Ben Bezalel פורסם מרץ 6, 2013 דיווח פורסם מרץ 6, 2013 שלום לכולם, בזמן האחרון אני רואה הרבה פקחים ישראלים מפקחים באזור ניקוסיה ולרנקה. ואני שואל את עצמי ''למה''? למה לא לקדם את העניינים פה? גם ככה המצב פה לא וואו.. אין לנו מצבת פקחים כ''כ גדולה ופיקוח כל ערב. אז למה שלא תפקחו בארץ? ככה תמשכו תנועות בארץ ותשפרו את המצב שלנו ברשת. קחו לתשומת ליבכם.
Sagi Yanay פורסם מרץ 6, 2013 דיווח פורסם מרץ 6, 2013 מילא פקחים אבל חברי חטיבה (צוות).... ? Ben Bezalel הגיבו לזה 1
Or Bahtari פורסם מרץ 6, 2013 דיווח פורסם מרץ 6, 2013 שלום בן , לדעתי מהות ההודעה שלך היא להצית כאן איזשהו וויכוח בפורום ובאמת חבל כי היו כבר עשרות כאלה שבד"כ לא הסתיימו כל כך טוב. עם זאת אציג את דעתי בעניין בתור חבר חטיבה ולא כחבר בצוות ההנהלה. בשנה האחרונה מעבר פקחים לחטיבות אחרות נראית לי כמו תופעה שכיחה , זה בעיקר קורה לדעתי עם פקחים חסרי סבלנות וחברי חטיבה מרירים שנמאס להם מסיבה לא ברורה מהחטיבה. לכן אם איני טועה יצא הנוהל "מיהו חבר חטיבה? " , עד לפני מספר חודשים היה באפשרותם של חברי חטיבה לעזוב אך עדיין להשתמש במשאביה אבל אז הוחלט לשים לכך סוף ולנתק את אותם חברים מהחטיבה לגמרי (אי יכולת לכתוב בפורום ולדבר בשרת ה-TS , לא יכולים להשתתף באירועים וכנסים) על מנת שיבינו מה המשמעות של מעבר חטיבה (אגב הבנתי בכנס שהמהלך עשה רעש אי שם בהנהלת הרשת ואף חטיבות החליטו לעשות משהו דומה). אז אתה שואל שאלה לגיטימית "למה?" והתשובות שבד"כ אתה מקבל הינן בזויות לחלוטין כגון : רמת הטייסים כאן נמוכה , לא הסמיכו אותי על מגדל ואני מחכה כבר חודשיים וכו'.... כמובן שישנם מקרים אחרים יוצאי דופן ואף חריגים יותר. באופן אישי איני רואה סיבה לעזוב חטיבה שמקורה בארץ המולדת שלי ולתרום לחטיבה אחרת , פשוט נראה לי לא ראוי אך זאת רק השקפה שלי.
Ben Bezalel פורסם מרץ 6, 2013 מחבר דיווח פורסם מרץ 6, 2013 ממש לא בעניין של להצית... פשוט רוצה להבין מה קורה כאן?למה זה קורה? לפי מה שאתה אומר אנשים פשוט בורחים במקום ללמד ולשפר את הרמה וחבל..ואני חושב שהם בהכרח לא יכולים להגיב ולתת דעה על הרמה פה.
Or Bahtari פורסם מרץ 6, 2013 דיווח פורסם מרץ 6, 2013 ממש לא בעניין של להצית... פשוט רוצה להבין מה קורה כאן?למה זה קורה? לפי מה שאתה אומר אנשים פשוט בורחים במקום ללמד ולשפר את הרמה וחבל..ואני חושב שהם בהכרח לא יכולים להגיב ולתת דעה על הרמה פה. בכל מקרה לדעתי זה קורה בעיקר מסיבות ילדותיות כמו שהזכרתי וליצור להם מגבלות שיקשו עליהם להישאר בקשר עם החטיבה זאת החלטה נכונה מאוד לטעמי שתלמד אותם סוג של לקח.
Barak Zohar פורסם מרץ 7, 2013 דיווח פורסם מרץ 7, 2013 בן ואורהפיתרון היחידי שניתן לעשות בכדי שיהיה פיקוח בישראל ובאופן שוטף, הוא פשוט לאייש את עמדות הפיקוח הפנים ארצי של ישראל, ולא בהכרח עמדת בקרה ת״א או גישה ובכלל בן גוריון.תבינו, בחטיבה שלנו יש לא מעט אם לא יותר, טייסים ״קלים״ מאשר ״כבדים״, וככל שלא תשימו דגש על העניין ותטפחו את הטייסים הללו, לא תהיה הרבה תנועה בישראל.אתן לכם דוגמא - רוב הטייסים שמסיימים קורס ימשיכו לטוס על ססנה למשך תקופה דיי ארוכה ברוב המקרים (כך אני מקווה בכל אופן). ולכן אם יהיה פיקוח בשדות השונים בישראל, פשוט תהיה תנועה גם של טייסים מתחילים וגם של המנוסים מבנינו.דבר שני, כאשר פותחים עמדות בשדה כמו בן גוריון, רוב הטייסים יהיו ותיקים יותר או מנוסים, וכמובן מעט תנועה מבחוץ. ולא לשכוח שכאשר תנועה יוצאת מנתב"ג או לחילופין נכנסת, הזמן שהיא תהיה בשטח האווירי שלנו הוא מאוד קצר ולכן לא תראו הרבה תנועה. מטוס שיוצא ועוזב את ה CTR שלנו, ממשיך ביוניקום וזהו, מטוס שנחת בנתב"ג מסיע לחנייה ומתנתק ברוב המקרים. בשדות פנים ארצי, הטייסים אוהבים לטוס יותר מכיוון שהטיסות קצרות יותר והם יכולים לעבור משדה לשדה ולא מנקודה A לנקודה B בלבד.לפני מס׳ ימים פקח פתח עמדה בחיפה ותוך חצי שעה היו לו למעלה מ 6 תנועות שזה יפה מאוד לחיפה ולחצי שעה של פיקוח. הפקח כמובן נשאר על העמדה וכך עוד טייסים באו.השורה התחתונה! פיקוח בשדות ומנחתים בישראל יביאו יותר תנועה, יותר רצון של פקחים להישאר וכך ישראל תיראה מלאה יותר.איי רסט מיי קייס Baruch Spiegel, Liav Nefesh, Itamar Shai וגם 1 אחר הגיבו לזה 4
Ben Bezalel פורסם מרץ 7, 2013 מחבר דיווח פורסם מרץ 7, 2013 בכל מקרה לדעתי זה קורה בעיקר מסיבות ילדותיות כמו שהזכרתי וליצור להם מגבלות שיקשו עליהם להישאר בקשר עם החטיבה זאת החלטה נכונה מאוד לטעמי שתלמד אותם סוג של לקח. לקח? אנחנו בסך הכל כולנו סובבים סביב אותו תחביב ומהמטרה היא להנות.
Izik Bakshi פורסם מרץ 7, 2013 דיווח פורסם מרץ 7, 2013 בן, השאלה ״למה״ היא שאלה טובה, שווה לדבר על הנושא הזה בצורה גלויה. להערכתי אפשר למנות מספר סיבות לבעיה: 1) זמן הכשרה ארוך יחסית לחו״ל שנובע ממחסור במדריכים בחטיבה. 2) פקח הוא גם סוג של מדריך ברשת עבור טייסים חדשים, ופקחים חסרי סבלנות פשוט מתייאשים מטעויות של טייסים חדשים. 3) הדשה של השכן תמיד ירוק יותר, כמות התנועה באירופה ובארצות הברית גדולה מאוד וזה מושך פקחים שמחפשים אקשן. התייחסות קצרה שלי: לגבי סעיף 1, לאחרונה הוכשרו 2-3 מדריכים ואני מקווה שמספר דומה של פקחים יוכשרו כמדריכים בקרוב. בנוגע לסעיף 2, טייסים חדשים ברשת מצביעה על גידול חיובי במספר החברים של החטיבה שזה אומר יותר תנועה ברשת, האירוניה היא שכל הפקחים בחטיבה התחילו כטייסים פרועים שעשו הרבה טעויות (גם אני), רק שכבר הספקנו לשכוח את זה. בנוגע לסעיף 3, הנשיא הנוכחי של ואטסים הוא בחור אוסטרלי, שמבין מה המשמעות שרוב התנועה ברשת מתרכזת באירופה וארצות הברית, ואני מאמין שהוא פועל בנושא כדי להזיז את מרכז הכובד. דבר אחרון, אני מצטרף למה שברק זוהר אמר ואוסיף על כך שמסלול הפיקוח ברשת מכוון פקחים להיות מוסמכים על מגדלים בפריפריה ורק אז ב״ג.
Jonathan Friedman פורסם מרץ 7, 2013 דיווח פורסם מרץ 7, 2013 בן ואור הפיתרון היחידי שניתן לעשות בכדי שיהיה פיקוח בישראל ובאופן שוטף, הוא פשוט לאייש את עמדות הפיקוח הפנים ארצי של ישראל, ולא בהכרח עמדת בקרה ת״א או גישה ובכלל בן גוריון. תבינו, בחטיבה שלנו יש לא מעט אם לא יותר, טייסים ״קלים״ מאשר ״כבדים״, וככל שלא תשימו דגש על העניין ותטפחו את הטייסים הללו, לא תהיה הרבה תנועה בישראל. אתן לכם דוגמא - רוב הטייסים שמסיימים קורס ימשיכו לטוס על ססנה למשך תקופה דיי ארוכה ברוב המקרים (כך אני מקווה בכל אופן). ולכן אם יהיה פיקוח בשדות השונים בישראל, פשוט תהיה תנועה גם של טייסים מתחילים וגם של המנוסים מבנינו. דבר שני, כאשר פותחים עמדות בשדה כמו בן גוריון, רוב הטייסים יהיו ותיקים יותר או מנוסים, וכמובן מעט תנועה מבחוץ. ולא לשכוח שכאשר תנועה יוצאת מנתב"ג או לחילופין נכנסת, הזמן שהיא תהיה בשטח האווירי שלנו הוא מאוד קצר ולכן לא תראו הרבה תנועה. מטוס שיוצא ועוזב את ה CTR שלנו, ממשיך ביוניקום וזהו, מטוס שנחת בנתב"ג מסיע לחנייה ומתנתק ברוב המקרים. בשדות פנים ארצי, הטייסים אוהבים לטוס יותר מכיוון שהטיסות קצרות יותר והם יכולים לעבור משדה לשדה ולא מנקודה A לנקודה B בלבד. לפני מס׳ ימים פקח פתח עמדה בחיפה ותוך חצי שעה היו לו למעלה מ 6 תנועות שזה יפה מאוד לחיפה ולחצי שעה של פיקוח. הפקח כמובן נשאר על העמדה וכך עוד טייסים באו. השורה התחתונה! פיקוח בשדות ומנחתים בישראל יביאו יותר תנועה, יותר רצון של פקחים להישאר וכך ישראל תיראה מלאה יותר. איי רסט מיי קייס בהחלט נכון! כטייס שסיים לא מזמן קורס(25), אני חייב לציין שהפעם האחרונה שבה טסתי עם פיקוח מותאם לCVFR היה הסולו בלבד. לכן, נאלצתי ללמוד מכשירים לבדי(מה שבזבז לי לא מעט גיחות גם בCVFR) וזאת כדי לעלות לנתיבים הגבוהים טייס שלא רוצה ללמוד לבד/מפחד לעשות טעויות ברשת(לגיטימי לחלוטין לדעתי) בלימוד עצמי, פשוט לא יעלה לטוס! וככה בדיוק אפשר לפספס עוד טייס בהחלט, איוש של עמדות לכול סוגיהן בהחלט יעלה את כמות התנועה בארץ בגלל גיוון בסוגי התנועה. להזכירכם, חגב ופלוטו הם לא קללות ומגידו ובאר-שבע אינן מילים מגונות. אבל בסופו של דבר, יבאו לכאן רק אם נשווק את עצמינו! ומה השיווק הכי טוב אם לא גוש של פיקוח מלא באמצע המזה"ת? כזה שכול טייס שנכנס לVATSPY לא יוכל להתעלם ממנו? משמעות הדבר, שעל מערך הפיקוח הישראלי לשאוף למצב הבא: 1. שישי-שבת פיקוח מלא משולב (הן שפנים-ארצי והן ש ת"א למיניהם) 2.ימי ראשון פיקוח ת"א מלא(זה הסופ"ש בחו"ל, כך שאני מניח שזה יעורר הנה את התנועה) 3.ב2 ערבים נוספים יעלה ת"א קונטרול. אם אנחנו לא רוצים שיעזבו בגלל האקשן, נביא את האקשן לכן. ולדעתי, מצב כמו הקריטריונים הנ"ל אפשרי ויהפוך את החטיבה הישראלית שלנו, למרכז לא-קטן של תנועות חוצות עולם.
Itamar Shai פורסם מרץ 7, 2013 דיווח פורסם מרץ 7, 2013 בן ואור הפיתרון היחידי שניתן לעשות בכדי שיהיה פיקוח בישראל ובאופן שוטף, הוא פשוט לאייש את עמדות הפיקוח הפנים ארצי של ישראל, ולא בהכרח עמדת בקרה ת״א או גישה ובכלל בן גוריון. תבינו, בחטיבה שלנו יש לא מעט אם לא יותר, טייסים ״קלים״ מאשר ״כבדים״, וככל שלא תשימו דגש על העניין ותטפחו את הטייסים הללו, לא תהיה הרבה תנועה בישראל. אתן לכם דוגמא - רוב הטייסים שמסיימים קורס ימשיכו לטוס על ססנה למשך תקופה דיי ארוכה ברוב המקרים (כך אני מקווה בכל אופן). ולכן אם יהיה פיקוח בשדות השונים בישראל, פשוט תהיה תנועה גם של טייסים מתחילים וגם של המנוסים מבנינו. דבר שני, כאשר פותחים עמדות בשדה כמו בן גוריון, רוב הטייסים יהיו ותיקים יותר או מנוסים, וכמובן מעט תנועה מבחוץ. ולא לשכוח שכאשר תנועה יוצאת מנתב"ג או לחילופין נכנסת, הזמן שהיא תהיה בשטח האווירי שלנו הוא מאוד קצר ולכן לא תראו הרבה תנועה. מטוס שיוצא ועוזב את ה CTR שלנו, ממשיך ביוניקום וזהו, מטוס שנחת בנתב"ג מסיע לחנייה ומתנתק ברוב המקרים. בשדות פנים ארצי, הטייסים אוהבים לטוס יותר מכיוון שהטיסות קצרות יותר והם יכולים לעבור משדה לשדה ולא מנקודה A לנקודה B בלבד. לפני מס׳ ימים פקח פתח עמדה בחיפה ותוך חצי שעה היו לו למעלה מ 6 תנועות שזה יפה מאוד לחיפה ולחצי שעה של פיקוח. הפקח כמובן נשאר על העמדה וכך עוד טייסים באו. השורה התחתונה! פיקוח בשדות ומנחתים בישראל יביאו יותר תנועה, יותר רצון של פקחים להישאר וכך ישראל תיראה מלאה יותר. איי רסט מיי קייס ברק - כבוד! אני מסכים, ומוסיף שהתנועה הקלה בארץ היא החלק הגדול פה! גם בתור אחד שסיים קורס לא מזמן (25 - כבוד!), ועכשיו מתרגל חדש בצוות IFS, אני יכול להעיד שמאז שסיימתי את הקורס (משהו כמו 5 חודשים) עליתי אך ורק לטיסות CVFR (הן על 172 והן על 182). יש פקח חדש, איליי בכר, מגיע לו צל"ש. עבר בחינה על הרצליה, מאז עלה לחיפה והרצליה כמה פעמים. כמוהו כן ירבו! אני מבטיח לכם שברגע שעולים לדוגמא, הרצליה, ראש פינה, חיפה, שדה דב, באר שבע, פלוטו, חגב - אפילו רק שניים מתוך כל אלה - יעלו הרבה טייסים. אנחנו רואים טייסי CVFR חדשים כל הזמן בקורסים, ורובם נעלמים, כי פשוט מאוד אין פיקוח בארץ רוב הזמן. אני חושב שזו גם אחת הסיבות העיקריות שהמון, ואני מתכוון המון טייסים חדשים ורעננים שהרגע סיימו קורס טיס פרטי, רצים להטיס 737. אבל זו לא הסיבה היחידה כמובן, וזה לא מה שאני מדבר עליו. והנה אחת הבעיות המרכזיות לדעתי - http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/38978-%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A5-%D7%A4%D7%A7%D7%97%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%99/ כתוב פה בפירוש שהאירוע מתרכז בבן גוריון! אז אני קורא עכשיו לתקן את זה. אני בעד לרכז את פעילות האירוע השבועי בטיסות ראייה \ IFR קלאסי = פעילות בשדות קטנים! אפשר לעלות בבן גוריון, ושתבוא תנועה מחו"ל בכיף. אבל תזכרו שתנועה מתמשכת בארץ באה לידיי ביטוי בעיקר בטיסות פנים-ארציות. ברגע שיהיו לנו פקחים, השאר זה רק שיווק: לפרסם בVATSIM שיש פיקוח בארץ. פקחים, רציתם אקשן? קיבלתם אקשן! בואו נשווק טיסה בארץ! Baruch Spiegel הגיבו לזה 1
Or Bahtari פורסם מרץ 7, 2013 דיווח פורסם מרץ 7, 2013 ערב טוב! נתחיל מנקודת הפתיחה הזאת : האירוע השבועי ישאר בבן-גוריון ולא הולך להתרכז בכלל השדות בארץ. סיבות: 1)בשנת 2012 - נעשו מספר אירועים : FLY IN HAIFA - http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/37761-fly-in-haifa-114-1900-2200/?hl=haifa Fly in NORTH of Israel - http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/38542-00fly-in-notrh-of-israel-on-2812-from-1700z-to-20/?hl=rosh-pina Fly In Rosh-Pina - http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/37267-flying-to-rosh-pina-281/?hl=rosh Fly In Eilat - http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/38533-fly-in-eilat-98-1900-2200/?hl=eilat ב-3 מהאירועים הנ"ל לא קיבלנו כמות תנועות שמכבדת אירוע וכל אחד מהם פורסם לפי הנוהל המקובל (VROUTE , פורום VATSIM וכו' ) ,כמובן שהאירוע לאילת הוא שקיבל הכי הרבה תנועות כיוון שמדובר בכבדים אך גם הוא לא היה להיט. 2)לא ברור לי איך אתם רוצים לאייש את השדות בארץ כשאנחנו לא מצליחים לאייש את השדה הבינלאומי שלנו. מהניסיון שלי , כשהצלחנו לאייש את כל העמדות בב"ג הייתה תנועה והרבה ! אתם רוצים לטוס CVFR ? טוסו! יש LLLL_CTR , קודם כל ב"ג. 3)איתמר , אתה אולי מקרה שונה אבל אני מציע לך ללכת לפורום ששמו מתחיל ב-F ונגמר ב-P ולראות מה עושים שם חניכים כשהם מסיימים קורס CVFR ותאמין לי שזה לא בגלל שאין פיקוח כי קלים אפשר לטוס גם בחו"ל. כשהאירוע השבועי ניסה להתרכז בכל השדות בארץ הכל היה מפוזר ולא ברור (כמובן שגם לא היו פקחים) , כיום אנחנו בשאיפה לאייש 3 עמדות מרכזיות באירוע שבועי (ת"א , גישה , מגדל) ואנחנו מקבלים כמות תנועות מכובדת. חוץ מזה שטייסים זרים לא יבואו לטוס עם ססנה בישראל משתי סיבות : א. אין להם שמץ של מושג מה זה CVFR. ב. זה פשוט לא מושך ב-VATSIM , אני כמעט ולא רואה ססנות ברשת (אולי אני טועה) . חברים רוב הדברים שכתבתי כאן נובעים מניסיוני בתפקיד וכמו שאתם רואים גם יש קבלות (סעיף 1) .
Barak Zohar פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 אור, כנראה לא הבנת את המסר שניסינו להעביר. לא צריך לעשות אירוע רשמי בכדי לאייש מגדלים בשדות השונים בישראל. צריך פשוט לפרסם בפורום באופן רציף את העמדה שעולה ואת השעות. לא ממש מעניין אותי אם יטוסו כאן טייסים זרים (למרות שמי שבאמת רוצה לטוס בישראל, מכיר ויודע איך לטוס כאן כמו כריס, הבחור שעובד על הפוטוריל של ישראל). אתה צריך להבין שברגע שאתה פותח עמדות בבן גוריון, אתה נותן שירות רק למטוסים כבדים בעיקר ולטייסים זרים, וכמו שכבר כתבתי, טייס שנכנס/יוצא מנתב״ג, הזמן שתראה אותו מחובר בישראל הוא עניין של מס׳ דקות בלבד ולא יותר מזה, לעומת טייסים פנים ארצי שטסים משדה לשדה, והמינימום שהייה במרחב האווירי שלנו הוא חצי שעה. Itamar Shai הגיבו לזה 1
Or Bahtari פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 לא הבנתי איך אמורים להשיג תנועה ע"י שיבוץ מוקדם לנוכח העובדה ש-4 אירועים שפורסמו בכל חור (לא רק על ידי שיבוץ) לא כל כך הצליחו?
Asaf Brietbard פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 נראה לי שפשוט הרוח משתנה.... העובדות שציינת נכונות - לתקופה ההיא. כידוע אני מאוד תומך בעובדה שצריכה להיות נציגות מכובדת למגדלים הפנים ארציים, אבל אפשר גם וגם - ע"י תל אביב וגישה - לסגור גם את ה TMA יפה וגם את הפנים-ארצי. מדי פעם יש פלוטו וגם זה מוסיף מאוד. בקיצור, אין צורך "לסגור" מרחב אחד בשביל לפצות על השני, אפשר במקביל. אני מאמין שברגע שתהיה דרישה לפיקוח פנים ארצי (כפי שאני רואה בשרשור הזה) יותר פקחים יפתחו דווקא את המגדלים / מרחבים הצפוניים והדרומים.
Barak Zohar פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 אור תבין, את החברים בחטיבה פחות מעניין אירוע רשמי וכדומה (חלילה לא שזה לא מבורך). ברגע שהפקחים יתחילו לאייש יותר את עמדות הפיקוח השונות בארץ החל מראש פינה ודרומה, אם תהיה עקביות מצידם, תהיה יותר תנועה. זה לא תורם לאף אחד כאשר פקח חדש סיים הסמכה של מגדל בן גוריון, ובכדי לעלות בסולם הדרגות הוא מתחבר שעתיים לבד כשאין אף אחד מחובר. אם היו מחלקים את שעות הפיקוח שלו בין כל השדות השונים זה היה הרבה יותר אפקטיבי. למשל, כחלק מהסמכת פקח מגדל, עליו לעשות 30 שעות (סתם זורק מספר), הנפרסים בין כל השדות בישראל הדורשים פיקוח, ואז הוא גם מנוסה יותר וגם מושך אליו יותר תנועה. אני מודע לזה שלכל שדה יש את הנהלים שלו, אבל הסמכה לשדות בישראל היא לא יותר קשה מאשר בן גוריון.
Zeev Bucki פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 שלום לכולם! חברים כבר דשנו בנושא ועשינו עליו "דוקטורנט" ושום דבר לא זז. אם כי עלי לציין שבאירועים השבועיים האחרונים חלה ממש התעוררות. ולכן חייבים להפסיק להאשים את כל ה"עולם ואשתו" :טייסים פקחים מגדלים שדות קטנים ושדות גדולים.... אם כל אחד מאיתנו יקח אחריות ואני מתכוון לכך שיפגין נוכחות באירוע השבועי וביום שישי בשעות הצהריים ובערב יותר מאוחר שכולם בבית אז השמיים של וואטיל יהיו מלאים. אני יודע שכולכם עסוקים ולא פנסיונרים חופשיים כמוני אבל אפשר למצוא זמן. גם אני הרגלתי את אשתי ואת הנכדים וביתי שביום שבת אני חייב לעזוב כל דבר וללכת לטוס!!! אז להתראות בשחקים בואו לטוס.
Or Bahtari פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 חברים,אני לא מאמין בתעופה קלה בכללי ברשת VATSIM וזה פשוט מאוד נובע מניסיון קודם. האם השתנה הלך הרוח? לא יודע ,אני עדיין משוכנע כי חובבי התעופה הקלה והוירטואלית אינם מהווים רוב. אתם מאמינים בצדקת הדרך שלכם? אין בעיה,תיישמו את מה שאתם אומרים ואפילו אארגן אירוע אם תרצו. חבל להתווכח כי זה עניין של אידיאולוגיה.
Bar Rodoy פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 ברק - כבוד! אני מסכים, ומוסיף שהתנועה הקלה בארץ היא החלק הגדול פה! גם בתור אחד שסיים קורס לא מזמן (25 - כבוד!), ועכשיו מתרגל חדש בצוות IFS, אני יכול להעיד שמאז שסיימתי את הקורס (משהו כמו 5 חודשים) עליתי אך ורק לטיסות CVFR (הן על 172 והן על 182). יש פקח חדש, איליי בכר, מגיע לו צל"ש. עבר בחינה על הרצליה, מאז עלה לחיפה והרצליה כמה פעמים. כמוהו כן ירבו! אני מבטיח לכם שברגע שעולים לדוגמא, הרצליה, ראש פינה, חיפה, שדה דב, באר שבע, פלוטו, חגב - אפילו רק שניים מתוך כל אלה - יעלו הרבה טייסים. אנחנו רואים טייסי CVFR חדשים כל הזמן בקורסים, ורובם נעלמים, כי פשוט מאוד אין פיקוח בארץ רוב הזמן. אני חושב שזו גם אחת הסיבות העיקריות שהמון, ואני מתכוון המון טייסים חדשים ורעננים שהרגע סיימו קורס טיס פרטי, רצים להטיס 737. אבל זו לא הסיבה היחידה כמובן, וזה לא מה שאני מדבר עליו. והנה אחת הבעיות המרכזיות לדעתי - http://vatil.org.il/forum/index.php/topic/38978-%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A5-%D7%A4%D7%A7%D7%97%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A2-%D7%A9%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%99/ כתוב פה בפירוש שהאירוע מתרכז בבן גוריון! אז אני קורא עכשיו לתקן את זה. אני בעד לרכז את פעילות האירוע השבועי בטיסות ראייה \ IFR קלאסי = פעילות בשדות קטנים! אפשר לעלות בבן גוריון, ושתבוא תנועה מחו"ל בכיף. אבל תזכרו שתנועה מתמשכת בארץ באה לידיי ביטוי בעיקר בטיסות פנים-ארציות. ברגע שיהיו לנו פקחים, השאר זה רק שיווק: לפרסם בVATSIM שיש פיקוח בארץ. פקחים, רציתם אקשן? קיבלתם אקשן! בואו נשווק טיסה בארץ! אתה מקרה נדיר. בדרך כלל מי שחדש רוצה רק להגיע ל737 כדי להראות לחבר'ה בFXP כמה הוא תותח שהוא יודע להכניס גישה לFMC.
Itamar Shai פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 אתה מקרה נדיר. בדרך כלל מי שחדש רוצה רק להגיע ל737 כדי להראות לחבר'ה בFXP כמה הוא תותח שהוא יודע להכניס גישה לFMC. אני יודע, ולצערי זה נכון... אבל אני חושב שאם יראו שיש פיקוח בשדות קטנים, ושיש הרבה תנועה קלה, יחשבו פעמיים... אבל כרגיל אני כנראה יודע מידי אופטימי... אחת הסיבות שרציתי להגיע לצוות של IFS היא להעלים את השמועה הלא מבוססת שכבדים זה הכי כיף, ושזאת המטרה. ובמיוחד את התופעה שעוברים ל737 ישר אחרי \ באמצע הקורס. ותאמין לי שאני מכיר ילדי FXP... ואני בעד (אם אני לא טועה וזאת המילה) למגר את התופעה. אני מתנדב לקחת על עצמי, ברשותכם, את הנושא של תעופה קלה ולהתחיל לשווק אותו ב-VATSIM. וגם את טיסת ה-CVFR, אם מדברים על זה. אור - אני יותר מאשמח לארגן אירוע מרתון צפון - דרום ברשת. לדוגמא מתחילים בראש פינה, T\G בחיפה, ממשיכים בנתיב, T\G בשדה דב, ממשיכים בנתיב (למשל לתל יונה) ועושים את הדרך לנחיתה בבאר שבע. זו דוגמא למצב שבו יש יותר משעה וחצי - שעתיים של תנועה רציפה ברשת. חוץ מזה נראה שהאירוע בחיפה דווקא נגמר ברוח טובה, לפי התגובות.
Bar Rodoy פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 אני יודע, ולצערי זה נכון... אבל אני חושב שאם יראו שיש פיקוח בשדות קטנים, ושיש הרבה תנועה קלה, יחשבו פעמיים... אבל כרגיל אני כנראה יודע מידי אופטימי... אחת הסיבות שרציתי להגיע לצוות של IFS היא להעלים את השמועה הלא מבוססת שכבדים זה הכי כיף, ושזאת המטרה. ובמיוחד את התופעה שעוברים ל737 ישר אחרי \ באמצע הקורס. ותאמין לי שאני מכיר ילדי FXP... ואני בעד (אם אני לא טועה וזאת המילה) למדר את התופעה. אני מתנדב לקחת על עצמי, ברשותכם, את הנושא של תעופה קלה ולהתחיל לשווק אותו ב-VATSIM. וגם את טיסת ה-CVFR, אם מדברים על זה. אור - אני יותר מאשמח לארגן אירוע מרתון צפון - דרום ברשת. לדוגמא מתחילים בראש פינה, T\G בחיפה, ממשיכים בנתיב, T\G בשדה דב, ממשיכים בנתיב (למשל לתל יונה) ועושים את הדרך לנחיתה בבאר שבע. זו דוגמא למצב שבו יש יותר משעה וחצי - שעתיים של תנועה רציפה ברשת. חוץ מזה נראה שהאירוע בחיפה דווקא נגמר ברוח טובה, לפי התגובות. שמע, כל אחד טס על מה שהוא אוהב. אחד אוהב ססנה, השני אוהב באוינג. על טעם וריח אין מה להתווכח, הבעיה היא שכל הילדים האלה שמעניין אותם רק להטיס בואינג, בדרך כלל למדו בדרך לא נכונה ומייצרים תנועה לא איכותית. חסר להם המון ידע ורואים את זה.
Barak Zohar פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 איתמר התכוונת למגר את התופעה ולא למדר. בהמשך למה שרשמת אני מברך כל אחד שלוקח יזמה שתורמת לחטיבה ולכן אני מקווה שבאמת תוכל לקדם את התעופה הקלה בארץ. הייתי מציע שהטייסים יכירו גם את המנחתים השונים בארץ ולא רק את השדות, אבל בשביל זה צריך את בקרה פלוטו ו/או בקרה דרום.
Itamar Shai פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 שמע, כל אחד טס על מה שהוא אוהב. אחד אוהב ססנה, השני אוהב באוינג. על טעם וריח אין מה להתווכח, הבעיה היא שכל הילדים האלה שמעניין אותם רק להטיס בואינג, בדרך כלל למדו בדרך לא נכונה ומייצרים תנועה לא איכותית. חסר להם המון ידע ורואים את זה. אני מסכים, ולטוס על 737 אחרי שלמדת באופן מקצועי זה באמת כיף (לפי מה שזה נראה ונשמע, כן?). אבל התופעה של הילדים האלה שמתחילים לטוס על 737, זה חבל ויכול להיות שאנחנו מפסידים פה טייסים איכותיים. Jonathan Friedman הגיבו לזה 1
Jonathan Friedman פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 חברים,אני לא מאמין בתעופה קלה בכללי ברשת VATSIM וזה פשוט מאוד נובע מניסיון קודם. האם השתנה הלך הרוח? לא יודע ,אני עדיין משוכנע כי חובבי התעופה הקלה והוירטואלית אינם מהווים רוב. אתם מאמינים בצדקת הדרך שלכם? אין בעיה,תיישמו את מה שאתם אומרים ואפילו אארגן אירוע אם תרצו. חבל להתווכח כי זה עניין של אידיאולוגיה. אור, אתה כנראה(לדעתי) לא שמת לב לחומרתה הגדולה של הטעות: לטייסים חדשים שהרגע סיימו קורס אין לאן לפנות עם הידע שלהם. כול החומר שלמדנו אותם על CVFR יורד לטמיון. אנחנו מפספסים טייסים חדשים! ובדיוק כמו שאמרת, הם ישר רוצים לקפוץ ל737 ולהיות מאגניבים (הם לא מכירים דרך אחרת, כי הרי אין פיקוח למטוסים קלים)בזה שהם יודעים לתכנת SOLIN בFMC. כמובן שעל המילה ראדיאל הם מעולם לא שמעו. ^בדיוק ככה, אנחנו מפספסים את הקטע האמתי בתעופה. אם היה פיקוח לCVFR, היו גם הרבה קלים. אבל אין! ולכן כול הטייסים שאוהבים דווקא CVFR יעזבו את VATIL, עובדה שבקושי יש כאן! כשאתה מזלזל בתנועה הקלה, אתה למעשה יוצר קיצונות מאוד גדולה: או שאתה לא טס, או 737. והטייסים יגיבו בהתאם, בעיקר בחלק של העזיבה. שמע, אירועים הם בהחלט לא פתרון. צריך דבר שיגרתי. צריך פיקוח שוטף (ואפשר שיהיה קטן, העיקר קיומו) של המרחב הנמוך - רק אז ישארו אצלנו טייסי הקלים "חובבי התעופה הקלה"? תגיד לי, אתה רציני? אתה משווה החזקה של הגה מול שתי לחיצות? אתה משווה שינון ועבודה עם דפיות מול ארבע לחיצות? אתה משווה ירוט ראדיאלים ומרחקים מVOR/DME כנגד הקלדת NAT לFMC? אתה ידידי, משווה בין הטיסה הטהורה והיפה לבין המכשיר שהרס את התעופה הקלאסית (להלן, FMC) ? כלומר, האם אתה מודע שלא מעט מהילדים שטסים על 737 פה לא יודעים מה זה ראדיאל? האם אתה מודע לזה שספק אם אחד מהם פתח אי-פעם את מפת הנתיבים?אתה מודע לעובדה שפעם שעברה שהם שמעו את המילה המגונה "דפית" היה רק בסיום קורס הCVFR שלהם? זה יכול להיות כמעט זלזול כלפי המקצוענים יותר שבינינו. לידיעתך, חובבן יכול להטיס 737. אבל חובבן לא יצליח IFR. למה? כי ב737 אתה לוחץ במשך חצי-שעה על מקשים, מסיע 3 דקות, ממריא והופ!- המטוס מפעיל טייס אוטומטי ואתה הולך להכין לך תה... אבל בIFR, אתה צריך לחשב לבד ביצועים, לקרא דפיות, לתכנן נתיב, לתכנן את התדרים שתשתמש ותחליף. ועד כאן לפני ההמראה. כול טיסה מאתגרת מחדש(מתי לאחרונה קיזזת הגה בגלל רוח?לא, הAP לא נחשב). צריך ניסיון והרבה ידע בתעופה כדי לפתור כול בעיה שתתעורר באוויר - וזה בדיוק עונה על המושג מקצוענות ולסיכומו של דבר, אל תהיו פאנאטים (החרדים לדוגמה מצאו את עצמם בסוף מחוץ לקואוליציה). כרגיל, תמיד להיות מתון יהיה טוב יותר. ובשום אופן, אל תזלזלו בשום סוג טיסה.
Nir Gonen פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 אור, אתה כנראה(לדעתי) לא שמת לב לחומרתה הגדולה של הטעות: לטייסים חדשים שהרגע סיימו קורס אין לאן לפנות עם הידע שלהם. כול החומר שלמדנו אותם על CVFR יורד לטמיון. אנחנו מפספסים טייסים חדשים! ובדיוק כמו שאמרת, הם ישר רוצים לקפוץ ל737 ולהיות מאגניבים (הם לא מכירים דרך אחרת, כי הרי אין פיקוח למטוסים קלים)בזה שהם יודעים לתכנת SOLIN בFMC. כמובן שעל המילה ראדיאל הם מעולם לא שמעו. ^בדיוק ככה, אנחנו מפספסים את הקטע האמתי בתעופה. אם היה פיקוח לCVFR, היו גם הרבה קלים. אבל אין! ולכן כול הטייסים שאוהבים דווקא CVFR יעזבו את VATIL, עובדה שבקושי יש כאן! כשאתה מזלזל בתנועה הקלה, אתה למעשה יוצר קיצונות מאוד גדולה: או שאתה לא טס, או 737. והטייסים יגיבו בהתאם, בעיקר בחלק של העזיבה. שמע, אירועים הם בהחלט לא פתרון. צריך דבר שיגרתי. צריך פיקוח שוטף (ואפשר שיהיה קטן, העיקר קיומו) של המרחב הנמוך - רק אז ישארו אצלנו טייסי הקלים "חובבי התעופה הקלה"? תגיד לי, אתה רציני? אתה משווה החזקה של הגה מול שתי לחיצות? אתה משווה שינון ועבודה עם דפיות מול ארבע לחיצות? אתה משווה ירוט ראדיאלים ומרחקים מVOR/DME כנגד הקלדת NAT לFMC? אתה ידידי, משווה בין הטיסה הטהורה והיפה לבין המכשיר שהרס את התעופה הקלאסית (להלן, FMC) ? כלומר, האם אתה מודע שלא מעט מהילדים שטסים על 737 פה לא יודעים מה זה ראדיאל? האם אתה מודע לזה שספק אם אחד מהם פתח אי-פעם את מפת הנתיבים?אתה מודע לעובדה שפעם שעברה שהם שמעו את המילה המגונה "דפית" היה רק בסיום קורס הCVFR שלהם? זה יכול להיות כמעט זלזול כלפי המקצוענים יותר שבינינו. לידיעתך, חובבן יכול להטיס 737. אבל חובבן לא יצליח IFR. למה? כי ב737 אתה לוחץ במשך חצי-שעה על מקשים, מסיע 3 דקות, ממריא והופ!- המטוס מפעיל טייס אוטומטי ואתה הולך להכין לך תה... אבל בIFR, אתה צריך לחשב לבד ביצועים, לקרא דפיות, לתכנן נתיב, לתכנן את התדרים שתשתמש ותחליף. ועד כאן לפני ההמראה. כול טיסה מאתגרת מחדש(מתי לאחרונה קיזזת הגה בגלל רוח?לא, הAP לא נחשב). צריך ניסיון והרבה ידע בתעופה כדי לפתור כול בעיה שתתעורר באוויר - וזה בדיוק עונה על המושג מקצוענות ולסיכומו של דבר, אל תהיו פאנאטים (החרדים לדוגמה מצאו את עצמם בסוף מחוץ לקואוליציה). כרגיל, תמיד להיות מתון יהיה טוב יותר. ובשום אופן, אל תזלזלו בשום סוג טיסה. זה שכמה ילדים מFXP לא יודעים לטוס לא אומר שFMC אחראי למות הIFR ה״קלאסי״ כמות הפעמים שיירטתי רדיאלים ידנית במהלך סיד עם קשתות DME וכו ב737... כמו הכל בתעופה, אתה יכול לשאוף למצוינות ולתרגל או שאתה יכול כמו שאמרת ללחוץ על כמה כפתורים אל תאשים את הFMC תאשים את הטייס Baruch Spiegel, amir friedland, Muli Ivanir וגם 4 אחרים הגיבו לזה 7
Or Bahtari פורסם מרץ 8, 2013 דיווח פורסם מרץ 8, 2013 בהמשך לדבריו של ניר - אנחנו לא מפספסים כלל טייסים חדשים , הבחירה שלהם "ישר לקפוץ ל737 ולהיות מאגניבים" אינה קשורה כלל בעניין אם יש או אין פיקוח. פשוט ילדים שרוצים להטיס מטוס גדול יותר ועושים כל דבר אפשרי בשביל לעשות זאת. אותם האנשים שעושים זאת מודעים לעניין שהדברים לא עובדים כך והתהליך להטסת מטוס כבד מורכב משלבים , מבחינתי הם מזלזלים ולא מכבדים את התחביב. האמן לי ידידי שאחד שרוצה ללמוד כמו שצריך עושה זאת ולא מוצא כל מיני תירוצים כמו "אין פיקוח לתעופה קלה אז אני אקפוץ לכבדים" , התרשמתי שיש כבר אחד כזה שכתב כאן בשרשור ושמו איתמר שי.