עבור לתוכן
Ben Bezalel

למה?

Recommended Posts

פורסם

אני לא חושב שהתופעה נובעת מניהול לקוי של החטיבה, השמת דגש על סוג כזה או אחר של טיסה / שדות תעופה וכד'.

סה"כ אני חושב שצוות החטיבה כאן נותן ומשקיע מעל ומעבר ביחס לחטיבות אחרות, מדובר באנשים שמאוד אכפת להם מהחטיבה ומה שיצא ממנה.

אבל, ובלי להעליב אף אחד, אני חושב שאיכות כח האדם שמגיע לחטיבה לאחרונה נמוכה (לא מכליל חלילה), ומזה נובעת התופעה. אסביר.

לא סוד שמצב החטיבה מבחינת תנועה ופיקוח לא בשיא, נכון, מדינה קטנה, דלת כח אדם, תחביב לא הכי נפוץ, מדינה בה כולם מתגייסים לשירות צבאי ונאלצים להעלם לתקופה וכו'. 

שימו לב שמירב הבעיות של החטיבה התחילו החל מהדור החדש של החטיבה, תופעות שלא היו פעם, אחת מהן - ההגירה לחטיבות אחרות וחוסר ההשקעה והערכה מצד חברים חדשים יחסית.

למה בחרתי להשתמש במושג איכות כח אדם נמוכה? כי אני חושב שהסיבה היא שאותם אנשים לא מוכנים להשקיע ולתת מעצמם, לבנות, לפתח, כמו שהיה אז, אלא מעדיפים להגיע למקום מוכן, שכבר בוסס על ידי אחרים, שכבר משגשג ואין להם איפה לתרום ולתת שם, אלא רק לקחת.

אותם אנשים מחפשים את הדרך הקלה ביותר להשיג את המטרה, ולא חשובה להם הדרך. לדעתי, הם סוג של מפחדים מהאתגר, ולא מעוניינים לתת ולפתח כשזה רק בשביל עצמם.

לקחת מאותם אנשים שכן נותנים ומפתחים - הם ידעו (ראו דוגמא, לפני "מיהו חבר חטיבה?" אותם "מהגרים" היו מנצלים את כ"א שכאן על מנת ללמוד לטוס, לפקח ברמה טובה, ניצלו את הכנסים של החטיבה על מנת להנות מההרצאות, החברים וההשקעה שהושקעה בהם, אך טסו ופקחו רק בחו"ל).

בקיצור, אם פעם VATIL היתה קהילה של כולם כאן בשביל להנות מהתחביב, וכל אחד נותן מעצמו קצת כדי להשיג את המטרה, לדעתי היום VATIL הינה מקום מפלט של אותם אנשים, בצירוף של אחרים שמגיעים, לוקחים ממשאבי החטיבה שנותרו ובורחים למקום מבוסס כבר.

אי אפשר יהיה לבסס את החטיבה רק על סמך השקעה ועבודה מצויינת של הצוות, ויש כזו (לפחות לפני כשנה וחצי כשעזבתי את הצוות לטובת הצבא, נוכחתי לראות זאת), על מנת לבסס את החטיבה, להפוך אותה לחטיבה משגשגת, מלאת תנועה ופיקוח, אנחנו חייבים חברי חטיבה איכותיים שיתנו מעצמם ויקבלו הרבה יותר מהחטיבה.

איך להשיג את כח האדם הזה? אין לי מושג, זה האתגר של שארית החטיבה כיום, לדעתי.

אני לא אומר שאין כאן כאלה, יש, פשוט לא מספיק.

 

זו דעתי על המצב.

עד כאן, שבת שלום לכולם.

פורסם

אני אוהב לטוס CVFR בארץ, אבל אני טס בדרך כלל אופליין, זה לא נוח לטוס עם היוק ובו זמנית לדווח ביוניקום בטקטסט, זה מוריד את כל הכיף מהטיסה ואני מתרכז באיך להקליד להסתכל על המפה ולשלוט במטוס בו זמנית במקום להנות מהנופים ומהטיסה

פורסם

אני אוהב לטוס CVFR בארץ, אבל אני טס בדרך כלל אופליין, זה לא נוח לטוס עם היוק ובו זמנית לדווח ביוניקום בטקטסט, זה מוריד את כל הכיף מהטיסה ואני מתרכז באיך להקליד להסתכל על המפה ולשלוט במטוס בו זמנית במקום להנות מהנופים ומהטיסה

עד כמה שאני מכיר, אתה יכול לדווח ביוניקום קולי כל עוד זה מחוץ ל-TMA, ובינינו, אם זה כ"כ פוגע לך בהנאת הטיסה - אל תדווח כל נקודה, דווח שאתה על הנתיב בתחילתו ותהיה עירני... סה"כ CVFR מתבסס על הפרדה בראיה, תביט סביב, חפש תנועות מדי פעם כשאתה זורק מבט לנופים ותהנה. זה לא תירוץ...

ואגב, אם המטוס מקוזז כמו שצריך ואתה שולט בו, אין שום בעיה להקליד 2 שניות הודעה קצרה ביוניקום... אבל ניחא.

פורסם

אני לא חושב שהתופעה נובעת מניהול לקוי של החטיבה, השמת דגש על סוג כזה או אחר של טיסה / שדות תעופה וכד'.

סה"כ אני חושב שצוות החטיבה כאן נותן ומשקיע מעל ומעבר ביחס לחטיבות אחרות, מדובר באנשים שמאוד אכפת להם מהחטיבה ומה שיצא ממנה.

אבל, ובלי להעליב אף אחד, אני חושב שאיכות כח האדם שמגיע לחטיבה לאחרונה נמוכה (לא מכליל חלילה), ומזה נובעת התופעה. אסביר.

לא סוד שמצב החטיבה מבחינת תנועה ופיקוח לא בשיא, נכון, מדינה קטנה, דלת כח אדם, תחביב לא הכי נפוץ, מדינה בה כולם מתגייסים לשירות צבאי ונאלצים להעלם לתקופה וכו'. 

שימו לב שמירב הבעיות של החטיבה התחילו החל מהדור החדש של החטיבה, תופעות שלא היו פעם, אחת מהן - ההגירה לחטיבות אחרות וחוסר ההשקעה והערכה מצד חברים חדשים יחסית.

למה בחרתי להשתמש במושג איכות כח אדם נמוכה? כי אני חושב שהסיבה היא שאותם אנשים לא מוכנים להשקיע ולתת מעצמם, לבנות, לפתח, כמו שהיה אז, אלא מעדיפים להגיע למקום מוכן, שכבר בוסס על ידי אחרים, שכבר משגשג ואין להם איפה לתרום ולתת שם, אלא רק לקחת.

אותם אנשים מחפשים את הדרך הקלה ביותר להשיג את המטרה, ולא חשובה להם הדרך. לדעתי, הם סוג של מפחדים מהאתגר, ולא מעוניינים לתת ולפתח כשזה רק בשביל עצמם.

לקחת מאותם אנשים שכן נותנים ומפתחים - הם ידעו (ראו דוגמא, לפני "מיהו חבר חטיבה?" אותם "מהגרים" היו מנצלים את כ"א שכאן על מנת ללמוד לטוס, לפקח ברמה טובה, ניצלו את הכנסים של החטיבה על מנת להנות מההרצאות, החברים וההשקעה שהושקעה בהם, אך טסו ופקחו רק בחו"ל).

בקיצור, אם פעם VATIL היתה קהילה של כולם כאן בשביל להנות מהתחביב, וכל אחד נותן מעצמו קצת כדי להשיג את המטרה, לדעתי היום VATIL הינה מקום מפלט של אותם אנשים, בצירוף של אחרים שמגיעים, לוקחים ממשאבי החטיבה שנותרו ובורחים למקום מבוסס כבר.

אי אפשר יהיה לבסס את החטיבה רק על סמך השקעה ועבודה מצויינת של הצוות, ויש כזו (לפחות לפני כשנה וחצי כשעזבתי את הצוות לטובת הצבא, נוכחתי לראות זאת), על מנת לבסס את החטיבה, להפוך אותה לחטיבה משגשגת, מלאת תנועה ופיקוח, אנחנו חייבים חברי חטיבה איכותיים שיתנו מעצמם ויקבלו הרבה יותר מהחטיבה.

איך להשיג את כח האדם הזה? אין לי מושג, זה האתגר של שארית החטיבה כיום, לדעתי.

אני לא אומר שאין כאן כאלה, יש, פשוט לא מספיק.

 

זו דעתי על המצב.

עד כאן, שבת שלום לכולם.

דוד, לצערי הגעתי לכאן רק ביולי 2012, ולא הייתי עד למצב החטיבה לפני, וגם לא הייתי מאוד פעיל בפורום עד אחרי שסיימתי את הקורס. 

אבל בלי קשר למה שהיה פה פעם, אני רוצה לתת מעצמי כמה שרק אפשר במעמדי החטיבתי - בסך הכל טייס שמתחיל להתמקצע בקרוב על דו מנועי, סיים קורס טיס פרטי לפני כמה חודשים, ובמזל - הפך למתרגל בIFS. אבל במעמדי הנחות, אני מרגיש שיש לי כל כך הרבה מה לתת לחטיבה וכל כך קצת מקום... אני חושב, שזו לא רק בעיה של אנשים חדשים שרוצים לבוא למקום מוכן, אלא גם אנשים וותיקים עם כל כך הרבה נסיון, היסטוריה וכבוד בחטיבה - שאנשים חדשים כמוני מרגישים שאין מקום להיכנס...

 

"את הרובה הרוסי נושא הרוסי, את הרובה האנגלי נושא האנגלי, את הרובה הבלגי נושא הבלגי, ומי יישא את הרובה העברי?!" - יצחק שדה

אביב - את הרובה העברי ישא העברי, אם הוא לא יחליט להיות צבוע ויעבור לחטיבה בחו"ל.

ואם הוא כן יחליט, אז כמו שאמרתי למעלה - העברי הטירון יקח את הרובה מהאדמה שעליה הוא נזרק, וישתמש בו לשיקום והגנת הארץ העברית.  

ועד כאן המטאפורה.

פורסם

בהמשך לדבריו של ניר - אנחנו לא מפספסים כלל טייסים חדשים , הבחירה שלהם "ישר לקפוץ ל737 ולהיות מאגניבים" אינה קשורה כלל בעניין אם יש או אין פיקוח.

פשוט ילדים שרוצים להטיס מטוס גדול יותר ועושים כל דבר אפשרי בשביל לעשות זאת.

אותם האנשים שעושים זאת מודעים לעניין שהדברים לא עובדים כך והתהליך להטסת מטוס כבד מורכב משלבים , מבחינתי הם מזלזלים

ולא מכבדים את התחביב.

 

האמן לי ידידי שאחד שרוצה ללמוד כמו שצריך עושה זאת ולא מוצא כל מיני תירוצים כמו "אין פיקוח לתעופה קלה אז אני אקפוץ לכבדים" ,

התרשמתי שיש כבר אחד כזה שכתב כאן בשרשור ושמו איתמר שי.

 

באכתרי, לדעתי הבעיה היא כן כל הילדים שרוצים להיות "מאגניבים" ולהטיס 737. לא פעם יצא לי לראות בפורומים חיצוניים משפטים כמו "אני יודע את המטוס אבל אני לא יודע נדב"ר אז אני לא טס בואטסים" או כל מיני שטויות כאלה. אם בנאדם למד להטיס 737, קשה לו ללמוד כמה משפטים? לך תראה כמה אנשים טסים באופליין כי הם לא יודעים נדב"ר או משהו קטן אחר. במקום ללמוד מסודר, לעלות לטוס ולהנות, הם בוחרים בדרך הפוכה לגמרי שמשפיעה על איכות הטיסה שלהם והורסת גם להם בסוף.

פורסם

איתמר, חבל לי שככה אתה מרגיש.

למה אתה מתכוון במעמד נחות? אם רק תרצה אני בטוח שצוות החטיבה ישמח לכל סיוע.

ובלי קשר, מה מונע ממך לקחת יוזמה ולהוביל דברים בעצמך? לדוגמא, לעלות לטוס, לשבת עם חברים חדשים ולעודד אותם לטוס גם הם, ללמוד לפקח ולפקח אם אתה אוהב וכו...

התרומה לחטיבה לא קשורה לשום מעמד, וזה מה שיפה פה. אתה לא צריך שום טייטל כדי לתת.

פורסם

דוד, ככה חשבתי. אבל אם תסתכל בתחילת השרשור הזה, ואולי בעוד כמה פורומים אחרים, תראה שאני מציע את שירותיי הרבה יחסית... 

ולמרות שאומרים "יוזמה מבורכת", ו-"כל הכבוד", לא פונים אליי, ואני לא רואה הזמנה או דיבור המשכי כלשהו עם חברי החטיבה....

בכל מקרה, שום דבר לא מונע ממני. לפקח לא ממש מעניין אותי, ואני בכל מקרה לא יכול - לא למדתי IFR, כבדים, בקושי נדב"ר אנגלית, ושדות תעופה בינלאומיים. בסך הכל סיימתי קורס לפני כמה חודשים.

אני מתרגל בקורס החדש של IFS (מחזור 27), ובפורומים חיצוניים אני כל הזמן נותן טיפים, ואומר שוב ושוב שילכו ללמוד בקורס או לבד אבל מהבסיס. כמובן הרוב לא מקשיבים לי - כי רובם רוצים להיות מאגניבים שיודעים לתכנת FMC. בעיקרון יש מישהו שהצלחתי לגרום לו להירשם, אבל הוא החליט שלא מתאים לו להשקיע בקורס, וזכותו... אני מנסה לעזור לטייסים חדשים כמה שאני יכול, ובכללי אני מנסה לתרום מעצמי כמה שיותר... אבל אני מרגיש שאני קצת מתחנן לעזור...

ובקשר לטייטל - אני לא יכול למשל לארגן אירוע. אולי יש לי חבר פקח במגדל כללי, וכמה חברים שטסים CVFR - אבל אני לא יכול להרים פה אירוע כמו אור לדוגמא...

פורסם

איתמר, חבל לי שככה אתה מרגיש.

למה אתה מתכוון במעמד נחות? אם רק תרצה אני בטוח שצוות החטיבה ישמח לכל סיוע.

ובלי קשר, מה מונע ממך לקחת יוזמה ולהוביל דברים בעצמך? לדוגמא, לעלות לטוס, לשבת עם חברים חדשים ולעודד אותם לטוס גם הם, ללמוד לפקח ולפקח אם אתה אוהב וכו...

התרומה לחטיבה לא קשורה לשום מעמד, וזה מה שיפה פה. אתה לא צריך שום טייטל כדי לתת.

דוד,

האמת, שגם אני, בתור אחד שיש לו טיפה ניסיון וותק ב- VATIL, מרגיש, שלאחרונה, כן יש מגמה של "אגו" או "חוסר כבוד" מצד אנשי החטיבה (מספרי VATIL ). ברור שלא מכולם, אבל יש כמה.

אני מרגיש שיש אנשים ש"תופסים תחת" על הגל של "יש לי מספר VATIL"...

 

אני אישית, למשל, הפסקתי לפקח, כי נמאס לי מההשתחצנות הזאת של האנשים. בכל פעם שאני מנסה לפתוח איזשהו מגדל, יקום מישהו שישלח אותי להדרכות כי אני כבר "וותיק מידי"....

מבין את איתמר במידה מסויימת...

פורסם

שגיא זה לא צריך להרחיק אותך כי אנחנו הטייסים צריכים אותך כאן בשביל הפיקוח המקצועי שאתה נותן.

אני לא יודע איך זה עובד בעולם הפיקוח האמיתי, אבל אני מאמין שכמו שטייסים בעלי רישיון בישראל עושים כל תקופה מבחני רמה, לדעתי גם על הפקחים לעשות זאת.

לא קורס או משהו כזה אבל רק מבחן רמה בכדי להתעדכן גם עם נהלים חדשים.

אני בטוח שניתן להגיע להבנה עם צוות החטיבה בנושא, ושווה לך לנסות.

בשורה התחתונה אנחנו צריכים אותך איתנו!

פורסם

בוקר טוב חברים!

אני ממש לא חושב שקיימת התנשאות מצד בעלי הטייטלים (לפחות לא מהצד שלי) .

מה שכן צריך להבין הוא שבכל ארגון יש מנהלים שתפקידם להוביל אותו , אז בד"כ

הם מקבלים החלטות שנוגעות לחברי הארגון אבל אין זה אומר שהם מתנשאים מעליהם.

 

איתמר, יכול להיות שאתה יוזם/תורם וזה באמת מבורך (לא שולל כלום) אך יש דברים 

כמו ארגון אירועים שזהו תפקידי כאחד ממנהלי ארגון שאתה לא רשאי לעשות , VATIL

לא ממציאה את הגלגל וזה עובד כך בכל החטיבות ב-VATSIM .

פורסם

נראה לי שאתה קצת מתבלבל עם תפיסת התפקיד שלך אור,

התפקיד שלך זה לקחת חבר׳ה כמו איתמר ולעזור להם להרים אירוע, לא כדי שהם יפנו אליך כדי שאתה תרכז ותעשה אירוע אם אתה רואה לנכון.

אם איתמר ירצה להרים אירוע בעצמו, לא תוכל לעצור אותו (פרט אם תחליט לעמוד על המסלול לפני המראה),

השתמש ב״כח שקיבלת״ כדי לקדם ארועים, גם אם זה של דאונים שאינך מחבב, ולא כדי להיות גוף ביורוקרטי בדרך..

באופן אישי אני מעדיף הרבה יותר את הסטיק והשעונים של ״הפחנועים״ מאשר את כל הכפתורים והמקלדות של הכבדים, מרגיש לי יותר אמיתי, רומז שאני לא מקצועי?

אני חושב שהחטיבה צריכה להשקיע גם בציבור הזה, שמעדיף את הטיסות של החצי שעה - שעה על פני הטראנס אטלנטי

ראה זאת כביקורת בונה, בהצלחה.

פורסם

דוד,

האמת, שגם אני, בתור אחד שיש לו טיפה ניסיון וותק ב- VATIL, מרגיש, שלאחרונה, כן יש מגמה של "אגו" או "חוסר כבוד" מצד אנשי החטיבה (מספרי VATIL ). ברור שלא מכולם, אבל יש כמה.

אני מרגיש שיש אנשים ש"תופסים תחת" על הגל של "יש לי מספר VATIL"...

 

אני אישית, למשל, הפסקתי לפקח, כי נמאס לי מההשתחצנות הזאת של האנשים. בכל פעם שאני מנסה לפתוח איזשהו מגדל, יקום מישהו שישלח אותי להדרכות כי אני כבר "וותיק מידי"....

מבין את איתמר במידה מסויימת...

שגיא, אתה מפספס.

אם אנחנו רוצים מקצועיות גם מצד פקחים אז יש להקפיד לשמור על כשירות וריענון.

הטעות היא שעד היום לא היה נוהל כשירות מיושם, והיה ברדק בתחום, היום יש נוהל מסודר שמגדיר בצורה פשוטה את העניין.

פורסם

שגיא, אתה מפספס.

אם אנחנו רוצים מקצועיות גם מצד פקחים אז יש להקפיד לשמור על כשירות וריענון.

הטעות היא שעד היום לא היה נוהל כשירות מיושם, והיה ברדק בתחום, היום יש נוהל מסודר שמגדיר בצורה פשוטה את העניין.

הממ כן ולא....

אתה במקרה מכיר אותי קצת שנים...

מה תגיד על "ויקום המלפפון וייכה את הגנן..." ?

 

נראה לי קצת מתנשא שמי שיש לו רבע שעות פיקוח ב VATIL ממני, יוריד אותי לדרגת טוראי וישלח אותי להדרכות...

עם כל הכבוד ויש לי הרבה...

פורסם

שגיא, לא ידוע לי לאיזה הדרכות שלחו אותך, וגם לא ידוע לי מה נאמר לך בעבר, דרגה בטוח שלא הורידו לך.

אני לא חושב שזה עניין למי יש יותר שעות, זה פשוט עניין של לקחת החלטה ולבצע אותה כדי לעשות סדר בטווח הקרוב והרחוק.

 

אבל עזוב מה היה ונאמר, אתה מספיק חשוב לנו כדי שאני ארים את הכפפה, תקבע אתה את המועד והשעה שנוח לך.

נפעל על פי נוהל כשירות ונבצע ריענון - היכן שצריך לרענן.

 

מה אתה אומר?

פורסם

נראה לי שאתה קצת מתבלבל עם תפיסת התפקיד שלך אור,

התפקיד שלך זה לקחת חבר׳ה כמו איתמר ולעזור להם להרים אירוע, לא כדי שהם יפנו אליך כדי שאתה תרכז ותעשה אירוע אם אתה רואה לנכון.

אם איתמר ירצה להרים אירוע בעצמו, לא תוכל לעצור אותו (פרט אם תחליט לעמוד על המסלול לפני המראה),

השתמש ב״כח שקיבלת״ כדי לקדם ארועים, גם אם זה של דאונים שאינך מחבב, ולא כדי להיות גוף ביורוקרטי בדרך..

באופן אישי אני מעדיף הרבה יותר את הסטיק והשעונים של ״הפחנועים״ מאשר את כל הכפתורים והמקלדות של הכבדים, מרגיש לי יותר אמיתי, רומז שאני לא מקצועי?

אני חושב שהחטיבה צריכה להשקיע גם בציבור הזה, שמעדיף את הטיסות של החצי שעה - שעה על פני הטראנס אטלנטי

ראה זאת כביקורת בונה, בהצלחה.

 

עניין של תפיסה....

זה כמו שתגיד עכשיו למנהל מחלקת הדרכה לשנות את הסילבוס כי הוא לא נראה לך ואז הוא יהיה מחויב לעזור לך להוביל לשינוי .

כעיקרון אני פתוח לרעיונות ואתה יכול לראות שבמהלך הזמן שאני מכהן בתפקיד היו אירועים שמופנים בעיקר ל"פחנועים".

באופן אישי ספציפית בארגון כזה אי אפשר לעבוד עם 20 איש שחושבים שהם יודעים מה צריך לעשות (אם זה היה כך לא היה צורך במנהלים) ,

היינו עושים אסיפות כמו ביוון העתיקה וחושבים איך מנהלים את החטיבה .

אני אחזור ואומר שוב , אני לא ממציא את הגלגל - כל החטיבות ב-VATSIM עובדות בצורה הזאת וכך ארגון (גם שאינו קשור לתעופה) צריך להתנהל!

 

כתבתי שאיני מאמין בתעופה הקלה והוירטואלית ב-VATSIM ואני עדיין דוגל בתפיסה הזאת אך אין זה אומר שאשלול על הסף אירועים שקשורים לעניין,

אין לי בעיה לראות את ישראל מפוצצת בפיקוח ותנועה בצפון בלי אפילו עמדה אחת מחוברת בב"ג בזמן אירוע שבועי - איך אני איתכם? (אני אומנם כן אתבאס מזה שאין פיקוח בב"ג אך מה יש לי לומר אם כל ישראל מפוצצת בתנועה).

 

 

נ.ב אולי אני טועה אבל איני נתקל כמעט באירועים שמכוונים רק לתעופה קלה ב- VATSIM , אם אני צודק בטוח שיש לכך סיבה.

פורסם

עניין של תפיסה....

זה כמו שתגיד עכשיו למנהל מחלקת הדרכה לשנות את הסילבוס כי הוא לא נראה לך ואז הוא יהיה מחויב לעזור לך להוביל לשינוי .

כעיקרון אני פתוח לרעיונות ואתה יכול לראות שבמהלך הזמן שאני מכהן בתפקיד היו אירועים שמופנים בעיקר ל"פחנועים".

באופן אישי ספציפית בארגון כזה אי אפשר לעבוד עם 20 איש שחושבים שהם יודעים מה צריך לעשות (אם זה היה כך לא היה צורך במנהלים) ,

היינו עושים אסיפות כמו ביוון העתיקה וחושבים איך מנהלים את החטיבה .

אני אחזור ואומר שוב , אני לא ממציא את הגלגל - כל החטיבות ב-VATSIM עובדות בצורה הזאת וכך ארגון (גם שאינו קשור לתעופה) צריך להתנהל!

 

כתבתי שאיני מאמין בתעופה הקלה והוירטואלית ב-VATSIM ואני עדיין דוגל בתפיסה הזאת אך אין זה אומר שאשלול על הסף אירועים שקשורים לעניין,

אין לי בעיה לראות את ישראל מפוצצת בפיקוח ותנועה בצפון בלי אפילו עמדה אחת מחוברת בב"ג בזמן אירוע שבועי - איך אני איתכם? (אני אומנם כן אתבאס מזה שאין פיקוח בב"ג אך מה יש לי לומר אם כל ישראל מפוצצת בתנועה).

 

 

נ.ב אולי אני טועה אבל איני נתקל כמעט באירועים שמכוונים רק לתעופה קלה ב- VATSIM , אם אני צודק בטוח שיש לכך סיבה.

אור, אני חושב שזה יפה מאוד להשוות אותנו לכל החטיבות האחרות בVATSIM, אבל כמו תמיד, הישראלים תמיד קצת שונים, מסיבות כאלה ואחרות - מאחר וטיסת הראייה בארץ הרבה יותר מקצועית ומפותחת, ברורה ומכוונת, ורוב רובם של הטייסים המקצועיים בארץ מתחילים על "פחנועים", והרבה מהם גם נשארים עליהם תקופה יפה והרבה גם אוהבים לטוס עליהם גם אם הם יודעים כבדים. בגלל שזה המצב של טיסת הראייה בארץ, יש הרבה יותר טייסים קלים בארץ מאשר בשאר העולם, אז עם כל הכבוד לחטיבות VATSIM האחרות, ויש הרבה כבוד, אנחנו לא חייבים להיות copy. אנחנו יכולים לפתח את התעופה הקלה בישראל ואת התעופה הכבדה בישראל ובחו"ל באותה מידה. 

זו דעתי כמובן, ולפתח את התעופה הקלה זה מעבר ליכולת המנהלתית והחטיבתית שלי, כמו שהבהרת יפה מאוד... אז כנראה שהטיסה הכבדה תשאר פה העיקר, לבינתיים לפחות. 

פורסם

עניין של תפיסה....

זה כמו שתגיד עכשיו למנהל מחלקת הדרכה לשנות את הסילבוס כי הוא לא נראה לך ואז הוא יהיה מחויב לעזור לך להוביל לשינוי .

כעיקרון אני פתוח לרעיונות ואתה יכול לראות שבמהלך הזמן שאני מכהן בתפקיד היו אירועים שמופנים בעיקר ל"פחנועים".

באופן אישי ספציפית בארגון כזה אי אפשר לעבוד עם 20 איש שחושבים שהם יודעים מה צריך לעשות (אם זה היה כך לא היה צורך במנהלים) ,

היינו עושים אסיפות כמו ביוון העתיקה וחושבים איך מנהלים את החטיבה .

אני אחזור ואומר שוב , אני לא ממציא את הגלגל - כל החטיבות ב-VATSIM עובדות בצורה הזאת וכך ארגון (גם שאינו קשור לתעופה) צריך להתנהל!

 

כתבתי שאיני מאמין בתעופה הקלה והוירטואלית ב-VATSIM ואני עדיין דוגל בתפיסה הזאת אך אין זה אומר שאשלול על הסף אירועים שקשורים לעניין,

אין לי בעיה לראות את ישראל מפוצצת בפיקוח ותנועה בצפון בלי אפילו עמדה אחת מחוברת בב"ג בזמן אירוע שבועי - איך אני איתכם? (אני אומנם כן אתבאס מזה שאין פיקוח בב"ג אך מה יש לי לומר אם כל ישראל מפוצצת בתנועה).

 

 

נ.ב אולי אני טועה אבל איני נתקל כמעט באירועים שמכוונים רק לתעופה קלה ב- VATSIM , אם אני צודק בטוח שיש לכך סיבה.

 

"ההולך בעקבות ההמון לא יעבור את ההמון. זה ההולך לבד ימצא עצמו במקומות בהם איש עוד לא היה." שואף להיות כמו כולם או להוביל שינוי?

 

אין כל קשר בין יצירת הסמכה ("סיליבוס הדרכה") לבין תאום ארוע,

ואם יבוא אדם החושב שיודע משהו שמחלקת הדרכה לא, ויביא הוכחות שזה אכן עובד, אני רוצה להאמין שמחלקת הדרכה תהיה פתוחה לרעיונות ושיפורים.

כמו שאמרתי, אני לא מסכים אם הגישה שלך לנושא. כרגע אתה הוא "בעל הדעה", ואתה תחליט לאן לקחת את מחלקת ארועים, בהצלחה.

אם תרצה לשמוע כמה רעיונות אשמח אם תפנה אלי

פורסם

זה בסדר שאינך מסכים איתי , זאת לא דיקטטורה ואם הדבר חשוב לך אשמח לקבל רעיונות.

עד כה איני רואה הוכחה מובהקת לשינוי התפיסה אצל חברי חטיבה בעניין מעבר לכתיבה בפורום , אם יש כל כך הרבה חברים שמעוניינים בתעופה קלה ורוצים להוביל לשינוי הייתי מצפה לראות את הצפון מפוצץ בפחנועים דווקא כשיש פיקוח בב"ג.

שורה תחתונה לא השתכנעתי שיש ביקוש כה רב לתעופה קלה אבל תוכיחו שאני טועה בפועל!

תגיעו לטוס באירועים שבועיים כשבקרת תא מחוברת ,אם באמת תהיה כמות רבה של תנועה כנראה שבאמת אצטרך "לעשות חושבים" אבל שוב איני משוכנע שהביקוש כה רב בפועל.

פורסם

הממ כן ולא....

אתה במקרה מכיר אותי קצת שנים...

מה תגיד על "ויקום המלפפון וייכה את הגנן..." ?

 

נראה לי קצת מתנשא שמי שיש לו רבע שעות פיקוח ב VATIL ממני, יוריד אותי לדרגת טוראי וישלח אותי להדרכות...

עם כל הכבוד ויש לי הרבה...

 

איציק,

אומרים לי שאני זקוק לרענון , נו נגיד.

מגיע לנחיתה בב"ג כשת"א אין לו שמץ של מושג לגבי ההליכים וגבהים עדכניים.

אה כן הוא מרוענן ואני לא ...

 

ומה שגיא אמר 1:1 ...

פורסם

רן,

אתה מתייג בטעות את כל הרעיון של ריענון כהכרה של תהליכי גישה אבל זה לא רק זה.

ואם פקח שעבר ריענון טעה בהליך מסויים, אז חשוב שתיגש לאתר החטיבה ותיתן דיווח בדף המיועד, אחרת אף אחד מלבדך לא ידע.

 

אני בטוח שאתה ושגיא מכירים בעל פה את תהליכי הגישה בב"ג, אבל מה לגבי VRC? או ES? מתי בפעם האחרונה הפעלתם את התוכנות האלה?

והאם אתה בטוח שלא יהיו לך שאלות על תפעול תוכנה שתעלה על העמדה?

גם בשביל זה יש ריענון...

 

אתה שוכח שהאינטרס של כולנו פה זה שאתה ושגיא תעלו לפקח, אז בואו נשים כולנו את עניין הכבוד בצד.

מיקי ליפ תמיד רושם שאסור שיהיה אגו בקוקפיט והשוואה למי יש יותר שעות, זה נכון גם מחוץ לקוקפיט.

פורסם

איציק, שם בצד תפעול תוכנה.

VRC באמצע הלילה כל אחד יכול להפעיל אותה בלי יותר מידי דרמות.

ES מורכב יותר, 10 דקות גג וחזרה לכשירות בסיסית + מספקת לניהול תעבורה.

יקח אולי עוד כמה דקות איפוס כללי ובמקרים הקשים תמיד יש את VRC.

תאחלס רענון צריך להיות על שינויים במרחב, שינוי בהליכים , נהלי עבודה וכו'.

את העבודה אנחנו יודעים.

אחד שבעברו יש קצת שעות הדרכה וקצת שעות חניכה וקצת שעות בחינה, לא צריך להסביר

לך את זה.

אני מהדור שחונך ללמוד לבד. לא זקוק שיחזיקו לי את היד.

קצת כבוד לזקני השבט, לא יזיק ואין פה שום עניין של אגו.

יש פה רק טעם נפגם של יחס לא ראוי לאנשים שנתנו פה הרבה מאוד מזמנם

ולצערם בזמן האחרון, כל אחד מסיבותיו הוא, לא היה זמן לתת לפיקוח.

פורסם

אני מניח שרובכם מתייחסים אלי... אז 

 

א. דברו איתי, לא צריך להיעלב פה. אם למישהו יש בעיה אני שמח לשמוע ולפתור

ב. אף אחד לא ירד דרגה, לא נלקחה אף הסמכה, חלאס עם הדרמות

ג. מנסים להקים מנגנון שיגרום לאנשים לפקח ולשמור על מס' שעות מינימלי כתרומה לחטיבה. על הדרך גם לוודא שהם עוד זוכרים איך לתת קלירנס, מה רע ?

ד. כל אחד - אבל כל אחד - שרוצה עכשיו את ה vatil3 פלוס מחלקת הדרכה מוזמן לפנות אלי, היום בערב אני יורד מהעסק.

 

מאשימים אותי במשחקי אגו, ההתייחסות שלכם מה היא אם לא משחק כזה בדיוק?

:sorry:

נא להתחבר על מנת להגיב

You will be able to leave a comment after signing in



התחברות לאתר


×
×
  • יצירת חדש...