מפה הרושם ......

                ברוכי כתב בדיוק את מה שאני חושב, אז אם כבר לשים את הקלפים על השולחן , לדעתי אין שום סיבה שבעולם להוריד את IFS ובמקום לשים את VFS כבית הספר הרישמי של החטיבה .

2- "שלום" ( המרכאות בכוונה ) , עושים כשיש מישהו שבצד השני רוצה בו גם ללא תנאים מקדימים , בטח לא שVFS יהיה בית הספר הרישמי עם כל הכבוד לVFS .

3- כבר בתקופתי נעשה ניסיון לסגור את הסגה הזו , לצערי היא לא צלחה , ניסינו, לא ממש היה פרטנר בצד השני, עכשיו אני למד שגם בתקופת ארנון נעשה ניסיון , אני מקווה שהיום אולי התוצאה תהיה שונה.

4- ה"עימות " הזה מיותר ולא מוסיף כלום לעולם התעופה הוירטואלי , הסיבה היחידה שבגינה VFS הופרד מואטיל ( ופה אולי נכון היה לתת גם לצעירים שבחבורה את הזכות לדעת מה התחיל את כל הברדק הזה ) , 

    הסיבה היחידה היתה ש VFS גבה כספים מחניכיו , בכך עבר באופן חד משמעי על חוקי VATSIM , ורמס את רוח ההתנדבות של החטיבה , זו הסיבה היחידה להוצאת VFS מואטיל אי שם בתקופת האבן......

5-אני בעד היוזמה של מויש לכנס של חובבי תעופה ללא קשר של דת , גזע ומין, רק אל תהפכו את זה למה שהוא יותר מזה, כנס חברים נפלא , נקודה.

6- הויכוח הניצחי בין קלים לכבדים לא יסתיים לעולם , פשוט תקבלו את זה שיש כאלה שאוהבים ישר כבדים ויש כאלה המעדיפים לעבור בהדרגה עקומת לימוד כלשהי ולהתחיל בקלים, זכותו המלאה של כל חבר לעשות כראות עיניו בנושא הזה ,

    בסופו של יום , זה "משחק" , המטרה לימוד והנאה , לפעמים הגבול בין המציאות לוירטואלי מיטשטש , זה הקסם ! אבל זה רק קסם !

 

אתה צודק מיקי.

 

אבל יש לי תוספת קטנה לגבי סעיף 6 - יש הבדל בין לקבל את העניין שכל אחד מתעסק במה שהוא אוהב (קלים או כבדים) לבין להכיר במציאות .

המציאות כיום ש-VATSIM מתמקדת בעיקר בתנועה כבדה ולכן אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לרשת וזאת צריכה להיות השקפה , למרות זאת

יש אנשים שבכל זאת מנסים לדחוף בכל הזדמנות אפשרית ש-VATIL לא מטפחת את התעופה הקלה ואף פעם לא מבינים למה....

פורסם

אתה צודק מיקי.

 

אבל יש לי תוספת קטנה לגבי סעיף 6 - יש הבדל בין לקבל את העניין שכל אחד מתעסק במה שהוא אוהב (קלים או כבדים) לבין להכיר במציאות .

המציאות כיום ש-VATSIM מתמקדת בעיקר בתנועה כבדה ולכן אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לרשת וזאת צריכה להיות השקפה , למרות זאת

יש אנשים שבכל זאת מנסים לדחוף בכל הזדמנות אפשרית ש-VATIL לא מטפחת את התעופה הקלה ואף פעם לא מבינים למה....

האמת שגם אני , עם כל האהבה שלי ל 737, טס מידי פעם ברשת עם 172 ולו רק על מנת לשמור לעצמי כשירות של ניווט עם מפה ( אפשרי בהחלט ) , או תירגול של חדירת עננים.. ושאר IFR , אתה לא עושה את זה ב 737 כמו בססנה.

יאלה עשיתם לי חשק לנקות אבק מהמחשב , ננסה להתחבר הערב עם 172 לסיבוב ( רק שיעבוד המחשב .....)

פורסם

ברשותכם אצרף כאן את דעתי, בהקשר למה שאלמוג אומר.

 

 

 

ההצעה שלי -  יומן באתר החטיבה שבו פקחים משבצים את עצמם ביום שמתאים להם בחודש ולצד זה טייסים ששמים את עצמם באותו ערב / יום, אפילו עם ציון תוכנית הטיסה ובכל מקרה באותו יום כולם מגיעים - טייס ללא קשר לפיקוח וההיפך. כך אם יש היעדרות מצד הפיקוח מישהו אחר יכול לנוכח התנועה להחליף. משהו כזה.

 

תודה,

חי.

אם אתה כותב את זה כנראה שיש כאן איזה כשל בחטיבה שלא מטמיעה את העובדה שיש כזאת מערכת של ווטסים שגם

ואטאיל מחוברת אליה ויותרהעצוב שפקחים לא משתמשים בה

נכון לתקופה זו אני לא טס בגלל אילוצים אישיים אבל שאני טס זה בעיקר בתוך אירופה שם אני יודע מתי יש פיקוח ואיפה

אם הייתי יודענמתי יש בארץ כנראה שהייתי נוחת בנתב״ג בתדירות גבוהה יותר

פורסם

חי ואלעד היקרים,

במוצאי שבת הקרובה יהיה אירוע נפלא עם פיקוח בכל רחבי המזרח התיכון כולל ישראל.

יש פקחים שכבר נרשמו (ראו שרשור בפורום אירועים), וגם טייסים.

תעשו טובה, תגיעו :-)

פורסם

הי איציק

 

בהתייחסות שלי לא הצבעתי על אירועים, אני בטוח שכולם עושים מאמץ להשתתף בהם - דיברתי על השגרה היום יומית שתאפשר להגיע מוכן יותר לאירועים כאלה.

 

לא הצלחתי להבין את השורה האחרונה ואחר כך את רוח התגובה כולה שמניחה כביכול שהאירוע בשבת הקרובה לא ידוע לי, אני מרגיש קצת לא מכובד, מבחינתי זה לגמרי לא משקף את היחס שלי לחטיבה והפעילות שלה, האם היא קוראת "למעשים במקום דיבורים" ? למה היתה כוונתך ? 

 

תודה,

חי.

פורסם

היי חי,

הכוונה שלי היא למנף את האירוע הקרוב, וליייצר מאמץ משותף של כולנו.

צריך להתייחס לאירועים ולתת בהם דגש, כי זה משליך על הרבה מאוד דברים (כולל פעילות באמצע השבוע).

ויש לנו אירוע עם תאריך משוריין ופקחים, אני קורא לכולם להתייחס ולעשות מאמץ להגיע.

לא היתה לי כוונה שתרגיש לא מכובד או להציג שאינך יודע על האירוע, קבל בבקשה את התנצלותי.

פורסם

דיברו מקודם על עובדה,חברת ראיינאייר התחילה לשם טיסות וגם חברת פגסוס. אפשר להרים אירוע בשדה, אולי זה ימשוך טייסים מריינאייר הוירטואלית שהיא VA מאוד מכובד ברשת. סינרי יש, בתור היוצר שלו אני לא אשקר שהרמה גבוהה אבל היא מספקת....

פורסם

חברים, 

1. קלים מול כבדים זו שאלה פילוסופית-מתודית-דידקטית שאינה רלוונטית לדיון, לא לאיחוד VFS IVAO VATIL ולא לכנס שמשה הציע לארגן. נראה שלהרבה אנשים יש מה להגיד בעניין, אך זה דיון אחר וזה גם מקומו, בדיון אחר.

 

2. דעתי בנושא האיחוד - קודם כל אני בעד לחלוטין גם במחיר גבוה מאוד. איחוד אמיתי לא יקרה בין הנהלות, אלא בין האנשים שההנהלות אמורות לייצג. אמרתי זאת בעבר הרחוק והקרוב בהזדמנויות שונות ולמטרות שונות, המנטרה זהה, והיא דומה לביצה ותרנגולת: איחוד שנובע מהסכם בין הנהלות שונות צריך לשרת את רצון האנשים, רצון שאם הוא קיים מספיק, אז מה שההנהלות מסכימות עליו לא צריך לשנות. הנהלה מקומה לייצג ולקדם ואם היא לא עושה זאת, על האנשים להצביע ברגליים. ולא, אני לא מכוון את דבריי לאף אחד באף אחת מההנהלות, אני פשוט אומר שהאיחוד לא צריך להיות מונהג מלמעלה, אלא להנהגה לא צריכה להשאר ברירה אלא להשלים את הפרטים הקטנים של האיחוד. אף אחד לא מחזיק אף אחד בשום מקום בכוח, אף אחד מהארגונים אינו צבא, כולם אנשים פרטיים ונדרשים לבגרות. וכל אחד יעשה מה שלדעתו טוב. מה שחשוב הוא שאף אחד לא יעשה מה שמישהו אחר חושב שטוב. זו היתה ונשארה הסיבה להפרדה בין המחנות השונים.

 

3. בהמשך ל-2, דרכי פעולה אפשריים: כאן נכנס לתמונה הכנס הזה, שמביא אנשים מכל המגזרים להפגש, לדבר על דברים שאוהבים, לשמוע הרצאות מקצועיות, ולזכור לכל החיים כאירוע חיובי שכולו אהבה לעולם התעופה. כאן נכנס לתמונה עניין יחסי הציבור שמטרתו להביא לידיעת כל האנשים הרלוונטיים שאנחנו כאן ומחכים להם בזרועות פתוחות. עוד מפגשים מקצועיים, אפילו מצומצמים, כמו שארגנתי בביתי לא מזמן. וכן, גם לטוס ולפקח כשמתאפשר, כי בסוף בשביל זה אנחנו פה. אף אחד לא צריך להכנס ללו"ז אחד של השני כדי לשאול: "למה אתה בפורום מבלבל את המוח ולא ברשת", אלא כל אחד לעצמו צריך להגיד לעצמו: "או, עכשיו באמת יש לי זמן!". 

 

4. אם נסכם את הכל - הקהילה שלנו מורכבת מאינדיבידואלים שבשלבים שונים בחייהם בחרו להתארגן בקבוצות הומוגניות, מבחירה, כאנשים פרטיים. ככה צריך להשאר - הכל אלה תהליכים פנימיים, בסוף אי אפשר לדרוש מאף אחד לעשות משהו שלא כיף לו. צריך לגרום לאנשים להצביע ברגליים. או ביוק, במצערת ובדוושות. 

פורסם

1- בן דוד - קראתי את ההצעה של מויש  לפני שהגבתי ולא התנפלתי , אין לי מושג איך קיבלת את הרושם שהתנפלתי .

                האמת שהגבתי בציניות , אולי מפה הרושם ......

                ברוכי כתב בדיוק את מה שאני חושב, אז אם כבר לשים את הקלפים על השולחן , לדעתי אין שום סיבה שבעולם להוריד את IFS ובמקום לשים את VFS כבית הספר הרישמי של החטיבה .

2- "שלום" ( המרכאות בכוונה ) , עושים כשיש מישהו שבצד השני רוצה בו גם ללא תנאים מקדימים , בטח לא שVFS יהיה בית הספר הרישמי עם כל הכבוד לVFS .

3- כבר בתקופתי נעשה ניסיון לסגור את הסגה הזו , לצערי היא לא צלחה , ניסינו, לא ממש היה פרטנר בצד השני, עכשיו אני למד שגם בתקופת ארנון נעשה ניסיון , אני מקווה שהיום אולי התוצאה תהיה שונה.

4- ה"עימות " הזה מיותר ולא מוסיף כלום לעולם התעופה הוירטואלי , הסיבה היחידה שבגינה VFS הופרד מואטיל ( ופה אולי נכון היה לתת גם לצעירים שבחבורה את הזכות לדעת מה התחיל את כל הברדק הזה ) , 

    הסיבה היחידה היתה ש VFS גבה כספים מחניכיו , בכך עבר באופן חד משמעי על חוקי VATSIM , ורמס את רוח ההתנדבות של החטיבה , זו הסיבה היחידה להוצאת VFS מואטיל אי שם בתקופת האבן......

5-אני בעד היוזמה של מויש לכנס של חובבי תעופה ללא קשר של דת , גזע ומין, רק אל תהפכו את זה למה שהוא יותר מזה, כנס חברים נפלא , נקודה.

6- הויכוח הניצחי בין קלים לכבדים לא יסתיים לעולם , פשוט תקבלו את זה שיש כאלה שאוהבים ישר כבדים ויש כאלה המעדיפים לעבור בהדרגה עקומת לימוד כלשהי ולהתחיל בקלים, זכותו המלאה של כל חבר לעשות כראות עיניו בנושא הזה ,

    בסופו של יום , זה "משחק" , המטרה לימוד והנאה , לפעמים הגבול בין המציאות לוירטואלי מיטשטש , זה הקסם ! אבל זה רק קסם !

מיקי, בנוגע ל-1, לא הבנת אותי נכון. לא התכוונתי שלא קראת / התנפלת, ההערה היתה כללית (לא כלפיך בכלל) כלפי מי שקורא את הטקסט שבא מתחת, שמסביר רציונל לאמירה שלא תמיד תתקבל בלי ההסבר הנכון.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...