עבור לתוכן
Or Bahtari

מנהלת אימונים VWINGS - יוצאים לדרך!

Recommended Posts

פורסם

שלום לכולם ,

אנו גאים לבשר לכם על פתיחה רשמית של מנהלת האימונים בבית הספר לטיסה! VWINGS 

מנהלת אימונים קמה במטרה להקנות כלים עבור טייסים חדשים או מנוסים להתנהלות מקצועית במרחב אווירי עמוס בפיקוח ותנועות ברשת VATSIM .

במהלך האימונים שיבוצעו יתורגלו תרחישי טיסה מאתגרים בארץ ובחו"ל שבהם טייס עשוי להיתקל בעת טיסה

לדוגמא : גישות נחיתה מאתגרות , תקלות , הטסה באופן ידני , תנועות רבות בסביבה וכו'...

את מנהלת האימונים ינהל לא אחר מאשר חברנו הוותיק בוקי זאב המוכר בתרגוליו המרובים שמבצע ברשת מזה הרבה שנים .

המטוסים המאושרים לשימוש בפעילות מנהלת האימונים הם : 737 , 747 , 777 .

מנהלת האימונים מומלצת מאוד בעבור כל טייס שמעונין לטוס באופן מקצועי ולהיות מוכן לכל תרחיש .

 

איך נרשמים ?

1.יש להירשם באתר של VWINGS ולסמן מנהלת אימונים בהרשמה - לחצו כאן.

2.לאחר מכן ייצרו עמכם קשר בנוגע לפרטי התחברות עבור מערכת ה-MOODLE החטיבתית

אשר דרכה תוכלו לקבל הודעות בדבר אימונים ולהירשם אליהם (מדריך בנושא יפורט).

 

כמובן נעשה את כלל המאמצים לספק פיקוח במהלך האימונים.

 

בהצלחה לכולם!

 

פורסם

כל הכבוד על היוזמה.

לדעתי אתם לא צריכים להגביל את סוגי המטוסים שרשאים להשתתף בימי האימונים האלו. 

יש המון מטוסים כבדים מאתגרים שאנשים מטיסים ששווה להכניס לשם כגון:

ERJ,MD80,727/MD11,Airbus וכו׳.

אני לא מבין מדוע צריך להגביל את הטייסים לשלושה מטוסים בלבד. בסופו של יום זה יום אימונים מעשיים ולא יום אימון אל-על.

פורסם
2 hours ago, noi farhi said:

כל הכבוד על היוזמה.

לדעתי אתם לא צריכים להגביל את סוגי המטוסים שרשאים להשתתף בימי האימונים האלו. 

יש המון מטוסים כבדים מאתגרים שאנשים מטיסים ששווה להכניס לשם כגון:

ERJ,MD80,727/MD11,Airbus וכו׳.

אני לא מבין מדוע צריך להגביל את הטייסים לשלושה מטוסים בלבד. בסופו של יום זה יום אימונים מעשיים ולא יום אימון אל-על.

תוצאת תמונה עבור ‪like‬‏

פורסם
2 hours ago, noi farhi said:

כל הכבוד על היוזמה.

לדעתי אתם לא צריכים להגביל את סוגי המטוסים שרשאים להשתתף בימי האימונים האלו. 

יש המון מטוסים כבדים מאתגרים שאנשים מטיסים ששווה להכניס לשם כגון:

ERJ,MD80,727/MD11,Airbus וכו׳.

אני לא מבין מדוע צריך להגביל את הטייסים לשלושה מטוסים בלבד. בסופו של יום זה יום אימונים מעשיים ולא יום אימון אל-על.

מסכים לגמרי. בכלל, גם מטוסים לא כבדים יכולים לתרגל ולתרום, כשיש מספר כבדים ופתאום קל שמאמן הקפות או ATR איטי שמבצע את התהליך.

אורח daniel katzav
פורסם
4 hours ago, noi farhi said:

כל הכבוד על היוזמה.

לדעתי אתם לא צריכים להגביל את סוגי המטוסים שרשאים להשתתף בימי האימונים האלו. 

יש המון מטוסים כבדים מאתגרים שאנשים מטיסים ששווה להכניס לשם כגון:

ERJ,MD80,727/MD11,Airbus וכו׳.

אני לא מבין מדוע צריך להגביל את הטייסים לשלושה מטוסים בלבד. בסופו של יום זה יום אימונים מעשיים ולא יום אימון אל-על.

היי נוי, העלת נקודה ממש חשובה שאני יותר מאשמח לענות לך עליה.

בחרנו דווקא לצמצם (אני דווקא משתמש במילה הזו, ולא ב"להגביל") מכמה סיבות :

1. מרבית הטייסים כיום בחטיבה וברשת כולה טסים על המטוסים הללו

2. למטוסים הללו מכנה משותף מסויים, ויחסית עובדים על מערכות דומות, כמובן שישנם שינויים, אך ההבדל הוא ניכר לדוגמא ממטוסי האירבס

3. לבוקי יש ניסיון רב במטוסים הללו, ולכן רצינו להקל עליו כדי לעבוד עם קבוצה יחסית מצומצמת (כרגע 5 טייסים במפגש) שתהיה נוחה לביצוע האימונים

4. כרגע זו פעם ראשונה שתוכניות/פרוייקט מסוג זה רץ בחטיבה (אני לא יודע אם ברשת בכללי), אז אנחנו בסוג של "הרצה" אם תרצו

5. המנהלת בתקווה תגדל בהיקף הפעילות שלה עם הזמן - במגוון הידע וסוגי האימונים שתוכל להציע

 

אשמח להשב את תשומת ליבכם לסעיף השלישי, כיוון שבוקי הוא מדריך/מוביל יחיד של הפרוייקט בצד המעשי (הצד הלוגיסטי הוא שלי בעיקר), והעברת האימונים

היא שלו בצורה בלעדית, בוקי כן יצטרך עזרה בהתאם לפעילות המנהלת, והתרחבות של הצוות יכול להגדיל את העניין ואת ההיקף של המנהלת.

בית הספר, כמו תמיד, קורא לטייסים מנוסים על מנת לעזור לטייסים מנוסים פחות על מנת לשפר את רמת הטיסה והידע של כלל החטיבה ולעשות אותה טובה יותר בכל יום.

 

אני מאחל הצלחה רבה לבוקי, אנחנו מאמינים שהפרוייקט יכול להצליח במיוחד כשהוא בחוד.

פורסם
1 hour ago, daniel katzav said:

היי נוי, העלת נקודה ממש חשובה שאני יותר מאשמח לענות לך עליה.

בחרנו דווקא לצמצם (אני דווקא משתמש במילה הזו, ולא ב"להגביל") מכמה סיבות :

1. מרבית הטייסים כיום בחטיבה וברשת כולה טסים על המטוסים הללו

2. למטוסים הללו מכנה משותף מסויים, ויחסית עובדים על מערכות דומות, כמובן שישנם שינויים, אך ההבדל הוא ניכר לדוגמא ממטוסי האירבס

3. לבוקי יש ניסיון רב במטוסים הללו, ולכן רצינו להקל עליו כדי לעבוד עם קבוצה יחסית מצומצמת (כרגע 5 טייסים במפגש) שתהיה נוחה לביצוע האימונים

4. כרגע זו פעם ראשונה שתוכניות/פרוייקט מסוג זה רץ בחטיבה (אני לא יודע אם ברשת בכללי), אז אנחנו בסוג של "הרצה" אם תרצו

5. המנהלת בתקווה תגדל בהיקף הפעילות שלה עם הזמן - במגוון הידע וסוגי האימונים שתוכל להציע

 

אשמח להשב את תשומת ליבכם לסעיף השלישי, כיוון שבוקי הוא מדריך/מוביל יחיד של הפרוייקט בצד המעשי (הצד הלוגיסטי הוא שלי בעיקר), והעברת האימונים

היא שלו בצורה בלעדית, בוקי כן יצטרך עזרה בהתאם לפעילות המנהלת, והתרחבות של הצוות יכול להגדיל את העניין ואת ההיקף של המנהלת.

בית הספר, כמו תמיד, קורא לטייסים מנוסים על מנת לעזור לטייסים מנוסים פחות על מנת לשפר את רמת הטיסה והידע של כלל החטיבה ולעשות אותה טובה יותר בכל יום.

 

אני מאחל הצלחה רבה לבוקי, אנחנו מאמינים שהפרוייקט יכול להצליח במיוחד כשהוא בחוד.

אהלן קצב,

תודה על תשובתך אך אני לא מסכים איתך ב100% בדרך החשיבה שלכם.  אגיב לפי סדר הסעיפים שלך. ואשמח להתייחסתך.

1) נכון שמרבית הטייסים טסים על המטוסים שציינתם. אך עדיין אני חושב שצריך לתת הזדמנות לאנשים שרוצים לתרגל דווקא מטוס שהם פחות מכירים או מטוס חדש שהם לומדים ולאפשר להם להשתתף תחת הטייטל ״מנהלת אימונים״. כי כמו שזה נראה לפי הפוסט האימונים הינם ל 737,777,747 בלבד. משמע, אם אני רוצה לבוא כאיירבוס אני לא יכול להשתתף בדרך כזו אחרת.

2) תקף לגבי מה שכתבתי למעלה. המטרה של אימונים היא לתרגל דברים חדשים וללמוד את המטוס ואת פקודות האוטומציה, אם זה טוס Radar vector to X ואז לשחרר אותו לנתיב. או סתם תבצע HOLD וכל זה קורה בתוך הבית כך שאם יש בעיות זה בסדר..אבל ופה זה אבל מאוד גדול, אני מסתכל על זה בצורה קצת אחרת. אם אני מטיס את 747 או כל מטוס אחר כמו שאני נוהג ברכב אז למה לי להגיע לערב אימונים האלו? למה אני צריך את זה? אני הרי מכיר את המטוס ואת האוטומטציה. 

3) דניאל, למאט הערבי אימונים שיתבצעו בוואטסים יהיו גם שיעורים תאורטיים על מערכת המטוס? ועל כל המגבלות האוטומטיות של המטוס? הכוללים שיעורים קבועים,מצגות,ספרות וכו׳. אם כן, סעיף 3 הגיוני. במידה ולא זה רלוונטי הניסיון של מר 747 שלנו. בוקי יטוס באותו הזמן עם החברים כך שהוא לא יוכל יותר מידי לעזור לחברים בלייב. במקסימום לתחקר לאחר המקרה.

4) בהצלחה רבה. אני רק מציג פה משהו שיכול לעשות יותר טוב במידה וזה מצליח.

5) הגיוני אך מוגבל מאוד.  

 

- פקחים - תכינו קפה שחור וגזייה ליד המכ״ם הולך להיות מורכב (:

 

בהצלחה!

פורסם

יוזמה מבורכת אבל בהמשך למה שפרחי אמר, לדעתי יש כמה חורים.


מה הרמת ידע של מי שיבוא לאימונים?


אני אתן דוגמה, לפני האירוע האחרון בקורפו טייס אחד, שטס עם 737 באירוע, שאל בטימספיק איך לבצע גישת vor. אני שוב פעם חוזר למה שאמרתי בפוסט קודם, כדי לפתור את בעיית החוסר מקצועיות צריך אחריות אישית של הטייסים.

 

חוץ מזה,

שיהיה בהצלחה!

פורסם

@Omer Lanis@noi farhi @Bar Rodoy

אהלן ,

1.מנהלת האימונים כשמה כן היא מטרתה - לאמן.

2.התפקיד של קורס הטיס הוא ללמד והתפקיד של המנהלת הוא לתרגל (קורס הטיס עצמו מכיל תרגולים גם של קלים) .

3.אם יש בחטיבה מישהו שמתמחה ב-AIRBUS/ERJ/WHATEVER אז אין שום בעיה לקבלו בברכה כמתרגל במנהלת ,

אי אפשר לצפות ממתרגל שלא מכיר את המטוסים האלה לתרגל אחרים.

4.עם זאת , בחרנו שלא להגביל מעבר קורס ב-VWGINS כדי להצטרף למנהלת וזאת כדי שאם כבר מישהו בחר ללמוד לבד אז לפחות של יעשה נזק .

 

אני חושב שהחטיבה נותנת את המענה לכלל הציבור באופניו השונים : חברים שרוצים ללמוד מאפס , שרוצים ללמוד לבד , שסתם רוצים לתרגל ולטוס עם אחרים.

יש כל אופציה אפשרית - רק לשתף פעולה.

 

 

אורח daniel katzav
פורסם
9 hours ago, noi farhi said:

אהלן קצב,

תודה על תשובתך אך אני לא מסכים איתך ב100% בדרך החשיבה שלכם.  אגיב לפי סדר הסעיפים שלך. ואשמח להתייחסתך.

1) נכון שמרבית הטייסים טסים על המטוסים שציינתם. אך עדיין אני חושב שצריך לתת הזדמנות לאנשים שרוצים לתרגל דווקא מטוס שהם פחות מכירים או מטוס חדש שהם לומדים ולאפשר להם להשתתף תחת הטייטל ״מנהלת אימונים״. כי כמו שזה נראה לפי הפוסט האימונים הינם ל 737,777,747 בלבד. משמע, אם אני רוצה לבוא כאיירבוס אני לא יכול להשתתף בדרך כזו אחרת.

2) תקף לגבי מה שכתבתי למעלה. המטרה של אימונים היא לתרגל דברים חדשים וללמוד את המטוס ואת פקודות האוטומציה, אם זה טוס Radar vector to X ואז לשחרר אותו לנתיב. או סתם תבצע HOLD וכל זה קורה בתוך הבית כך שאם יש בעיות זה בסדר..אבל ופה זה אבל מאוד גדול, אני מסתכל על זה בצורה קצת אחרת. אם אני מטיס את 747 או כל מטוס אחר כמו שאני נוהג ברכב אז למה לי להגיע לערב אימונים האלו? למה אני צריך את זה? אני הרי מכיר את המטוס ואת האוטומטציה. 

3) דניאל, למאט הערבי אימונים שיתבצעו בוואטסים יהיו גם שיעורים תאורטיים על מערכת המטוס? ועל כל המגבלות האוטומטיות של המטוס? הכוללים שיעורים קבועים,מצגות,ספרות וכו׳. אם כן, סעיף 3 הגיוני. במידה ולא זה רלוונטי הניסיון של מר 747 שלנו. בוקי יטוס באותו הזמן עם החברים כך שהוא לא יוכל יותר מידי לעזור לחברים בלייב. במקסימום לתחקר לאחר המקרה.

4) בהצלחה רבה. אני רק מציג פה משהו שיכול לעשות יותר טוב במידה וזה מצליח.

5) הגיוני אך מוגבל מאוד.  

 

- פקחים - תכינו קפה שחור וגזייה ליד המכ״ם הולך להיות מורכב (:

 

בהצלחה!

אני אהיה כנה

אני שמח שהתגובה היא כזו שמדרבנת התרחבות של הגראז' של המנהלת !

בהמשך למה שבכתארי אמר,

הדבר החשוב ביותר כרגע, שעוצר אותנו מלהתרחב זו העובדה שבוקי הוא מדריך יחיד, כרגע, והיקף הידע שלו הוא במיוחד על מטוסים אלו.

עוד עלה ונאמר כאן, האם יהיו מצגות או איך השיעורים יועברו - ולכן אענה לתהייה הזו, שאני מזמין אתכם להגיע לאימונים, שיהיו גם מעשיים (בעיקר)

ותיאורטיים במידה מסויימת (לצורך העניין לא ילמדו דבר בדבר בצורה יבשה, אלא תהיה התמקדות יותר בפאן המעשי), הגישה הכללית של המנהלת היא העלאת רמת 

הטיסה, לכל רמה שהיא, ועל כן גם היא קמה.

 

בהמשך לשאלתו של בר רודוי, אתן טיזר קטן, שכרגע ישנה דרישה של מעבר בוחן בן 15 שאלות, בשמונים אחוזים (12 שאלות), יש אופציה לעשות אותו פעם אחת בלבד, לאחר הרישום.

במידה וטייס לא עבר את הבחינה יוכל לנסות שוב לאחר זמן שיוגדר. 

בהמשך, הציפייה שלי, בהמשך, היא כזו שלפני כל אימון, שלאימון יהיה נושא מסויים, יהיה בוחן קצר בנושא שידרוש ידע מסויים,

ו/או התכוננות מספקת לפני האימון, בעזרת קבצים שיכוונו את הטייסים בנושא השיעור (לדוגמא - אימון ILS ילווה בדפיות רלוונטיות, סרטון/הסבר על ביצוע ה ILS)

יש לומר, שכרגע המנהלת עדיין בבסיס, ולכן אנחנו מצפים שכשהיקף הפעילות תעלה, והכוח אדם יעלה, נוכל להשתפר ולתת מענה טוב יותר מבחינת ידע, הגיוון שלו 

וכמות הטייסים שנוכל לקחת כחלק מהאימונים שלנו.

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...