עבור לתוכן
Avi Markovich

שאלה \ הצעה - Online Day

Recommended Posts

פורסם

שמתי לב שכל (או 99%) מהאירועים שואטיל מארגנת הם אירועי שת"פ שבהם טסים נתיב מסויים, בעוד שבשאר חטיבות (בעיקר באירופה לפי מה שאני מסתכל) יש הרבה אירועים מקומיים שאינם כוללים נתיב מסויים, כמו למשל ה-Midweek Madness באנגליה או Roma Nights באיטליה.

עכשיו נכון, אני זוכר שניסו לעשות פה אירוע שבועי או דו שבועי וזה לא הלך. אבל מה לגבי אירועים מקומיים חד פעמיים שיצטרפו לימים שבהם יש הרבה אירועים באירופה כמו היום למשל, ועוד כשזה חג אצלינו.

ומה לגבי מערכת ה-Booking של הפקחים? נראה שהיא רק ליופי.

פורסם

לגבי החלק הראשון, בתכלס ראינו שזה לא עובד. כמות הפעמים שעלינו פיקוח כמעט מלא או מלא (גם עם פרסום של כמה ימים מראש) וגם עם המון נסיונות מעט מאוד טייסים עולים, מה גם שלא מעט פעמים פקחים עולים באופן ספונטני לגמרי, אישית רוב הזמן אני לא יודע בדיוק מה אני עושה אז אני עולה בהתראה קצרה.

וכאן מגיעים למערכת הBOOKING, אין מה לעשות שעולים ספונטני אין איך להודיע מראש. אם עולים אישית אני מודיע אבל אין חובה על זה.

פורסם

"גם שלא מעט פעמים פקחים עולים באופן ספונטני לגמרי"

אני לא מסכים, אני פותח הרבה את ה-vatspy בשעות העומס ולא רואה פיקוח, נדיר מאוד, אולי פעם אבל עכשיו כבר לא.

"אם עולים אישית אני מודיע אבל אין חובה על זה."

כמובן שאין חובה, אבל אני לא רואה סיבה למה לא להודיע על זה, הרי טיסה לוקחת קצת זמן להכין, ואם יודיעו מראש, הסיכוי לתנועות גדל. לכן אני חושב שאולי כדאי לעשות משהו בנושא, להעלות את המודעות לעניין ולעודד פקחים לעשות booking

פורסם
לפני 1 דקה Avi Markovich כתב:

"גם שלא מעט פעמים פקחים עולים באופן ספונטני לגמרי"

אני לא מסכים, אני פותח הרבה את ה-vatspy בשעות העומס ולא רואה פיקוח, נדיר מאוד, אולי פעם אבל עכשיו כבר לא.

"אם עולים אישית אני מודיע אבל אין חובה על זה."

כמובן שאין חובה, אבל אני לא רואה סיבה למה לא להודיע על זה, הרי טיסה לוקחת קצת זמן להכין, ואם יודיעו מראש, הסיכוי לתנועות גדל. לכן אני חושב שאולי כדאי לעשות משהו בנושא, להעלות את המודעות לעניין ולעודד פקחים לעשות booking

צר לי להגיד, אבל אני יכול לספור ב30 יום האחרונים לפחות 5 פעמים שהיה מגדל קרקע ת"א ומדי פעם גם מגדלים כלליים וחוץ מ3 טיסות בשעתיים לפחות לא קרה יותר מדי. (וזה אם נתעלם מאחד מהססנות שמקיף בהרצליה😉 {כפרה עליכם}).

לגבי הנקודה השנייה, הכוונה בספונטניות זה שאני נגיד חוזר הביתה אומר וואי איך בא לי ומתחבר, אם יש התראה מראש ועושים BOOKING אישית לא ראיתי הבדל (ויש תקופה לא קצרה שפרסמתי כל פעם שאני עולה בכל מקום אפשרי).

פורסם

מאוד פשוט , הטייסים האירופאים לא פראיירים .. 

הם טסים בנתיבים של שעה וחצי גג שעתיים ופה זה מספיק להם . 

אפילו עושים מספר לגים .. אבל להגיע לארץ שלנו זה סיפור בפני עצמו , בשבילהם זו טיסה סופר מיוחדת .."אירוע שאנחנו עושים ממקום למקום"

ולכן מבחינה זו גם לנו לא מצליח באירועים כאלה וגם להם לא שווה להגיע לכאן אם סתם יהיה פיקוח פעם בשבוע.

מקווה שהבנת אותי :) 

לפני 4 שעות Avi Markovich כתב:

שמתי לב שכל (או 99%) מהאירועים שואטיל מארגנת הם אירועי שת"פ שבהם טסים נתיב מסויים, בעוד שבשאר חטיבות (בעיקר באירופה לפי מה שאני מסתכל) יש הרבה אירועים מקומיים שאינם כוללים נתיב מסויים, כמו למשל ה-Midweek Madness באנגליה או Roma Nights באיטליה.

עכשיו נכון, אני זוכר שניסו לעשות פה אירוע שבועי או דו שבועי וזה לא הלך. אבל מה לגבי אירועים מקומיים חד פעמיים שיצטרפו לימים שבהם יש הרבה אירועים באירופה כמו היום למשל, ועוד כשזה חג אצלינו.

ומה לגבי מערכת ה-Booking של הפקחים? נראה שהיא רק ליופי.

 

פורסם

אני מסכים, אבל אני רק טייס ולא פקח, אז אני מכיר רק את נקודת המבט של "מקבל השירות" ולא "נותן השירות".

לדעתי יש הבדל מהותי באופן תכנון הזמנים בין טייסים לפקחים. בעוד שפקח יכול לגלות שיש לו שעה פנויה ולהתחבר, כטייס (שמשקיע), לעלות לרשת זה פרוייקט שלם: מהרגע שהתיישבתי על הסימולטור לתכנן את הטיסה ועד שהמטוס משייט על טייס אוטומטי, זה שעה וחצי. נחיתה זה תהליך גם כן של סביב השעה. אני משתדל להודיע מראש למשפחה בבית ולתאם איתם מתי אני "נעלם" לסימולטור ובונה את כל הטיסה ותכנון הזמנים סביב הלו"ז המשפחתי.

הנקודה שלי היא שהרבה יותר קל לי כטייס, מהרגע שהחלטתי שביום מסויים אני טס בסימולטור, לעשות בוקינג ולדעת בקירוב די טוב מתי אגיע למרחב בן גוריון. זה מאוד לא ספונטני מבחינתי. בעוד שלראייתי, פקח יכול כן להיות ספונטני לפי כמות התנועה שהוא רואה ברשת.

המסקנה שלי היא שחסרה מערכת בוקינג לטייסים שאכן מתפקדת ואכן כולם יודעים להשתמש בה ולהסתכל עליה בזמן. פקחים יכולים לראות שביום שישי בין 2-4 בצהריים יש הרבה נחיתות והמראות מתוכננות ולכן יתחברו בהתאם.

אולי זה מה שיעזור, לפחות ברמתנו. 

גם ברמה הבינ"ל, טייסים זרים יוכלו להשתמש בזה על תקן "בקשת פיקוח", ובסבירות גבוהה שיקבלו מענה, במיוחד אם פקח רואה את מערכת הבוקינג, רואה שג'ון דו דיווח שהוא יטוס מאטלנטה לתל אביב ונחיתה משוערת בשעה X, אותו פקח יבדוק את הרשת ויראה שאכן ג'ון דו מחובר ובדרכו כמתוכנן. 

פורסם

אני לגמרי בעד זה שתהיה אפשרות לטייסים לעשות booking, זה בעיניי גם מוסיף עניין בזה שזה מתמרץ לעמוד ביעד מסויים.

אגב מה עם תכניות טיסה שאפשר לשלוח דרך האתר של וואטסים? מה התועלת של המערכת הזאת? מישהו בכלל יכול לראות את התוכנית טיסה הזאת לפני ההתחברות שלי? אפשר להתממשק אל זה?

פורסם
לפני ב-8.9.2021 בתוך 20:01 Etai Charit כתב:

אני מסכים, אבל אני רק טייס ולא פקח, אז אני מכיר רק את נקודת המבט של "מקבל השירות" ולא "נותן השירות".

לדעתי יש הבדל מהותי באופן תכנון הזמנים בין טייסים לפקחים. בעוד שפקח יכול לגלות שיש לו שעה פנויה ולהתחבר, כטייס (שמשקיע), לעלות לרשת זה פרוייקט שלם: מהרגע שהתיישבתי על הסימולטור לתכנן את הטיסה ועד שהמטוס משייט על טייס אוטומטי, זה שעה וחצי. נחיתה זה תהליך גם כן של סביב השעה. אני משתדל להודיע מראש למשפחה בבית ולתאם איתם מתי אני "נעלם" לסימולטור ובונה את כל הטיסה ותכנון הזמנים סביב הלו"ז המשפחתי.

הנקודה שלי היא שהרבה יותר קל לי כטייס, מהרגע שהחלטתי שביום מסויים אני טס בסימולטור, לעשות בוקינג ולדעת בקירוב די טוב מתי אגיע למרחב בן גוריון. זה מאוד לא ספונטני מבחינתי. בעוד שלראייתי, פקח יכול כן להיות ספונטני לפי כמות התנועה שהוא רואה ברשת.

המסקנה שלי היא שחסרה מערכת בוקינג לטייסים שאכן מתפקדת ואכן כולם יודעים להשתמש בה ולהסתכל עליה בזמן. פקחים יכולים לראות שביום שישי בין 2-4 בצהריים יש הרבה נחיתות והמראות מתוכננות ולכן יתחברו בהתאם.

אולי זה מה שיעזור, לפחות ברמתנו. 

גם ברמה הבינ"ל, טייסים זרים יוכלו להשתמש בזה על תקן "בקשת פיקוח", ובסבירות גבוהה שיקבלו מענה, במיוחד אם פקח רואה את מערכת הבוקינג, רואה שג'ון דו דיווח שהוא יטוס מאטלנטה לתל אביב ונחיתה משוערת בשעה X, אותו פקח יבדוק את הרשת ויראה שאכן ג'ון דו מחובר ובדרכו כמתוכנן. 

הלוואי שהיו מייצרים את זה, פיקוח זה בהתראה קצרה וטיסה זה הכנה מראש (לפחות לדעתי)

פורסם

צריך פשוט לתאם את זה עם יוון/קפריסין/תורכיה - ואולי אפילו עם מצרים ולבנון.

היסטורית תמיד שת"פים עם החטיבות היוונית והתורכית היו מוצליחם - כן - בגלל המרחק.

וכן - מבאס לטוס לארץ. אם אין לך 3-5 שעות בשביל, אין מאיפה. סתם טיסה ארוכה מעל ים בשביל 10 דקות פיקוח לנחיתה.

פורסם

אהלן,

נושא הדיון הזה הוא חלק קטן מבעיה גדולה.

הנהלות חטיבת VATIL לדורותיה ניסו ומנסות עדיין למצוא את "נוסחאת הקסם" להגדלת הפעילות.

חלק אמרו שעם פיקוח יבואו התנועות, חלק אמרו שהתנועות יביאו את הפיקוח, חלק אחר הלך על אירוע שבועי - לצערי אף אחד לא פיצח את הנוסחה.

בשורה התחתונה משוואת הפעילות החטיבתית נתמכת על עוד מגוון רחב של אלמנטים שבחלקם גם אינם פרי בחירה.

דוגמאות:

1. המנטליות הישראלית - בישראל באופן כללי יותר חיים את הרגע ופחות מתוכננים לטווח ארוך.

לכן, בכל פעם בהיסטוריה החטיבתית שהיו מערכות שיבוץ פקחים כמעט ולא היה ניתן לראות שיבוץ לפיקוח עוד 4 ימים, וגם אפילו לא לסופ"ש.

נוסיף על כך את העובדה שיש חטיבות אחרות שבהן הפקחים יכולים להיות בטוחים שתהיה תנועה במשמרת שלהם ובישראל זה לא קורה. מכאן שאין כל סיבה שפקח יתחייב לשעתיים.

2. מרחק של 3-5 שעות טיסה ממרכז הפעילות הכי קרוב אלינו - אירופה.

כשחובב תעופה וירטואלית אירופי חוזר בערב מהעבודה הוא לא מחפש 4-5 שעות טיסה, הוא מחפש שעה-שעה וחצי. וכשבאירופה יש כל כך הרבה היצע של יעדים אין ממש סיבה לטוס בישראל והסביבה.

3.חוסר ההיצע ביעדים מישראל בטווח השעתיים טיסה - ובכן מעבר ליוון, טורקיה,קפריסין ואילת-רמון אין מספיק מבחר של יעדים.

 

אני מנסה לאחרונה עד כמה שניתן להנגיש את הידיעה על פיקוח בישראל לטייסים הישראליים בזמן אמת באמצעות הכלים הטכנולוגיים החדשניים שיש כיום לעומת פעם.

למשל: קבוצת העדכונים של החטיבה ב-Whatsapp שבה תמיד יוצא עדכון על פיקוח צפוי מראש ופיקוח מחובר, בוט הפיקוח של החטיבה ב-Telegram ששולח הודעה אוטומטית ברגע שפיקוח עולה בישראל (הייתי עושה זאת ב-Whatsapp אם היה ניתן).

זה הזמן להצטרף:

וואטסאפ:https://chat.whatsapp.com/7vHHJPZRIRIAgMgFxbhbGD

בוט פיקוח בטלגרם (ללא ספאם): https://t.me/vatilatconline

 

בשורה התחתונה ובהתייחס לכל הדברים שנכתבו מעלה להלן העובדות שצריך להשלים עימן:

1. אי אפשר להסתמך על אירופאים בנושא.

2. נדרשים שניים לטנגו - כשפקח משתבץ מראש טייסים צריכים להגיע, וכשיש כמות טייסים מחוברת או צפויה להתחבר צריך פקחים. 

 

בנוגע לאירוע שבועי באופן ספציפי -

ההיסטוריה מוכיחה שלאחר שבועיים-שלושה האחריות לקיום האירוע מתגלגלת להנהלה שמוצאת את עצמה מפקחת בעצמה כל פעם, וגם אז כמות התנועה לא ממש מתגמלת.....

לכן, החטיבה מתבססת על אירוע חודשי מיוחד בשת"פים עם חברות אחרות, אלה האירועים שהכי מוכיחים את עצמם סטטיסטית.

 

 

 

פורסם
לפני 6 שעות Or Bahtari כתב:

אהלן,

נושא הדיון הזה הוא חלק קטן מבעיה גדולה.

הנהלות חטיבת VATIL לדורותיה ניסו ומנסות עדיין למצוא את "נוסחאת הקסם" להגדלת הפעילות.

חלק אמרו שעם פיקוח יבואו התנועות, חלק אמרו שהתנועות יביאו את הפיקוח, חלק אחר הלך על אירוע שבועי - לצערי אף אחד לא פיצח את הנוסחה.

בשורה התחתונה משוואת הפעילות החטיבתית נתמכת על עוד מגוון רחב של אלמנטים שבחלקם גם אינם פרי בחירה.

דוגמאות:

1. המנטליות הישראלית - בישראל באופן כללי יותר חיים את הרגע ופחות מתוכננים לטווח ארוך.

לכן, בכל פעם בהיסטוריה החטיבתית שהיו מערכות שיבוץ פקחים כמעט ולא היה ניתן לראות שיבוץ לפיקוח עוד 4 ימים, וגם אפילו לא לסופ"ש.

נוסיף על כך את העובדה שיש חטיבות אחרות שבהן הפקחים יכולים להיות בטוחים שתהיה תנועה במשמרת שלהם ובישראל זה לא קורה. מכאן שאין כל סיבה שפקח יתחייב לשעתיים.

2. מרחק של 3-5 שעות טיסה ממרכז הפעילות הכי קרוב אלינו - אירופה.

כשחובב תעופה וירטואלית אירופי חוזר בערב מהעבודה הוא לא מחפש 4-5 שעות טיסה, הוא מחפש שעה-שעה וחצי. וכשבאירופה יש כל כך הרבה היצע של יעדים אין ממש סיבה לטוס בישראל והסביבה.

3.חוסר ההיצע ביעדים מישראל בטווח השעתיים טיסה - ובכן מעבר ליוון, טורקיה,קפריסין ואילת-רמון אין מספיק מבחר של יעדים.

 

אני מנסה לאחרונה עד כמה שניתן להנגיש את הידיעה על פיקוח בישראל לטייסים הישראליים בזמן אמת באמצעות הכלים הטכנולוגיים החדשניים שיש כיום לעומת פעם.

למשל: קבוצת העדכונים של החטיבה ב-Whatsapp שבה תמיד יוצא עדכון על פיקוח צפוי מראש ופיקוח מחובר, בוט הפיקוח של החטיבה ב-Telegram ששולח הודעה אוטומטית ברגע שפיקוח עולה בישראל (הייתי עושה זאת ב-Whatsapp אם היה ניתן).

זה הזמן להצטרף:

וואטסאפ:https://chat.whatsapp.com/7vHHJPZRIRIAgMgFxbhbGD

בוט פיקוח בטלגרם (ללא ספאם): https://t.me/vatilatconline

 

בשורה התחתונה ובהתייחס לכל הדברים שנכתבו מעלה להלן העובדות שצריך להשלים עימן:

1. אי אפשר להסתמך על אירופאים בנושא.

2. נדרשים שניים לטנגו - כשפקח משתבץ מראש טייסים צריכים להגיע, וכשיש כמות טייסים מחוברת או צפויה להתחבר צריך פקחים. 

 

בנוגע לאירוע שבועי באופן ספציפי -

ההיסטוריה מוכיחה שלאחר שבועיים-שלושה האחריות לקיום האירוע מתגלגלת להנהלה שמוצאת את עצמה מפקחת בעצמה כל פעם, וגם אז כמות התנועה לא ממש מתגמלת.....

לכן, החטיבה מתבססת על אירוע חודשי מיוחד בשת"פים עם חברות אחרות, אלה האירועים שהכי מוכיחים את עצמם סטטיסטית.

 

 

 

הנהלת החטיבה עושה המון וזה נראה לעין, מוערך וכיף. אבל היה לי חשוב להגיד את הדברים בהודעה הקודמת ואחדד: כשאני רואה בוואצאפ שהתחבר עכשיו פיקוח, לי כטייס עם לו״ז יחסית מסורבל, זה לא עוזר הרבה. אני לא יכול לעזוב הכל ולהתחבר. מה כן: ערב לפני שאני עושה טיסה בסימולטור, אני מחליט האם לטוס, ואם כן קובע איזושהי מסגרת זמנים: מתי מתיישב, ממריא, נוחת, מסיים. אם אני יודע בוודאות שמתוכנן פיקוח (אירוע או בוקינג), כנראה שגם אתאים את הזמנים ו/או בחירת היעדים. בערב לפני אני יודע בקירוב טוב להגיד מאיפה לאיפה, מתי המראה ומתי נחיתה, והתכנון הזה בדרך כלל מתבצע (עבורי זה חלק מהאתגר, עמידה בזמנים).

אבל התכניות לא ישתנו אם כשאני באוויר בטיסה של 6 שעות, או שאני סתם בבית ולא מתכנן לטוס, פתאום אראה שגישה נתב״ג התחבר. זה משהו ששווה שיהיה לי נגיש בערב לפני, או שזה לא ייכנס למערך השיקולים.

פורסם
לפני 1 שעה Etai Charit כתב:

הנהלת החטיבה עושה המון וזה נראה לעין, מוערך וכיף. אבל היה לי חשוב להגיד את הדברים בהודעה הקודמת ואחדד: כשאני רואה בוואצאפ שהתחבר עכשיו פיקוח, לי כטייס עם לו״ז יחסית מסורבל, זה לא עוזר הרבה. אני לא יכול לעזוב הכל ולהתחבר. מה כן: ערב לפני שאני עושה טיסה בסימולטור, אני מחליט האם לטוס, ואם כן קובע איזושהי מסגרת זמנים: מתי מתיישב, ממריא, נוחת, מסיים. אם אני יודע בוודאות שמתוכנן פיקוח (אירוע או בוקינג), כנראה שגם אתאים את הזמנים ו/או בחירת היעדים. בערב לפני אני יודע בקירוב טוב להגיד מאיפה לאיפה, מתי המראה ומתי נחיתה, והתכנון הזה בדרך כלל מתבצע (עבורי זה חלק מהאתגר, עמידה בזמנים).

אבל התכניות לא ישתנו אם כשאני באוויר בטיסה של 6 שעות, או שאני סתם בבית ולא מתכנן לטוס, פתאום אראה שגישה נתב״ג התחבר. זה משהו ששווה שיהיה לי נגיש בערב לפני, או שזה לא ייכנס למערך השיקולים.

אני מסכים עם איתי פה לגמרי, גם אצלי זה כך.
לכולם יש עבודה, ילדים, לימודים. לא שאני לא מתחבר לפעמים ספונטני, אבל "לעשות טיסה" רצינית זה זמן. תכנון, נתיב, הכנות על הקרקע, במקרה הטוב שעתיים, ויש שני יעדים בשביל זה, קפריסין ורודוס פחות או יותר.

הודעה מראש לא פוגעת בכלום - אם פקח יודע שהוא הולך להתחבר, כמה שיותר מוקדם עדיף, ו"משמרות" ליום קבוע זה אפילו עוד יותר טוב - אני מבין את התסכול שאין תנועה. אבל צריך לייצר שגרה בכדי שאנשים ידעו להתכוונן לזמן הזה. וצריך לפרסם את זה בדף האירועים של ואטסים ולקדם את זה בחברות הוירטואליות והחטיבות באופן פעיל.

הפיקוח בארץ בסה"כ ברמה גבוהה. אם יום בשבוע - או אפילו פעם בשבועיים או בחודש יהיה מפורסם מראש, וזה יקרה בעקביות ולאורך זמן יש מצב שזה יזמין טיסות. מיוון/איטליה/בלקנים/אוקראינה זה לא כ"כ נורא. אבל מגרמניה, צרפת, ספרד, בריטניה - אלה בהחלט טיסות שצריך להתכונן אליהן ולפנות להן זמן. ואם זה לא מפורסם מראש אתה לא נכנס בכלל למערכת השיקולים של הטייסים הזרים.

כאמור - מציע שוב לנסות שת"פ עם יוון/קפריסין/תורכיה. שיהיה אירוע חודשי east mediteranean. אפילו עם מצרים.

 

פורסם
לפני ב-10.9.2021 בתוך 19:09 Etai Charit כתב:

הנהלת החטיבה עושה המון וזה נראה לעין, מוערך וכיף. אבל היה לי חשוב להגיד את הדברים בהודעה הקודמת ואחדד: כשאני רואה בוואצאפ שהתחבר עכשיו פיקוח, לי כטייס עם לו״ז יחסית מסורבל, זה לא עוזר הרבה. אני לא יכול לעזוב הכל ולהתחבר. מה כן: ערב לפני שאני עושה טיסה בסימולטור, אני מחליט האם לטוס, ואם כן קובע איזושהי מסגרת זמנים: מתי מתיישב, ממריא, נוחת, מסיים. אם אני יודע בוודאות שמתוכנן פיקוח (אירוע או בוקינג), כנראה שגם אתאים את הזמנים ו/או בחירת היעדים. בערב לפני אני יודע בקירוב טוב להגיד מאיפה לאיפה, מתי המראה ומתי נחיתה, והתכנון הזה בדרך כלל מתבצע (עבורי זה חלק מהאתגר, עמידה בזמנים).

אבל התכניות לא ישתנו אם כשאני באוויר בטיסה של 6 שעות, או שאני סתם בבית ולא מתכנן לטוס, פתאום אראה שגישה נתב״ג התחבר. זה משהו ששווה שיהיה לי נגיש בערב לפני, או שזה לא ייכנס למערך השיקולים.

מסכים לחלוטין .. אבל שוב גם אם ננסה בפועל זה לא קורה . 

גם אם פקחים יעשו שיבוץ 4 ימים מראש , עדיין סטטיסטית כמות התנועה לא תשנה גם אם נעלה באופן ספונטני . למה? תשובת בכתארי מעלינו אומרת הכל .

קשה קשה המרחק שלנו מהבסיס המרכזי של VATSIM באירופה ששם כל טיסה של שעה וחצי זה חתיכת טיסה(פיקוח,כמות תנועות מזדמנות) .

הפתרונות שבכתארי אמר למעלה הן מבחינת סטטיסטיות הטובות ביותר . מעבר לכך זה רק בונוס .

בתור מישהו שעד לא מזמן טס באמת באירופה .. שמה אין להם יותר מדיי תכנון מראש. עולים ובדרכ זורמים. בדרכ יקפוץ איזה פיקוח נחמד, כמות תנועות שמהווה עומס וזה מה שכיף באירופה.

לצערנו לדבר זה אין פתרון :( 

פורסם
לפני ב-10.9.2021 בתוך 20:56 Oren Geva כתב:

אני מסכים עם איתי פה לגמרי, גם אצלי זה כך.
לכולם יש עבודה, ילדים, לימודים. לא שאני לא מתחבר לפעמים ספונטני, אבל "לעשות טיסה" רצינית זה זמן. תכנון, נתיב, הכנות על הקרקע, במקרה הטוב שעתיים, ויש שני יעדים בשביל זה, קפריסין ורודוס פחות או יותר.

הודעה מראש לא פוגעת בכלום - אם פקח יודע שהוא הולך להתחבר, כמה שיותר מוקדם עדיף, ו"משמרות" ליום קבוע זה אפילו עוד יותר טוב - אני מבין את התסכול שאין תנועה. אבל צריך לייצר שגרה בכדי שאנשים ידעו להתכוונן לזמן הזה. וצריך לפרסם את זה בדף האירועים של ואטסים ולקדם את זה בחברות הוירטואליות והחטיבות באופן פעיל.

הפיקוח בארץ בסה"כ ברמה גבוהה. אם יום בשבוע - או אפילו פעם בשבועיים או בחודש יהיה מפורסם מראש, וזה יקרה בעקביות ולאורך זמן יש מצב שזה יזמין טיסות. מיוון/איטליה/בלקנים/אוקראינה זה לא כ"כ נורא. אבל מגרמניה, צרפת, ספרד, בריטניה - אלה בהחלט טיסות שצריך להתכונן אליהן ולפנות להן זמן. ואם זה לא מפורסם מראש אתה לא נכנס בכלל למערכת השיקולים של הטייסים הזרים.

כאמור - מציע שוב לנסות שת"פ עם יוון/קפריסין/תורכיה. שיהיה אירוע חודשי east mediteranean. אפילו עם מצרים.

 

מסכים עם כל הנאמר .. אבל שוב , אירוע שבועי הופך בכל פעם מחדש להיות נטל להנהלת החטיבה . זה מצליח בצורה טובה מס שבועות ופה זה נגמר ...

אירועים חודשיים יש בשפע בזכות צוות האירועים בחטיבה ולשם צריך לשאוף. לכוון את התוכניות שלנו כדי לבוא ולתת להם שם תנועה ולהגביר את צומת הלב שלנו מול הטייסים האירופאים שישתתפו באירועים שלנו\איתנו

פורסם

לא הכל צריך להיות באחריות החטיבה. זה יכול להיות רעיוני ולא ברמת האחריות המעשית. אם כולם מחפשים יום או יומיים בשבוע בהם צפוי פיקוח (נגיד אחד בסופ"ש ואחד באמצ"ש), לא בהכרח הנהלת החטיבה חייבת לארגן פיקוח מלא. זה יכול רעיוני, שאם גם שלישי וגם רביעי פנויים לי ואני מתלבט מתי לעשות סידורים ומתי לשבת על הסימולטור, אם אני יודע שבימי שלישי רעיונית מתחברים בישראל, אולי אעדיף לטוס בסימולטור בשלישי.

היום הפיזור הוא מוחלט. אין לי מושג מתי צפוי פיקוח, לא רעיונית (יום אונליין משותף) ולא מעשית (בוקינג של פקחים). אז אני אבחר שלישי, אתה רביעי. והנה התפספסנו, לי כטייס לא היה שופ פיקוח ולך כפקח לא היתה שום תנועה.

פורסם

מוסיף קצת לדיון.. אתמול ראיתי שעלה פיקוח. היה פקח בחיפה שהיה מחובר בערך חצי שעה. באתי כבר לעלות בחיפה ובדיוק הוא התנתק. אין לי תלונות לאף אחד, הכל פה בהתנדבות מלאה אבל זה רק דוגמה לספונטניות ולחוסר יציבות של כל העניין ואין ממש פתרון ריאלי לזה בגלל הרבה סיבות שצוינו כאן כבר.

פורסם

הי

אני רוצה לשתף איך זה עבורי

אישית אני רואה את התעופה ברשת כתעופה במובן של הטסה במובן הקלאסי (מקווה שאני מדייק במונח, טיסת ראייה מבוקרת או מכשירים IFR, ללא RNAV וכדומה) + כמובן כל החוויה המתלווית של השתלבות במרחב אווירי עם פיקוח ברמה גבוהה שקרוב ככל האפשר למציאות. – לכן הרבה פעמים מה שעושה את ההבדל בשבילי זה איזה מטוס כיפי, אולי קל, אולי פחות קל שכיף להטיס אותו, נתיב מעניין ומרחב עם פיקוח וכמובן עוד טייסים אחרים ומשניהם כמה שיותר עד שהכול הופך להיות אירוע מהנה ומתגמל וכן סוג של אירוע חברתי ולמעשה ביטוי ברור של החטיבה בארץ. אני כן עושה טיסות עם מטוסים כבדים באירועי VATSIM אלא שכאן בארץ הצורך בהכנה מתמשכת וכך הלאה פוחת וההקשר משתנה, אולי במקום המונח  Online Day ניתן ליצור בתדירות כלשהי או אפילו ספונטניות עם הודעה של יום יומיים מראש אירועים בארץ עצמה עם הקשר או נושא מסוים - היו גם כאלה דברים - ליל תעופה קלה, טיסה קבוצתית דרומה/צפונה וכך הלאה זה לא מכוון אולי לצרכים של המטיסים של המטוסים הכבדים אבל עוד היבט שלדעתי שווה לשקול

חי.

פורסם
לפני 6 שעות Haim Shukrun כתב:

הי

אני רוצה לשתף איך זה עבורי

אישית אני רואה את התעופה ברשת כתעופה במובן של הטסה במובן הקלאסי (מקווה שאני מדייק במונח, טיסת ראייה מבוקרת או מכשירים IFR, ללא RNAV וכדומה) + כמובן כל החוויה המתלווית של השתלבות במרחב אווירי עם פיקוח ברמה גבוהה שקרוב ככל האפשר למציאות. – לכן הרבה פעמים מה שעושה את ההבדל בשבילי זה איזה מטוס כיפי, אולי קל, אולי פחות קל שכיף להטיס אותו, נתיב מעניין ומרחב עם פיקוח וכמובן עוד טייסים אחרים ומשניהם כמה שיותר עד שהכול הופך להיות אירוע מהנה ומתגמל וכן סוג של אירוע חברתי ולמעשה ביטוי ברור של החטיבה בארץ. אני כן עושה טיסות עם מטוסים כבדים באירועי VATSIM אלא שכאן בארץ הצורך בהכנה מתמשכת וכך הלאה פוחת וההקשר משתנה, אולי במקום המונח  Online Day ניתן ליצור בתדירות כלשהי או אפילו ספונטניות עם הודעה של יום יומיים מראש אירועים בארץ עצמה עם הקשר או נושא מסוים - היו גם כאלה דברים - ליל תעופה קלה, טיסה קבוצתית דרומה/צפונה וכך הלאה זה לא מכוון אולי לצרכים של המטיסים של המטוסים הכבדים אבל עוד היבט שלדעתי שווה לשקול

חי.

גם RNAV אפשר להטיס "קלאסי"...למעשה מבחינת ההטסה אין ממש הבדל בין vor ל-rnav. בשניהם צריך להשאיר את המחט באמצע, רק שבאחד צריך להזין תדר ולבצע ident לתחנה. 

פורסם
לפני 7 שעות Haim Shukrun כתב:

הי

אני רוצה לשתף איך זה עבורי

אישית אני רואה את התעופה ברשת כתעופה במובן של הטסה במובן הקלאסי (מקווה שאני מדייק במונח, טיסת ראייה מבוקרת או מכשירים IFR, ללא RNAV וכדומה) + כמובן כל החוויה המתלווית של השתלבות במרחב אווירי עם פיקוח ברמה גבוהה שקרוב ככל האפשר למציאות. – לכן הרבה פעמים מה שעושה את ההבדל בשבילי זה איזה מטוס כיפי, אולי קל, אולי פחות קל שכיף להטיס אותו, נתיב מעניין ומרחב עם פיקוח וכמובן עוד טייסים אחרים ומשניהם כמה שיותר עד שהכול הופך להיות אירוע מהנה ומתגמל וכן סוג של אירוע חברתי ולמעשה ביטוי ברור של החטיבה בארץ. אני כן עושה טיסות עם מטוסים כבדים באירועי VATSIM אלא שכאן בארץ הצורך בהכנה מתמשכת וכך הלאה פוחת וההקשר משתנה, אולי במקום המונח  Online Day ניתן ליצור בתדירות כלשהי או אפילו ספונטניות עם הודעה של יום יומיים מראש אירועים בארץ עצמה עם הקשר או נושא מסוים - היו גם כאלה דברים - ליל תעופה קלה, טיסה קבוצתית דרומה/צפונה וכך הלאה זה לא מכוון אולי לצרכים של המטיסים של המטוסים הכבדים אבל עוד היבט שלדעתי שווה לשקול

חי.

אהלן חיים,

גם במקרים אלה אותו הדבר קורה . 

לצערנו במיוחד בתעופה קלה הביקוש\כמות הטייסים מועטה אשר גורם לכך שגם שקובעים אירוע תעופה קלה התנועה מאוד מאוד דלה ולכן זה לא כדאיי.
הלוואי ואני אטעה ובהמשך יהיה יותר תנועה אך כרגע הרוב הגדול מתייחס לטיסה במטוסים הכבדים ולא לתעופה קלה :) 

חג שמח 

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...